Montserrat

Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...
Volta integral a Montserrat 2

Dimecres 20 novembre 2019Santa Cecilia, Camí de l’Arrel, Pla de la Trinitat, Pas del Trencabarrals, Camí Nou de Sant Jeroni (Gorros), Miranda de Sant Jeroni (100 cims),...
Suspiros almendrados

DISSABTE, 16 DE NOVEMBREDimecres passat vaig poder sortir i provar com va la recuperació, però això de fer vies fàcils , te un problema, sempre en tens ganes de més, no...
Montserrat: matinal a Sant Jeroni

En aquesta ocasió recomano una excursió matinal a Sant Jeroni (1.236 m), el cim de Montserrat. Es tracta d'un itinerari fàcil que iniciem a l'estació superior del funicular...
El reflex del riu de Montserrat

Francesc Casanovas, 6a (180m)Els Plecs del Llibre, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Arribem a terra. Una pujada xafogosa, cinc tirades ben...

15 anys de... la Bikini al Serrat dels Monjos.

Segurament després de la Guateque i la Picnic, la Bikini sigui la tercera clàssica del Serrat dels Monjos a Montserrat. Jo vaig fer la meva repetició avui farà 15 anys i...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Rebombori al Gorro Frigi.

Itinerari una mica diferent a les repetides vies del Gorro.Aquí no hi trobarem la típica combinació d'equipament generós,camps de patates i ambient.Escalarem una via oberta...

Primera sortida de menuts

El passat diumenge dia 6 d’octubre els menuts de 4000 peus van tenir la seva primera trobada del curs 2019/20 a les Agulles de Montserrat. La seva aventura va iniciar-se a...
Alta fidelitat

DIJOUS, 24 D’OCTUBREFa dies que la meteo ve avisant que el dimecres no serà gaire agraït, amb fortes turmentes per tot Catalunya, però deixen un raig d’ esperança a la...

Canvi sortida d’aquest cap de setmana

Aquest dissabte estava previst anar a Alcover a visitar el riu Glorieta. A causa de les últimes pluges, no és recomanable fer aquesta sortida, pel que es canvia per aquest...
Ballenato a l'aresta bruc al mirador de la miranda

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem...

473 - Sta Magdalena de Cambrils des de Fontcoberta 9.10.19.Els tres de la Catalunya Central per l’Eix transversal C25 van fins la sortida de Vic-Puigcerda on agafen la C17...
Canvi climbàtic

DIMECRES, 16 D’OCTUBREAquesta setmana tinc malament el tema d’anar a escalar lluny, cal que arribi a casa al migdia per tant s’imposa quedar-me per Montserrat.Però les...
15 anys de... la Còmix al Serrat dels Monjos.

Fa 15 anys ja coneixíem les virtuts (i perjudicis) d'escalar al Serrat dels Monjos de Montserrat, així que amb les poques ressenyes de que disposàvem vam repetir l'oblidada...
Roca Gris, via Aresta Esparreguera

5.10.19  Ja feia temps que teniem aquesta via “entre cella i cella”, com se sol dir, però sempre per problemes amb el calendari de nidificació que impera en aquest...
Malanyeu - Via Amics de Malanyeu - 09/10/2019

Avui teníem intenció d'anar a Montserrat, però hem vist que estava molt tapat així que hem posat direcció a Malanyeu, i certament ho hem encertat, doncs hem tingut un matí...

Vía Ferrata Borinot K6 (Montserrat, Barcelona) Desequipada

Vía Ferrata Borinot fué una de las joyas escondidas de Montserrat, por su carácter, el lugar donde se encuentra y por su exigencia de K6.
Volta circular a les roques de benet

Les roques de Benet són una d'aquells indrets que tenen una força especial, tel·lúrica en diríem, que ens atrau amb força (el Pedraforca, els Encantats, el Naranjo de...
Via blava a la pastereta

He decidit que faré totes les vies blaves de Montserrat. Ja tinc fetes la GEDE al Gorro Frigi, Esperó de Llabeig al Bisbe i la via normal de la Torta, Miranda del pas del...
Hotel California a Busa.

Abans no arribi la moratòria hivernal (encara falta), em anat a Busa a fer aquesta estètica via oberta fa pocs anyets: l'Hotel California, gairebé a l'extrem oriental de la...
Llum i llibertat: agulla ajaguda

Segurament haureu vist fotos espectaculars de l'encesa de 131 farells als cimals d'algunes de les més representatives agulles montserratines. Jo aquí, com sempre, vull...