Mussara

Banzo saez

DIMECRES, 28 DE JUNYHi ha dies que quasi tot surt malament i avui a estat un dia en que quasi es compleix la dita.Les previsions de mal temps s’estenen arreu de la nostra...
Avencs de la febró i ferrada de la trona

A bona hora ens hem posat en marxa i mentre fèiem camí cap a les terres del sud ha anat clarejant. El dia es presenta molt diàfan però massa ventós, esperem que afluixi,...
Avenc de la Febró i ferrada de la Trona

Una sortida divertida i sense complicacions per la Serra de la Mussara, amb dos centres d'interès: l'avenc de la Febró i la via ferrada de la Trona. Hem arribat en cotxe al...
En ruta per les Muntanyes de Prades

Us ben asseguro que el casc que porta l'Abel no és per "fardar"... baixa tant ràpid que no el puc fotografiar!!Pròleg:Feia molt temps que no publicava un post i la raó és...
Ferrata de peñas juntas

Teníem un bon plan A que era anar a la ferrata dels Patacons a la Mussara però la previsió del temps no pintava gairebé, així que ahir vam decidir al plan B que era anar a...
Entre Boires a la Mussara

la nº 2Particularment  es millor anar al Bar que perdre el temps amb aquestes vies, els dos primers encara es salven de la crema, però el tercer, sembles un lladre...
Vf dels patacons.

La via ferrada dels Patacons, és l'última via que s'han equipat a Catalunya (23 d'abril del 2016). Després d'un llarg temps d'espera, en Jordi Vallvé Ollé (Skpat) ens ha...

Vilanova de prades

DIES : 24,25 i 26 de juny del 2016Interessats trucar : Iolanda 619.723416 Allotjament : Camping Vilanova de PradesSortides : La intensió és divendres a la tarda fer...

SORTIDA EL 29 DE MAIGAVENCS DE LA FEBRÓ LA MUSSARAOrganitzar:  Iolanda 619.723416Hora de sortida: 9 h parking del decathlonDificultat: mitja (pel tram final dins de...
Via Rif a la Mussara.

-Cordada: Roger Canals i Busquets.-Accés: Reus, anar direcció Falset i prendre el trencant a la dreta direcció Vilaplana. Arribem a Vilaplana i pugem per una carretera de...
Gorgs de la Febró

No sé què deu tenir Gallicant que toca anar-hi puntualment un cop cada any i mig… Gallicant i Gallicant (un any i mig després) La veritat és que la primera de totes, la de...
GR 171: Prades - Montblanc

Anterior:Albarca - PradesPer estrenar les meves noves i flamants botes vaig arribar-me a les mateixes muntanyes on se m'havien esquerdat les antigues un parell de dies abans,...
El preu d'un somni a la Mussara.

Via curta però amb ambient, majoritàriament de díedres. En sembla que la via ha passat per diversos reequipaments, l'últim devia ser el més generós. Per això suposo que...
GR 171: Albarca - Prades

Anterior:La Morera M. - AlbarcaSi l'etapa anterior se'm va allargar fins entrada la nit, quedaria compensada per aquesta que se'm va fer més curta del que havia planejat. Amb...
Siurana i El Motllats (Hard Rock)

Ruta: L’Aleixar – Urbanització Portugal – Alforja – Coll d’Alforja – Coll de la Creu – Riu Siurana – Siurana – Els Motllats – Coll de la Batalla –...
PUIG DEL LLEÓ (311,6 m.)

Foto cim: Jordi PinoFoto: Macedonio  Moreno (Grup Muntanyenc La Lira Vendrellenca)CIM: Puig del Lleó (311,6 m.)COMARCA:Baix PenedèsHORARI:1h 35 min. (1h 05 min.+ 30...
Siurana & La Mussara with Reimund Dietzen

Siurana from Txaeska on Vimeo.Gran acumulació de rutes per publicar al Bloc, així que Keep Calm i començem per Siurana:Temps enrere anar al Pantà de Siurana ja era el...
Fira medieval a Montblanc

Aresta GER, V (180m)Roc Ponent, Barranc de CastellfollitParanoia nocturna, 6a (95m)Torre del Moro, Barranc de CastellfollitSegurament a tots ens han fet la pregunta:-I tu, com...
Ruta de la Ferralla

Aquesta ruta, per cingleres, canals i corriols de la Mussara, vol conectar tres coneguts indrets equipats amb ferros i cables (el grau de la Trecanous, la ferrada "la Trona" i...
La Marxa de la Selva: Crònica de l'Esteve

07:00 matí i comença la marxa de la selva-prades, a diferencia de fa 15 dies aquesta m'he l'agafo amb més cap i seny.Després de passar per l'Albiol i Montral arribem a...
Neu i pedals a prades

Un dimecres de febrer em desperto amb volves de neu caient per tot arreu. La neu no quatlla a Alcover però sí a molts indrets del sud del país. El fred dels dies següents...
PUIG  de  GALLICANT

PUIG de GALLICANT

Puig de Gallicant fotografiat uns dies abans des del Grau del TomasetLa Montse i lo Cisco me van dir d'anar a escalar cap allà a Arbolí. I els vai dir que sí.Arbolí des dels...
Per la serra del Montmell

10.01.15  Senzilla i agradable excursió hivernal a la serra del Montmell, a l'extrem nord-oest del Baix Penedès, amb ascensió al seu punt culminant, la Talaia (861 m),...
Última sortida 2014: albiol

Ens trobem amb gent d'Alcover, el Joan gran, el Joan petit, el Josep, el Raul i un servidor, per realitzar l'última sortida amb bici de carreterta del 2014. La idea és anar a...
La Mussara: Sector Soterrani.

Visita a aquest interessant sector de la Mussara. Totalment arreserat del vent i cara sud, ideal per l'hivern. Nosaltres hem escalat en una part del sector que s'anomena Paret...
Sortida de nadal

DIJOUS 25/12/2015 és NADAL, i farem la sortida de PARE NOELS des de Vilaplana davant del casal a les 8:00 fins la Mussara ( és pot anar de Pare Noel o algun tipus de...
Avencs de la Febró

Els avencs de la Febró són una esquerda oberta a la cinglera de la Mussara, dins el terme de la Febró (Baix Camp), de 250 de llargària, 25-30 metres de fondària i 6-8...

De vacances per terres tarragonines hem aprofitat el nostre pas per la zona de la Mussara per fer aquesta petita excursió amb una mini-ferrata com a complement, ressenyada en...
Cingles de la Mussara

Aquesta ruta feia molt temps que la tenia pendent i com que sóc tossut i els companys de pedalades no els fa por res, finalment els i vaig proposar de fer-la (ja els vaig...
Gallicant (un any i mig després)

Gallicant-Gorgs de la Febró from Txaeska on Vimeo.Després d’un any i mig torno a Gallicant i als Gorgs de la Febró, però amb una diferència tèrmica d’uns 30 graus...
Capafonts - la Mussara - Capafonts

Si ja havia estrenat l'any fent muntanya, quina millor manera per continuar-lo? El dia després de pujar pels voltants de Tona (aquí) vaig voler canviar d'ambients i vaig...
Finisher Tracks Non Stop Eutiches'14 Plata

Non Stop Tracks Eutiches Silver'14 from Txaeska on Vimeo.Ja sóc un auriga de la Tracks Non Stop Eutiches!! Si més no, això és el que posa el diploma que m’acredita com a...
Montsant i Muntanyes de Prades

Montsant i Muntanyes de Prades from Txaeska on Vimeo.Així com la setmana passada ja vàrem fer un “petit” test per la Mussara de cara a la Tracks Non-Stop Eutiches i...
Qui la segueix, l’aconsegueix!

Fa un parell de setmanes em veig deixar entabanar –de bon grat- per participar en la Non Stop Tracks Eutiches Categoria Silver (104 Kms i uns 3000 metres de desnivell) que es...
Hèrnia tubular

La ruta planificada pel diumenge era de les bones: sortint des de Montbrió, anar fins als Motllats (una urbanització que no va prosperar a causa dels mals accessos i la manca...
Un tomb pels Motllats

19.01.14  El dia 6 de desembre de 1992, el Ventura, el Ricard i jo mateixa, vam fer una excursió als Motllats, una mola situada al sud de la serra de Prades a la comarca...

Estem enfeinats!

Desprès de la gran feinada de la cursa dels cingles que no ens ha permes actualitzar gaire el blog.Ara tenim tasques de final d'any:- Dinar OT (21 desembre)- Votacions nova...
Cursa de muntanya Vilaplana La Mussara 2013.

Introducció:12-05-2013.- Una cursa més d'aquesta temporada. Ha estat bastant maca i intensa, encara que no gaire llarga.El dia ens ha acompanyat, ja que ha fet molt bon...
Via Ferrada de la Trona ( Vilaplana )

Teniem mono de ferrada i aquest matí hem sortit a fer la de la Trona a Vilaplana. Els senderistes d'avui hem estat:Àngels, Jaume, Eulogio, Joan i Enric.Deixem el cotxe a...
Selma, un poble templer

Anar d’excursió a pobles abandonats sempre té el seu punt d’emoció i, algunes vegades, un altre d’incomprensió. I això darrer ho dic perquè, quan ho faig, de boca...
Mola d'Estat des de Farena

Ja és curiós que en les meves dues últimes visites a les Muntanyes de Prades hagi visitat el mateix cim, la Mola d'Estat, tot i que per itineraris diferents: la primera, amb...
PR C-1: (Valls) - Puigpelat - Reus

Un dia d'aquells que no sabia ben bé què fer ni on anar, em vaig posar a mirar el llistat de PRs de la FEEC i el primer que vaig trobar va ser el PR C-1, de Puigpelat a Reus;...