Montblanc

Tour del montblanc (10): lac blanc - chamonix

Si heu llegit l'entrada anterior sabreu quin era el meu estat. Al matí em vaig aixecar millor i vaig esmorzar alguna cosa lleugera.Vam sortir amb tranquil·litat doncs...
Tour del montblanc (8(: trient - tre le champ

Avui ens toca tornar a entrar a França i sortir de Suïssa pel col de la Balme. El problema és que dalt farà molt fred i jo, de primer, no em tapo. Vull fer-me el matxote...
Tour del montblanc (7): relais d'arpette - trient

Avui ens toca ascendir a la Fenetre d'Arpette que és el punt més alt per on passa el Tour del Montblanc. Té alguna cosa de pujada mítica amb els seus 2665 m. i els seus mil...
Tour del montblanc (1): houches - contamines

En el darrer aparcament del telecadira de les Houches - Bellavue vam deixar la furgoneta i vam agafar el telecadira. Ens van clavar 14 euros i ens van deixar a 1786 m.Baixem uns...
Tour del montblanc (0): introducció

Si mires aquesta pàgina potser és perquè estàs interessat en informació al voltant del Tour al Montblanc. Si estàs dubtant anar-hi, la meva resposta és que és un...
El Passo del Naso

L'activitat prevista per avui era la travessia entre els dos principals refugis de la vessant italiana del Monte Rosa: el Quintino Sella al Felik i la Capanna Gnifetti. Aquesta...
Forats a Cantacorbs. Rojals (1).

Seguint els passos d’en Josu i la Lluïsa continuem visitant els imponents esbaldregalls de Rojals. En la primera sortida el 16.03.2017 vam recórrer la part alta localitzant...
Art Rupestre de les Muntanyes de Prades.

Com a continuació de l'apunt d'ahir properament presentarem documents de les troballes que es venen realitzant en multitud d'abrics de la comarca. Una bona part de les...
Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
Escalada esportiva a la vall d’aosta

Para versión en castellano pincha aquí El cas és que l’estada (de tres setmanes) que vam fer a la vall, va ser totalment inesperada  i no entrava en els...
Escalada deportiva en aosta

Per versió en catalá clica aquí        La visita que hicimos en el valle, fue totalmente inesperada. Pero ya se sabe que andando con la furgoneta, si en...
Via ferrada de les Venes de Rojalons

15.01.17  Al vessant nord-est de la serra de Prades, sobre la històrica vila de Montblanc, s’ha obert recentment la via ferrada de les Venes de Rojalons, equipada...
Via ferrata de les Venes de Rojalons (K4)

Les Venes de Rojalons són unes parets que s'alcen darrera de Rojalons, un petit poble mig abandonat (fa uns anys ho estava del tot, ara sembla que hi viuen dues persones)...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Avenc de l'Orellut (1)

AntecedentsL’avenc de l’Orellut és una de les cinc cavitats finalment comunicades que constitueixen el sistema Arrels-Clonc. Els grups locals, AEET (Valls) i GIEM...
Ferrata de la feixa del colom (montblanc)

No sóc gaire partidari de fer vies ferrades però de vegades per companyerisme has d'anar a fer-ne alguna. En principi havien d'anar a la de Cala del Molí de la Costa Brava...
De Prades al Bruc

Aquesta sortida és un tram més de la ruta "Tot Catalunya", és la continuació de la Mequinensa-Montblanc.Sortim de Prades passades les 10 direcció a l'ermita de l'Abellera...
GR 171: Montblanc - Poblet - Vimbodí

Anterior:Prades - MontblancUna etapa de transició entre les Muntanyes de Prades i la Serra del Tallat, que coincideix en part amb la Ruta del Císter o GR 175. La jornada es...
GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
GR 171: Albarca - Prades

Anterior:La Morera M. - AlbarcaSi l'etapa anterior se'm va allargar fins entrada la nit, quedaria compensada per aquesta que se'm va fer més curta del que havia planejat. Amb...
Via Voisine a Les Cheserys (Aiguilles Rouges)

Aquest estiu amb la Cristina hem pogut marxar uns dies als Alps. Sense saber ben bé quines activitats fer-hi marxem cap a Chamonix. El primer dia la meteo no pinta massa bé....
La ruta

La ruta "reial": 3 monestirs / 3 comarques

Reial monestir de Santes CreusFa uns anys havia realitzat la ruta del Cister amb bicicleta de muntanya, seguint els triangles vermells característics que marquen el recorregut....
De Mequinensa a Montblanc

Aquest cop és una ruta llarga, bastant llarga per un sol dia, tot i això posem fil a l'agulla.Al voltant de les 10:30 ja estem a Mequinensa esmorzant, hem fet parada abans al...

Qui som!!

Qui som!Som els orriencs Andreu i Anna, ens estimem la nostra vida de poble i quan tenim temps visitem altres contrades també de l'àmbit rural.No som de grans gestes ni de...
Ascensió al Lagginhorn (4.010 m)

El responsable de l'hotelet on hem dormit (Roby) ha tingut l'amabilitat de preparar-nos l'esmorzar a les sis del matí, una hora abans de l'hora en la que habitualment comencen...
El Penitent Montblanc Part 1.

Ressenyes d'un troç de sector, el que vàrem visitar. A mida que hi anem tornant anirem ressenyant la resta.L'accés el fem per Montblanc, si venim de Valls a la rotonda on hi...
MONTBLANC DE TACUL - 4.216 m

cim del Tacul, al fons el MauditViatge a Chamonix amb intenció de fer algun cim del massís del Montblanc. Agafem el primer telefèric cap a l'Aiguille de Midi, que et planta...
LAC BLANC - 2.370 m

Lac Blanc, al fons els Grands MontetsEns trobem a la vall de Chamonix després d'haver assolit el Montblanc de Tacul. Necessitàvem una mica de relax i ens vam deixar guiar per...
Fira medieval a Montblanc

Aresta GER, V (180m)Roc Ponent, Barranc de CastellfollitParanoia nocturna, 6a (95m)Torre del Moro, Barranc de CastellfollitSegurament a tots ens han fet la pregunta:-I tu, com...
PIC DE PEDRONS, 2.714 m

Sortida espontània. Em truca en Xavi per fer una escapada amb esquís. Quedem a Montblanc amb la Imma i la Roser. Arribem a Andorra i la creuem fins a Pas de la Casa. Deixem la...