Mulleres

#maifemcimrememberingyears

Dimecres 8 d’abril de 2020 – 25é dia de confinament (28é a Igualada)Hora de sortida: Pel matí.Punt de sortida: #joemquedoacasaisomioamblesmuntanyes.Ubicació: Casa...
Els meus tres mils dels pirineus

Sempre havia dit que quan em jubilés volia fer una revisió personal dels tres mils dels Pirineus. Ara que estic confinat a casa tinc, si més no, temps per plantejar-me el...

Puigmal (2910 mts.) des de Núria.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.La recuperació de la 8a costella trencada segueix un procés positiu però no vull forçar la màquina i decidim fer un cim...
Circuit per Èguet

1.01.20  Iniciem el nou any amb un petit circuit al voltant d’Èguet, un poblet de l’Alta Cerdanya, situat entre Targasona i Font-romeu, sota els contrafots meridionals...
La Carbassa des de Coborriu

4.09.19  La dilatada i arrodonida muntanya de la Carbassa (2738 m), visible des de molts indrets de la Cerdanya, es troba situada entre les valls de la Llosa i de Meranges....
Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h (10,7 km)Desnivell: 850 m.Dificultat (1):...
Comiat d'estiu: tuc gran de la sendrosa

Segurament pel calendari, aquesta serà la meva darrera sortida a Pirineu a l'estiu. He escollit un cim de la llista dels 100 cims - perquè m'ajuda a sortir de casa. De fet fa...
Pics de dellui i mariolo, estimat pirineu de casa

Després de molts anys he tornat a la Vall Fosca. Ha estat un plaer retrobar-me amb els pics de Dellui i Mariolo. L'any 1990, vaig fer una de les meves primeres sortides al...
Per poc el Pic del Mil Menut (2779 mts.)

Aquesta setmana ens hem hagut de menjar bastant el cap per buscar un cim que tingues els següents condicionants: Després de les últimes nevades que no fos propici a les...
Aneto (3404 m.)

Enguany, tancament de temporada d'esquí de muntanya "por todo lo alto". Després d'haver-ho ajornat un parell de cops aquest hivern, finalment cau el pic d'Aneto. No quedava...
El Tuc de Molières (3010 m.)

L'ascensió al Tuc de Molières (o Mulleres, en català) és sempre d'agrair, ja que permet en una jornada fer un cim de 3000 metres, conèixer el naixement del Noguera...
Goulotte Woodstock 69 350m MD+ (90º-M5) Tallada

Hace días que tenía pendiente escribir esta entrada, seguramente se trata de la vía de mixto y hielo más bonita que he escalado en los últimos años, y si me descuido...
Aneto (3.404 m) amb esquís

L'Aneto és, sense cap mena de dubte, la millor de les ascensions amb esquís dels Pirineus. A més de la pujada al cim més alt de la serralada, el descens pel glaciar fins al...
La Son dels Papis 385m MD - Tuc del Feixant

Otra nueva vía que abrimos el jueves 28-01-16, o eso creemos. No hemos encontrado ninguna publicación pero si un pitón al inicio del corredor, por lo que no descartamos que...
Un tomb per la riba del Puigbalador

Tornem al Capciramb la intenció d‘acostar-nos als llacs de Rabassoles però davant la dificultat de l’aproximació per culpa del glaç en les vies...
Muntanyes del Ripollès - Ull de Ter - Núria

Barraca de TirapitsSortida del aparcament del refugi d'Ull de Ter agafem el camí que surt del revolt de la carretera, marcat GR,11 pugem pel Camí pedregós i aviat arribem a...
Ascensió al Tuc de la Tallada, 2.955 m

Quan vam pujar la Forcanada, l'octubre de 2012, ens va cridar molt l'atenció una muntanya molt alta i punxeguda que es veia cap al sud. Jo no sabia de quin cim es tractava...
Per la fageda de gresolet

El primer moviment ecologista català fou per allà els anys 1920 per defensar la Fageda de Gresolet. La gent del país volia tallar el bosc i quedar-se amb els minsos diners...
Tuc de Sarraera en travessia

Per aquest pont del Primer de Maig havíem programat una sortida als Alps però la previsió del temps era molt dolenta i finalment hem decidit quedar-nos als Pirineus i fer una...

13/04/2014 Vall de Gresolet (Alt Berguedà)

LLOC DE TROBADA: UEC de Barcelona – Hora, 2/4 de 7 del matí ITINERARI: Mirador de Gresolet – El Collell – Torrent de les Mulleres - Santuari de Gresolet – La Costa –...
Tuc de Mulleres amb neu

Després d'estrenar-nos dos dies en la nova temporada d'esquí de muntanya, uns quants del grupet ens veiem amb cor de fer el Mulleres. És una sortida de mitjans-finals de...
Era Cauva (2226 m)

Segon dia d'esquí de muntanya, busquem orientacions N per trobar bona neu. És curiós, fins ara no m'ho havia mirat tan acuradament... no ho havia tingut en compte i, saps...
Port de vielha

22 de setembre               PORT DE VIELHA.  Diumenge 22 de setembre 2013Hora sortida: 8 h....
Ru&Llembresku Rock Tour!!!!

Això de fer vacances és "lu màxim!!!!" Amb en Roger, lliguem quatre dies per marxar al Pirineu a mirar què podem fer... El primer destí, la presa de Llauset, amb la...
Pels vessants rogencs del pic del ferro

Pujant als estanys Gemenes per anar als Bessiberris m'havia adonat que havia un pic rogenc que cridava amb força la meva atenció. Finalment he enganyat al Sergi Miranda i hem...
Fugint de la boira aranesa cap al Molières (Mulleres)

23 de juny del 2013Ahir vèiem la cara nord del Malh des Pois (la Forcanada) des del Montlude i avui veurem les seves puntes des del sud, des del Molieres, i pels pèls, per que...
Per les muntanyes del juanjo

Tristament porto la pena de molts companys/es morts en la muntanya. He acabat per fer-me una mena de ritual per poder portar el dol amb dignitat. En essència ve a ser, tan...
Temporada esquí CEAR 2013

Final de temporada para la sección de esquí......esta temporada ha sido sin duda una de las mejores en cuanto a nieve se refiere, desde hace ya unos cuantos años. Tod@s...
Corredor Nord 400m D- Pic del Feixant o Tallada

El domingo pasado, aprovechando las buenas condiciones en altura, nos fuimos Jesús y yo al Corredor Norte del Feixant, que no hace muchos días ya fue escalado, pero que sin...