Monumental

Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
London

Tower bridgeEstem ja a ple estiu, i just avui m'autoimposo uns quants minuts a fer la que serà la primera entrada de este any. De les de l'hivern, ja no  hi penso, car no...
Per les serres de Rubió, Castelltallat i Pinós

Aprofitant que fa un bon dia anem a fer un tomb per les serres de Rubió, Castelltallat i Pinós.Aquesta ruta ens porta a trepitjar quatre comarques, Anoia, Bages, Solsonès i...
London

Pantà del catllar.

Descripció de la ruta; caminada no gaire llarga (a prop de 10 quilòmetres), i amb poca pujada (no arribem als 200 metres de desnivell), amb diversos punts d'interès, que en...
Castell de lluçà.

Descripció de la ruta; Excursió circular força interessant de dificultat baixa, que ens portarà a conèixer alguns indrets dels voltants del poblet de Lluça. El punt més...
Portell de l'Infern i Cova de l'Aire

29 de desembre de 2016Una altra visita a la Cova de l’Aire, una de les cavitats més monumentals per dimensions del Port, a la zona de la Tinença de Benifassà. En una altra...
Escalant a argentiere

Vam visitar la zona d’Argentiere a finals de setembre. Hi vam accedir amb el telecabina de Grans Montets. i justament era l’ últim dia de la temporada que funcionava. Vam...
Forat dels lladres - abella de la conca

El Forat dels Lladres és una meravella natural prou desconeguda dels voltants d'Abella de la Conca. Els escaladors megacraks saben guardar el secret; però crec que és hora de...
Tucs de la Cigalera i de la Llança amb esquís

No és gaire habitual iniciar la temporada d'esquí de muntanya al desembre. El més normal és que hi hagi poca neu, mal assentada, endurida i amb costra. A més, fa molt fred...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
Faig Pare per Casetes Velles

20 de novembre de 2016 Tots els anys procuro ser puntual a la visita a la fageda del Retaule en aquesta època de l'any. L'espectacle de tardor d'aquesta raconada del Port està...

Sortida al castanyer de Can Cuc

Recordeu que aquest diumenge anem al Montseny, a visitar el castanyer de Can Cuc, un arbre monumental que val la pena de veure. El recorregut és d’uns 13 Km, amb un...
Els Ventadors, Pins Carrassers i Punta Pericana

Santa Magdalena - Sant Antoni - Sant Bartomeu - Els Ventadors - Punta dels Pins Carrassers - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Punta Pericana - Cova del Caterí - Grau de la...
Roca Corbatera, Cova Santa i S. Joan del Codolar

Albarca - Pla del Grau - Roca Corbatera - Pas del Gat - Cova del Serret - Cova de l'Abelló - Serra Major - Cova del Moloner - Cova Santa - Sant Joan de Codolar - Grau dels Tres...
PRAVčICKÁ  BRÁNA

PRAVčICKÁ BRÁNA

Pel día següent els pronòstics meteorològics eren millors. Tot i així descartàrem fer travessa, car volíem tornar a casa a una hora decent.Els pronòstics no es compliren...
Cuevamur

Hem vist moltes vegades la monumental boca de Cuevamur, pero per un motiu o altre mai havíem pogut visitar la cova. Aquest any per fi ha arribat la ocasió i fem una setmana...
Mola del Moro i Mola Castellona

11 de setembre de 2016 Us proposo una volta per dos dels cims més anomenats, però poc coneguts, de la part de llevant de Caro, als Ports. La volta ens portarà a visitar...
Omblèze

Omblèze, unes gorges i un poble  idílics, tranquils i agradables, amb unes parets monumentals. Tot això ho trobarem en el  espectacular...
El vol del dron per la Foradada i la Cadireta

Aquesta és una entrada atípica del blog, gairebé contradictòria amb les normes del nostre full d'estil, ja que l'excursioneta de can Maçana a la Cadireta és tan poca cosa...
La Rocca di Cefalù

//--> Cefalù i la Rocca L'antic castell, gairebé a 300 m. Vistes esplèndides des del castell Cefalù des del mirador de la...
Un tomb pel Rocacorba

Aquest cop a fet de guia el Ramon, es coneix tots els racons i raconets.El punt de trobada és a Angles, davant del poliesportiu municipal, lloc on ens anem trobant a l'hora...
Turó de Montcabrer (307 m.)

Dijous 26 de maig de 2016MatinalHora de sortida: Nou del matí.Ubicació: Comarca del Maresme.Temps aproximat: 1 h. 30 m. (2,5 km.)Desnivell: 230 m.Dificultat: Fàcil.Programa:...
Barranc de la Coscollosa - Prat d'en Rubera

15- 05- 16 Des del Refugi de la UEC, de Caro, el guarda Pere Ros ens proposa una interessant sortida per descobrir racons preciosos del Port, a la zona del Barranc de la...
De La Selva del Camp a Bell-lloc d'Urgell

Aquesta ruta feia dies que la teníem pendent, era una proposta del Julio que l'havia fet ja fa una colla de dies amb un vehicle no massa adient.Aquest cop hem quedat a...
Es Burotell, na Bauçà, coma de s'Aigo 3-4-2016

Aquesta ruta comença i finalitza a les cases de la possessió des Burotell, per tant és circular. Discorre per vell camins carreters que recorren una sèrie de comellars...
La Panadella – Tàrrega (710 m.)

Dissabte 2 i diumenge 3 d’abril de 2016El Camí català de Sant Jaume – Seguint la fletxa grogaHora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques de l’Anoia, la Segarra i...
Puig de l'Àliga

21 de març de 2016Aquesta vegada fem una sortida pel Garraf, pel seu extrem més occidental. Seguint el rastre dels 100 cims de la FEEC, pujarem al Puig de l’Àliga, turó de...

Fonts i boscos de Viladrau (892 m.)

Dissabte 19 de març de 2016Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 3 h. (4,8 km.)Desnivell: 100 m.Dificultat: Normal.Programa: Sortirem a...
La Cogulla (1.063 m.)

//--> Sortim de la presa del pantà de Margalef Pont penjant sobre el barranc de la Taverna Interior de la cova Falconera Ratpenat...
Visitant  lijiang i shangri-la

Visitant lijiang i shangri-la

Acabant el viatge i ja de tornada  ens vam guardar uns dies per conèixer Lijiang i visitar Shangri-la.        Lijinag ens va...
La vall d’Olzinelles (320 m.)

Dissabte 23 de gener de 2016Ruta literària: Itinerari Joaquim RuyraHora de sortida: 2/4 de nou del matí.Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.Temps aproximat: 4 h. (8,5...