Mura

Serrat del Poll, via Lo Nik Gall-Lastir

25.10.17  Quan el passat mes de febrer escalàvem el serrat del Poll per la via Olga Frontera, ens vam fixar en unes vistoses plaques que hi havia a la nostra esquerra, i...
Lligallo Reial - Mas de Comú

30 de setembre de 2017Aproximació: Des de la T-331, la carretera que va d’Ulldecona a Santa Bàrbara, a l’alçada de la Bassa de les Ermites, prenem un cami recte en...
Escalada al Castell de Sant Ferran.

Actualment a Figueres hi ha un parell de rocódroms peró fins fa un any no era així i l'única alternativa eren les muralles del Castell de Sant Ferran. Després d'una primera...
Serrat del Coniller, via Liebe Claudia

20.09.17  Un capvespre, tot navegant per la xarxa, un pensament va guiar-nos cap al Coll de Nargó, cap a al serrat del Coniller, cap a la via Liebe Clàudia...El serrat...
Rasos de Peguera en BTT

var Latitud_sortida = 42.101381; var Longitud_sortida = 1.843653; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
En kayak per canelles (finestres - congost de fet)

Avui el Jordi Climent ha tingut l'encert de muntar una sortida amb piragua per l'embassament de Canelles. Primer donar-li afectivament les gràcies, doncs muntar una sortida per...
Pel Bages sud

Aquest cop hem fet una barreja de rutes fetes fa una bona colla d'anys per la zona del Bages.Després d'esmorzar iniciem la sortida a Monistrol de Montserrat direcció a Manresa...
Somnis de pel·lícula

The Nutcracker, 5.9 (655')Manure Pile Buttress, Yosemite.Hi ha un racó de món, més enllà del mar, on tot és més gran del que imaginem. La gent és gran, el menjar és...
Excursió pels Cingles de Vallcebre

De retorn de vacances hem fet una excursió pel Berguedà; concretament pels cingles que envolten la població de Vallcebre. És una excursió sense complicacions, amb grans...
El Pont Foradat i Cova Roja

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Arial; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px;...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Pel Camí de Sant Jaume a la Cerdanya (II)

15.07.17  Encara que només sigui per una jornada, les Isabels ens tornem a posar en marxa pel Camí de Sant Jaume, allà on el vam finalitzar en l’anterior recorregut a...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Roca dels Arcs, via Camel

9.07.17  Ara que estem en ple estiu ve de gust fer activitat de tarda, i més si es pretén fer la Camel, una via clàssica però reequipada i situada a la cara est de la...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
Gorra Frígia, via Pere Navalón

15.06.17  Després d’uns quants intents frustrats, quasi sempre per una meteorologia adversa, per fi ens trobem el Pau, el Jaume i jo al peu de la via Pere Navalón, una...
VIaNoVa! Zuka! 60m 6a (Busa sud)

***Pregona fissura-diedre al racó emboscat del Pic de la Guàrdia, a l'extrem O de la muralla sud, abans d'arribar al coll. Curta i bonica via, a combinar amb les veïnes Petit...
Cargolets per Òdena

No sé si és pel fet que la primavera la sang altera, o bé que aquests darrers dies de calor fan pensar més en el a l’estiu tota cuca viu, el fet ha estat que els...
A la nord de la Fontnegra (Cerdanya)

**Encara amb pols a finals de maig! ens apropem a aquesta cubeta amb la idea de fer una alpinada de més roca que neu i en canvi el pam de neu nova ens fa prescindir dels ferros...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...
Mola de sa Bastida

Picó GrosEn aquesta mola ens trobem les restes d'un assentament defensiu de l'època tardo-romana (entre els segles V i VIII), just abans de l'ocupació musulmana de l'illa.El...
Volta al castell de Santueri

Vista del castell de Santueri des del puig de s'EnvestidaEl Castell de Santueri, ubicat al sud-est de Felanitx sobre el cim del mateix nom, a uns 423 m d'altitud, és un dels...
Pueyo de mondicieto - la estiva - mondoto

Acabada l'excursió d'ahir al Comodoto on la manca de neu ens va obligar a haver de passejar les raquetes sense usarles, ens vam traslladar a la zona d'Añisclo amb la intenció...
Pico comodoto

Som en els primers dies de Setmana Santa i hem vingut al Pirineu Aragonés per fer les que segurament seran les darreres sortides en raquetes de la temporada. Aprofitant la...
Pels llavadors de Benissa

De sempre, la font i el llavador que m'ha resultat més pròxim ha sigut el de Santa Anna, per la berenà(da) anual i per qüestions familiars. Però també n'hi ha d'altres...
Barranc del Bassiol

Març 2017El febrer passat el vaig dedicar a buscar la Cova del Test o de la Cantarella, a l’extrem sud-est del Montsià. Cada vegada que pujava pel sender del mas de Vilero,...
Moles de Xert

Les moles són formacions d’altiplans rodejades d’imponents penya-segats típiques del Maestrat, que conformen un paisatge sorprenent, més propi del “Far...
Al Pic de les Valletes (Cerdanya)

***Aquest hivern com continuï així serà d'aquells que abans que acabi ja el trobarem a faltar, .. quines neus! ara gaudint d'unes primaveres al punt, ara una pols tres...
Els Emprius - Parc de sant Llorenç del Munt

Anem al Parc de Sant Llorenç del Munt per enfilar-nos als Emprius, una serra situada al municipis de Mura a la comarca del Bages i el de Sant Llorenç...