Murcia

Suspiros almendrados

DISSABTE, 16 DE NOVEMBREDimecres passat vaig poder sortir i provar com va la recuperació, però això de fer vies fàcils , te un problema, sempre en tens ganes de més, no...
Secrets

Llocs inèdits, oblidats de la mà de Déu.A voltes l'aproximació excedeix el preu que la gent vol pagar per escalar, sovint manca l'interés en descobrir, altres cops no han...
Montagut (963 m.)

var Latitud_sortida = 41.351073; var Longitud_sortida = 1.363067; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Tarda a la formiguera

Sant Llorenç de Montgai, un lloc que mai em canso d'anar-hi, alli fa casi cinquanta anys vaig començar a fer les meves primeres passes i avui, després de tres anys de via...
Espeleofoto a la Cueva de la Higuera.

Seguint les notes sobre l’espeleogénesis hipogènica, avui inclourem unes fotos de la Cueva de la Higuera de la murciana localitat de Pliego.Certament d’aquesta singular...
Sima de la Higuera, monumento natural. (1)

Presentem, fragmentat en dues parts per la seva extensió, l'interessant llibre sobre aquesta singular i estètica cavitat hipogènica murciana.Agraïm al seus editors que hagin...
Cuevas Hipogenicas en la Región de Murcia.

El Centro de Estudios de la Naturaleza y el Mar està desenvolupant una notable tasca alhora investigadora i divulgativa de la que, sens dubte, cal destacar els estudis...
Mont-roig. díedre blanqueta integral

20/12/16. Portem uns dies amb llevantada, aigua i vent, sembla però què cap a ponent no arriba. Posem rumb al Mont-Roig i l’encertem, mar de núvols i sol a les parets, la...
Alt camp: pistes i mes pistes...

mas de RàfolsCel blau amb alguna pinzellada blanca, temperatura primaveral i ganes de pedalar. Destí: el què les cames triïn. Amb el cap un pèl adormit encara, em ve...
Cueva del Puerto. Calasparra-Murcia.

Ens plau tornar a mostrar-vos alguns documents d'aquesta singular cavitat que també fou explorada per la SIE i donat el seu traçat laberíntic amb múltiples connexions...
CAMINITO del REY

Data,   5  a  8  de desembre  ( Pont de la Prostitució - Perdó....De la...

Torca del cerro del Cuevón, -1589m

Macizo de los Urrielles, Picos de EuropaAsturiasUna nova col·laboració de la UEC Tortosa amb el proyecte 17 picos 17 simas a carrec de Carlos Flores i amb l'I.G.M.E (Instituto...
Volta per la safra toscana 18/10/15

Diumenge de carretera amb Jordi i la seva nova cervello, per la Toscana fins a la safra entre bancs de boira i tornar, en total 64 kms de rodar i agafar una mica de...
Necrològica del Dr. Joaquim Mateu

Una fotografia inèdita d'en Joaquim Mateu, a la dreta, amb uns guies, a punt de sortir en un treball de camp. A la cara posterior de la foto i escrit pel propi Mateu hi diu:...
CASTELL DE SABORELLA (685,3 m.)

CIM: Castell de Saborella (685,3 m.)COMARCA:Alt CampHORARI: 1h 25 min. (50 min.+35 min.)DESNIVELL: +112 m.DIFICULTAT: FâcilCARTOGRAFIA:ACCÈS PER CARRETERASortida per la AP2...

La Ruta de La Capona

País/Comarca: Catalunya/Alt Camp Ruta: Circular Ascensió acumulada:.............  33 metres Descens acumulat:.................  33 metres...
Coves hipogèniques de Murcia (vol.1)

Els estudiosos coordinats pel Centro de Estudios de la Naturaleza y el Mar, han publicat el primer volum del seus treballs sobre aquestes cavitats tant interessants. Un estudi...
La terreta: el pas del portús

En el carnet de cap excursionista català havia de faltar l'excursió al pas del Portús. És una meravella geològica digna de ser completada. Enmig d'una impressionant...
Castell de l'Albà

El gr 3 continua endavant: marcatge a la terreta

Aquest cap de setmana ens hem trobat alguns representants del Centre Excursionista de Lleida, amb els companys d'Alfaventura, el veguer de la IX vegueria, en Lluís Florit i...
Gallego Seiquer a Leyva.

-Orientació: Sud.-Accés: Hem d'anar a Alhama de Múrcia ( agafeu aigua aquí, més amunt no en vàrem saber trobar) i un cop aquí seguir les indicacions de Sierra...
Primera sortida 2015: querol

Ens tornem a trobar el dia 3 amb la gent d'Alcover. Aquest cop uns amics de Llorenç ens han deixat un tàndem que aprofitarem amb la Marta. D'aquesta manera es pot fer...
Campeonato de españa de bloque (zaragoza)

CAMPEONATO DE ESPAÑA DE ESCALADA EN BLOQUE 2014, ZARAGOZA.(información de desnivel) Cristian Gutiérrez, Teresa Troya y Marieta Cartró nuevos Campeones de España de...
Pel Camí del Tajo amb bicicleta (III)

7.08.14 - 6a etapa: Auñón - Estremera (72 Km / +665m)Avui sortim ben aviat perquè aquesta és una de les etapes més llargues de la ruta i, com que encara no he pogut...
 PUI  de  LLERÀS

PUI de LLERÀS

...
Entre terra de castells, ermites i monestirs...

Sta Eugènia a les PilesQuedo amb una gent de Tarragona a Cabra del Camp. Surto d'Alcover i vaig fins a Valls per agafar la carretera del coll de l'Illa. Al tomb de la paella...
Terreta endins: el plaer de la descoberta

Avui m'he perdut pel barranc del Solà fent un curiós tomb al voltant del poble d'Aulàs. No sabeu on està? No us ha d'estranyar, jo fa una parell d'anys tampoc. És un petit...
Escuain 2013. Sierra d'as Tucas (2 de 4)

Des del campament s'organitzen diferents grups. Un equip amb els companys de Espeleo Club Resaltes de Múrcia i Grupo Espeleológico G-40 de Priego de Córdoba es dirigeixen al...
Via Catalana (versió Sud) a PenyaGolosa

Nom contundent per una via absolutament magnífica, un jeroglífic que hem desentrallat a PenyaGolosa.Alguns ho trobaran encertat, altres no ho entendran.En tot cas batejar una...

Montmell exprés...

Volta que vaig realitzar amb la bici de carretera i sense fer fotografies (que ja és estrany...). Surto de Santes Creus i enfilo direcció les Pobles per arribar als colls de...
De Torredembarra/Altafulla a Santes creus

El dissabte 22 dde juny sortim entre Torredembarra i Altafulla cap a Santes Creus, per anar cap alli i aprofitant la fresca, sortim a les 8h. Donem una mica de tom, pasant...
Penyagolosa, Pirineos en el Sur

Estic enamorat de Penyagolosa, un bocinet de Pirineus al ben mig de Castelló.Com a bon "valencià del nord" no puc sino recomanar aquest indret que ben mereix una visita...
Montblanc-Vilanova amb bicicleta de ciclocròs

Fa dies que tinc el Bloc abandonat o mig aturat, però la sortida d'avui es mereix que torni a escriure.Ha estat la Travessa Motblanc-Vilanova amb bicicleta de ciclocròs.Jo i...
Riglos. Supercrack+Murciana

Ja feia dies que no tastàvem les “patates braves” de Riglos. Ahir van fer una integral Visera  + Pisón  i ens en vam fer una bon tip amb el Pastes (+...