Pica d'estats

Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Pic de la Font Blanca (2906 m.)

Quan la calor apreta i la neu a cotes baixes comença a fondre, Andorra sempre és una bona opció. El fet que puguem arribar en cotxe fins a una altura considerable, facilita...
Lo Covil i Pic de la Màniga, amb esquís

No havíem estat mai en aquesta zona de la Vallferrera, pel Bosc de Virós i el refugi del Gall Fer. Ahir al vespre vam arribar al refugi, situat al final d'una pista d'onze km,...
Pic de Xemeneies (2.828 m) en travessia

Una gran ascensió, poc habitual entre els esquiadors de muntanya però amb un gran ambient, que hem realitzat en travessia, entre les valls del Gerber i de Cabanes. Ahir al...
Puig de les morreres i pedró dels quatre batlles

Just ara fa quatre anys que m'estrenava en la pràctica de les raquetes de neu i precisament ho feia aquí mateix al Pedró dels Quatre Batlles, en aquella ocasió fèia un vent...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Lo Caubo (2.281 m.)

var Latitud_sortida = 42.576148; var Longitud_sortida = 1.213033; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Lo Coscollet (1610 m). Paisatges Prepirinencs.

IntroduccióLa ruta que us proposem puja al cim de lo Coscollet. Un cim centenari, situat a la riba de la vall del Segre, en una zona molt escarpada i de gran bellesa. La part...
Perquè pujar al pic de moredo?

El pic de Moredo des del Port de SalauDins de les activitats de l'Acampada Social del Centre vaig proposar el dissabte pujar al pic de Moredo. És un pic que no té cap sender,...
El cordal de la tossa plana de lles - la muga

Alçada mínima: 2045mAlçada màxima: 2905mDistància: 14 kmTemps empleat: 7h56m (parades incloses)Desnivell + : 1083mDesnivell - : 1078mJa feia cinc anys de la darrera vegada...
Nova via. Pica a la Paret de Migjorn.

Dos amics van començar a obrir fa molts anys una via a la Paret de Migjorn de Rúbies i no la van acabar. Els anys han passat i l'altre dia vaig engrescar a un d'ells per...
Pic de Norís (2.826 m) amb esquís

El Pic de Norís, a la Vallferrera, és tot un clàssic de l'esquí de muntanya. La ruta més normal és la que puja des del Pla de la Selva per l'Estany d'Aixeus. Nosaltres...
Pic de Sal (2.743 m) amb esquís

Una gran jornada d'esquí de muntanya amb un itinerari circular que recorre tres valls: les andorranes de Sorteny i Rialb, i una petita part de la Vall de Solanet, a l'Ariège....
LO PINETÓ - 2.646 m

Acabem el cap de setmana amb el CEB  amb l'ascenció a lo Pinetó, un "bony" rodejat de muntanyes superbes en un entorn que no sembla propi d'aquestes alçades.cim de...
TUC DE QUARTIULES - 2.226 m

refugi Pla de la FontCap de setmana amb la gent del CEB a la vall dels Plans de Son. Arribem el dissabte a mig matí als plans on deixem el cotxe. El temps està genial i...
Pic de la Bassera (2.696 m) amb esquís

Finalment, després d'una llarga espera, avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya de 2016 amb una ascensió relativament fàcil però que ens ha deixat ben satisfets....
Pic de la Coma del Forn

El que és bo es fa esperar, així que aquest any hem hagut d'esperar una mica per fer una bona esquiada, però realment ha valgut la pena. Sol, fred, neu recent caiguda i un...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Circ d'Engorgs (2.858 m.)

//--> Colors de tardor a la Valltova Arribant al refugi J. Folch i Girona Enfilant el pic Oriental d'Engorgs Des del primer cim...
Mal temps a Broate

Ahir al vespre vam anar a dormir en el refugi lliure de Broate amb un cel ple d'estels, convençuts que avui seria una gran jornada de muntanya. Tot i que les previsions...
Cordal Pica d'ESTATS

Aquest cordal engloba els cims (en aquest cas de pics de més de Tres mil metres d'altitud) que formen la línia divisòria entre Catalunya i França i que són el pic Rodó de...
Pica d'Estats 3143

Clica la foto panoràmica per fer-la més gran!    La Pica d'Estats (en occità: Pica d'Estats, en francès: Pique D'Estats) és el cim més alt de...
Punta Gabarró 3114

Clica la foto panoràmica per fer-la més gran!    La Punta de Gabarró és una muntanya de 3.114,6 metres situada entre el municipi d'Alins al Pallars...
Ventolau (2.851 m.)

//--> Pla de Sartari Estany de la Gola Tres Estanys i el Ventolau al fons Mont-roig i el circ de la Gallina, des del cim...
Creus de ferralla, símbols de desavinença

Els cims de les muntanyes, especialment les més emblemàtiques, tenen una temptadora simbologia, un imant per a motivacions polítiques, religioses, artístiques, esportives o...
Pica d'Estats per Pinet

cim de la Pica d'EstatsEls 2 objectius principals de la temporada d'esquí de muntanya eren la volta al Montroig i la Pica d'Estats. Gairebé els donava per a no acomplerts. Les...
Pics de Cataperdís i Arcalís amb esquís

L'estació d'esquí d'Ordino-Arcalís és el darrer lloc on es pot practicar l'esquí de muntanya a final de temporada a Andorra. Segurament a causa l'orientació de la vall,...
Tossa Plana de Lles (2.905 m.)

//--> Passem pel Pradell, amb el Cadí al fons Encarant les amplíssimes pales cap al cim Foquejant amb el Tossal Bovinar al fons...
TUC DE SALANA - 2.483 m

Diumenge matí, fa molt fred però ha deixat de nevar durant la nit. Després d'esmorzar a la part lliure del refugi Juli Soler Santaló enfilem per la pista de Tredòs, on ben...
Clàssica oblidada: miquel àngel ferruz

Hi ha vies oblidades. Quan escalem per aquelles pedres tenim la sensació que grimpem per una via que fa anys que ningú fa. Nosaltres la vam fer perquè va estar dedicada al...
GR 11: Àreu - Refugi Baiau

Anterior: Tavascan - ÀreuAl dia següent d'arribar a Àreu, em toca engegar una de les etapes més dures del GR 11: la remuntada de la Vallferrera pràcticament sencera,...
MONTROIG, 2.848 m

cim del MontroigDormim a Gabàs per circumstàncies vàries i l'endemà ens arribem a la pista que hi ha abans d'arribar a Cerbi, on deixarem el cotxe. Comencem a caminar per la...
GR 11: Tavascan - Àreu

Dues setmanes després d'haver hagut d'abandonar el GR 11 amb la cua entre les cames, torno a la càrrega per intentar terminar el tram de la província de Lleida i entrar a...
Pic de Medacorba (2905 m), la triple frontera.

IntroduccióUs presentem una ruta completa, exigent i divertida per accedir al Pic de Medacorba. Situat al nord-oest d'Andorra, aquest cim de grans dimensions fa de frontera...
Reina de Piques (3143 m.)

Fa un parell d'anys la revista "Vèrtex" publicava al número 243 un article anomenat "Els noms de les muntanyes", on es feia una bona síntesi dels diferents noms que les...