Mont

Arranquem temporada: una mort anunciada.

Montforcado. Darrera, el Ventolau.No, el títol de l'entrada no amaga cap actitud pessimista. Ans al contrari, tots plegats esperem una temporada amb un Pirineu pintat de blanc....

Montserrat, molt a prop nostre

De tant en tant, sempre cal recordar que la nostra estimada muntanya hi és ben a prop, i que només cal decidir-se una mica per a pujar pels costeruts camins montserratins....
Matagalls (1.697 m.)

Dimecres 6 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarques del Vallès Oriental, Osona i la Selva.Temps aproximat: 3 h. 30 m. (7,6 km.)Desnivell:...

Vía Agullòlegs · El Xumet (V/A1e 115 m) (Montserrat, Barcelona)

Vía Agullòlegs en El Xumet de Montserrat es una vía asequible de 3 largos. Para empezar con la escalada artificial es una buena opción. Tiene una interesante canal que se...
Dôme des Nants, des de les Ruelles.

El segon dia d'estada a Pralognan-la-Vanoise surto amb la intenció de pujar un tres mil que sembla senzill i sense glacera: el Dôme des Nants pel vessant oest (a sobre, a la...
Matanegra

El Serrat de Matanegra és la carena que separa la vall d'Àssua de la vall de Baiasca. Com indica el seu nom, és una zona plena de bosc, molt visible des de Sort. Podem dir...

Vía Ferrata Castellón – La lista Completa y Actualizada

La lista más completa y actualizada de las Vías Ferratas de Castellón. En esta provincia se caracteriza por ser vías de corta aproximación y también de recorrido. Pero no...
Roca de Sant Martí, via Magical Mystery Tour

22.11.17  La Roca de Sant Martí és un dels nombrosos monòlits que es drecen a l’indret montserratí de la Plantació, a l’ombra dels Gorros i les Magdalenes. Es...

Pluja d’Idees a la Cajoleta

A  la banda baixa de la Canal del Migdia s’alça discreta la Cajoleta, roca ascendida amb certa freqüència per la seva agradable Aresta Brucs. Però és al vessant est...
GR7: Fórnols - La Coma

L'etapa d'avui del GR7 ha estat molt singular a causa de la climatologia. Justament ahir, quan la Magda va trucar al Molí de Fórnols, on teníem previst esmorzar, ens van dir...
Diamant + lo gall sergi fa bon caldo

DIMECRES, 29 DE NOVEMBRESembla que el temps poc a poc va fent un tomb i l’hivern s’imposa. Ara comença a ser necessària la recerca del solet i les zones arrecerades del...

EL PESSEBRE a ST.JERONI

Colla el DIUMENGE,  3  de  DESEMBRE,...

Vía Ferrata Benitandús K1 (Benitandús, Castellón)

Vía Ferrata Benitandús es para coleccionistas o iniciación. Está rodeado de un pequeño pantano con paisajes de ensueño. El entornos es un precioso aunque la vía ferrata...
Geni de l'indret a la Miranda del Sentinella

Via durilla i bastant fina on s'ha de donar la talla, sobretot al primer llarg, o almenys això ens ha semblat a nosaltres. L'arrencada des del terra fins a la primera...
Mola d'Estat. Muntanyes de Prades

26  de juliol de 2010Si si, d’això ja fa més de 10 anys. Avui remenant per la col·lecció de fotos, i per les publicacions de rutes del wikiloc, m’he topat amb...
Els Ganxos del Puigsacalm

19.11.17  Sembla un slogan però és cert que el Puigsacalm té “ganxo”, en concret té dues canals, equipades amb graons, baranes i passarel·les de ferro, i també...
La via més llarga de les garrigues

És la via més llarga de les Garrigues però també us haureu de dir que és la via més fàcil de les Garriques i quasi m'atreviria a dir de els que he fet. No us vull...
EL NEGRELL (1.315,7 m) des de Fredes

CIM: El Negrell (1.315,7 m) des de FredesCOMARCA: MontsiàDESNIVELL: +280 mHORARI: 3h 50 min (2h05 min + 1h 45 min)DIFICULTAT: Fàcil CARTOGRAFÍA: El Port.1:30000 Ed...
Torrent de la Font Seca

Una magnífica matinal a Montserrat amb el descens d'un barranc, relativament fàcil però amb un gran ambient montserratí. El Barranc de la Font Seca és la continuació del...
Via primavera

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRESembla que finals d’any serveix per posar en ordre els comptes pendents, (hi ha persones que ho fan a principis d’any, fent-se propostes de millores)...
La bolera

Irene y la Paz, 6c (200m) Mallo Frechín, Riglos.L'altre dia ens vam tornar a perdre. Ens va enganxar un monzó de matinada, el típic que t'envia rodolant ves a saber on, entre...
MONTSANT. LA FALCONERA. Via PRIMAVERA.

22/11/17. Aquest dimecres m’acullen els Josep’s, la colla dels dimecres no poden sortir, i ves per on quedem per anar al Montsant a la via Primavera. Aquesta via és de les...

30 Regalos Originales para Montañero o Montañera – 2017

Se acercan las fiestas y esperamos acertar con los regalos. ¿No sabes qué regalar a un / a Montañero/a? Aquí os dejamos una selección de material de Montaña que seguro con...
Cercant la cova del peladet

L'altre dia vaig comentar al meu Mestre excursionista, en Manel Cortés, que havia trobat una ermita no catalogada al Montsec de Rúbies, Sant Julià. Com no podia ser d'una...
La perla

Normal cara sud, III (55 m)El Moro (o Montcau, o Roca de Migdia), MontserratL'últim dia Montserrat em va posar a puesto. Ni ella ni jo teníem un bon dia però tampoc ni ella...
Via la Torna, Miranda de Sant Joan, Montserrat

Han passat molts dies des de la darrera publicació, no és el lloc per esmentar els diversos factors que han contribuït a aquesta displicència, però ja que retorno hi han...
Badalona al Gorro Frigi.

Ens ha semblat una molt bona via,bàsicament és un camp de patates de dalt a baix que sembla dissenyat expressament pel gaudi del personal.La via te l'equipament envellt però...

El Peligro de Cámara de Acción en el Casco que No Sabías

¿Eres de los que te gusta grabar videos molones y música de fondo discotequero con la GoPro fijado en el casco? ¡Tienes que leer esto! Michael Schumacher ¿Recuerdas al...
Mas de Rosalea i Monte del Perro. Montsià

1 de novembre de 2017 Us presento un curt itinerari, del que jo anomeno "de recerca". No es tracta en aquest cas de fer molts kilòmetres o una volta espectacular. Bé,...
Castells de l'Alt Gaià

var Latitud_sortida = 41.503980; var Longitud_sortida = 1.342931; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
La Font dels Traginers. Arbúcies- Arbúcies

Excursió realitzada el 22-10-2017Caminada senzilla i improvisada a una de les múltiples fonts que envolten Arbúcies. La nostra intenció inicial era anar cap el Salt de la...
Puig de Millà (1.025 m)

Millà era uno de los pueblos más importantes de la Vall d’Àger. Para percatarse de ello solamente hay que fijarse en las dimensiones de la iglesia parroquial que nos da la...
Montselàndia

Little Bighorn, 7a (175m)Roca Gris, MontserratG.E.M., 6a+ (150m)Plecs de la Vinya Nova, MontserratUna vegada més, tornem a passar el dia en aquest parc d'atraccions que tenim a...
Tossa d'Espinau (1086 m). A l'ombra del Mont.

IntroduccióUs proposem una ruta per camins poc trepitjats a cavall entre l'Empordà i la Garrotxa. La Serra de les Corones, té la Tossa d'Espinau com a punt culminant i queda...
Aresta  de la coma de gelis

Aresta de la coma de gelis

DIMECRES, 15 DE NOVEMBREInicialment teníem que ser tres, però a darrera hora en Josep ha trucat dient que no sortia i tan sols sortirem en Ginés i jo.Els objectius que tenia...
MONT-ROIG. PALA DEL COLL. Via ROSA D'ABRIL.

14/11/17. Aquesta via era de les què estava a la llista de pendents eternes i vés per on quedem amb l’Armando i el Ramón per sortir i “bingo” no l’han fet, així què...

Dissabte, a Montserrat

Dissabte dia 18 de novembre farem la sortida programada del mes per Montserrat. Buscarem un itinerari que travessant torrents i canals ens porti sempre resseguint les zones més...