Noguera

Cap de Boumort (2.077 m.)

var Latitud_sortida = 42.238221; var Longitud_sortida = 9.966053; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR1: Hostal Roig - Benavent de la Conca

El dia que vam fer aquesta etapa del GR1 amb tota la colla de caminadors, al desembre de 2015, la Magda no va poder venir. Era una assignatura pendent que havia de recuperar i...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Valls d'Àrreu i Airoto

Vaig visitar les capçaleres de les valls d'Airoto i Àrreu fa un grapat d'anys, amb esquís, en una excursió magnífica que recordo molt bé. Eren unes valls pràcticament...
50 anys, 42 comarques a cop de pedal

Aquest era un cap de setmana especial en què gairebé tots els ermassos ens ajuntàvem per celebrar que el Carles S ha aconseguit pedalar per totes les comarques de Catalunya...
Coves dels Nerets (5).

...segueix de l'apunt d'ahir...Els envans i la seva fragmentació.Una forma característica d'aquestes cavitats, especialment les nº. 1 i 2,  son les restes de les parets...
Autocar del cel: de sort a rubió

(Ressenya no acaba. Perdoni les molèsties però treballem per vostè):Avui hem començat la travessa de la Noguera Pallaresa al Segre, o el que és el mateix, de Sort, capital...
Coves dels Nerets (1)

Aquestes particulars cavitats situades en l’estret de Susterris, en el terme municipal de Talarn, en un paquet de gresos on s’instal·là la presa de l’embassament de Sant...
Tour per l'Aran

Cap de MarimanhaMalgrat no està essent el millor any de neu a la Vall d'Aran, les seves muntanyes sempre ens ofereixen una molt bona oferta per a fer activitat...
Al Pilar Central del Doll (Noguera)

**Ben bona via molt ben oberta, aprofitant el que dóna de si la roca entre ponts de roca i flotants i amb l'ús mínim d'expansions, seguint una línia hiperlògica. Poc a...
Ferrada Urquiza-Olmo

27.02.17  Són les 10 del matí del darrer dilluns de febrer i el Jaume, el Pep, la Txus i jo, ens reunim a l’entrada del petit poble de Corçà, situat al peu de...
Una marató diferent

Grup de llebres de 4 h a la Gran Via després del quilòmetre 12. Foto: Jaume FerrándezUn esquinç. Era el 12 de gener. Sí, faltaven dos mesos exactes per a la 39a Marató de...
Camins mil·lenaris: Arcalís - Baén

El Pirineu és ple de camins que han existit durant segles, possiblement durant mil·lenaris, fins que ara fa pocs anys es van perdre. Quan un camí d'aquests «es» recupera...
Serrat del Poll, via Olga Frontera

19.02.17  Després d’uns dies de pluja, sembla que pel diumenge s’anuncia bon temps, per això en Pau em proposa d’anar a Alós de Balaguer i pujar el Serrat del Poll...
El Tuc de Molières (3010 m.)

L'ascensió al Tuc de Molières (o Mulleres, en català) és sempre d'agrair, ja que permet en una jornada fer un cim de 3000 metres, conèixer el naixement del Noguera...
Volta al pantà de sant llorenç de montgai.

Descripció de la ruta; excursió circular, que dóna la volta sencera al perímetre del pantà de Sant Llorenç de Montgai. Recorregut apte per a tothom, sempre proper a les...
Cavitats de la Serra de Sant Joan

El conjunt prepirenenc que s'exten en direcció est-oest i per tant perpendicularment entre la vall de la Noguera Pallaresa (Pobla de Segur) i la del Segre (Coll de Nargó) es...
GR1: Alpens - Ripoll

Una etapa més del GR1 en la que hem completat la travessia de la província de Barcelona i hem entrat al Ripollès, ja a la província de Girona. També hem abastat una fita...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
Per les agulles de l'isard i del cabirol

La primera qüestió que us abordarà en llegir aquest post serà preguntar-vos on estan aquestes agulles. Comencem bé. No patiu crec que poca gent ho sap. Cal consultar el...
LA FITA ALTA (286,4 m.)

Foto: CataCIM: La Fita Alta (286,4 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: 257115001COMARCA:Pla d'UrgellDESNIVELL: +60 m.HORARI: 45 min. (25 min. + 20 min.)DIFICULTAT:...
Chocholoc, 6c+, 90 mts, Cilindre, St. Llorenç

Escapolint-nos de la ventada, ens arrecerem al Cilindre on sembla que bufa menys. Ni l'Ari, ni l'Òscar ni jo l'hem fet tota. Algun intent als dos primers llargs i sortir per la...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...

Circular al Boumort.

Massís del BoumortJa començava a tenir una mica oxidat el meu blog, i abans de sentir-lo grinyolar, m'he decidit a penjar-hi quatre línies i alguna fotografia de l'activitat...
D'Aiguafreda al Figaró pel Tagamanent

5.10.16  Per a inaugurar la nova temporada de “Les excursions dels dimecres”, de bon matí uns quants privilegiats baixem del tren a l’estació de Sant Martí de...
Recordant el Salvador a Montalegre

L'últim dia que vam estar junts, Salvador, va ser pedalant per Montalegre.Aquest cap de setmana hem volgut tornar-hi per recordar aquelles bones estones que vam compartir. Ha...
Selenety crack, 70m 6a (Camarasa)

***Escalem aquesta curta però ben bona i del tot recomanable via recent amb el segell Marmix ben encaixada a El Sabardo a l'espai més a l'esquerra que li quedava a l'agulla....
GR 7: (Caudiel) - Masadas Blancas - Bejís

Anterior:Mas de Noguera - Masadas Blancas - CaudielDos años después, vuelvo a las sierras de Castelló para continuar con el GR 7 donde lo dejé en 2014. Otra vez tengo que...

"Intringolis". Paret dels Heretges. Camarasa.

Avui al matí i amb els nens i nenes recent deixadets al cole, ens juntem dos papis un ratet i ràpid ràpid ens enfilem a l'Intringolis sense massa miraments.A collons, és una...
Cilindre + puro

DISSABTE, 23 DE JULIOL.Aquesta setmana he quedat amb en Baraldes i el seu company Toni Alarcon que van a cercar l’ombra  a la zona de la Noguera, però com que ells venen...
Comaltes

Feia molt de temps que no escrivia una entrada en aquest blog, i el trist motiu és que he estat molt de temps sense visitar la muntanya. D'una banda, problemes familiars, d'una...
Coronar la solitutd del pic d'aut

Fa temps en un article de la revista Vèrtex vaig veure una ressenya per pujar al pic Aut. On estava aquest pic? Doncs resulta que estava situat en la vall de Boi. Amb un nom...
Gran volta al pic de Salòria en BTT

//--> Comencem la ruta remuntant la vall de Setúria Arribada a les bordes de Setúria Enfilant per la pista sobre la coma de Setúria...