Pena montanesa

Núria a Peña Solano.

SI ALGÚ TROBA UN FRIEND EN AQUESTA VIA SERÀ RECOMPENSAT!!!!Només vàrem poder escalar els tres primers llargs,no trobàvem un friend i vàrem rapelar però no va...
Verticalitat a la peña roja de riglos

Avui la nostra intenció era anar a escalar al Pirineu d'Osca però quan estem arribant a la capital ens agafa l'aigua. Parem en una benzinera i veiem que avui no és un dia per...
Juegos de Litera. Peña Montañesa

Montañesa encara conserva un bon grapat de possibilitats.Vam començar la via amb l'Ester fa un parell d'anys, i com d'altres projectes que no t'acaben de convèncer, la...
Ascensió a la Peña Oroel, 1.769 m

Hem programat, per al pont de Tots Sants, una sortida per les valls més occidentals del Pirineu Aragonès. Avui hem fet el llarg desplaçament en cotxe fins a Zuriza, on...
Valle de Tena a la Peña Foratata

Bonica via que queda una mica dissimulada dins la mole rocosa de la Peña Foratata. La Valle de Tena té un recorregut bastant més curt que altres vies veïnes de la paret, ja...
Abrazo al Vacío a Peña Rueba

Via oberta recentment a la cara nord-est de Peña Rueba, a la dreta de l'Espolón del Gállego i del Gran Diedro, per una zona molt vertical. Els oberturistes han fet molta...
Capricho de Primavera a Peña Foratata

Quan es va obrir aquesta via es va produir un gran enrenou i molta gent va criticar l'estil utilitzat en l'obertura d'un l'itinerari en alta muntanya: llargs completament...
Ascensió a la Punta Suelza (2.971 m)

La Punta Suelza és un magnífic mirador del Pirineu Central. Com altres cims similars, pateix la marginació i el menyspreu per part de molts amants de la muntanya pel simple...
Manatuero - Malapreciata (1)

Passem el Pont de la Puríssima al Càmping “Peña Montañesa” d’Aínsa amb la intenció de fer la Travessa Manatuero – Malapreciata i visitar altres coves de les...
Núria, Peña Solano

¡Por fin!parece que habemus clásica en un paraje olvidado que así permanecerá hasta que calor de la primavera permita regresarEra la tercera jornada que empleaba...
Via DOS DIABLOS EN EL CORAZÓN. Peña Rueba, Osca

Dissabte 10 d'octubre de 2015Aprofitant que puc marxar dos dies de casa em proposen anar al "Reino de los Mallos". Fa pocs dies, he vist una ressenya en el blog dels Galls,...
Ferrata de la peña del morral de graus

Avui ha tocat anar a fer una ferrata. No m'agrada gaire anar a fer ferrates però de tant en tant cal anar-hi. La intenció era fer un documental explicant com cal progressar en...
Via Esminu a Peña Ezkaurre.

TEns va semblar una bonica via, bàsicament de xemeneies i bavaresses més aviat atlètiques. Llàstima d'alguna feixa. La roca està molt sanejada, tot i que alguna cosa encara...
Ascesió a la Peña Telera (2.762 m)

La Peña Telera és un dels millors miradors dels Pirineus. La seva situació, separada de la cadena principal pirenenca, li dóna una gran perspectiva. L'acensió per la via...
Pater Misericordia a la Peña Montañesa.

Via força variada de díedres i plaques que va buscant sempre el millor terreny escalable amortitzant així un pany de paret a priori rostoll. La ruta ha estat...
Caçadors d'Estels, Peña de Sin (Artíes)

La belleza de algunas cosas nos empuja a perseguirlas pese a saberlas inalcalzables. Cazar estrellas o perseguir cometas son quimeras tan bellas como inútiles.Algunas líneas...
A la Zona Zero de l'Ainsa amb KEA

Distància: 40 kmDesnivell: 1400 mDificultat: alta, puntualment molt altaCiclabilitat: 99%Punt de sortida: l'AinsaLa bona gent de KEA, amb el 'presi' al capdavant, ens conviden...
Botxi KDD por la Sierra de Guara

Mediados de Noviembre, toca botxiKDD cómo viene siendo tradición desde que los inescrutables pasos de Camille unieron el caminar de madrileñas y...
A la Peña Montañesa per la Canal Mayor

Distància: 9kmDesnivell: 13 kmDificultat: mitjana, molt puntualment altaDurada total: 5.30hPunt de sortida: OncinsDes d'Oncins cal seguir en tendència oest l'agradable corriol...
Volta a la Peña Montañesa en BTT

(fotos: Sito J.)Distància: 53kmDesnivell: 1800+/2300-Dificultat: mitjana-altaDurada total: 7:30hPunt de sortida: Foradada del ToscarPunt d'arribada: l'AïnsaEns ajuntem uns...
Refugi de Lavasar i ibón de Plan

Avui hem iniciat una travessia de tres dies pel massís del Cotiella amb una etapa fàcil, d'aproximació. Hem arribat a Lafortunada, que serà el punt final de la nostra...

Montan – fuentes – peña blanca – -11-10-2014

CAMINANTES, 23: Karl, Concha, Vergara, Pep Alcácer, Manolo Vidagany, Inma Peris, María José, Julio, Fina, Manolito, Meitos, Alonso, Vicen, Pepe Puyol, Amadeo, Eduardo,...
Retirada

... que no derrotaSoldato che fugge è buono per un altra battaglia, (el soldado que huye es válido para otra batalla) viejo aforismo aplicable tanto a la guerra como a las...

Pic d'Estaragne (3.006m)Sortida dissabte 20 de setembre a les 16:00 des del Camp d'Esports Comencem el curs escolar!!!El proper 21 de setembre acompanyarem al Jordi Pons a...
La Cueva Helada de Peña Castil

Darrerament proliferen els estudis del gel a les cavitats, ja que constitueix un bon geoindicador de canvi climàtic. En tenim exemples propers, com son les col·laboracions amb...

Peña Montañesa, Ver Venir (7c+)

Como padres de la criatura, puede que no seamos objetivos, pero la vía nos ha parecido excepcional y, queremos creer, un poquito diferente, una mezcla de lo viejo y lo nuevo,...
Luces y (ti)nieblas en Peña Santa

La cima nos regala el único instante de luz del día y dibuja un espectro de brockenSalvaje, alejado, grandioso, comprometido,adjetivos que definen el murallón de Peña...
Vacances familiars 2014

El meu contracte matrimonial estipula tenir que pasar 15 dies anuals amb la parella i derivats (posibles fills;els sogres no són derivats,són...) i fidel al compromís (això...
VOLTA AL COTIELLA - 2.913 m

cim del Cotiella, 2.913 mArribem a Plan i anem a buscar la pista que voreja l'embassament de Plandescún. Deixem la furgoneta a la mateixa entrada del senderó que puja a...

Salto de Roldán. Peña San Miguel (1126 m.)

Entre camps d'ametllers, oliveres i blat, comencem a caminar des del despoblat de Lienas. Avancem de pla per camins difusos plens d'argelagues. Després del barranc de la Soga...
VF Peña de San Miguel

Hem vingut a Guara novament, per fer una travessia de tres etapes per aquesta serra prepirinenca. Avui hem fet únicament l'aproximació en cotxe a la zona però hem arribat...
El Señor del Hielo

Han pasado 8 años desde que conocí a Iñakipero su recuerdo todavía pervive fresco en mi memoria. Cecilia en mitad de un fabuloso mar de gris salpicado de erizones...
CAMINANT 270m 7c+ (7a obl.) - Peña Montañesa

Finalment hem acabat d'obrir la via que varem començar el setembre de 2011. De fet la vaig començar sol, però després de fer els primers 5 metres i no sortir dels estreps,...