Montsant

08/10/17 Montsant - Escaladei

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del...
D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors...
Banzo saez

DIMECRES, 28 DE JUNYHi ha dies que quasi tot surt malament i avui a estat un dia en que quasi es compleix la dita.Les previsions de mal temps s’estenen arreu de la nostra...
Montsant i Muntanyes de Prades (II)

Variant d'una ruta que vàrem fer el març del 2014 "Montsant i Muntanyes de Prades" amb vídeo inclòs. Avui, però, us deixo amb la descripció de l'Antoni per enriquir-la una...

Cova del ximet i ermita de sant salvador

Edat recomanada: A partir de 5 anys El dia 21 de maig vam anar a Margalef al Parc Natural del Montsant per anar a veure la Cova del Ximet i l’Ermita de Sant Salvador. ...
Pedalant l'obaga oriental del Montsant

Distància: 24 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 4:30Punt de sortida: Ulldemolins.El Montsant és un valor segur per a pedalar-hi; en...
Montsant: Sender de la Llibreria.

Montsant: Sender de la Llibreria.   Ermita Santa Magdalena – Pi de la Carabasseta – Toll de l’Ou – Barranc de la Pleta – Sender de la Llibreria – Pont Natural –...
El Castell de Móra d'Ebre (un dia, un lloc)

Un sol rabent ho il·lumina tot, ho daura. Malgrat això, els darrers termes, la llunyania, queden visibles però difusos. Els molins de vent moderns, els nous gegants...
De  NEU  i  FLORS

De NEU i FLORS

...
Serra de llaberia i mola de colldejou

Aquest cap de setmana tocava anar a fer raquetes, però el malt temps previst als pirineus ens a fet que tiréssim cap al sud i concretament a la Serra de Llaberia un indret...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....
COVA  del  PARRAL

COVA del PARRAL

A Montsant cal anar sovint, o al menys un cop l'any si no s'hi viu a prop. Als Tres Juradets, per exempleCal anar per mantindre les arrels amb el terreno, car esta serra...
Pedalant per les alçades del Vero

Distància: 45 kmDesnivell: 1500 mDificultat: mitjana, puntualment mitjana-altaDurada total: 7 hPunt de sortida AlquézarEns ajuntem amb els amics de KEA per fer una preciosa...

Margalef- Mas del Serrador- Ermita de Sant Salvador- Margalef.Avui dissabte, hem sortit a caminar per Margalef. Els senderistes d'avui, hem estat:JoanAntonio NanaEnricHem...
Com acordions a l'obaga de Poblet

Ens ajuntem amb el Carles per anar a corriolejar cap al Montsant, però a última hora fem un cop de volant i tombem cap a Poblet. Improvisació al màxim, però sabem que...

Fent l’Indio, al Montsant

Text: Nil Alcubilla Fotos: Diana Calabuig Sempre he estat pel Montsant, sempre que puc estic pel meu poble, la Morera, on es respira un ambient tranquil i agradable. Sempre he...
Els Ventadors, Pins Carrassers i Punta Pericana

Santa Magdalena - Sant Antoni - Sant Bartomeu - Els Ventadors - Punta dels Pins Carrassers - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Punta Pericana - Cova del Caterí - Grau de la...
Roca Corbatera, Cova Santa i S. Joan del Codolar

Albarca - Pla del Grau - Roca Corbatera - Pas del Gat - Cova del Serret - Cova de l'Abelló - Serra Major - Cova del Moloner - Cova Santa - Sant Joan de Codolar - Grau dels Tres...
La via ferrada del Montsant

8.10.16  Després de les vacances, el grup d’incondicionals de les ferrades ja teniem ganes de tornar a tocar l’acer de les vies, i per això vam decidir que la millor...
Montsant, una combinació perfecta

Meteo incerta determina destí proper.Aquí van unes fotos del dissabte repetint petites grans vies del Cingle dels Sacs,al tocar del Racó de Missa.PLAN OMEGA, reunions...
Congost de fraguerau.

Aquesta vegada ens hem decidit per fer una excursió curta en quilometres, però que s'allargarà en hores, si posem atenció a tot l'entorn que l'envolta. Ens arribarem en...
Els

Els "classics" del Montsant

Apropar-te al Montsant en 45 minuts forma part dels privilegis de residir al voltant de les muntanyes de Prades.L'esportiva omnipresent que viu en eclossió permanent a Margalef...
La cova de les Campanes. Montsant (4)

...continua de l'apunt d'ahir... Mesures atmosfèriques ConcrecionamentNotes geomorfològiques Hem pogut veure en les imatges que inserim que hi ha un domini de les formes...
Senders llevantins del Montsant

Què bé ens ho passem al Montsant! Una serra molt singular que et permet veure gairebé tot el país de cap a cap: al sud el Meditarrani i al nord els Pirineus (ben nevats...
Serra Major del Montsant

Serra Major del Montsant. Catalonia from Txaeska on Vimeo.Aquesta és una ruta "Must" (que no us podeu deixar perdre), però no us fieu de la distancia: 54 quilòmetres,...
Montcau i la mola - st llorenç del munt

cim del Montcau amb el Pirineu al fonsDesprés d'una bona calçotada ve de gust tirar el menjar avall. Anem a dormir a una de les zones d'aparcament que trobem al Marquet, una...
MONTSANT, en cotxe, amb neu, de lluny

en cotxeamb neuClot del Cirerde lluny Resum ràpid de tres sortides.Una, fent lo tomb en cotxe al voltant, tot parant en alguns indrets.En molt pocs, car cada pocs...
Cova de la Taverna

//--> Grimpant entre grans blocs Aranya cavernícola Passadís entre grans blocs Formes modelades per l'aigua Galeria...
La Cogulla (1.063 m.)

//--> Sortim de la presa del pantà de Margalef Pont penjant sobre el barranc de la Taverna Interior de la cova Falconera Ratpenat...
Coll de Pins, l'avantsala de Cardó

Un altre de la llista dels 100 Cims es troba a l'extrem nord de la serra de Cardó, quan aquesta perd ja el seu nom baixant cap a Rasquera. La inclusió del Coll de Pins en la...

LA MORERA - GRAU DELS BARROTS - ROCA FALCONERA- GRAU DE L'AGNET - LA MORERAOrganitza:  Joan e Iolanda 619.723416Sortida : 8:30 h. gasolinera BordetaDificultat : Mitjana. El...
Els dilluns al sol... del Montsant

Camí de LliseraDistància: 61 kmDesnivel: 2200 mDificultat: alta Durada total: 8:30Punt de sortida: MargalefTot bon Ermàs que vulgui entrar definitivament al costat fosc de la...
La punta del Curull

Itinerari per visitar la Punta del Curull,  a Vilanova de Prades, Conca de Barberà. Al cor de la Serra de Llena, que a la vegada és el contrafort nord-oest de les...
3 comarques ... 2 paisatges

VallclaraAcabo classe el divendres. És d'hora i el sol sembla que ens vol deixar emprempta durant el dia. Per sort, o millor dit per previsió, tinc la bicicleta carregada a la...
Días de Gloria

Por un día obviaré mi cobardía, dejaré de llorar y de lamer mis heridas.Hoy revivo instantes de gloria. Saboreo de nuevo el placer que experimento cuando doblego a un...