Montgrony

Pic de la Creueta (2064 m). El primer dosmil.

IntroduccióSeguim amb les caminades de nivell infantil. Aquesta setmana, aprofitant el bon temps, hem pujat al Pic de la Creueta.Situat a l'extrem més occidental de la Serra...
Pla Baguet i Tossal de Rus amb raquetes

21.02.17  Sensacional i senzill circuit amb raquetes de neu pel sector carener comprès entre el coll de la Creueta i els estreps orientals del Puigllançada, amb ascensió...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...
Volta insaciable al Montgrony

Guiats pel Pito, fem una excel·lent volta per tots els vessants del Montgrony en aquests dies que és ple de colors de tardor. Un recorregut amb tots els ingredients d'un...
Pòquer d'activitats

Aquest pont de 4 dies ho hem aprofitat per fer:Escalada ( amb el Toni hem obert una via nova i en tenim mitja més d'equipada a Odèn)Btt, aquesta vegada amb la Neus hem llogat...
Via

Via "Malalts de roca"

Finalment hem acabat la via que estàvem obrint a Coll Roig ( Montgrony).Aquest dissabte vàrem netejar i equipar la fissura de la darrera tirada deixant així acabada aquesta...
Costa pubilla (2.056 metres).

El cim de Costa Pubilla, també anomenat com a cim del Pla de Pujalts és el punt més alt de la serra de Montgrony. Aquesta és una serra prepirinenca situada a l'extrem...
Els set gorgs del torrent de la Cabana

15.06.16  El torrent d’Estiula, més conegut com a torrent de la Cabana (del nom d’un mas que hi ha a la vora), prop de Campdevànol, al Ripollès, forma un conjunt de...
Tossal de Rus i Puigllançada

El cim del Puigllançada, ben nevat, amb el Pedraforca al fons a l'esquerra.El Puigllançada és un cim de 2.400 metres i escaig que senyoreja la capçalera del Llobregat,...
Santuari de Montgrony

Ruta curta per les terres del Comte Arnau. Ideal per a famílies.Deixem el cotxe a l’aparcament del Santuari de Montgrony. Anem a l’hostatgeria de Montgrony (1355m...
Gorgs de Gombrèn

La ruta dels 7 Gorgs de Campdevànol o itinerari dels Gorgs de la Cabana. Comarca del Ripollès. PR - C2617 kmDesnivell: 620mDurada: 5h20La ruta comença en el Camping...
Forat del Sant Ou

//--> Capçalera del Forat del Sant Ou Pou inicial, de 31 metres, vist des de sota Acabant el pou inicial Sala intermitja, en fort...
Setè aniversari geamm

Un altre any, anem suman ... i així ja suman  7 aniversari geamm .. que vol dir això ??Dons moltíssimes anècdotes viscudes, vivències de tota mena,...
Ribes - Pardines - Camprodon

Deu fer uns vuit anys, en una de les primeres entrades del blog (aquí), vam fer bona part de la Serra Cavallera des de Ribes fins Camprodon amb el meu amic Carloscoi; des de...
Tossal d'Orriols (1.913 m.)

//--> Fonts del Llobregat Plaça de Castellar de n'Hug Entrada de la cova de la Tuta Sortint de la cova de la Tuta...
A l'entorn de Savassona

14.06.15  El pla de Savassona, situat prop de Tavèrnoles, entre la plana de Vic i les Guilleries, és un indret singular on es combinen prat, bosc de pi roig i un conjunt...
De Planoles a Campdevànol pel Montgrony

3.06.15  Per tancar com cal la temporada d’excursions col·lectives dels dimecres, en Jaume ens té preparada una travessa de categoria: l’ascens, des del poble de...
Forat de Sant Ou. Gombrèn. (2)

...segueix de l'apunt d'ahir...SituacióLa darrera bifurcació abans d'arribar al Santuari de Montgrony ens condueix per una pista de terra fins el refugi forestal de les...
MONTGRONY, COLL ROIG, Via ULLETS D'ESMERALDA

les parets des de coll roig4/04/15. Avui volíem fer alguna canal per la Cerdanya, però la neu no presentava bones condicions, ja ha arribat la primavera. Improvisem un pla B i...
GR 11: Planoles - Queralbs

Anterior:Puigcerdà - PlanolesAquesta etapa es va quedar un pel massa curta forçada per les circumstàncies: la idea era pujar a dormir a Núria, però la segona quinzena de...
GR 11: Puigcerdà - Planoles

Anterior:Refugi l'Illa - PuigcerdàSembla mentida, després de 12 anys, però el GR 11 es va acostant al seu fi. El camí més exigent va quedant enrere, les collades més...
GR 11: Refugi de l'Illa - Puigcerdà

Anterior:Encamp - Ref. de l'IllaEl GR 11 deixa el principat d'Andorra i després d'un breu retorn per terres lleidatanes, entra a l'última província de la travessa pirinenca....
Costa Pubilla, 2.053 m

Hem fet una excursió per la Serra de Montgrony, pujant el cim de Costa Pubilla (2.053 m) des de la carretera del Coll de la Creueta. Una vegada més, la meteorologia ens ha...
Diedre Tall d'oca i Alicorn, al coll Roig

Aquest estiu ja vaig venir a fer la Dersu Uzala, i ara hi tornem amb el José Manuel amb la intenció de fer aquestes dues vies força més exigents. Comencem per la Tall d'oca....
SERRA S'ENSIJA: GALLINA PELADA (2.320 m)

Serra d'EnsijaFeia temps que hi anava darrera i finalment ahir va arribar el dia de pujar al cim de la Gallina Pelada, punt culminant de la serra d'Ensija, al Berguedà....
Pedraforca en dilluns, solitud

El Pollegó Inferior del Pedraforca des del cim principal.El Pedraforca és una de les muntanyes més visitades i fotografiades de Catalunya. La seva silueta és ben...
Pic de Perafita - Cerdanya

pels Estanys de la PeraComencem des de Llers de Cerdanya per la pista enquitranada fins l’estació d’esquí de fons , d’aquí endavant es de terra amb algun que altre sot....
Les Vinyes de la Mare de Déu

En el darrer dia d'estada al Priorat hem fet aquesta petita excursió per la zona de la Vilella Alta. És un curt recorregut que hem trobat ressenyat a la web del Consell...
Dersu Uzala, al coll Roig

Després d'un dissabte plujós, el diumenge al matí anem a fer una escalada ràpida amb el Pep a les calcàries de la zona del coll Roig, prop de Montgrony. Fa temps en...
Vacances familiars 2014

El meu contracte matrimonial estipula tenir que pasar 15 dies anuals amb la parella i derivats (posibles fills;els sogres no són derivats,són...) i fidel al compromís (això...