Natura

Grimpant per vadiello: pico de boron

(estem treballant per vostè. Perdoni les molèsties. Article encara no acabat)En Caseret d'Alfarràs hem diu que ha fet una mega excursió i que em vol portar. No li puc dir...
GR7: Coll de la Teixeta - Llaberia

Hem fet una nova etapa del GR7, avui per les serres del Pradell, d'Argentera i de Llaberia. Una etapa força interessant pels camins del Baix Camp, amb una breu incursió en el...
Boscos de Camurac

var Latitud_sortida = 42.796945; var Longitud_sortida = 1-917183; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
A la sud del Pic de Racofred (Andorra)

***moments...  Saltem al "racó fred" des del Port de Rat un matí que arrenca rúfol i on no acaba d'imposar-se el sol a la vessant nord.. primer descens fins a trobar...
Què estem fent malament?

Aquesta mateixa setmana, l'amic Albert Reverté publicava al seu mur de Facebook unes fotos que m'han deixat perplex, emprenyat, preocupat...Fa uns vuit anys que ho faig des de...
Volta a Gavarra

var Latitud_sortida = 42.163464; var Longitud_sortida = 1.282431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Penyagolosa. El gegant de pedra.

23 de febrer de 2019L’abril del 1999 vaig fer la primera ascensió d’aquest emblemàtic cim. Després de 20 anys! torno al Gegant de Pedra... al Penyagolosa. Vértex...
SERRAT DE LES ESTELES (1952,2 m) per Espinalbet.

CIM: Serrat de les Estelles (1.952,2 m) per Espinalbet,COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: BerguedàDESNIVELL: +730 mHORARI: 4 h. (2h 10 min + 1h 50...
Retorno a Torrelletes (Penedés).

Hoy hacemos una buena matinal en Torrelletes, junto con mi compañera Mar, una zona mas que conocida para nosotros y sabiendo donde nos metemos, queremos apretar !!!  Zona...
Les Basses de Can Dimoni

Vet aquí que no ho sabia pas.Ha estat aquest matí que mentre feia el cafè em mirava mapes del delta del Llobregat i m'he topat amb aquestes basses. Em mirava els mapes...
Escalada a Yangshuo

YANGSHUOA finals d’octubre vam deixar Getu per anar a Yangshuo.El trajecte  ens ocupa tot un dia,  ho  portem tot escrit en xinés tots el noms...

GR 92 Etapa 26: Tarrogona – Cambrils 32 km +154 m -149 m

Tarragona a Cambrils es una etapa de transición del GR-92 más larga de todas que es un tanto urbana y poco cercano a la naturaleza.
L’obaga del castell de Montesquiu (709 m)

Dimecres 27 de febrer de 2019MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 2 h 20 m (7,5 km)Desnivell: 250 m (acumulat)Dificultat (1):...
Ferrades de Tivissa

10.02.18  Aquest segon diumenge de febrer, aprofitant que prometen un temps estable, ens reunim una vintena de “ferrateros”, alguns de ben joves, per a fer la primera...

453 Ermites de Prats de Lluçanès 20022019

453 Ermites de Prats de Lluçanès 20022019La sortida d’avui ha sigut a Prats de Lluçanès hem donat un tomb per les ermites que envolten la població.Aproximació des del...
Descobrint Getu i els seus voltants

Els dies que no escalàvem aprofitàvem per fer caminades i perdre'ns en aquest territori tan i  tan especial. Ens vam enamorar d’aquest indret que ens va regalar una...
Al Tuc de la Lleia (Tavascan)

***Luxe de bonica i allargada volta fins a aquest vèrtex fronterer, arrancant i tornant al fons de vall amb esquís als peus des del poble de Quanca, i que fem en circular...
Rabadá-Navarro (Firé), 6b (360 mts), Riglos

Què hem de dir que no s'haig dit ja. Boníssima via, on tots els llargs són bons, tots, i on cal navegar amb criteri. Feu-vos amb una bona piulada (no com aquesta), i si...
 El Cabeçó d'Or per la Canal de l'Homenet

30/01/2019Aquesta vegada ens desplacem al Cabeçó d'Or, una espectacular serra ubicada en els termes municipals de Xixona, Relleu i Busot. Es tracta d'una serra allargada de...
Escalada a getu

Vam anar  a Getu des de Guiyang, en aquesta ciutat cal anar a l’estació  Jinyang Bus Station, on hi vam arribar-hi en taxi des del hostel. Era...
Galilea - Torrent de Son Martí

Església parroquial de GalileaTornem un altre vegada al torrent de Son Martí, però aquest cop partint del poblet de Galilea. Volem arribar-nos a la cova d'en Salvador i...
La Palma d'Ebre i Flix

26 de juliol de 2018Tanco aquesta sèrie d'entrades dedicades a una visita d'estiu a les comarques de la Ribera d'Ebre i Priorat amb la visita al petit poble de la Palma d'Ebre,...
Coves de mont-ral

En aquesta ocasió venim a la Serra de Prades per realitzar la visita a un conjunt de tres cavitats que es troben molt properes entre si i a poca distància del poble de...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
Btt riu bastareny.

Descripció de la ruta; l'objectiu del recorregut és resseguir el riu Bastareny, des del seu aiguabarreig amb el Llobregat, fins al seu naixement a l'Adou o fonts del...
Tossal de la Nevera. Catí

16 de desembre de 2018L’any 2018 s’ha declarat la Pedra en Sec com a patrimoni inmaterial de la humanitat per la UNESCO. Finalment s’ha reconegut el coneixement relacionat...
Travessia del Moncayo: Calcena - Majada Baja

Avui hem fet la primera etapa de la nostra travessia pel Moncayo. Ha estat una etapa llarga i dura però ens ha permès recórrer alguns dels indrets més interessants d'aquesta...
Via ferrada de Calcena

Com és ja tradicional, hem organitzat una sortida nadalenca per als dies compresos entre Cap d'Any i Reis. Aquesta vegada volem fer una travessia de muntanya per la serra del...