Pirineu

BTT CAP DEL VERD (2.282 metres).

Descripció de la ruta; el Cap del Verd és una muntanya de 2.282 metres a la confluència de les comarques de l'Alt Urgell, el Berguedà i el Solsonès. És el cim més alt de...
Esperó dels elfs, a la paret d'Escales

Baixant del pic de la Solana de Llauset, i per rematar 5 dies escalant pel Pirineu, ens parem a la presa d'Escales per fer la darrera escalada.És una paret que em porta molt...
Circular Sobrarbe-Ribagorza

Cañón de AñiscloFeia molt temps que hi tenia posada la banya en fer una ruta amb bicicleta enllaçant aquestes dues comarques d'Osca. Molta lectura de mapes, moltes preguntes...
Israel, Segona Part.

Sortim de Natzaret i per la carretera 90 entrem a Cisjordania, arribem a la cruïlla per anar al Mar Mort o Jerusalem, avui marxem cap al Mart Mort, demà a la tarda ja entrarem...
GR7: Jorba - Bellprat

Avui hem iniciat una nova temporada del GR, reprenent el GR7 des del punt on vam acabar la temporada anterior, a l'Hostal del Ganxo, al costat de Jorba. La d'avui ha estat una...
Pic de lustou

El Lustou és probablement un dels tres mils més oblidats de la serralada i en aquesta ocasió hem decidit obtenir dos cromos de la nostra col.lecció de cims menys visitats o...
Pic d'arbizon

El Pic d'Arbizon situat a dins de França al departament dels Alts Pirineus és un d'aquells cims que de tant en tant veus a les guies i ressenyes i que mai decideixes d'anar-hi...
L'Ultra Pirineu arriba a la desena edició

La novetat d'enguany és una mitja marató | Els carrers de Bagà s'ompliran de gom a gom aquest pròxim cap de setmana amb tot el que suposa acollir una cursa tan reconeguda...
Alt(r)a volta a la Sierra Negra

Foto: A. M. S.Distància: 30 km.Desnivell: 1600m+.Dificultat tècnica: alta.Durada total: 7 h.Enfilem a repetir aquesta clàssica del BTTsenderisme del Pirineu amb la...
Abans i després

Embarquement Immédiat, V+ (200m)Muralla de Cap de Long, Massís del Néouvielle.L'Insoutenable Légèreté de l'Être, 6a+ (155m)Muralla de Cap de Long, Massís del...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Concurs Fotogràfic de la SEAS 2018

Estany de Gaube (Cauterets, Pirineu francès)Estany d'Estom (Cauterets, Pirineu francès)Estany Negre (Vall de Peguera, Pallars Sobirà)
Mata Negra

var Latitud_sortida = 42.430809; var Longitud_sortida = 1.941981; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Pessons, cresta del Gargantillar

La cresta del Gargantillar (a sobre) és una d'aquestes escalades senzilles que ens regalen les crestes andorranes. Una aproximació llarga però agradable, bona roca granítica...
Comiat d'estiu: tuc gran de la sendrosa

Segurament pel calendari, aquesta serà la meva darrera sortida a Pirineu a l'estiu. He escollit un cim de la llista dels 100 cims - perquè m'ajuda a sortir de casa. De fet fa...
Pic de Bastan (2.715 m) en travessia

Avui hem tancat la nostra estada de quatre dies pel massís del Néouvielle amb una activitat una mica més fàcil que les dues jornades anteriors però amb un gran interès per...

Serra de Catllaràs (1.670 m)

Dissabte 8 de setembre de 2018Anem a buscar bolets!Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: Segons el que es trigui a omplir el...
El Camí OLIBA (Rupit-Bracons)

Què és el Camí Oliba?El Camí Oliba és un sender de gran recorregut homologat (GR 151 i 151.1) que connecta algunes de les obres més emblemàtiques de l'art romànic...
Ascensió al Lustou (3.023 m)

El Lustou és un dels tresmils menys visitats pels muntanyencs del vessant sud dels Pirineus. El seu accés per la vessant espanyola és complicat per la llunyania dels...
Ascensió a l'Arbizon (2.831 m)

L'Arbizon és un dels cims pirinencs de certa importància més desconeguts pels muntanyencs de la vessant sud dels Pirineus. El fet que no arribi als 3.000 metres i la seva...
Via ferrada de la Foradada del Toscar

Aprofitant els darrer cap de setmana d'agost hem programat una sortida als Pirineus per fer algunes ascensions. Avui tocava fer el desplaçament fins a la zona del Néouvielle...
El plaer del granet: ampriu - via xanadu

Decidim pujar al Pirineu i la zona triada és Cerler, i més concretament, l'Ampriu on hi ha diverses zones de vies equipades. Volíem fer molta cosa però al final només podem...
Olimp (2.918 m.)

var Latitud_sortida = 40.083982; var Longitud_sortida = 22.406928; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
The wall

DIMECRES, 01 D’AGOSTHan passat tres dies de la darrera escapada a escalar i dijous tornem a marxar al Pirineu, però la gent de la colla encara esta en actiu i decidim fer una...
15 anys de... la Nord Clàssica al Vignemale.

Amb el Marià ja ens havíem convertit en un mixte de client-guia i companys-amics i durant diversos estius vam fer sortides super interessants. Avui fa 15 anys vam decidir-nos...
Per les muntanyes de tian shan al kirguizistan

Si mires aquesta pàgina és perquè estàs interessat en el remot país del Kirguizistan (o Kirguistan). Si vols anar de viatge el meu primer consell és que hi vagis. Així de...