Noguera

Travessa BTTsenderista dels Montsecs (i III)

Últim sector de la travessa BTTsenderista de tot el Montsec, en aquest cas el que transita per la zona del Montsec de Meià (que no de Rúbies -denominació franquista-) i ens...
Paret d'Àger, via Montsiciana

23.05.19  Entre la gran varietat de vies que el nostre company Joan Prunera té ressenyades al seu blog El col·leccionista de vies, n’hi ha una que al Pau li crida...
Trail Lo Búnker (22 km, 1200 d+)

Ja feia uns anys que tenia aquesta cursa en ment, però un any per lesió, un altre per coincidir amb altres curses, la cosa s'anava allargant i no arribava mai el moment de...
Camí de l'Aigua, Caldes de Boí a Boí

Camí de l'Aigua - des del Balneari de Caldes de BoíDeixem el cotxe a l'aparcament que es troba a l'altra banda del balneari de Caldes de Boí.Fem el tram de les fonts, el...
Vall de Boí

DIA 1Arribada al poble de Taüll.Camí de la Santeta. Un passeig d'1,20 Km sense pràcticament desnivell (90m).Des de la plaça de l'església de Santa Maria de Taüll la...

456 Sant Boi de Lluçanès de L'Oliver a Hostal del Vilar 200319Aproximació des del Bages per la C-25 direcció Girona fins a la sortida d’Avinyó per continuar per la B-431...
Sant Pere de la Vall i Balconet de Santa Linya

27.01.18  Aquest diumenge ens hem aplegat gairebé una cinquantena de companys per efectuar una ruta circular per la serra de Montclús, a la Noguera, que surt de la petita...
Cante Jondo, 6a+/Ae, (135 mts), Cap del Ras

Tornem cap a les regions tropicals de la Noguera a gaudir de la calor i el sol. Avui ens acompanyen Ester i Ioli, i per tant, això serà un no parar de riure.L'aproximació és...
Cresta integral de la Serra de Mont-roig

El pueblo de Sant Llorenç de Montgai se sitúa junto un pequeño embalse que represa las aguas del río Segre. Sobre esta población se eleva la sorprendente Serra de...
Torre de les Conclues

12.10.18  Les restes de l’antiga casa forta o torre de les Conclues, situada al sud-oest de Corçà, a la Noguera, s’aixequen enlairades al capdamunt d’un cingle que...
L'impressionant camí d'alins a tor

Vaig llegir en un blog que era el camí més impressionant del Pirineu. Ho trobo una mica exagerat però la veritat és que és un camí SUPERB que ens ajudarà a comprendre que...
Pic de l'Aüt (2532 m.)

Segona ascensió a un cim d'aquells que es consideren "secundaris". Ni fa 3000 metres, ni es troba en cap llistat de cims per assolir, però si busqueu un pic solitari i amb...
El Feixant del Montsec

Un itinerari espectacular per la Serra del Montsec que ressegueix una feixa penjada del cingle a mitja paret, amb grans vistes i passos molt singulars però sense dificultat...
Memòria Selectiva i Normal a la Formiguera

25.05.18  Agafant al vol una d’aquestes rares escletxes de bon temps, em Jaume, l’Alfons i jo l’aprofitem per escalar un xic més enllà de Montserrat i ens arrisquem...
GR7: Ermita del Grauet - Jorba

Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir...
Pla de Boavi

El pla de Boavi és un indret d'una gran bellesa amb dues èpoques magnífiques per anar-hi amb poc menys d'una hora des de la presa de Montalto. Una és ara a la primavera i...
Sant Mamet (1.391 m)

Dissabte 19 de maig de 2018Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de la Noguera.Temps aproximat: 7 h (17 km)Desnivell: 950 m.Dificultat (1): Difícil.Programa:...
Font de sa Mina (Sóller)

Ruta que comença al cementiri de Sóller pel camí de sa Coma Carnissera que puja a la Serra d'Alfàbia, fins arribar a la font de sa Mina. El camí ens regala extraordinàries...
Dents de Finestres o Muralla de Finestras

El Montsec és un entorno que no deja indiferente a nadie, formando una accidentada orografía montañosa que alberga un gran número de lugares singulares. Precisamente en este...
BTT TOSSAL DE MIRAPALLARS (1.668 metres).

Vilanova de Meià, Montsec de Rúbies i Tossal de Mirapallars.Descripció de la ruta; El Tossal de Mirapallars és una muntanya de 1.672 metres que es troba entre els municipis...
Restriccions d'ascalada a la noguera

Hola maj@sEns ha arribat el detall de les zones amb retricció per a zones d'ascalar a la Noguera.Feu-ne cas no sigo que després us empaitin els forestals amb el llibre de...
Resseguint el sector oriental de la NBR

Distància: 38 km.Desnivell: 1300 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4.30 h.Punt de sortida: Cubells.Ja fa dies vam anar a fer un tram de la primera etapa de la Noguera Bike...
Pic de Campirme (2.633 m) amb esquís

La previsió del temps era força dolenta per al dia d'avui, però mirant amb detall les previsions semblava que podia haver-hi una petita finestra de bon temps a primera hora...
Pel sender de Gurb

24.02.18  Un cop més ens reunim uns quants valents per a fer la sortida programada del febrer, i donades les previsions meteorològiques de fred intens, estem mentalitzats...
Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
SERRA DE CARRÀNIMA. Via EMILIO AMOR.

23/12/17. Avui la boira està instal·lada a la Noguera però a Abella de Conca no hi arriba. Anem a la Serra de Carrànima o fer la darrera obertura. Quan arribem encara...
Sellui

La vall de Sellui neix a la cara sud del Tuc de la Cometa —«la cometa de Llesui», 2.446 m— i desaigua a la Noguera, als peus del santuari d'Arboló, al lloc on fins fa poc...