Morella

Ruta Begues - La Morella - Garraf

Hem agafat l’autobús 902 a la plaça Espanya fins a Begues. Un cop a Begues baixem a la 3a parada, a l’avinguda Torres Vilaró . Anem a buscar el carrer...
PIC TURMELL (1.275,7 m.) des de Vallivona

CIM:Pic Turmell (1.275, 7m:)COMARCA: Els PortsHORARI:3h 40 min. (2h + 1h 40 min.)DESNIVELL:625 m.DIFICULTAT:FàcilCARTOGRAFÍA:ACCÈS PER CARRETERAPer la A7 0 N-340 fins...
Travessa del Garraf

13.01.16  Encara no ha sortit el sol quan la “Colla dels Dimecres”anem en tren cap a Gavà, però per les finestres veiem com ja despunta el dia amb un bonit cel...
Cova Bonica (Gavà, Baix Llobregat)

La cova Bonica, situada a la dreta a la capçalera del torrentLa visita a la Cova Bonica, és endinsar-se al Garraf més salvatge i embardissat. Una cova amb força anomenada a...
La Morella (596 m). Un passeig pel Garraf.

IntroduccióLa travessa que us proposem creua una bona part del Massís del Garraf. Des de Gavà fins a la vila costanera de Garraf passant per l'ermita de Bruguers, el castell...
Punta de l'Aigua (1.092 m.)

//--> La Punta de l'Aigua des de Paüls Margalló, l'única palmera autòctona d'Europa Dins de la Cova del Llop hi ha una cisterna...
Un clàssic dels Ports

Avenc del Polit, -139mMola de Catí, TortosaAquest matí hem anat a l'avenc del Polit, una de les 10 cavitats amb mes desnivell dels ports, -139m.Hem anat 3 espeleolegs, Josep...
A la Morella

Bloc de motxilla del 4 d'octubre de 2015És diumenge. Dalt de la Morella m'assec a reposar de la pujada.Una parella repassa el llibre de registre. Em felicito de veure que...
3a Cursa de muntanya de Rellinars

Sortida de la tercera edició de la Cursa de Muntanya de Rellinars celebrada el 18 d'octubre de 2015.El diumenge 18 d'octubre es va celebrar la 3a Cursa de Muntanya de...
El Turmell de Vallibona

Els Ports ens agraden tant, que per enèsima vegada realitzem una excursió a aquesta comarca castellonenca. En esta ocasió realitzarem la travessia entre el Santuari de...

22-02-15 voluntari mitja marató ume gavà

22-02-15 VOLUNTARI MITJA MARATÓ DE LA UME. GAVÀAhir dissabte, dia 21, vam quedar a les 14,00 h davant la UME, amb el Pepe, José, Xavier i jo, per anar a marcar una part del...
LA PICOSA (1.075 m.)

...
El castell de l'Eramprunyà. Gavà-Gavà

Excursió realitzada el 18/1/2015Excursió senzilla que ens descobreix magnífics paratges naturals just a tocar de la gran metròpoli, a més de vistes excel·lents sobre el...
GR 7: Benassal - Vistabella

Anterior: Morella - BenassalDesprés d'haver superat l'etapa reina d'aquesta "edició" del GR 7, em tocava una de més curteta però igualment exigent, deixant enrere la comarca...
Passejada i pluja

Quantes coses han passat en el curt i precís moment que jo he disparat la càmera?Milions de coses que jo no sé. I ara, milions de gotes.Aquesta, despresa del paraigües.La...

Mola Garumba

La Mola Garumba, és una muntanya de relleu tabular que per la seua altura, 1.114 metres, destaca sobre el relleu que l’envolta, modelat per les valls dels rius Calders...
GR 7: Morella - Benassal

Anterior: El Boixar - MorellaDos anys després de la meva incursió per terres castellonenques, torno a agafar el GR 7 a Morella. Ara ja no puc fer sortides d'un dia o d'un cap...
De Garraf a Gavà, per la Morella.

Avui parlaré d’una travessa dura pel massís del Garraf, però intensa i molt atractiva. Una de les meves rutes preferides, d’uns 23 km i unes 6 hores de duració, la...
3a Trobada d'amics espeleòlegs

LA PISSARRA PARLARÀ“Ara ja podem començar a pensar en la 3a trobada, que donarà per conèixer la zona de cova Pintada i d’aquesta manera donar per finalitzat el projecte...

III Trobada d'amics espeleòlegs

Serrat Rodó-Caminada Circular

Caminada: Circular pel Serrat RodóDistancia: 14,62 Km.Horaris: 5 hores amb les parades i esmorzar inclosses.Desnivell màxim acumulat: 414 m.Desnivell mínim acumulat: 87...
Les rutes del blog al 2013

Enceto el tercer any de vida del blog i com ja tinc la costum, aprofito la primera entrada per fer un resum de totes les entrades de l’any anterior. Si al 2011 vaig fer 44...
I Marxa BTT 5 Pics de Begues

Inici: 19/01/2013 09:00 Zona horària: Europa/Madrid Inici: 19/01/2013 09:00 Zona horària: Europa/Madrid El proper diumenge 19 de Gener de 2014...
Dos nous avencs al Garraf: Pirata i Somera

Us volem presentar dos nous avencs del Massís del Garraf: un de possiblement conegut (però no publicat) i un de desobstruït. El primer l'hem batejat com a Avenc del Pirata, i...
Estrets de malany, salt de cabrer i barranc d'en girona

El passat dijous, aprofitant que teníem la tarde lliure, vam anar als Estrets de Malany a refrescar-nos. És un tram del riu Sénia, que passa per baix del pont de la carretera...
Penyagolosa, Pirineos en el Sur

Estic enamorat de Penyagolosa, un bocinet de Pirineus al ben mig de Castelló.Com a bon "valencià del nord" no puc sino recomanar aquest indret que ben mereix una visita...
Al Puig de les Agulles

Fa dos anys que veníem del castell d’Eramprunyà cap a Begues, amb la colla de veterans. Ho he reviscut recuperant la pàgina del bloc de motxilla i he recordat pesarosament...

Cap a la font de la donzella

Anem el dia 12 de Maig de 2013 fins a la Font de la Donzella. Una ruta ideal per a iniciar-se i gaudir del senderisme. Allà per les terres dels Ports de Morella, la naturalesa...
Castellote - sector prames ii

"Teruel existe" i és molt guapo i autèntic, però molts pocs ho saben...O almenys això és la conclusió a la que arribes quan escales a alguna de les moltes escoles...
La grellera (morella)

El potencial per l’escalada de la Mola d’en Camaràs i altres moles situades pels voltants de Morella ja l’he comentat vàries vegades en aquest blog (aquío aquíper...
Murs (coves de vinromà)

La història de Murs (o Coves de Vinromà, municipi al qual pertany la paret) és ben curiosa. Tot va començar l’any 1994 gràcies al tristement i recentment desaparegut...
Marxa del garraf, 2009

08 Novembre 2009, MARXA DEL GARRAF, cua a la sortida08 Novembre 2009 http://www.youtube.com/watch?v=WW2RPFP75jkMARXA DEL GARRAFAvui he participat en la Marxa del Garraf,...