Gorra Frígia, via Stromberg

10.07.19  Després de la gran calorada de finals de juny, i aprofitant una breu “refrescada”, tornem a la Gorra Frígia per escalar-la aquest cop per la via Stromberg,...
Gorra Frígia, via Ana Marisa Correia

26.06.19  Just a l’inici de l’onada de calor més severa dels darrers anys, decidim anar a escalar a Montserrat però escollint molt bé allà on anem per tal d’estar...
Optima

08-09-2018MonestirGorrosGorra FrígiaVia  : OptimaDia mol tranquil de escaladors a la zona de Gorros, avui al bar, tot esmorzant,  he petat la xerrada amb un vell...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Via LO TIO GOS al Gorro Frigi

Dissabte 25 d'agost de 2018La via que descric a continuació es prou popular per donar mes explicacions. Sense cap pretensió, aquesta via es prou assequible per qualsevol...
La Gavina

11-07-2018                       Gorra Frígia Via  :...

Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...
Via FERNANDO LAJARÍN al Gorro Frigi

Diumenge 18 de juny de 2017Molts anys fa que coneixia aquesta via de la cara oest del Gorro, però sempre hi passava de llarg. Burins vells, un tram molt vertical, a l'ombra i...
Senyoriu de Bertiz

var Latitud_sortida = 43.138447; var Longitud_sortida = -1.613301; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Pic de la Font Blanca (2906 m.)

Quan la calor apreta i la neu a cotes baixes comença a fondre, Andorra sempre és una bona opció. El fet que puguem arribar en cotxe fins a una altura considerable, facilita...
Bastiments (2.881 m.)

var Latitud_sortida = 42.421705; var Longitud_sortida = 2.267204; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Optima

29-10-2016 Gorros Gorra Frígia Via  :  OptimaEstic de sort.... tres joves..... joveníssims companys ant decidit que traurien a passejar a aquest avi.... comencen...
Les Granotes.

El último buril (V+, 270 m)Paret del Pessó, Collegats.Fa massa dies que no fem bivac i ens n'anem a Collegats a dormir al costat d'unes granotes que no existeixen, només són...
Ana Marisa

07-09-2016 Gorros Gorra Frígia Via :  Ana Marisa CorreiaDesprès de un munt de dies sense tocar la pedra Montserratina i amb una certa recança per comprovar si ens hi...
Doble doblet a Gorros

Aquest dijous vàrem pujar a gorros a fer una integral. Mentre el David i el Xermi feien la via infidel i  a continuació la via Optima, una integral que amb el Tonia...
Esmunyir-se per les estretors

L'escarabat s'encongeix un 60% per escapar-seDavid Bueno, professor i investigador de la Universitat de Barcelona.Diari Avui 01.05.2016. AraDiumenge. Ciència. p. 22. Hi...
Vies: Infidel i Òptima.

Després de molt de temps sense anar a la part alta de Montserrat, amb el Toni cerquem poder escalar a l'ombra i ens dirigim a l'agulla Cara de Mico a fer la via Infidels i, un...
Indian creek

Ja fa uns quants anys que ens vam enganxar a aquest escalada i a aquest racó tan especial. No és la primera vegada que voltem per aquests espectaculars...
Gorra Frigia Optima

08-11-2014 Montserrat Gorros Gorra Frígia Via : Optima                            ...
Volta a la Vall Fosca (meitat oest)

Desnivell: 1900mDistància: 41kmDificultat: altaDurada: 9hPunt de Sortida: Central de CapdellaPunt d'arribada: Torre de CapdellaMés informació: al llibre del Pallars Jussà....
MONTSERRAT Gorro Frigi

MONTSERRAT Gorro Frigi "via òptima en solitari"

Després de no trobar companys pel cap de setmana, aquest dilluns em decideixo anar tot sol a Montserrat a fer una via que tinc pendent d'escalar en solitari.Avui al Monestir...
Canvi ClimBàtic

15-03-2014 La Plantació La Presidenta Via  :  Canvi ClimBàticL-1  40 metres, 1 Pitó 2 xapes, 1 sabina ;  IVº /  IIIº / IIºL-2  45 metres, 9...

Via: La Gavina, sortida per la ÒptimaZona: Montserrat – Gorros-Dificultat: 5cDificultat obligada: 5cLlargària La Gavina: 150 metres (30+30+30caminant+30+(30 que no hem fet...
Ascensió al Coma d'Or (2.826 m) amb esquís

El Coma d'Or és tot un clàssic de l'esquí de muntanya. Jo ja l'havia fet l'any 1998 però després havíem tingut dos intents sense èxit, un a causa del mal temps i l'altre...
Optima

11-12-2013 Montserrat Gorros Gorra Frígia Via :  Optima Esta núvol... fa fred i hem quedat a Monistrol. Opció alguna via rapida, còmoda i amb bons agafadors....
Per que ?

Dissabte 15-11-2013Avui me he trobat amb una bona sorpresa, aquest cop no, ha estat escalant, si no complint amb el compromís, contret fa uns mesos, de participar en una...
Agulla del Timbal i el Timbaler del Bruc

Aquí hi trobaràs una bona piuladaEl discret Timbal amaga una de les vies mes senzilles i a l’hora austera  que he fet a Montserrat, es un traçat d’espardenya i...
Al·luvial MSS, un nou habitat subterrani.

Primerament la recerca de fauna subterrània és localitzà a les cavitats naturals, aviat és comprovà que igualment colonitzaven altres hipogeus, més recentment la...
Via de l'Adrià al Gorro Frigi

Via: AdriàParet/Agulla: Gorro FrigiZona: Gorros -Montserrat-Dificultat: V (D+)Dificultat màxima obligada: VLlargària: 35+35+35+30+30 = 165 metresAperturista: A. Cardona i A....

Óptima al Gorro

Fa uns dies (molts; he deixat el bloc una mica tirat…) vam anar a fer una altra via d’en Guillem al Gorro: la via Óptima (Min i Cañete; 22.06.2013), que és una...
Pedraforca, via Super-Gratton al Gat

Aquest diumenge vam tornar al Pedraforca amb el Joan, amb l'objectiu de veure què tal era una via de l'Armand Ballart de l'estiu passat, que ve a ser una mena de drecera de la...
La ressaca (Cavallers III)

La tronada culminant del pistatxo assassí ens fa dormir sota un roc enorme, perfectament aïllats de la pluja i del rebombori de cotxes i furgonetes. Ens llevem tard i passem...
Doldorphin, corazón helado

El Melón tiene a veces buenas ocurrencias.Doldorphin resultó una de ellas.agotado a mitad del décimo largo, 7bSituado en el corazón del Oberland, el Dolderhorn domina...
El Gorro Frigi - Via Òptima  - 03/08/2013

El Gorro Frigi - Via Òptima - 03/08/2013

Aquests dies de calor em treuen les ganes de fer qualsevol cosa, fins i tot d'escalar, avui m'hauria quedat fent el mandra per casa, però per sort l'Ita m'ha animat i m'ha...
Via Lo Tio Gos amb sortida per la Òptima

Via: Lo Tio Gos amb sortida per la ÒptimaZona: Montserrat – Gorros-Agulla/Paret/Cim: Gorra FrígiaDificultat: Lo Tio Gos IV - Òptima Va.Dificultat obligada: VLlargària: 155...
Passejada pels parabolts grocs de Gorros

Les ganes d'escalar metres i de retrobar-nos amb en Petrus, van fer que amb el Toni ens fixéssim en la combinació entre les cares nord de la Cara de Mico i la Gorra Frígia, a...
Optima

28-06-2013 Gorro Frigi Via :  OptimaSegueixo el camí de recuperació i de gaudir de la pedra i del company.  Avui li toca a la via Optima, una petita joia dels...
Via optima per l'estiu

Feia dies que teniem aquesta via mirada però amb molt d'encert vam creure que era una via d'estiu a la Gorra Frigi, així que hem esperat que arribi la calor ... i a por ella....
Via optima

DIUMENGE, 9 DE JUNYSembla que aquest hivern no vol marxar , com sempre pujo al Bruc el dissabte per esmorzar encara que la meteo ha donat molt mal temps (pot ser que...