Monestir

Del Bruc al coll del Porc (1.026 m)

Dimecres 1 de juliol de 2020MatinalHora de sortida: Dos quarts de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Anoia.Temps aproximat: 5 h (12,9 km)Desnivell: 650 m...
Puig d’Agulles (654 m)

Dissabte 27 de juny de 2020MatinalHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.Temps aproximat: 3 h 30 m (7,7 km)Desnivell: 340 m (acumulat)Dificultat:...
MONTSERRAT. CARA DEL MICO. Via INFIDELS.

El Monestir sense gent26/06/20. Els dies de confinament ens vam trobat amb el Josep Solé a la carretera de les aigües i teníem pendent una escalada post-confinament. Avui hem...
Camins de Collbató, 2

Clot de la Mònica - Pas de la Mallenquera - Miradors de Sant Joan - Camí Vell9.06.20  En la primera sortida amb cara i ulls després del confinament, ens atansem a...
Magdalena Superior, via Ignasi Jorba

16.09.16  Amb la recent estrenada fase 2 del desconfinament, arriben les primeres excursions de debó i les primeres escalades post-covid. Però a mi m’agradaria...
Tornada a la muntanya!

Nova volta a la Mola15 km. 2-30-31 610 metres de desnivellPowered by WikilocFa un mes que ja podem fer esport en la franja horària corresponent. He anat recuperant la forma i...

Jardins del Monestir de Sant Joan Les Fonts

Ara cada divendres dos articles ! El jardí del monestir és el primer espai del projecte del parc de les Olors a Sant Joan les Fonts. Es tracta d’una iniciativa que des...

El judici de Déu o l’Ordalia de Sentemir

Avui us presento tres articles Sabem dels nombrosos plets entaulats amb Sant Cugat pels senyors de la zona i dels que engega el mateix monestir reclamant terres i propietats que...
La Gorra Marinera, via del Davant

30.03.16  Ha arribat l’hora de “rescatar” una altra d’aquestes vies que no van veure la llum al seu dia. Aquest cop li toca el torn a la via del Davant, una...

El monestir de Santa Maria de Castelldefels i les dones del segle X

Avui us passo dos articles La primera menció de “Santa Maria de Castell de Félix” és de 966, quan Lobeto (un nom habitual de dona que, en aquest cas, sembla ser...
Turó de la Malesa (464 m)

Avui hem anat una mica més enllà en les nostres sortides de confinament: el Turó de les Maleses està més lluny que les altres muntanyes que hem pujat en dies anteriors, en...
Circular al Puig Castellar

Avui hem pujat novament al Puig Castellar però aquesta vegada per un itinerari diferent, circular, arribant al cim pel darrere, per la vessant nord. Es tractava de fer un...
Camí de les ermites de Badalona

Una nova excursió aprofitant l'inici del desconfinament, que permet fer exercici de 6 a 10 del matí, encara que no permet els desplaçaments en cotxe. Aquest horari ens limita...
Recordant el Camí d'en Barberà

Ja fa més de cinquanta dies que estic confinada, tot comptant les jornades que resten per la meva particular “desescalada”... la maniobra més perillosa. Darrerament em...
L'Elefant, via The Wall

5.10.18  Ara li toca el torn a una altra escalada “memorable” que vam fer la tardor del 2018, a la regió de Sant Benet, i que tampoc va ser ressenyada al seu dia: es...
La Trompa de l'Elefant, via Boy-Roca

30.09.16  Mentre duri el confinament, i per tal de mantenir “viu” aquest blog, em dedicaré a rescatar algunes de les primeres vies que vaig fer amb en Pau i que, per...
El Camí de l'Alzina.

Una escalada ben senzilla però que fa prou patxoca,amb unes plaques finals de traca i mocador en el seu grau.Ideal per agafar-li el punt a la placa montserratina ( molt...
Puig de la Caritat (1.013 m)

Dissabte 7 de març de 2020Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Moianès.Temps aproximat: 3 h (8,4 km)Desnivell: 220 m (acumulat)Dificultat (1):...
Aniversari Flama de la Llengua Catalana

El passat divendres 21 de febrer, i a iniciativa del company Eduard Castro i Morlans, va tenir lloc al nostre estatge social un petit acte en recordança dels 40 anys de la...
Vall d'Angostrina

var Latitud_sortida = 42.468005; var Longitud_sortida = 1.980468; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Senderismo - Montserrat, St. Jeroni 1237 m.

Gran día de trekking en la mejor compañía y en uno de mis lugares preferidos, Montserrat.Monestir Montserrat - Sant Jeroni -Monestir de MontserratAparcamos antes del peaje de...
Camins de Collbató, 1

Drecera dels Graus - Camí Vell - Pla de Sant Miquel - les Feixades - la Salut26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant...
Montserrat Sud, pel Camí Vell i les Feixades

26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant un itinerari d’uns 10 Km de recorregut i 550 m de desnivell que correspon...
BTT PEDRÓ DE TUBAU (1.543 metres).

Descripció de la ruta; Si esteu interessats a fer una sortida pels voltants del poblet de Sant Jaume de Frontanyà, la més popular és pujar al cim del Pedró del Tubau, al...
Via de l'Adrià al Gorro Frigi.

Doncs una altre clàssica dels Gorros!.Un primer llarg més tombat ens mena al típic patatal de la zona.Alguns la recomanen com a via d'iniciació degut a la quantitat de bolts...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
El Mont (1.125 m.)

var Latitud_sortida = 42.237168; var Longitud_sortida = 2.708882; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...
Passejant pel Bellestar

26 d'octubre de 2019Dins del calendari d'activitats del Parc Natural de la Tinença de Benifassà, el passat 26 d'octubre vam portar a terme una "Passejada cultural pel...
Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...
De camí a Castell de Cabres.

19 d'octubre de 2019Tanco la intensa jornada per la Tinença de Benifassar, després de visitar la zona de la Mola de Mitjavila, al Coratxà, per anar fins al poble de Castell...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Etiòpia (Nord) i Djibouti.

Mapa Gizi 1:2.000.000, en línia continua trajecte en 4 x 4 i discontinua en avió.Ben d'hora al matí sortim de Debash i conduïm fins a Gondar on visitem el més que...
Montserrat: matinal a Sant Jeroni

En aquesta ocasió recomano una excursió matinal a Sant Jeroni (1.236 m), el cim de Montserrat. Es tracta d'un itinerari fàcil que iniciem a l'estació superior del funicular...
Visita a Bulgària

Vam entrar a Bulgària pel Sud-Oest ja que veníem d Grècia.  A la frontera, malgrat ser  simple i una mica caòtica, tot va anar...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...