Osca

Lanzarote

Hem estat uns dies per aquesta fantàstica illa fent una mica de tot. Kite quan ha fet vent, bones onades per aprendre una mica de surf, i com no, escalar en uns quants llocs...
ERMITES de BONANSA

&nb...
Roc del Vidre, via Phil Gondoux

22.08.17  Quan hom s’endinsa per les gorges del Segre, a l’Alta Cerdanya, es sorprén de veure una una agulla fosca que, com un petit Cerví, es dreça esvelta sobre la...
El mirador de la Mola Ferrana

Coll de s'Heura. Portell al camí de l'ermita.Una curta excursió circular pels alzinars de la mola Ferrana, al terme municipal d'Esporles.(WP-01) Àrea recreativa de Son Tries...
Gran facha - picos del infierno

Són quasi les set de la tarda que arribem al Balneario de Panticosa, aprofitarem les últimes llums del dia per pujar a dormir al Refugi de Bachimaña, situat a menys de dues...
SANTUARI DE DE CABRERA (1.308 metres).

Descripció de la ruta; El Santuari de Cabrera està situat en el punt més alt del que seria la comarca natural del Cabrerès, juntament amb el Pla d'Aiats forma un perfil molt...
La Ventura Highway a la Sud del Pedraforca.

No recordo la última vegada que em vaig tenir que esperar al cotxe per veure com evolucionava la 'meteo' però aquest matí (i ben matí que era) una gotellada inesperada al...
ANSÓ. PILAR D'ANSÓ. Via ESPIRITU DEL BOSQUE.

13/07/17. Avui ens dividim en dues cordades, el Juan Carlos i el Josep van a la via Camille de la Paret d’Ur. Amb el Remi anem cap el Pilar d’Ansó. Quan passes pel congost...
Serrat de la foradada (montserrat)

Matinal a Montserrat, on sortint de Can Maçana anem a fer el Serrat de la Foradada, és a dir la carena superior on hi ha la Foradada un dels punts característics de la...
VALLIBIERNA. Via DIA DE LLUNA.

11/07/17. Ahir a la tarda ens trobem amb el Remi Brescó a Pont de Suer, on passem la nit. A primera hora marxem cap a la Presa de Llauset, quan arribem a l’aparcament...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
Pel camí ral de Mura

1.07.17  Matinal per indrets de la serra de l’Obac amb la intenció d’establir un itinerari relacionat amb el bandoler Jaume Masferrer, àlies Tocason, que publicarem...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
Verticalitat a la peña roja de riglos

Avui la nostra intenció era anar a escalar al Pirineu d'Osca però quan estem arribant a la capital ens agafa l'aigua. Parem en una benzinera i veiem que avui no és un dia per...
Les cavitats de Requí (1). Rojals.

La topografia i fotografia d'aquestes cavitats de Rojals l'hem feta en dues etapes, primerament el 30.03.17 visitant la petita escletxa que denominem Requí 2 i parcialment la...
Puig d'Arques (533 m.)

var Latitud_sortida = 41.848738; var Longitud_sortida = 3.110544; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Normal al puro  (més o menys)

Normal al puro (més o menys)

DIUMENGE, 25 DE JUNYDonat que el dissabte és el sant de sogre i acostumem a fer tiberi familiar , a mitja setmana truco al Pere per si vol sortir i estirar les cames....
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volcans de la Garrotxa (740 m)

Dissabte 17 de juny de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h (15 km)Desnivell: 425 m (acumulat)Dificultat (1):...
Ha mort Francesc Sas Planas

El Francesc amb l'equip de filmació.  Cova del Rebeco,  Villanúa, Osca.   1983M'acaben de donar la trista notícia: El meu amic i company d'espeleologia en...
VIaNoVa! Zuka! 60m 6a (Busa sud)

***Pregona fissura-diedre al racó emboscat del Pic de la Guàrdia, a l'extrem O de la muralla sud, abans d'arribar al coll. Curta i bonica via, a combinar amb les veïnes Petit...
Via  cade diables (intent)

Via cade diables (intent)

DISSABTE, 03 DE JUNYQuan juguem a casa nostre (Ca la Montse) anem molt confiats, alguna vegada massa!!! I aquest ha estat el cas d’aquest dissabte.Avui he quedat amb el Ricard...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (4)

...segueix de l'apunt d'ahir...EspeleogènesisEstem davant d’un conjunt de cavitats de les denominades tectòniques, ja que la fracturació és el caràcter dominant. Parets...
Les coves de Santa Creu d'Olorda (3)

...segueix de l'apunt d'ahir...DescripcióEn les notes anteriors ja hem publicat les descripcions que fan els treballs de l’Oscar Andrés i la mes complerta de A.Asensio &...
Solana de Queralt, via Arnau-Oleguer

Tot i els problemes al tendó d'Aquiles, mica a mica vaig tornant a la roca. Aquesta setmana tan càlida, vam aprofitar una tarda més ennuvolada per anar a provar una...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Els Maquis. Serra de Sant Joan (11).

Seguint les indicacions de l'amic Jordi Francés tornem a les proximitats de Montanisell per visitar algunes cavitats penjades en el tram de paret coneguda pels escaladors com...
Cicle george orwell: serra d'alcubierre

Segona sortida del cicle dedicat a la figura de George Orwell. En la primera ens vam dedicar a visitar el que vam anomenar front d'Osca (Sietamo i la ciutat aragonesa). Avui la...
GR-2: De Santa Pau a Joanetes (675 m)

Dissabte 6 de maig de 2017Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca de la Garrotxa.Temps aproximat: 7 h 30 m (20 km)Desnivell: 1.490 m (acumulat)Dificultat (1):...
 Via Morten a Ayacata.

Pel que vàrem veure a les ressenyes és una de les vies més assequibles de la paret.Nosaltres hi vàrem anar amb la mosca a darrera de l'orella pensant que podia ser herbosa i...
Avencs de la febró i ferrada de la trona

A bona hora ens hem posat en marxa i mentre fèiem camí cap a les terres del sud ha anat clarejant. El dia es presenta molt diàfan però massa ventós, esperem que afluixi,...
Integral de la Serra de Malforat

IntroduccióLa ruta que us proposem és una meravella. Recorrerem íntegrament la Serra de Malforat, una serra secundària situada a cavall entre la Garrotxa i el Ripollès, a...