Montserrat

Magnesi i sardanes

Alta tensió, 6a ( 85m ) Càmping, Montserrat.Fa una calor esgotadora, sufocant i pesada. Jo, ferm defensor d'utilitzar poc magnesi, he banyat literalment els dits en blanc una...
Serrat Torras a la Roca del corb.

La veritat és que ens ha agradat més del que esperàvem, l'hem trobat una via súper guapa. La primera tirada si fem 6a/b la podrem escalar integrament en lliure, es tracta...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via ANOIRAM.

1/08/17. Tornem a Montserrat, avui amb l’Armando i el Ramón, després de diverses propostes, anem a la via Anoiram, què ambdós no han fet. La via s’ha...
Cerdà Riera a la Bandereta.

Una altre de les grans clàssiques del vessant nord de Montserrat. A les guies es recomana aquesta via juntament amb l'Aresta GAM al Bisbe i la Punsola al Cavall Bernat...
MONTSERRAT. PARET DEL PONT. Via ANONYMOUS

25/07/17. Ens trobem a Collbató, som quatre i mentre esmorzem no som capaços de trobar una via a on anar.....finalment decidim anar a la Paret del Pont amb la intenció...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (I)

El Camí de Sant Jaume per la Cerdanya és una via secundària del camí principal català (de la Jonquera i del Port de la Selva a Montserrat i Alcarràs), antigament...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...

Santa Cecília, Aresta dels Merlets (75m, 6b)

Ja fa uns dies, vaig repetir aquesta petita via oberta en solitari el 2007. I ara aprofitant l’avinentesa he decidit donar-la a conèixer. Es tracte d’un interessant...
Montserrat. ferrada, canal de les dames.

20/07/17. Avui el company ha tingut un imprevist i no pot venir, així què aprofito per anar a la Ferrada de la Canal de les Dames, què ha estat restaurada el passat 2016....
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via VILMANBAR.

18/07/17. Després de la intensa passada setmana, encarà arrosseguem mandra, quedem amb l’Armando per escalar, li va millor anar a Montserrat. Previsió de dia de...
Alfanhui (patriarques)

DISSABTE , 15 DE JULIOLEncara estic un xic adolorit de les hores de cotxe i la patejada de dijous, però s’acosta el cap de setmana i no vull perdre pistonada,  cal anar...
Serrat de la foradada (montserrat)

Matinal a Montserrat, on sortint de Can Maçana anem a fer el Serrat de la Foradada, és a dir la carena superior on hi ha la Foradada un dels punts característics de la...
Realitat virtual (el lloro)

DIUMENGE, 9 DE JULIOL.Aquesta setmana estem en plena Festa Major d’Esparreguera i entre festa i festa es fa difícil cercar un moment de tranquil·litat per anar a escalar,...
Boy Roca a la Trompa de l'Elefant.

Gran clàssica de Sant Benet i potser de tot Montserrat. La línea és ben suggerent i l'escalada malgrat ser tota l'estona de placa te moviments força variats. L'ambient i la...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...

Top-Less a la Pastereta

La Pastereta és sinònim de conglomerat de qualitat i la Top-Less encerta uns murs de forats que són per xalar de valent. Molt ben equipada i amb una graduació més aviat...

Sortida per Montserrat 08/07/2017

La capacitat d’improvisar que hem exhibit els components de la sortida d’avui ha permès adaptar el recorregut al gust dels participants i convertir els elements...

Sortida per Montserrat dissabte 8/7/17

Dissabte dia 8 de juliol farem la sortida programada del mes per Montserrat. Buscarem un itinerari que travessant torrents i canals ens porti sempre resseguin les zones mes...
MONTSERRAT. LA PRESIDENTA. Via JERÓNIMO

6/07/17. Avui anem cap a la Plantació, això porta implícit les tres E’s, Excursió-Escalada-Excursió (EEE). Aparquem a la Vinya nova i pugem pel clot de la Mònica, un cop...
Sol Solet

01-07-2017CollbatóMiranda de Can JorbaVia :  Sol SoleteNo se com ...... però em trobo enfilant la porta del Bar Anna amb el cor encongit he quedat amb uns escaladors de...
Integral Baños de Sol a la Prenyada

Segurament un dels passos més característics de la via Integral Baños de Sol a la Prenyada és l'entrada. Un inici fi, vertical i amb la primera assegurança força amunt...

Hiwatta a la Miranda de les Boïgues

A la banda dreta de la cara est de la Miranda de les Boïgues s’enfila zigzaguejant la Hiwatta, talment com un rèptil intentant progressar cercant el pas més fàcil....
El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...
L'Estany de Sils. Sils- Sils

Excursió realitzada el 11/6/2017Caminada pel voltant de l'Estany de Sils. L'hem ampliat una mica més, arribant fins a Maçanet. Itinerari molt planer. Situem el punt de...
MONTSERRAT. EL BISBE. Via REINA D'ESCÒCIA

20/06/17. Des de què és va obrir aquesta via la tenia a la llista, eterna,  de les pendents, quasi oblidada, la restauració/re-equipament  del 2013 la va tornar a...

Coneixent els indrets amb aigua de Montserrat

En Joan Soler ens va oferir una interessant xerrada sobre les fonts i indrets d’aigua de Montserrat. Presentant el seu llibre d’itineraris, ens va fer cinc cèntims...
Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció...
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...
MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via GAM.

10/06/17. Avui el dia s’ha girat, quan estava sortint de casa una trucada del Juan Carlos dient-me què tenia un problema i què no podria venir. Poso rumb a Montserrat en...

Sortida del dissabte 10/6 a les Montserratines.

Aquest dissabte dia 10/6, sortim a les 7 del matí (ull, que anem ben d’hora), del lloc habitual, es a dir la pista poliesportiva. Com que ens encanta Montserrat, anem a...
L'Ancestra a l'Asiàtica.

Tornem a Montserrat però aquest cop al vessant nord de Frares, zona que feia bastants anys que no hi anava. Avui hem fet cordada de tres a l'Asiàtica per poder mirar i tocar...
Vorejant la Muntanya

Aquesta sortida ens ha portat a vorejar quasi tota la muntanya de Montserrat.Sortim de l'estació del cremallera de Montserrat cap a la font del Valdiri i Cal Piteu per fer...