Mont

Una altra (publicació) del Montsec

Ara són dies boníssims per anar a les solanes del Montsec: sol i mar de núvols assegurats fan una combinació excel·lent per caminar-hi amb la calma. I més ara que estem a...
GR7: Mont-ral - Arbolí

L'etapa d'avui del GR7 ha estat un magnífic recorregut per la Serra de Prades i la Mussara que hem fet en un dia fred però clar. Hem arribat amb l'autocar a Mont-ral, on vam...
Cova de Santa Llúcia. Priorat

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica;...
Sorpresos pel Roc de Neret

Distància: 28 km.Desnivell: 1150 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilamitjana.Ens proposem de fer un 8 al Roc de Neret pujant-hi...
Pícnic al Serrat dels Monjos

El diumenge 30 vaig fer la darrera escalada de l'any. Curiosament va ser la primera amb el Pere, de Guies la Vall, amb qui feia temps que ens coneixíem però no havíem pogut...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Tossal de la Nevera. Catí

16 de desembre de 2018L’any 2018 s’ha declarat la Pedra en Sec com a patrimoni inmaterial de la humanitat per la UNESCO. Finalment s’ha reconegut el coneixement relacionat...
Oferta Especial al Serrat dels Monjos.

Comencem l'any amb l'Oferta Especial del Serrat dels Monjos a Montserrat (que d'oferta no en té res i d'especial ho és una estona). Tot i així l'hem disfrutat i sense por a...
Coves d'Olopte i cova d'en Manent

27.12.18  Itinerari circular al voltant del tossal d’Isòvol, a la Baixa Cerdanya, amb quatre derivacions a cavitats situades a banda i banda de la vall del riu Duran....
Via stae

DIVENDRES, 04 DE GENERBona manera de començar l’any !!!Aquesta setmana amb els reis que cauen en dissabte, tinc clar que no puc sortir i avanço el dia d’anar a escalar a...
Via alicorn

DIUMENGE, 23 DE DESEMBRENo soc gaire donat a repetir vies, però si la via i els companys ho valen no tinc cap problema en fer-ho.Aquest diumenge , per acabar l’any, em diu...
Perles a la cara nord del Montsec d'Ares

Distància: 18 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Molí de Carrió o Collet de la Cova de Sant Miquel; per arribar-hi cal prendre un...
Estat de Gracia

22-12-2018 Bergada Malanyeu Paret del Davessó Via  :  Estat de GraciaPrimer dia d’hivern .... em deixat enrere les pluges i el fred i avui escalarem en mànigues...
MONTSENY. LES AGUDES. Via ITZI.

02/01/19. Comencem el 2019 amb una excursió escalada a les Agudes del Montseny i tanquem la darrera via després de la Tàpia Jover, El vol de l’Home ocell i Terra...
Avenc de Julio de la Sista. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px...
MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via CARLES.

31/12/18. Darrer dia de l’any, l’acomiadem com de costum escalant. El dia és esplèndid i el Monestir està ple de turistes.. pugem ben acompanyats amb el funicular.Avui no...
Cases Chani al Serrat del Moro.

Com qualsevol altre clàssica del vessant nord: no defrauda.Escalada eminenment de fissures però amb força trams de placa que la fan més variada que la seva veïna Mas...
Querforadat – cava.

Descripció de la ruta; recorregut circular, que ens portarà a descobrir els bonics poblets del Querforadat i Cava, sota les impressionants parets de la cara nord de la serra...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...
Fredes, Mas del Peraire, Salt de Robert

Cómo elegir Saco de dormir de Montaña 2019

La entrada Cómo elegir Saco de dormir de Montaña 2019 aparece primero en RocJumper.com · Via Ferrata, Escalada, Material, Senderismo, Barranquismo, Alpinismo.
Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...
Picaso Miró les Tàpies.

La segona tirada ens ha semblat boníssima i a més l'hem enllaçat amb la terçera. D'aquesta manera ens ha quedat un llarg mantingut,físic,amb ambient i amb bona roca. El...
Plaer pels porus: aina a malanyeu

Hi ha dies que quan arribes a casa penses que tot ha anat redó. Aquesta és la sensació que he tingut avui. He escalat sense patiment el que considero el meu grau, el dia...
Aina

19-12-2018BergadaMalanyeuParet del DavessóVia  :  AinaAsseguraven un dia de Sol i pugem amb una fina i intermitent pluja, ufff pinten “bastos”  be de moment...
Ja som a Festes de Nadal

Ja som a les Festes de Nadal. Com aquell que res hem passat de buidar les platges a omplir de llumetes "kitsh" determinats carrers de viles i ciutats. Amb la prèvia enguany,...
La canal ferremini al montsec de rubies

Mil cops m'encanto mirant els mapes; és una petita dèria que tinc. L'altre dia veig que a la vora de la pujada a la Portella Blanca de Rúbies hi ha una canal que duu el nom...
El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pruneta Ensucrada a  Gitarriu

Pruneta Ensucrada a Gitarriu

De tota la integral de Gitarriu aquesta és la que menys ens va fer el pes.Tota la via te un aire de mala llet que ens va fer anar amb l'ai el cor.No és expo però en algún...
Montpaó (644 m)

Dissabte 22 de desembre de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Segarra.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,6 km)Desnivell: 330 m (acumulat)Dificultat...
Formiguera  Normal

Formiguera Normal

13-12-2018 Sant Llorenç de Montgai Paret de La Formiguera Via  :  NormalFeia temps que els tres no ens trobàvem al mateix temps, així que tenim un munt de temes...
15 anys de... l'Alba Artigas al Cap del Ras.

Fa 15 anys, l'Alba Artigas al Cap del Ras era de les poques vies semiequipades que hi havia en aquest sector de Montsec, així que quan els vents van ser favorables vam anar a...
Per 10 nius de metralladores d'espluga calva

Em falten posar més fotos... demà ho acabo....Avui la colla hem volgut anar a les Garrigues a buscar indicis de la Guerra Civil doncs en Manel Cortés ha localitzat alguns...