Pallars

Cap de Boumort (2.077 m.)

var Latitud_sortida = 42.238221; var Longitud_sortida = 9.966053; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Esperó Sudoest al Monsent de Pallars.

El Montsent de Pallars és un cim clàssic de l'excursionisme català i per fugir de la calor i escalar a la fresca ens anat de meravella. Hem passat de l'aire fresquet del cim,...
Certascan per Noarre

El Certascan és un dels cims molt coneguts que m'havien quedat pendents. L'altre dia vaig pensar d'anar-hi i, buscant alternatives a la ruta normal, em vaig decidir per...
La Porta del Cel

var Latitud_sortida = 42.671442; var Longitud_sortida = 1.313139; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
De rubio a sant joan de l'erm

Avui dins de les sortides en autocar del Centre ens ha tocat anar del poble de Rubió a Sant Joan de l'Erm passant pel Port del Cantó. Volíem pujar al pic de l'Orri però la...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Díedre kantarin

DISSABTE, 20 DE MAIGAquesta setmana tornem al Pallars. He quedat amb la colla del Maresme que volen fer una romeria i anar a Abella abans no comencin les calors.Ens trobem, el...
Autocar del cel: de sort a rubió

(Ressenya no acaba. Perdoni les molèsties però treballem per vostè):Avui hem començat la travessa de la Noguera Pallaresa al Segre, o el que és el mateix, de Sort, capital...
Coves dels Nerets (1)

Aquestes particulars cavitats situades en l’estret de Susterris, en el terme municipal de Talarn, en un paquet de gresos on s’instal·là la presa de l’embassament de Sant...
Volta dels tres cims a Tavascan (MBEAS3/4)

***Aquesta és una ben bona volta a l'accessible cubeta de Tavascan des de la petita i discreta estació d'esquí alpí i de fons. Té l'avantatge que gira amb el sol i es van...

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317Sortida improvisada. Sortint d'esmorzar a Berga l'hem sustituida, en ràpid consens, per la prevista per avui a PrullansUna trucada ens ha...
Lo Covil i Pic de la Màniga, amb esquís

No havíem estat mai en aquesta zona de la Vallferrera, pel Bosc de Virós i el refugi del Gall Fer. Ahir al vespre vam arribar al refugi, situat al final d'una pista d'onze km,...
Al Montaut (Pallars Sobirà)

***El dia abans des dels plans de Montgarri veiem la punyent vessant SO del Montaut neta de cap a peus. Ens hi aboquem el dia després. Malauradament l'estona d'aquella tarda i...
Camins mil·lenaris: Arcalís - Baén

El Pirineu és ple de camins que han existit durant segles, possiblement durant mil·lenaris, fins que ara fa pocs anys es van perdre. Quan un camí d'aquests «es» recupera...
Sant Joan de l’Erm – La Culla (1.929 m)

Dissabte 25 de febrer de 2017Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca de l’Alt Urgell.Temps aproximat: 4 h 30 m (9,3 km)Desnivell:...
Tuc dera Pincèla (2.546 m) amb esquís

El Tuc dera Pincèla ens ha sorprès agradablement. Ja feia molts anys que el teníem en cartera, a la llista dels clàssics imprescindibles de l'esquí de muntanya però,...
Esquí per la vall de Tor

***Enfilem al bonic i discret quasi amagat cim de Bassiets (2.760m, BES2), a l'extrem més meridional de la vall de Tor, aquest racó d'històries fosques aquesta dia sota un...
La pols

Cap de la Socarrada (2.266m)Espot, Pallars SobiràDiuen que si no vols pols, no vagis a l'era. Doncs ens vam emmerdar fins les dents!La nevada del dia abans va ser espectacular,...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Pic d'era Peülla amb esquís

En aquesta entrada del blog és més llarga l'explicació dels preliminars que la pròpia crònica de la sortida que, com veureu, ha estat poca cosa. Tot va començar ahir al...
GR-1: Banyoles – Besalú (235 m.)

Dissabte 26 de novembre de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques del Pla de l’Estany i de la Garrotxa.Temps aproximat: 4 h. (13,6 km.)Desnivell: 260...
El Cogulló de Meià

31.10.16  Els topònims Cogulló i Cogulla, juntament amb els seus derivats (que venen a definir generalment una muntanya cònica amb el cim pla o arrodonit) són...
Combinada al Montsent de Pallars

Sortida de fa unes setmanes quan les primeres neus cobrien tímidament els cims del Pirineu; aquest cap de setmana, amb la segona nevada de la temporada, el Pirineu ja tenia un...
Catalunya a vista de «time-lapse»

El fotògraf sabadellenc José Ángel Arroyos ha immortalitzat amb la seva càmera racons del Vallès, el Berguedà, el Pallars Sobirà o l'Empordà, entre altres
Pui Tabaca (1.718 m.)

var Latitud_sortida = 42.601986; var Longitud_sortida = 1.209433; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Lo Caubo (2.281 m.)

var Latitud_sortida = 42.576148; var Longitud_sortida = 1.213033; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Lo Coscollet (1610 m). Paisatges Prepirinencs.

IntroduccióLa ruta que us proposem puja al cim de lo Coscollet. Un cim centenari, situat a la riba de la vall del Segre, en una zona molt escarpada i de gran bellesa. La part...

Estany de Flamisella (2.207 m.)

Dissabte 15 d’octubre de 2016Hora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Sobirà.Temps aproximat: 5 h. 45 m.Desnivell: 847 m.Dificultat: Mitjana.Programa:...
Montsent de Pallars (2.883 m.)

Dissabte 3 de setembre de 2016Hora de sortida: del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Sobirà.Temps aproximat: 4 h. 45 m. (7,6 km.)Desnivell: 820 m.Dificultat: Difícil...