Nicolau

Costes de Gisclareny

var Latitud_sortida = 42.261023; var Longitud_sortida = 1.834367; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Jardins del Palau de Pedralbes

Descobrirem uns jardins senyorívols amb una gran varietat d'arbres, arbustos i plantes. Camins que ens conviden a passejar i a descobrir racons íntims i...
Miradors de s'Arxiduc

Camí de sa MuntanyaIniciem aquest recorregut a ca Madò Pilla (actualment hotel Continental), situat en el punt quilomètric 68,3 de la carretera Ma-10 entre Valldemossa i...

470.- AIGÜESTORTES – ESTANY LLONG  27/28-08-19Breu resum de una sortida especial27 Dimarts. 2/4 de 12.- Ens trobem a l’Agulla de Manresa, el capità Clarà, amb la...
Vall de Boí

DIA 1Arribada al poble de Taüll.Camí de la Santeta. Un passeig d'1,20 Km sense pràcticament desnivell (90m).Des de la plaça de l'església de Santa Maria de Taüll la...
Planell d'Aigüestortes a Estany Llong

Planell d'Aigüestortes-Estany LlongAgafem el Taxi a Boí que ens portarà al Planell d'Aigüestortes (1822m) des d'on iniciem el camí fins a l'Estany Llong...
Btt riu bastareny.

Descripció de la ruta; l'objectiu del recorregut és resseguir el riu Bastareny, des del seu aiguabarreig amb el Llobregat, fins al seu naixement a l'Adou o fonts del...
Meteora (2)

var Latitud_sortida = 39.707693; var Longitud_sortida = 21.625314; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Pic de l'Aüt (2532 m.)

Segona ascensió a un cim d'aquells que es consideren "secundaris". Ni fa 3000 metres, ni es troba en cap llistat de cims per assolir, però si busqueu un pic solitari i amb...
MONTREBEI. PARET DE CATALUNYA. Via DEVOTS.

13/05/17. Aviem quedat amb el Juan Carlos per anar a la Paret de Catalunya i també s’apunta el Josep Estruc. Posem rumb cap a Ponent una vegada més...parada obligada al Bar...
Grafits a les coves

La recent noticia recollida per La Vanguardia sobre grafits a l’Illa de Mona atribuïts als “conquistadores” m’ha donat peu a proposar que tots plegats reflexionem sobre...
LA VALL DE BOÍ: TUC DE COMAMARJA (2559m)

Alçada mínima: 1615mAlçada màxima: 2559mDistància: 8 kmTemps empleat: 2h50m (parades incloses)Desnivell + : 944mDesnivell - : 944mHan començat les vacances d’estiu, com...
Pic Roi (2.750 m.)

//--> Sortim més amunt de Sant Climent de Taüll Pugem fort pel barranc del Pessó Deixem enrere l'estany de Baix del Pessó...
Comaltes

Feia molt de temps que no escrivia una entrada en aquest blog, i el trist motiu és que he estat molt de temps sense visitar la muntanya. D'una banda, problemes familiars, d'una...
Un tomb pel Rocacorba

Aquest cop a fet de guia el Ramon, es coneix tots els racons i raconets.El punt de trobada és a Angles, davant del poliesportiu municipal, lloc on ens anem trobant a l'hora...
Llac de contraix

arribant a l'estany de ContraixDissabte 14 ens trobem amb el Salva, que puja d'Onda (Castelló), a Alcover per tirar amunt fins al pont de la Farga, punt d'entrada al Parc...
Circular dels refugis

Pic del Portarró (2736m) (Foto: Enri Codina) Una de les activitats d'esquí de muntanya que enguany havia programat el CEB era una ruta circular per la zona del parc...
Camí de la Barrera de la Marina

Mirador Nou o Blanc.El camí de la Barrera de la Marina o camí Vell de s'Estaca, era el camí emprat pels pescadors de Valldemossa per anar fins al caló de s'Estaca on tenien...

Sant Nicolau 2015 – Castell de Santueri

Enguany tornarem repetir aquesta excursió, ja arè es Castell esta obert al públic. Varem partir a les 8,30 com es costum per les festes. Varen venir un bon grup de persones...
Via dels Sostres a la Paret de l'Aeri

Via: dels SostresZona: Paret de l’Àeri -Montserrat-Dificultat: 6a. (MD)Dificultat obligada: 6a.Llargària: 45+35+30+45+35+35+40=265 metresGrau d’exposició: AltGrau de...

PUIG DEL LLEÓ (311,6 m.)

Foto cim: Jordi PinoFoto: Macedonio  Moreno (Grup Muntanyenc La Lira Vendrellenca)CIM: Puig del Lleó (311,6 m.)COMARCA:Baix PenedèsHORARI:1h 35 min. (1h 05 min.+ 30...

Via dels Sostres (MD) Paret de l’Aeri

Aquesta és la història d’una via que ha costat molt no, el següent… poder fer. Semblava un constant despropòsit cada cop que anomenava la Nicolau-Freixes-Benito...
Pas des Coconar i la muntanya des Voltor 19-4-2015

El pas des Coconar ens permet superar, amb una grimpada, el vertiginós penya-segat de la coma des Cairats i assolir el comellar de ses Fontanelles. Una vegada a dalt tenim tot...
Al Bony Negre des de la Vall de Sant Nicolau

Distància: 10 kmDesnivell: 1000mDificultat: ME/BE, S2 (S3 per la pala final de 100 m+)Durada total: 5:30Dia: 4/04 Entrem a la Vall de Sant Nicolau i pugem fins a la cota 1750....
MONTSERRAT, CAVALL BERNAT, Via DESIRÉE

espectacular terreny de joc 7/03/15. Dilluns tarda (correu del Felip) “ El proper cap de setmana faig  els 61 anys i em faria il·lusió sortir a escalar amb...
Mirador de Mirabò i moleta de Pastoritx 1-3-2015

Des de la vila de Valldemossa —punt d'inici de nombroses excursions per la seva situació privilegiada a la Serra— anam a guaitar al mirador des Mirabò, situat part damunt...
Tuc de Comamarja, l'atalaia de la Vall

Últim dia de la nostra estada a la Vall de Boí, i com a colofó vam pensar que era una bona idea intentar assolir un d'aquests cims que senyoregen la Vall, però que ben poca...
Gelada, pas entre valls

Al dia següent vam anar a la Vall de Barravés, sempre havia volgut fer el pas natural i ancestral de l'esmentada vall a la Vall de Boí pel Coll de Gelada, lloc de pas de...
Un octubre qualsevol

Panoràmica parcial dels cims de la Vall Fosca, entre el Peguera i el Mainera, des del Montsent de Pallars.La capçalera lacustre de la vall Fosca, al Pallars Jussà, ofereix...
Via del nicolau (el berguedà).

La via del Nicolau, és una agradable passejada que enllaça l’ermita de Sant Joan de l’Avellanet amb el poble de Guardiola de Berguedà, tot passant al final...
Penyal de sa Rata pel barranc de sa Gúbia 9-3-2014

El penyal de sa Rata es troba situat al vessant sud de la carena del puig de sa Font (o puig de sa Casa de sa Neu), i es pot dir que forma part del gran massís des Teix. Feim...