Pedraforca

Espectacle efímer

Enforcadura, 2360 m Pedraforca.Hi ha coses que em fan especial il·lusió, i l'activitat d'avui n'és una. De lluny, sempre ha sigut un dels llocs que m'ha imposat més el seu...
EM Canal de Gósol, Pedraforca

***Ben bona esquiada a la canal de Gósol que penja del Fals Pollegó Inferior, tan efímera que quan la trobes prou facida de neu o està regelada o està allavosa o ......
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta...
EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...
Castell de Torelló i Serrat Alt

13.01.18  Curta excursió matinal, des de Sant Vicenç de Torelló, al puig del castell de Torelló i al Serrat Alt, situats en un contrafort de la serra de Bellmunt, entre...
Puig Cornador

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaLa Ferreria - el Pujol - els Plans - Serrat de les Punxes - Collet de la Baga - Santa Margarida...
Bon Any 2018

B o n    A n yDiu el refranyer del muntanyenc... "necessitem caminar en la direcció dels nostres somnis, sinó perdem l'encant de la vida".Resum de l'any...
De saldes a la pleta palomera i retorn pels graus

Si seguiu aquest blog (-gràcies-) trobareu sortides sempre originals i diferents. Doncs bé avui trobareu una proposta que vaig fer l'altre dia i vaig anar per camí fressat -...
PR C-128 Cingles de Vallcebre (1.341 m)

Dissabte 2 de desembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 5 h (13 km)Desnivell: 615 m (acumulat)Dificultat (1):...
Tossa d'Espinau (1086 m). A l'ombra del Mont.

IntroduccióUs proposem una ruta per camins poc trepitjats a cavall entre l'Empordà i la Garrotxa. La Serra de les Corones, té la Tossa d'Espinau com a punt culminant i queda...
Altivi Flunch a la Dent de Cabirols.

Via força xula i variada: de les plaques d'aderència del començament als atlètics díedres de sortida.La roca no fa patir massa però ja se sap que al Pedraforca cal anar...
Transpirenaica catalana en BTT (1)

Después de medio año preparándonos para realizar la ruta Transpirenaica catalana en BTT, de Llançà al Pont de Suert (475 Km en diez etapas), el pasado 5 de agosto llegamos...
Aigua de Valls

var Latitud_sortida = 42.132893; var Longitud_sortida = 1.667085; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cap de Boumort i Cingles de Pessonada

Avui hem fet una sortida amb dues fases ben diferenciades. En realitat podem dir que han estat dues excursions: una matinal, en realitat de matinada, i l'altra de matí i tarda....
Cap de Boumort (2.077 m.)

var Latitud_sortida = 42.238221; var Longitud_sortida = 9.966053; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Valls de la Portella

var Latitud_sortida = 42.101298; var Longitud_sortida = 1.843492; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
15 anys de... la Cobra al Roget.

La paret del Roget és possiblement de les menys concorregudes del Pedraforca. Jo mai trobava el moment per anar-hi: a l'estiu massa calor, a l'hivern massa fred i a entretemps...
Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
BTT SOBREPUNY (1.655 metres).

Descripció de la ruta; El cim del Sobrepuny és un dels punts elevats més vistosos de la serra del Catllaràs, situat entre els municipis de Castell de l'Areny, la Nou de...
Excursió pels Cingles de Vallcebre

De retorn de vacances hem fet una excursió pel Berguedà; concretament pels cingles que envolten la població de Vallcebre. És una excursió sense complicacions, amb grans...
Taga (2040 m.) i Puig Estela (2013 m.)

Fa uns anys, anar al Ripollès des del pla de Lleida era tota una aventura. Amb cotxe, un llarg viatge, i amb transport públic, una epopeia només reservada per als més...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Ventura highway

DIMECRES, 19 DE JULIOLAquesta setmana no m’ha calgut cercar company, el dilluns va trucar-me el Lluis preguntant-me si sortia el dimecres i ja varem quedar en fer quelcom a...
La Ventura Highway a la Sud del Pedraforca.

No recordo la última vegada que em vaig tenir que esperar al cotxe per veure com evolucionava la 'meteo' però aquest matí (i ben matí que era) una gotellada inesperada al...
Via de l’Alicorn, 7b, 125m, Pedraforca Sud

Bon traçat, buscant el pany mes difícil, però amb un equipament nefast als tres primers llargs a base d’espits i pitons on es  nota la típica mala llet dels anys...
15 anys de... el Gran Diedre al Calderer.

Fa 15 anys, el Pedraforca el tenia poc trepitjat i m'imposava un respecte terrible i, el Gran Diedre va ser la primera via que feia al caòtic Calderer: vam fer el Gran Diedre i...
Ventana indiscreta, al mirador de Gresolet

Amb la calorada hem anat a buscar una ombra còmode i, onze anys després, tornem a la paret del mirador de Gresolet. Llavors va ser la via Corona de reina, ara hem anat un xic...
Solstici d'estiu

DIUMENGE,18 DE JUNYAquesta setmana he quedat amb el Juan Carles per fugir d’aquestes calorades que fa , cal cercar una paret amb clara orientació Nord i la proposta que em fa...