Mont blanc

Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Tour d'Aï per la ferrata, i Tour de Mayen

Les torres d'Aï i de Mayen són dues muntanyes bessones situades a la vora nord del massís de Diablerets, ja damunt del llac Leman, a Suïssa. Per anar-hi cal pujar fins a...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...

09/07/17 Mont Llaret i Roc d’Aude (França)

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Granvia / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA sortida:   2/4 de 7 del matí - Tornada:...
Tour del Gran Paradiso

Seguint la tònica d’anys anteriors, aquest estiu també hem fet un petit trekking de muntanya de durada aproximada d’una setmana. La ruta ha travessat les valls de...
De Chamonix a Grenoble, 7 dies de travessa.

Després de pujar al Mont Blanc, em vaig quedar sol a Chamonix. Van venir dos dies de pluja i mal temps, així que la Marta i el Moi van marxar i el company amb qui havia quedat...
Mont Blanc, des de Gôuter, 40 anys després

El 19 de juliol de 1976, ara fa 40 anys, una mica sense voler tal i com abans es feien les coses, vam acabar pujant al Mont Blanc amb el meu pare. Ens acompanyaven el Cortina...
Tour del Cervino: Gruben - Zinal

Avui per fi hem tancat el cercle i hem completat el Tour del Cervino arribant a Zinal, on vam començar aquesta aventura l'estiu passat. Com ahir, el dia es presentava plujós;...
Tour del Cervino: Jungen - Gruben

Avui el dia ha começat plujós però no ens hem desanimat. Després d'esmorzar a l'hotel Edelweis de St. Niklaus hem anat caminant sota la pluja, protegits amb les capelines,...
Tour del Cervino: Zermatt - Europahüte

Hem tornat a les terres del Valais per segon any consecutiu per completar el projecte que vam iniciar l'any passat: el Tour del Cervino, un GR que fa la volta completa a la...

Jacques Balmat

JACQUES BALMAT, (1762-1834), alpinista i guia de muntanya nascut a Chamonix, a la Vall de la Savoia, era conegut amb el nom de “Le Mont Blanc”. Caçador… Read more...
Cròniques alpines

Aquest estiu, la roca , ni olorar-la. Una lesió al canell em va deixar fora de joc els mesos estivals. La veritat és que al principi em  va semblar una mica...
Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...
Ascensió el mont olimp. grècia

Quan vam iniciar el viatge cap a Grècia, ja ens vam plantejar de pujar el punt més alt del país que és el Mont Olympus amb 2918 metres d’alçada que...
Normandia (1): mont saint michel

Un altre estiu amb un nou Campament Internacinal del Centre encara que enguany només hem anat 9 socis/es i l'indret escollit era Normandia que és una comarca plana com la...
Tour del Cerví: Plan Maison - Zermatt

Després de cinc dies de bon temps, avui que hem de fer una etapa d'altura amb glaciar i un coll de més de 3.000 metres, el dia s'ha aixecat núvol. És una llàstima perquè...
Tour del Cerví: Ref. Perucca - Plan Maison

Després de quatre etapes amb forts desnivells (1.200 metres diaris de mitjana) avui toca una etapa suau i més curta, amb final a la localitat turística de Breuil-Cervinia,...
Tour del Cerví: Prarayer - Refugi Perucca V.

La quarta etapa del Tour és una mica més curta que les anteriors, encara que el desnivell a superar també és important. A més, com que l'etapa és relativament curta l'hem...
Tour del Cerví: Arolla - Prarayer

Aquesta etapa del Tour del Cervino, la tercera per a nosaltres, és l'etapa reina del Tour, la més alpina i tècnica, ja que cal passar pel Glaciar Superior d'Arolla per...
Tour del Cerví: Lac de Moiry - Arolla

La segona etapa del Tour del Cerví és, en realitat, la resta de la primera etapa. Efectivament, tal com vaig explicar a l'entrada anterior, les guies del Tour ressenyen una...
Tour del Cerví: Zinal - Lac de Moiry

Aquest estiu comencem un nou projecte per terres alpines. Després d'haver completat el Tour del Mont Blanc i el Tour de les geleres de la Vanoise, aquest any hem vingut a les...
Corcega (2): mont renosu

El segon capítol de l'aventura corsa és la muntanya de Renosu (Renoso, en francès). És el 2000 més fàcil de la illa i havia de ser un bon descans després de l'ascensió...
Corcega (1): començar pel més alt:  mont cinto

Corcega (1): començar pel més alt: mont cinto

Agulles de BavellaL'altre dia vaig trobar una oferta en un viatge d'avió hi he decidit passar una setmana per Corsica. La veritat és que m'ho he passat molt bé fent el que...
150 anys de la primera ascensió al Cerví

El 14 de juliol de 1865 un grup liderat pel britànic Edward Whymper i format pels també britànics Francis Douglas, Charles Hudson i Robert Douglas Hadow, el guia de...
Rateau oest

Per celebrar Sant Joan, baixo fins a la Grave. Un poble inusualment tranquil, suposo que la combinació del mes de juny amb el fet que la carretera cap a Grenoble estigui...
Ascensió al Strahlhorn (4.190 m)

A les 3 del matí ja estàvem esmorzant al refugi Brittaniahüte. L'ascensió d'avui és força més llarga que la d'ahir, amb uns 1.450 metres de desnivell, comptant que des...
LAC BLANC - 2.370 m

Lac Blanc, al fons els Grands MontetsEns trobem a la vall de Chamonix després d'haver assolit el Montblanc de Tacul. Necessitàvem una mica de relax i ens vam deixar guiar per...