Osona

473 - Sta Magdalena de Cambrils des de Fontcoberta 9.10.19.Els tres de la Catalunya Central per l’Eix transversal C25 van fins la sortida de Vic-Puigcerda on agafen la C17...
Nadal sobre pedal al Morro del Porc.

Interessant itinerari on cardar una bona pedalada o apretar les dents per escalar en lliure.Nosaltres hem optat per la primera opció i hem xalat una estona fent treballar tot...
Un tomb per l'Osona i el Moianés

Aquesta ruta ja l'hem fet un parell de vegades, aquest cop la tornarem a fer amb unes petites variants.Comencem a Centelles, a Sant Antoni de les Codines, per seguir direcció a...
Sant Segimon (1.237 m)

Dissabte 22 de juny de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 5 h 30 m (14,2 km)Desnivell: 610 m (acumulat)Dificultat (1):...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Pel Ripollès i l'Osona

Abans que res, un bon esmorzar de forquilla a Can Villaura, a tocar de Ripoll.Sortim cap a la zona de Montesquiu per tot vorejant la riera de Vallfogona arribar-nos a l'N-260a...
Per l'Osona i el Moianès

Aquest cop hem quedat al Gurbi de Gurb per esmorzar una mica abans d'iniciar la sortida.Sortim per la BV-4601 fins a la Coromina on agafem pista cap a Sorreig.El dia és...
L’obaga del castell de Montesquiu (709 m)

Dimecres 27 de febrer de 2019MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 2 h 20 m (7,5 km)Desnivell: 250 m (acumulat)Dificultat (1):...
GR-2: Joanetes – Pruit (1.077 m)

Dissabte 29 de desembre de 2018Darrera sortida de l’any 2018!Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques de la Garrotxa i Osona.Temps aproximat: 5 h 45 m (17...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Montpaó (644 m)

Dissabte 22 de desembre de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Segarra.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,6 km)Desnivell: 330 m (acumulat)Dificultat...
Santa Cecilia de Voltregà-Ripoll

Aquest cop anem convidats per un company de terres Gironines a fer un tomb per l'Osona i el Ripollès.Iniciem la ruta a Santa Cecília de Voltregà direcció a Sobremunt on i...
TURÓ DEL CASTELL (895,1 m) des de Lluçà

CIM:Turó del Castell (895,1 m) des de LluçàSERRA: Serrat del CastellCOMARCA: Osona (Lluçanès)RECORREGUT:1,5 km. fins el cimHORARI: 55 min  (30 min + 25...
Serra de Curull i fageda de la Grevolosa

24.11.18  En la primera sortida col·lectiva de la temporada (l’anterior al cim del Talló es va haver de suspendre per la pluja) hem anat una quarantena de companys a la...
Magdalena Superior, via Acròmion

21.11.18  Després de les abundants i freqüents pluges dels darrers dies, el massís de Montserrat sembla una esponja amarada d’aigua que regalima per tot arreu, per...
Per la serra de l'Arca

7.11.18  Per a la “sortida dels dimecres” d’aquest mes de novembre, hem pujat a la serra de l’Arca, mola situada al nord del poble d’Aiguafreda, entre les rieres...
Castell de l’envestida (rupit).

Descripció de la ruta; Excursió d'una mica més de 10 quilòmetres, amb un desnivell moderat que no arriba als cinc-cents metres. El terreny pel qual passarem no té gaires...
MATAGALLS (1697,2 m) des de Sant Bernat

CIM: MATAGALLS (1.697,2 m) des de Sant BernatVÉRTEX CARTOGRÀFIC: 294106001COORDENADES CIM: 41º48'31.66” N /2º22'57.86”E COMARCA:Vallés Oriental / OsonaDESNIVELL:854,6...
De l'Osona al Bages

Volia ser una matinal, al final però l'hem allargat uns quants quilòmetres i a donat per una bona estona més.Després d'esmorzar al Cafè de Centelles iniciem la ruta cap a...
Els nostres boixos es moren

A les importants plagues que estan patint els nostres boscos des de fa anys amb la processionària del pi (Viquipèdia i informe de la Diputació), que està afectant grans...
El Camí OLIBA (Rupit-Bracons)

Què és el Camí Oliba?El Camí Oliba és un sender de gran recorregut homologat (GR 151 i 151.1) que connecta algunes de les obres més emblemàtiques de l'art romànic...
SERRAT DE LA PEÇA  (839,8 m) des de el Brull

SERRAT DE LA PEÇA (839,8 m) des de el Brull

CIM: Serrat de la Peça (839,8 m) des de El BrullCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: 292106001COMARCA: OsonaDESNIVELL: +42 mHORARI: 1h 04 min (32 min + 32...
Pel sender de Gurb

24.02.18  Un cop més ens reunim uns quants valents per a fer la sortida programada del febrer, i donades les previsions meteorològiques de fred intens, estem mentalitzats...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Es Nadal!

Vídeo (amb audio): http://plantipodes.cat/Content/video/AMweb_nadal2017v23 MR11.mp4Cedre de l’encens de Masjoan: "L'espècie Calocedrus decurrens també rep el nom de...
Puig Oriol (895 m)

Dijous 14 de desembre de 2017MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 1 h 45 m (3 km)Desnivell: 155 m (acumulat)Dificultat (1):...
Tavertet des de Sau (itinerari geològic)

L'hivern i la primavera són un bon període per fer un dels millors itineraris del Collsacabra. Es tracta de pujar des de l'embassament de Sau fins al poble de Tavertet seguint...
Matagalls (1.697 m.)

Dimecres 6 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarques del Vallès Oriental, Osona i la Selva.Temps aproximat: 3 h. 30 m. (7,6 km.)Desnivell:...
Esperó beltegeuse

DIUMENGE, 17 DE SETEMBREAmb l’inicií de l’any escolar , aquesta setmana està tot trasbalsat, horaris, preparació de tallers extra escolars, etc...... aquest dimecres no...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2017

Aquesta foto ha guanyat el primer premi i el premi de la votació popular. Feta a Ridolaina (Cerdanya)Imatge presa al torrent de l'Infern, prop de Casserres (Osona)Imatge presa...