Pessons

Esperó N Pic de Ríbuls (Andorra)

**Enfilem a repetir aquesta bonica hiperclàssica d'Andorra, al ample i recollit alhora circ de Pessons. Línia molt lògica resseguint l'esperó, que li treu ambient de...
Pic de Pessons (2864 m.)

Tres mesos després de la darrera entrada al blog i una aturada forçosa a causa d'una lesió, reprenem el fil muntanyenc -ara ja en mode estival- en direcció a Andorra, el...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Circular al pic de Coma d'Or

27.08.16  Per finalitzar les vacances d’estiu amb bon peu, decidim revisitar un vell conegut, el pic de Coma d’Or, el qual, juntament amb el pic Pedrós (o Puigpedrós...
El cordal de la tossa plana de lles - la muga

Alçada mínima: 2045mAlçada màxima: 2905mDistància: 14 kmTemps empleat: 7h56m (parades incloses)Desnivell + : 1083mDesnivell - : 1078mJa feia cinc anys de la darrera vegada...
Volta integral al circ dels engorgs

Alçada mínima: 1730mAlçada màxima: 2914mDistància: 18,6 kmTemps empleat: 9h (parades incloses)Desnivell + : 1968mDesnivell - : 1980mPuigpedrós (2914m) - Pic d’Engorgs...
Pic de Tristaina 2878m per la cresta sudest

Com cada any ens trobem la família del Ramon (ex-company i etern amic) i la nostra amb gent que s'hi vol afegir i busquem un itinerari pels Pirineus que puguem compartir,...
Tossal de la llosada

A les 6 del matí agafem direcció Andorra. Cauen gotes a Alcover i tenim seriosos dubtes de la météo, però un cop passem la Conca de Barberà el cel es mostra totalment...
Mil Menut

Sortida matinal per coronar un dels cims que dominen la Coma de Ransol, per la vessant andorrana i la Coma de Senyac per la francesa.Les pendents de les tarteres que trobarem a...
Cresta dels Colells

La Cresta dels Colells, potser més conegut com el Circ dels Colells, la trobem a tocar del Circ dels Pessons. És una cresta molt sencilla, sense pasos de grimpada dificils ni...
Montmalús.

Agost 2015Ascensió a un altre dels cims emblemàtics d'Andorra: el MontmalúsDes de l'aparcament de les pistes de Gau Roig emprenem el sender, a estones per les pistes...
Pessons, Ríbuls i Montmalús

Sortida circular per la zona dels Estanys dels Pessons i coronant els cims propers : el pic dels Pessons, el Ríbuls Central i el Montmalús.Volem donar rellevància a...
Pessons 2864 -ESTIU-

Clica la foto panoràmica per fer-la més gran!    Clica aquí per visualitzar una panoràmica dels Pessons a l'hivern.
Pic de Pessons (2.864 m.)

//--> Foquejant per l'ampli Circ de Pessons Ens acostem al a base del pic de Pessons Abrupte vessant est del Pessons Pujant la canal...
GR 11: Refugi de l'Illa - Puigcerdà

Anterior:Encamp - Ref. de l'IllaEl GR 11 deixa el principat d'Andorra i després d'un breu retorn per terres lleidatanes, entra a l'última província de la travessa pirinenca....
El Pic de Pallassos (2772 m.)

Tot i que inicialment havíem previst anar a la cresta de Bachimala, la previsió del temps ens fa canviar de lloc i activitat. No anirem tant lluny i no farem cap cresta, sinó...
EL PIC DELS PESSONS (2.864 m)

Fa pocs mesos, un company excursionista em va dir que si durant l’estiu pensava en fer algun cim del Pirineu em proposava que pugés al Pic dels Pessons. M’avisava que no...
Trio d'activitats.

Aquestes festes de Sant Joan amb la Neus hem fet una escapada al Pirineu que ens ha permès fer una ruta en btt pel llac de les Bulloses, una excursió pel Circ de Pessons i una...
Pic de Maià i Punta d'Ortafà

8.06.14  El port d’Envalira (2408 m), situat en territori andorrà (parròquia d’Encamp), entre el Pas de la Casa, a l’est (vessant atlàntic de l’Arièja) i Grau...
Roc Melé (2812 m), obrint nous horitzons.

IntroduccióAnem a Andorra per fer una ruta poc transitada. Fa temps vam pujar als Pics d'Envalira i vaig fixar-me en la zona que hi ha a l'altra banda del Port d'Envalira, cap...
Pic de la Serrera, des de Ransol

Dijous de Setmana Santa, quan encara feia bo i el temps no havia canviat, vaig fer una escapada matinal al pic de la Serrera. Una clàssica còmode i agraïda que repeteixo de...
Pic Alt del Cubil (2.833 m) amb esquís

Avui hem anat a Andorra a fer una nova ascensió d'esquí de muntanya. Ja és gairebé una tradició que cada temporada ens reservem un dia per fer una escapada a Andorra. El...
PIC D’ENVALIRA (2.827 metres).

Els pics d’Envalira, és un crestall de quatre cims que formen la divisòria fronterera entre França i Andorra, no gaire lluny d’aquí en el coll de la Portella...
Via mingo

DIJOUS, 15 D’AGOSTDesprés de  l’escalada a Collegats, hem canviat de registre i ara estem la família Estruch i la família Grau a Andorra, concretament a la Massana...
Ferrada del Bony d'Envalira

12.07.13  Durant aquest primers dies de vacances d’estiu, i aprofitant una petita treva meteorològica, hem anat amb els companys Alfons i Susana a fer la ferrada del...
Pels vessants rogencs del pic del ferro

Pujant als estanys Gemenes per anar als Bessiberris m'havia adonat que havia un pic rogenc que cridava amb força la meva atenció. Finalment he enganyat al Sergi Miranda i hem...
Per les muntanyes del juanjo

Tristament porto la pena de molts companys/es morts en la muntanya. He acabat per fer-me una mena de ritual per poder portar el dol amb dignitat. En essència ve a ser, tan...
Gran Travessa d'Andorra amb esquís

Remuntant la vall dels Meners (Jornada 3a)Feia temps que pensava en una travessa d'esquí de muntanya de vàries jornades per Andorra. Em semblava que podria ser un bon pretext...

PIC DE RIBULS I PIC DE L'ALIGA (ANDORRA)28/12/2012Bona nit companys; passo a exposar crònica de la sortida el divendres 28 passat als cims de Ribuls i Àliga a la zona de...

CIM "SENSE NOM" (ANDORRA)23/12/2012Primer bon nadal a tots, i bons desitjos pels vostres cims somiats, com diu l´Emili, somia amb muntanyes que altres puguin pujar,...
El GRP d'Andorra

Al Bony de la Pica (2405) en la darrera jornada del meu GRPEl febrer d'aquest 2012 va sortir la 1a edició de "Andorra GRP. La volta a tot un país" d'Andorra Turisme publicada...