Pintures rupestres

Serra de Godall. Zona Ventalles

1 d’agost de 2017Des de qualsevol indret de la comarca, sempre podem albirar la Serra del Montsià. És el nostre punt de referència. A  la part de ponent del Montsià...
Les cavitats de Requí (1). Rojals.

La topografia i fotografia d'aquestes cavitats de Rojals l'hem feta en dues etapes, primerament el 30.03.17 visitant la petita escletxa que denominem Requí 2 i parcialment la...
Puig Gros i Serra de l'Avenc

Us proposo una volta per la part més meridional de la serra del Montsià, l’extrem sud, on la serra perd alçada, i poc a poc es difumina a la recerca del riu Sénia, la...
166 - Coves per Míner 8-12-2016

En aquesta ruta feim un recorregut per diverses coves situades per la finca de Míner. Es pot dir que és una variant de l'excursió anterior, la ⇨165 - La cova Roja de Míner...
Neandertals a Bruniquel

Aquests dies la premsa, especialment la francesa s’ha fet ressò d’una extraordinària constatació: els humans ocupaven les coves europees ja fa 176.000 anys!, força abans...
Pel montsec més genuï: el barranc de sant esteve

Parlant amb en Joan Vàzquez de la meva excursió Cercant baixadors pel Barranc del Bosc ell em va proposa una sortida més genuïna per descobrir racons amb encant pel nostre...
Els gravats de la cova de Gorham (Gibraltar)

Els gravats o pintures rupestres en les coves com a medi de transmissió de codis simbòlics de forma duradora, es reconeix com un pas important en l'evolució cognitiva humana....
PUIG CASTELLAR (943 m.) des de La Llacuna

CIM:Puig Castellar (943 m.)VÈRTEX GEODÈSIC: 273123001COMARCA:AnoiaHORARI:1h 48 min. (58 min+50 min.)DESNIVELL: +285 m. DIFICULTAT:FàcilCARTOGRAFIA:El Puig Castellar és el...
Els pinacles dels monegros

Avui en Antoni Satorra ens ha portat d'excursió. Fa anys ens va portar a les Coves Fecundants dels Monegros i a les Pintures Rupestres de Guara. Van ser dues excursions que...
LA COGULA )406 m.), des de Ulldecona

Vista de l'avantecim des de el cimCIM: La Cogula (406 m.) des de UlldeconaCOMARCA:MontsiàDESNIVELL: .+275 m.HORARI: 2h 18 min. (1h18 min. + 1h)DIFICULTAT:...
Art rupestre a Capçanes

Les recents autentificacións de les nombroses pintures rupestres dels barrancs de la Vall (I-V) i del barranc de la Parellada (I-III) ha donat lloc a diverses notes de premsa...
La cueva de Altxerri (Altxerriko leizea) 1

Pintures Rupestres"La Cueva de Altxerri se ubica en el término municipal de Aya, en la Provincia de Guipúzcoa (País Vasco). Sin embargo la cueva se...
Ruta arqueològica de Céllecs

7.11.15  Entre els municipis de la Roca del Vallès i Òrrius, dins el Parc de la Serralada Litoral, es troba tot un seguit de monuments megalítics (dòlmens, roques...
Les manifestacions rupestres de Catalunya

Les manifestacions rupestres de Catalunya: un patrimoni per conèixer i gaudir. Ramón Viñas Vallverdú. Podall 2011Centre d'Interpretacio d'Art Rupestre Abrics de...
Ruta prehistòrica de Céllecs

Aquesta matinal ens permetrà de conèixer l'anomenada zona arqueològica de Céllecs dins del terme municipal de la Roca del Vallès.Aquest itinerari, de dificultat...
Descoberta de pintures a la Cueva Aurea

Fou el passat 3 de març quan tot continuant amb els treballs que fa anys que els companys de l’Espeleo Club Sabadell, Manel Llenas i Raquel Hernàndez, estan desenvolupant en...
Per la vall d'Olèrdola

20.12.14  Passejada matinal al voltant del conjunt monumental d’Olèrdola, a l’Alt Penedès, important jaciment arqueològic amb restes ibèriques, romanes i medievals,...
Visita a Samaná (Rep. Dominicana) 1 de 2

De la nostra estada a la República Dominicanavam gaudir dels seus atractius turístics com són les seves platges de sorra blanca els seus callos plens de vegetació, el clima...
Noves descobertes a la Serra de Cardo - Boix

El company Tomàs juntament en altra gent de El Perelló està fent una feinada a una serra que guarda molts de tresors tant en el seu exterior com en el seu interior (això...
XXV Jornades de la SEDECK Cantàbria 2014 (9)

...segueix de l'apunt d'ahir...Diumenge 28.09.2014 12:00Visita Cueva Cullalvera (1) TurísticaDels d'Espeleodijous, només la Carme i el “Víctor” vam enquadrar-nos en la...
Pel Camí del Tajo amb bicicleta (VI)

16.08.14 - 15a etapa: Garrovillas de Alconétar - Alcántara (46 Km / +981m)Pel matí, mentre esmorzem, el xicot que regenta l’alberg La Higuera on hem passat la nit, sabent...
Fruint pel riu set: del pont d'alfés a aspa

Primera peixeraQuin nom més pobre per una riu!!! Tinc un matí atretat però decideixo fer un tomb pel riu, a tocar de casa, i m'ho passo pipa. Primer vaig el més a prop de la...
Serra del Boix

A mitjans de Setembre, encara amb la calor de l'estiu ben present ens vam apropar a la Serra del Boix, una d'aquelles serres mediterrànias semi-desconegudes per el gran...
Cova de Vallmajor (1)

Novament per necessitats d’agendes dels participats d’Espeleodijous, vam canviar de dia i fou dimarts 06.05.2014 que vàrem fer la nostra vista espeleològica setmanal....

Las Escaleretas

Des el mirador del Vero contemplem com el riu serpenteja i s'engorja profundament. Baixem a la riba i la resseguim, creuant el riu a gual fins a 4 vegades. Arribem a l'ermita...
A la foia d'Ulldecona

Encimbellada, sense voler però tocar el cel que corona els darrers cingles de la Serra de Godall, l’ermita-santuari de la Mare de Déu de la Pietat, patrona d’Ulldecona,...
Cova del tabac per la canal de la feixa

La previsió meteorològica era pluja. He intentat aprofitar el matí pujant a la cova del Tabac per un camí diferent al que puja de la presa de Camarasa. Ho he fet per una...
Puig Castellar, un viatge per la història

Una bona colla de trempapics i dos gossets que van ser el centre de les manyagues generals, ens vam plantar a principis de Maig en un llogarret anomenat Torrebusqueta, anàvem a...
La vall de rojals i del mas d'en llor

Ahir matí, em proposen anar a fer una passejada per les muntanyes de Prades. Arribem a Montblanc amb el cotxe i sobre la marxa decidim pujar pel GR que recórre la Vall fins a...

Barranc de Ligros

El diumenge 29 de setembre anem al Barranc de Ligros (Albarrasí). Pintures rupestres, històries de maquis i un paratge protegit format per pins i roques de rodeno. No...
Naixement riu toixa (tuejar) els serrans

Lloc inici caminada: carrer Almazara Vieja, Toixa (Tuejar) Els SerransCaminants: Francesc Data:23-05-2013Hora d’inici caminada: 07:52:18Hora d’arribada:...
Cova del Tabac

Diumenge 19 de maig de 2013 Hora sortida: 10:00Lloc: aparcament Pavelló Barris NordDistància: 2.1 km Dificultat: BaixaDesnivell: + 300 mDurada: 1 h 45 min. (anada amb...