Mola

SuperTeixi, 6b (260 mts), Puntals d'Àger

No vaig tenir la sort de conèixer al Xavier Teixidó. Em diuen que era un muntanyer fort, amb mentalitat, multidisciplinar, i per sobre de tot, una persona de pau, de...
ViAnOvA, Petit gest, 25m V+ (Mola de Lord)

***Minúscula nova via a la nord de la Mola de Lord, poquet abans de la Xemeneia de la divines, sobre el mateix corriolet que ressegueix la vessant N de la mola des de...
Sol Solet

01-07-2017CollbatóMiranda de Can JorbaVia :  Sol SoleteNo se com ...... però em trobo enfilant la porta del Bar Anna amb el cor encongit he quedat amb uns escaladors de...
Més lluny i més amunt

Diedre Laffranque, V (270 m) Tossal del Molar Gran, Vall de Besiberri.Fa un parell o tres d'anys que per celebrar l'arribada de l'estiu ens n'anem al Pirineu a escalar alguna...
Avenc 600 (sis-cents). El Port.

Passem les cases dels Ports i enfilem la pista de la Mola de Catí. Un cop passat el desviament que porta al petit refugi i a la Cova Cambra, a uns 380 mts., deixem el cotxe.A...
Miradors d'Ordesa

var Latitud_sortida = 42.632491; var Longitud_sortida = -0.107110; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Arqueologia transmediterranea a la Falconera.

Aquesta via combinada amb la sortida per la Chani seguramanet sigui de les millors actitivitats que podem fer a la Falconera. Si bé el flanqueig no és ben sostingut és molt...
Fent trampa a la misión imposible

No ens amaguem de res. Hem fet trampa a la Misión imposible del Serrat del Poll d'Alòs de Balaguer. I creiem que és una opció molt interessant. Què passa? Doncs que en el...
Mola de sa Bastida

Picó GrosEn aquesta mola ens trobem les restes d'un assentament defensiu de l'època tardo-romana (entre els segles V i VIII), just abans de l'ocupació musulmana de l'illa.El...
La Hunde

La Hunde es troba a la comarca de la Vall d’Ayora-Cofrents, molt a prop de les planures manxegues de la província d’Albacete. Un espai protegit i a la vegada poc...
D’en Pitu

29-04-2017 Collbató Nou Barris Via  :  D’en PituDia mig tapat i amb un vent que esmola les dents.... Enfilem cap al sector de Nou Barris que esta a tocar de...
Pel camí de la mina de bauxita

Segurament aquest serà el camí que farem durant la caminada de la Festa Major de Tuixent. L'objectiu és ensenyar-vos on estan les mines de Bauxita del nostre poble.No penseu...
Més alos de balaguer: via matagalls

Dimecres vaig anar a fer la via Sordones Mon Guef i el divendres em proposen anar a fer una petita col·lectiva un altre cop a Alòs de Balaguer. No puc dir que no. Aquest...
Directa Americana al Dru.

Guapa via esportiva ideal pels amants de la placa monserratina,doncs aquest és l'estil de tota l'escalada. Pel mig ens trobarem amb el desplom de presses de rocódrom per donar...
Xemeneia Fonda al Doll.

Escalada només apte per aquells esperits enamorats de les escalades més austeres.Només aquests escollits podran perdonar a la via els seus pecats:guano,sorra,arbres que no...
Les imponents fonts de les feus

Aquesta setmana santa ha estat una passada. Tothom pujava a les Feus (localisme de la forma Deus). Una deu és una font, o surgència. Fa anys havia pujat a l'estiu i la veritat...

Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Alto del Garajonay (1.484 m)

No podíem tornar de La Gomera sense pujar al punt mès alt de l'illa, l'Alto del Garajonay (1.484 m). És un cim d'altitud modesta; tan modesta que alguns dels nostres...
Serra de llaberia i mola de colldejou

Aquest cap de setmana tocava anar a fer raquetes, però el malt temps previst als pirineus ens a fet que tiréssim cap al sud i concretament a la Serra de Llaberia un indret...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
Volta a la mola de na Costitxa

Esquerda de na CostitxaUna vegada més caminem per les rodalies de la Mola de na Costitxa (508 m), al terme municipal de Puigpunyent i una vegada més visitem la "Gran Diaclasa"...
Sant Llorenç, via Aresta dels Cavalls

9.02.17  Quan la passada diada de Sant Esteve, anant d’excursió per Sant Llorenç, vam passar sota el cingle dels Cavalls, damunt de Can Pobla, en Pau va recordar que...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Visite obligatoire a la Dibona.

Molt bona via: sostinguda,llarga,homogènia,amb gran varietat de passatges, amb una roca boníssima i en un entorn magnífic. Tot i ser variada abunda l'escalada de placa...
Vall de l’orco: fissures de granit

Para versión en castellano pincha aquí Aquesta vall és un regal de roca i fissures de la regió italiana de Piamonte . Per cert, el piamontès és un idioma amb...