Olesa de bonesvalls

Per l'Alt Penedès i el Garraf

Aquest cop fem una ruta matinal per terres prou conegudes.Sortim de sant Sadurní direcció a Gelida per la C-243b per agafar la pista que porta a la Serra del Pi del Moió tot...
CREU DE SABA (606,2 m) des de Olesa de MOntserrat

CIM:Creu de Saba (606,2 m) des de Olesa de MontserratCOMARCA:Baix Llobregat DISTANCIA:12, 900 Km. DESNIVELL: 470 m. HORARI: 2h 35 (1h 45 + 50 min) DIFICULTAT:fàcil...
MONTAU (657,6 m) des de Begues Park

CIM: Montau (657,6 m) des de Begues COORDENADES CIM: 41º 20'45.07” N / 1º53' 6.048”EVÈRTEX GEODÈSIC: 282128 001COMARCA: Baix Llobregat /Alt PenedèsDESNIVELL: +306,3...
Marines de Son Olesa i Son Ferrandell

Restes de la caseta d'en GregoriUna caminada per les marines de Son Olesa i Son Ferrandell, dues grans possessions de Valldemossa. Es tracte d'un recorregut circular i no massa...

Avenc Font i Sagué

var Latitud_sortida = 41.375896; var Longitud_sortida = 1.869114; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Miretades Espeològiques (20) El Turbo

(1907) Avenc d'en Roca. Cervelló (Baix Llobregat) Fot. JM Co de Triola (AFCEC)En aquesta fotografia històrica de referència, a més d'observar a Font i a Faura junts, també...
Marina de Son Olesa 24-3-2016

La ruta discorre majoritàriament per la marina de l'antiga possessió de Son Olesa Gran. Guaitam des d'uns empenyalats miradors a l'espectacular costa brava de Valldemossa,...
Marines de Son Olesa i Son Ferrandell

Mirador de s'EscaletaBonica passejada per les marines de Son Olesa i Son Ferrandell, dues grans possessions de Valldemossa.Seguim les indicacions de l'amic Joan Carles...
Avenc Jordi Verdiell. Olesa de Bonesvalls.

El passat 10 de març ens trobem la colla de l’Espeleodijous per esmorzar i decidir, finalment, quin serà el nostre objectiu aquest dia.El grup està format pel Ricard...
L'avenc del Pont de l'Escalat

Aquesta cavitat d’Olesa de Bonesvalls constitueix una opció còmoda per fer una sortida matinal amb aquest temps de calors estiuenques ja que té una aproximació de pocs...
Avenc d'en Parrilla (1)

L’avenc d’en Parrilla és una de les cavitats clàssiques dels relleus de l’Ordal, avui en dia fàcilment accessible per una pista que sortint d’Olesa de Bonesvalls,...
De Corbera a Sitges amb bicicleta

11.10.14  Fa molt i molt de temps, cap a finals de l’any 2002, el meu germà Esteve i jo ja vam fer junts una bona part d’aquest itinerari entre Corbera de Llobregat i...
Avenc de l’Ullera (Olesa de Bonesvalls)

...segueix de l’apunt d’ahir...Continuant amb la visita d’espeleodijous ens vam dirigir cap el proper avenc de l’Ullera (-19m) una més de les cavitats del Fondo del...
Avenc Montesinos (Olesa de Bonesvalls)

Aquesta és una petita i ben coneguda cavitat de -16 m, situada en el vessant dret del Fons de l’Arcada de l’Ordal, en terme municipal d’Olesa de...
Avenc del Pèlec. Vallirana

Aquesta mina d’aigua, coneguda com a Font del Pèlec, o amb la grafia Pèlac tal com apareix en diversos documents i entre ells en una recent fitxa a l’Espeleoíndex com...
Avenc d'en Garrigal

Avenc d'en Garrigal (Olesa de Bonesvalls) UTM ED50  X  406435  Y 4578729   alt.410mDe  la carretera que va de Olesa de Bonesvalls cap al Ordal...
Avenc Font i Sagué (1)

Aquesta cavitat, situada dintre del terme de Olesa de Bonesvalls és una de les mítiques cavitats del Garraf, tant per la considerable vertical de 102m del pou principal, ja...
Avenc de l’Esquerrà, pous concrecionats.

El passat dijous 01.08.2013 vam anar a fer una visita matinal al tram inicial de l’avenc de l’Esquerrà (Olesa de Bonesvalls). Ens aplegarem set dels habituals:  José...
L'Avenc del Sogre

Us presentem aquest nou avenc del Garraf, modest, però no per això poc atractiu. El seu curt descens, de 13 metres, queda recompensat per les parets tapissades d'anemolites i...
GR 5 (2): Olesa de Bonesvalls - Gelida

Anterior: Sitges-Olesa de B.Deu n'hi do el que s'ha fet esperar la segona etapa del GR 5, tant sols vuit mesos... Ens tornem a reunir més o menys els mateixos que al mes de...