Oliana

Via Pepe Álvarez

Recorregut de la via vist des de la carretera que porta al CastellEl grau de dificultat de les tirades que he posat a la ressenya és, com sempre, una opinió subjectiva.Aquest...
Falten xapes a la Lluita per plaer.

En Pol m'envia la següent informació referent a aquesta via:"Diumenge vam repetir la via Lluita per plaer a la cinglera d'esplovins a Oliana, concretament a la paret dels...
Pepe alvarez

DIUMENGE, 05 DE MARÇAquest cap de setmana va trucar-me el VISA per sortir  amb la condició que busques una via amb les condicions que amb ell li agraden, bastant difícil...
Sant Joan de l’Erm – La Culla (1.929 m)

Dissabte 25 de febrer de 2017Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 4 h 30 m (9,3 km)Desnivell:...
Esperó del silenci

DISSABTE, 11 DE FEBRERCom ja tenim per costum darrerament la predicció de la meteo no és gaire bona però inicialment tenim un objectiu concret i no dubtem en quedar per...
SERRA DE LES CANALS. Via PEPE ÁLVAREZ.

24/01/17. L’octubre del 2012 amb el Llorenç anàvem a obrir un esperó evident al Serrat de les Canals, portàvem dues opcions d’entrada, però a la primera...
Sol de mitjanit

DIMECRES, 04 DE GENEREncara estem en plena tempesta de festes , ara tan sols resta la més il·lusionant per als nostres fills i a la que no podem faltar sota cap pretexta, per...
Balsam de tigre

DISSABTE, 03 DE DESEMBREAquesta setmana abans no comences la ronda de trucades als companys va fer-ho el VISA per dir-me que sortia a escalar el dissabte amb la Lluïsa i el...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
En BTT per la Roca del Corb

Distància: 36 kmDesnivell: 1200 mDificultat tècnica: mitjanaDurada total: 5:15 hPunt de sortida: PeramolaTenim racons del Prepirineu d'una bellesa indubtable. Aquest és el...
Lo Coscollet (1610 m). Paisatges Prepirinencs.

IntroduccióLa ruta que us proposem puja al cim de lo Coscollet. Un cim centenari, situat a la riba de la vall del Segre, en una zona molt escarpada i de gran bellesa. La part...
Serra de les Canals

Aquest dissabte volíem anar a mirar-nos alguna línia per equipar a roca Narieda, al costat de la via Baga Total, però al arribar a la zona vàrem veure que ara ja no es pot...
Etna, cara sud (cota 2.850 m.)

//--> Cràter Silvestri, Catània i el mar Contemplant els cràters Silvestri Pujant fort per terreny volcànic Seguim una aresta...
Aresta Idíl·lica a l'Agulla dels Tres Ponts

Diumenge 17 d'abril de 2016Encara que sembli mentida, hi han llocs a Catalunya que encara desconeixia i un d'ells son les Moles del Corb i Sant Honorat. Un racó petit i amagat...

Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals

La Serra del Canals tanca la plana d’Oliana cap al nord, formant una muralla de dimensions gens menyspreables. Malgrat això, mai ha estat un objectiu prioritari pels...
La muntanya de Santa Fe i el grau de Fenollet

2.04.16  Després que vam haver de suspendre el passat mes de març aquesta sortida per les males previsions meteorològiques, aquest primer dissabte d’abril ens hem...

Dissabte, sortida a la Roca del Corb – Peramola

Aquest dissabte, sortida a passejar-nos per la Roca del Corb, un impressionant massís que domina la vall del Segre, sobre Oliana. Visitarem la Balma de la Casa del Corb, un...
Sant Honorat i la Roca del Corb

Primera visita a la zona de Sant Honorat i de ben segur que no serà l'última, ja que el curiós relleu d'aquesta zona el fa més que atractiu per la pràctica de...
GR1: Pallerols - La Valldan

Una nova etapa, la sisena, del GR1 entre les poblacions de Pallerols i La Valldan. Un dia de sol radiant, malgrat l'ambient fred, amb uns magnífics paisatges. Hem arribat de...
Pirata solitari

DISSABTE, 13 DE FEBRERAquesta setmana torno a coincidir amb el Jordi, sembla que darrerament les nostres agendes quadren més i podem anar a fer el tipus de vies que ens...
Via Cabaret Galàctic a la Roca dels Arcs

Després de no haver escalat el cap de setmana passat per compromisos i activitats alternatives quedem amb en Ricard per anar cap a la província de Lleida per fer alguna via...

25-26-27/08/2015 tram carros de foc

25-26-27/08/2015 TRAM CARROS DE FOCDIMARTS 25A ¾ de 10 ens trobem els 9 participants, Catalunya Central Junyent, Rosa i Samsó, d’Osona Ramón, Costa Brava Sud, Blanch,...
Barranc de la roca del corb i barranc de rumbau.

Molt a prop d'Oliana i trobem el poble de Peramola (Alt Urgell) i el massís de les Moles del Corb i Sant Honorat, aquestes cingleres d’altitud moderada, estan formades pel...
 via nuria

DISSABTE, 27 DE JUNYAquesta setmana sortim a escalar sota l’amenaça d’un solejada d’espant, per tant estem molt dubtosos  del lloc on anar fins que al final decidim...
Via Núria a les Moles de Sant Honorat. Alt Urgell

Dissabte 27 de juny de 2015Al menys farà deu anys que tenia ganes de fer aquesta via, tant pel seu traçat com per la zona on es, dons no he escalat mai per aquestes contrades...
Els cinc Miradors Naturals

Aquesta volta l'Helios, ens portarà per cinc miradors de les comarques de l'Alt Urgell i el Pallars Jussà.Anirem l'Helios, l'Avi, el Josep, en Ton i jo, cal remarcar que el...

U.E.S a l’Esperó de les Orenetes

Al Congost dels Esplovins on bufa l’Espunyola, un vent local molt agradable que bufa cap al sud, hi ha L’Esperò de les Orenetes. Una magnífica paret de dimensions...
Pel Solsones i l'Alt Urgell

Estem al polígon industrial de Solsona tot esmorzant en Jordi, en Jaume, la seva companya i jo.Ja amb la panxa plena, iniciem la ruta direcció a Solsona per agafar tot seguit...
L'Anna Rubió a l'Esperó de les Orenetes.

Primer dia de calor (caloret faller) i això ens ha amargat una mica l'escalada a l'Esperó de les Orenetes d'Oliana però tot i així la via era tant bona que he sortit super...
Cogulló de Turp (1620 m). Quin mirador!

IntroduccióVisita a una zona poc freqüentada, lluny de l'excursionisme de masses i d'accés llarg per carreteres secundàries. Aquesta setmana anem a la comarca de l'Alt...
Lo Coscollet per la Canal de la Jaça

Després de deu anys torno a un dels grans del Prepirineu català, no tant per la seva alçada sino per les seves vistes espectaculars en dominar la part baixa del Segre i la...
Serra Seca: 'mar' i muntanya

Distància: 23kmDesnivell: 1300mDificultat: baixaDurada total: 6:30h Punt de sortida: Valldan (Oliana)És innegable que a la xarxa hi és (gairebé) tot... però això implica...
Aresta idìl·lica

DISSABTE, 11 D’OCTUBRETot preparat per sortir, aquesta setmana sembla que tornarem a fer ple, el dijous ha trucat el Jordi per apuntar-se a la sortida.Però, el Lluis a...