Montalegre

Sant Jordi - #maifemcimambllibresiroses

Dijous 23 d’abril de 2020 – 40è dia de confinament (42è a Igualada)Hora de sortida: 11 h 30 mPunt de sortida: Connexió per Zoom.Ubicació: Casa vostra.Temps...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Pala Alta del Montroig, via Diedre Blanqueta

7.02.20  Quan vam fer la via del Lluís a la Pala Alta del Montroig, vam passar, de retorn per la pista, sota el Diedre Blanqueta. Ens hi vam quedar una bona estona...
Pala Alta del Montroig, via del Lluís

31.01.20  Després dels refredats i els temporals, que ens han tingut a règim de rocòdrom durant els primers dies de l’any, i després del petit tast que vam poder fer...
GR92: Font de Cera - Montcada

Fa uns anys, amb la colla del GR, vam recórrer el GR92, el Camí del Mediterrani, entre Portbou i Ulldecona. És un llarg recorregut que vam fer en 29 etapes, a raó d'una...
Pala Alta, via Brothers Ruiz

27.11.19  La Pala Alta, amb els seus 950 m, és el punt culminant del Mont-roig, una allargada serra situada al sud del Montsec i que representa el primer entrebanc...
Trail Montroig Extrem (24,5 km, 1850 m. d+)

Després d'un any d'aturada, enguany ha tornat amb força aquesta cursa del Mont-roig, amb un circuit renovat que ha incrementat el desnivell de la prova llarga fins als 1850...
Rampes Divertides

06-01-2019 Alòs de Balaguer Vilanova de la Sal Mont-roig Ermita de Montalegre Sector del Retaule Via : Rampes DivertidesAvui em fet cas als meteoròlegs i ens em cregut que la...
Ermita de Montalegre. Sector retaula

Aquest dissabte amb el Jordi anem a ponent per escalar a Sant Llorenç de Montgai però la boira insistent ens ha fet decidir per canviar de zona i pujar al Montroig a cercar el...
Cresta integral de la Serra de Mont-roig

El pueblo de Sant Llorenç de Montgai se sitúa junto un pequeño embalse que represa las aguas del río Segre. Sobre esta población se eleva la sorprendente Serra de...
Seminari Conciliar de Barcelona

El Seminari Conciliar de Barcelona és un seminari destinat a la formació de sacerdots, fundat per l'Arquebisbat de Barcelona l'any 1593.L'església catòlica va crear els...
Trobada escaladors/es de la seam a montalegre

En poques paraules... una mega passada. Arribo al bar de Vilanova de la Sal i em trobo amb un munt de gent que estan acabant d'esmorzar. La majoria són gent jove que no conec i...
Via del Llons al Montroig.

Pels tirilles com un servidor aquesta és una bona via d'escalada combinada en la justa mesura que fa que no ens aburrim ni de l'artifo ni del lliure. Pels escaladors bons deu...
Trobada d'escaladores/s a montalegre

Després de la Trobada de Baldellou, de Sant Miquel de la Tosca ara ens toca fer la trobada a Montalegre (lloc tradicional de trobades d'escaladors). Ja us podeu guardar el dia...
El retaule de montalegre: lo mirador

A l'extrem de la serra del Mont-roig hi ha l'ermita de Montalegre. En Jordi Marmolejo, des de fa temps està fent una zona d'escalada esportiva que és un veritable plaer.A...
Heroes del Silencio al Montroig.

Molt guapa via esportiva sobre roca excel.lent malgrat parell de rostollets molt punktuals.Plaques de pressa petita,ens han semblat tots els llargs igual de difícils,sobre el...
La via més llarga de les garrigues

És la via més llarga de les Garrigues però també us haureu de dir que és la via més fàcil de les Garriques i quasi m'atreviria a dir de els que he fet. No us vull...
El Xampú de la discordia.

En general és una bonica via d'autoprotecció, m'imagino que s'ha repetit ben poc i per aixó te alguns trams un pèl bruts i amb la roca per sanejar...malgrat que curta una...
Happy Crack a l'Agulla dels Pelats.

Bona via, alterna trams d'autoprotecció amb trams equipats amb parabolts. A priori la roca sembla dolenta però els aperturistes ho han deixat equipat i sanejat per tal de que...
L'era dels pardals a la Pala dels Pelats.

Malgrat que curta la via ens ha agradat molt, te tres tirades boníssimes i els trams rostollaires estan ben salvats. A més la via és variada, te placa i fissura a parts...
Mont-roig: la canal de l'agulla dels pelats

Mai no acabes de conèixer prou la muntanya doncs sempre pots descobrir racons inesperats. Avui he pujat al Mont-roig buscant una alternativa a la drecera que baixa decididament...
La Pell de Serp a la Pala dels Pelats.

La via te el mèrit de no poseir ni una sola expansió de progressió.En algún blog la recomanen com una via d'iniciació a l'autoprotecció,a mi se m'acudeixen una vintena de...
Recordant el Salvador a Montalegre

L'últim dia que vam estar junts, Salvador, va ser pedalant per Montalegre.Aquest cap de setmana hem volgut tornar-hi per recordar aquelles bones estones que vam compartir. Ha...
Un tomb pel cel: ermita i castell de sant llorenç

Damunt del poble de Sant Llorenç de Montgai hi ha una roca alterosa que domina la contrada. En el seu cim hi ha les restes de l'antic castell de Sant Llorenç. Al seu peu hi ha...

10/01/16 Mont-Roig (La Noguera)

DATA:  10 de gener de 2016 Sortida a Mont-Roig en travessa (La Noguera) - De Vilanova de la Sal a l’embassament de Camarasa per la carenaLLOC DE TROBADA:  UEC de...
Caminant per les serres de Lleida

Aquest pont de la Puríssima hem anat tota la família a caminar per les terres de Lleida.El Congost de Montrebei El primer dia vàrem anar amb el cotxe fins l'ermita de la...
De Vallbona a Tiana per la Conreria

6.05.15  Avui que és el primer dimecres de mes toca la sortida programada de les conegudes com ”les excursions del Jaume Salat”. Aquest maig toca anar de Vallbona (al...
Krak Tak a l'Agulla dels Pelats.

-Cordada: Salla i Busquets.-Orientació: Sud.-Accés: Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir...
Via La Paleta a l'Agulla dels Pelats.

-Cordada: Salla i Busquets.-Accés: Sortim de Balaguer per la carretera C-12 com si anéssim a Àger. Quan arribem a l’alçada del Monestir d’Avellanes trenquem a la dreta...

Pla Alta de Mont-roig

Sortida a la serra de Mont-roig, per assolir el seu cim: La Pala Alta, de 950 m. Espectacular mirador del Montsec i dels embassaments de Camarasa i de Sant Llorenç de Montgai....
Suave es la Noche

Suave es la Noche "Pala Alta" Montroig Des 2014

6a+, 100 mts1ª ascensió per: J.Cauvet, J.Macià i J.Marmolejo al 15 de març del 90 Via disfrutona com gairebé totes les del Mont-roig. La linia molt variada amb fissures,...
Patxanga

Patxanga "Pala Alta" Mont-Roig Desembre 2014

7a/Ae, 100mtsOberta per: J.Marmolejo,F.Ullastre i J.Tolosa al 2007Una línia variada i disfrutona on predomina el lliure, el grau no és obligat. L'últim llarg guapissim, es...
Mont-roig: rampes divertides

Una tarda ben aprofitada!!!Els companys Jordi Marmolejo i Joan Escuer han publicat la Guia d'escalada del Mont-roig, una autèntica meravella que no pot faltar a cap motxilla...