Mont blanc

Thumel - Taou Blanc (Val di Rhemes)

Distància: 20 km.Desnivell: 2000 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 7 h.Punt de sortida: Thumel (Val di Rhemes, Aosta).Sortida excursió llarga per assolir un 3400 amb molt...
BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (II)

Etapa 2: Ref. La Peula - Col Grand Ferret - Courmayeur - Ref. Elisabetta Soldini - Col de la Seigne - Ref. Les Mottets.Distància: 48 km.Desnivell: 1800 m+/2000m-.Dificultat:...
BTTsenderisme a l'entorn del Mont Blanc (I)

Primer lliurament de la nostra particular "volta" al Mont Blanc en BTT. Hi ha moltes versions al respecte: unes en sentit horari -la més habitual en BTT- i d'altres en sentit...
Chamonix-Zermatt: Mont Fort - Prafleuri

L'etapa d'avui ha estat molt diferent de les dues anteriors. Ha estat una etapa més dura i més de muntanya, superant tres colls. Hem esmorzat al refugi de Mont Fort. Dir que...
Chamonix-Zermatt: Le Châble - Mont Fort

Avui hem fet la segona etapa d'aquest estiu a la Chamonix-Zermatt. Després de la fàcil etapa d'ahir, la d'avui es presenta molt més complicada. Cal superar un desnivell de...
Chamonix-Zermatt: Champex - La Châble

L'Alta Ruta Chamonix - Zermatt és la més clàssica de les rutes d'esquí de muntanya. Fa més de cent anys que es va recórrer per primera vegada i cada temporada la fan...
Mont Buet

Mont Buet. El mal anomenat Mont Blanc de les Dames. El cim clau en els experiments físics sobre com actua la pressió atmosfèrica sobre la temperatura d'ebullició de l'aigua....

Tour del montblanc (10): lac blanc - chamonix

Si heu llegit l'entrada anterior sabreu quin era el meu estat. Al matí em vaig aixecar millor i vaig esmorzar alguna cosa lleugera.Vam sortir amb tranquil·litat doncs...
Dents du Midi. Haute Cime.

Les Dents du Midi són una petita serralada situat al nord-est del massís del Mont Blanc, ja dins de Suïssa, que sovint veia i em feien venir ganes de pujar-hi algun dia. La...
El Passo del Naso

L'activitat prevista per avui era la travessia entre els dos principals refugis de la vessant italiana del Monte Rosa: el Quintino Sella al Felik i la Capanna Gnifetti. Aquesta...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...

09/07/17 Mont Llaret i Roc d’Aude (França)

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA sortida:   2/4 de 7 del matí - Tornada:...
Tour del Gran Paradiso

Seguint la tònica d’anys anteriors, aquest estiu també hem fet un petit trekking de muntanya de durada aproximada d’una setmana. La ruta ha travessat les valls de...
De Chamonix a Grenoble, 7 dies de travessa.

Després de pujar al Mont Blanc, em vaig quedar sol a Chamonix. Van venir dos dies de pluja i mal temps, així que la Marta i el Moi van marxar i el company amb qui havia quedat...
Mont Blanc, des de Gôuter, 40 anys després

El 19 de juliol de 1976, ara fa 40 anys, una mica sense voler tal i com abans es feien les coses, vam acabar pujant al Mont Blanc amb el meu pare. Ens acompanyaven el Cortina...
Tour del Cervino: Gruben - Zinal

Avui per fi hem tancat el cercle i hem completat el Tour del Cervino arribant a Zinal, on vam començar aquesta aventura l'estiu passat. Com ahir, el dia es presentava plujós;...
Tour del Cervino: Jungen - Gruben

Avui el dia ha começat plujós però no ens hem desanimat. Després d'esmorzar a l'hotel Edelweis de St. Niklaus hem anat caminant sota la pluja, protegits amb les capelines,...
Tour del Cervino: Zermatt - Europahüte

Hem tornat a les terres del Valais per segon any consecutiu per completar el projecte que vam iniciar l'any passat: el Tour del Cervino, un GR que fa la volta completa a la...

Jacques Balmat

JACQUES BALMAT, (1762-1834), alpinista i guia de muntanya nascut a Chamonix, a la Vall de la Savoia, era conegut amb el nom de “Le Mont Blanc”. Caçador… Read more...
Cròniques alpines

Aquest estiu, la roca , ni olorar-la. Una lesió al canell em va deixar fora de joc els mesos estivals. La veritat és que al principi em  va semblar una mica...
Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...
Ascensió el mont olimp. grècia

Quan vam iniciar el viatge cap a Grècia, ja ens vam plantejar de pujar el punt més alt del país que és el Mont Olympus amb 2918 metres d’alçada que...
Normandia (1): mont saint michel

Un altre estiu amb un nou Campament Internacinal del Centre encara que enguany només hem anat 9 socis/es i l'indret escollit era Normandia que és una comarca plana com la...
Tour del Cerví: Plan Maison - Zermatt

Després de cinc dies de bon temps, avui que hem de fer una etapa d'altura amb glaciar i un coll de més de 3.000 metres, el dia s'ha aixecat núvol. És una llàstima perquè...