Pineta

Robiñera

El Robiñera és una muntanya important i singular, però per la seva proximitat a l'altiva "La Munia" fa que pateixi una evident marginalitat. És la més meridional, i una...
Astazous

Brutal la pujada al "Balcón de Pineta" des de la pradera, més de 1.300 m de desnivell positiu. Si aixó li sumem els prop de 700 m fins arribar als dos Astazous (Astazou Or i...
Pico comodoto

Som en els primers dies de Setmana Santa i hem vingut al Pirineu Aragonés per fer les que segurament seran les darreres sortides en raquetes de la temporada. Aprofitant la...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Ascensió al Robiñera (3.005 m)

El Robiñera és un dels tresmils més assequibles dels Pirineus i, quan les condicions són bones, té un magnífic panorama, que avui pràcticament no hem vist. Ahir al vespre...
Via ADÉU ESPANYA a la Paret del Davessó. Malanyeu

Dissabte 21 de novembre de 2015Un cop més ens reunim els membres del Centre Excursionista Àliga per fer les col·lectives uns cop cada dos o tres mesos, mes o menys i aquest...
Via ESPERÓ DEL VENT a la Proa. Montserrat Sud

Diumenge 10 de maig de 2014Després de la pallissa de quilòmetres fets i desfets i per venir dels Mallos de Peña Rueba en quedava el diumenge penjat... però la providència...
ASTAZOUS - 3.070 m

Dissabte, 25 s'octubre de 2014Balcó de PinetaSortim aviat d'Alcover amb l'Edu en direcció a la vall de Pineta, on arribem 3 hores i mitja més tard. Preparem el material...

Activitat de calendariAlpinisme: Ascensió al Monte Perdido per la cara nord.Dissabte 17, Sortim a les 8:30 de la pérgola de Jesús, Xavi, Matt i jo, direcció a la Vall de...
Escobes, les espines amb orujo es treuen millor

A mitjans de Juliol un grapat de Trempapics vam fer una incursió a terres Andorranes, teníem un repte a assolir, en Rankor tenia feia anys entre cella i cella un pic icònic,...
Tartera del Pedraforca

Refugi Lluís EstasenL'anticicló ja ha arribat, després d'unes intenses nevades al Pirineu. De moment, no ens volem arriscar a trobar neu inestable i ens quedem al...
Pic de Bouneu (Circ de Troumouse)

País/Comarca: França/Hautes-Pyrénées Cartografia: IGN 1:25.000 Aproximació: Prenent la D-921 direcció a Gavarnie, uns quilòmetres abans, just passat Gèdre, trobem el...
Cirque de Gavarnie (Circ de Gavarnia)

País/Comarca: França/Hautes-Pyrénées Cartografia: IGN 1:25.000 Aproximació: Vinguem d'on vinguem em d'anar a parar a Luz-Saint-Sauveur, i d'aquí prenem la D-921 direcció...

Valle de Pineta: Collado de La Munia

13-14 de Juliol de 2013 Sortim de casa dissabte al matí, parem a dinar a Bielsa, i a primera hora de la tarde ja estem sortint de l’aparcament de Pineta direcció als...
Anglada Guillamón a la Sud del Pedraforca.

Ahir me'n vaig endur una clatellada considerable d'una Anglada i avui volia treure'm l'espineta i no estava disposat a tornar a pillar. Així que amb agulletes a tot arreu...
Pineta, les cascades i les Planes de La Larri

Integrada al nord-est del Parc Nacional d'Ordesa i Monte Perdido es troba la vall de Pineta, un paisatge alpí en estat pur i possiblement el circ glacial més bonic i singular...
Via Lleida

Via: LleidaZona: Roca dels Arcs – Vilanova de MeiàDificultat: 200m...