Olas

GR7: Les Escaldes - Aixirivall

Avui el grup de caminadors del GR ha iniciat un nou projecte. Es tracta del GR7, un camí de gran recorregut que forma part d'un camí encara més llarg, d'abast europeu, E4,...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Visitant la Illa Nord de Nova Zelanda .

Deixem la Illa Sud, en tres hores creuem l'estret de Cook i arribem  Wellington, ciutat  entrada pel sud de la Illa Nord. Vam notar...
Cuevatur 2016.

Després d'haver publicat en aquestes pàgines un parell d'apunts sobre aquesta interessant trobada celebrada a Nerja (Málaga) el 2016 que representa el 6º Congreso de Cuevas...
Via CONXITA GARCÍA PÉREZ a la Roca de Sant Cugat

Dissabte 10 de juny de 2017Un cop més visitem aquest laberint de roques i canals que es la regió de la Plantació per escalar vies pendents que tinc o tenim dels prolífics...
Gorro frigi: com no la monprat

Algun dia s'ha de fer. Avui he quedat amb el Miquel Àngel que l'ha fet una fotimer de vegades i farà els llargs de navegació doncs és una via que es fa poc. Segurament per...
Escuain. Campanya estiu 1973 (1 de 2)

(1971, La Bufona C20, primera exploració). T. Sánchez, J. Mension, F. Pañella, Canela, Alfambra, A. Serra. Fot. Miquel MateuFa poques setmanes que vam rebre la grata sorpresa...
Olas 92 (2). El diari.

En les campanyes d'estiu, encetarem uns diaris on tothom feia les seves aportacions, tant els que restaven al camp base com els que retornaven de les exploracions. En principi...
Olas 92 (1). Memòria de la Campanya.

Un lector anònim ens demanava que publiquéssim la memòria de la campanya Olas 92, i en aquest apunt i el següent, inserirem dos documents que entenem que donen bona resposta...
Olas 2016

L'amic Paul Cluzón m'envia la memòria de la campanya d'enguany de l'Spéléo Club du Comminges a l'interessant massis de la Punta de las Olas, dins del Parc Natural d'Ordesa y...
MONTSERRAT. MIRANDA DE CAN JORBA. Via SOL SOLET

25/01/17. Avui les prediccions son dolentes, les pluges i neu arribaran al migdia. Ens trobem al Bar Anna del Bruc, poc concorregut, per esmorzar i fer una mica de mandra, abans...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
I Congreso espeleoPirineos

Els dies 1 i 2 d’octubre del 2016, organitzat per la Sección de Espeleología Sobrarbe (C.A.S.) es realitza el I Congreso espeleoPirineos a l’Aínsa (Sobrarbe), amb la...
Estany d'Engolasters

http://visitandorra.com/content/download/8302/152579/version/30/file/ruta-senderisme-andorra-estany-d'engolasters.pdfVídeo de: David Martín
TOP PANOràmiques

A arribat el moment, la nostra primera exposició de fotografíes de muntanya! Després de molts anys descobrint racons encissadors i desconeguts als pirineus, hem decidit...
Històries i contes sobre gegants

L'estiu és temps de festes majors, tot i que de festes i celebracions a viles i pobles n'hi ha tot l'any. I si és temps de festa major, també ho és de cercaviles on gegants,...
Visita al karts del cañón del rio lobos.

Ermita de San BartolomeDurante los días de la semana santa de 2016 algunos compañeros del ESPELEO CLUB CASTELLÓ y la UEC TORTOSA visitamos 2 de las cavidades más...
Campanyes Colectivo Olas.

Les exploracions espeleològiques al Monte Perdido (Huesca) han estat iniciades pels pioners francesos que han recorregut la carena pirenaica localitzant els carsts més...
Els pinacles dels monegros

Avui en Antoni Satorra ens ha portat d'excursió. Fa anys ens va portar a les Coves Fecundants dels Monegros i a les Pintures Rupestres de Guara. Van ser dues excursions que...
Granada i l'Alhambra

//--> Pati d'Arrayanes, a l'Alhambra. Columnes de guix al Pati dels Lleons Palau del Partal L'Alhambra Pati de la...
La cueva de Altxerri (Altxerriko leizea) 1

Pintures Rupestres"La Cueva de Altxerri se ubica en el término municipal de Aya, en la Provincia de Guipúzcoa (País Vasco). Sin embargo la cueva se...
Tesi doctoral de Valeria Rizzo 3 (3)

La Valeria i en Javier Fresneda a la cova d'Ormini. Foto: Michele SpadaCapitulo 2.2:De este trabajo hay que subrayar que cuando se habla de previsiones sobre la distribución de...
Tesi doctoral de Valeria Rizzo 1 (3)

Portada de la tesi.    Foto: Agustí MeseguerIntroducció:La Valeria Rizzo és una biòloga italiana, nascuda a Roma, que ha estat diversos anys a Barcelona completant...
ÀGER, CAP DEL RAS, Via SIRENA DEL MONTSEC

12/12/15.  Avui portàvem dues possibilitat per a decidir tot esmorzant, Àger o el Doll, però la boira ens ha acompanyat a la plana de Lleida, així què ens decantem per...

Rutes a muntanyes “mètriques”

“Per a tots els pobles i per a tots els temps” Nicolas de Condorcet (matemàtic, filòsof i polític francés, 1743-1794) El 19 frimari an VIII del calendari...
Garraf, placa dels quatre vents

2/12/15.Mini tarda d’hores de llums, escalada a contra rellotge....Avui ens arribem a la Placa dels quatre vents, al Garraf. Per arribar-hi hem anar a les Botigues de Sitges...
PUIGSACALM (1,514,3 m) per Covildases

CIM: Puigsacalm (1.514,3 m.) per CovildasesCOMARCA: Osona / GarrotxaDESNIVELL: +625 m.DESNIVELL:des de Vidra afeixir +250 m.HORARI: 4 h (2h15 min. + 1h45 min) HORARI:des de...
Nicolas Baudier, espeleo-fotògraf

Us presenten una selecció de les imatges que el seu autor ha penjar a la xarxa (flickr, facebook, etc). Tot i que el format de l’Espeleobloc només permet presentar-ho en...
Los girasoles de Utah

Cuatro días,un tesoro.Tormentas de agosto.Aunque la meteo se torne incierta, siempre quedarán lugares al abrigo del sol y de la lluvia.Aguaceros en el Piri y los Picos,...
Triplet a montserrat

DISSABTE, 06 DE JUNYLa setmana passada el Lluis va dir-me que en quinze dies marxava de vacances amb la senyora i no sortiria a escalar, per tant, aquesta setmana volia donar-li...
MONTSERRAT,ELEFANT, Via CERDÀ POKROSKI

Sant Benet3/06/15. Un altre tarda amb excursió de pujada, escalada, excursió de baixada, aquest cop a Sant Benet. La ventatja de fer el torn de tarda és què pots gaudir de...
PENYA SEGAT LA FALCONERA, GARRAF, Via CHANI

13/05/15.  La via Chani de la Falconera, és la més repetida tot i què l’itinerari actual sembla què s’ha anat variant a còpia de les repeticions i equipament...
Sector Visatamar.

Espolón del murciélago (6b).Hi vàrem anar rebotats de San Marcos i ens va agradar moltíssim. Primer de tot el paissatge: escales en un balcó privilegiat damunt el mar...
Montserrat, saca gran, aresta brucs

6/05/15. Aquesta tarda ens demanem una de les clàssiques d’Agulles. La Saca Gran per la seva Aresta Brucs, una de les imprescindibles amb un grau amable.Feia molts anys què...