Pirineu

GR7: Mont-ral - Arbolí

L'etapa d'avui del GR7 ha estat un magnífic recorregut per la Serra de Prades i la Mussara que hem fet en un dia fred però clar. Hem arribat amb l'autocar a Mont-ral, on vam...
Moncayo: Majada Baja - Cueva de Ágreda

Hem completat la travessia del Moncayo amb aquesta segona etapa, passant pel punt culminant del massís. Després de dormir força bé en el refugi lliure de la Majada Baja, hem...
Perles a la cara nord del Montsec d'Ares

Distància: 18 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Molí de Carrió o Collet de la Cova de Sant Miquel; per arribar-hi cal prendre un...

Bon Any NOU 2019

"Estàvem fent una ruta des de la Vall de Núria. Vam pujar fins al Coll de Noucreus, i des d'allà ens vam encaminar fins a sota la Fossa del Gegant. Vam acampar al costat de...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...
La canal ferremini al montsec de rubies

Mil cops m'encanto mirant els mapes; és una petita dèria que tinc. L'altre dia veig que a la vora de la pujada a la Portella Blanca de Rúbies hi ha una canal que duu el nom...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Tossa de la Muga (2860 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui, aprofitant que li han donat l'alta a la Teresa (el trauma ja li ha dit, fes alguna cosa tranquil·la,...
TURÓ DEL CASTELL (895,1 m) des de Lluçà

CIM:Turó del Castell (895,1 m) des de LluçàSERRA: Serrat del CastellCOMARCA: Osona (Lluçanès)RECORREGUT:1,5 km. fins el cimHORARI: 55 min  (30 min + 25...
GR7: Lilla - Mont-ral

Avui el GR7 ens ha portat a recórrer la Serra de Prades en una etapa molt interessant i variada. Hem arribat de bon matí a Lilla, on vam acabar l'etapa anterior. Justament...
Salòria (2.789 m.)

var Latitud_sortida = 42.509955; var Longitud_sortida = 1.429554; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
**** Hoya de Huesca, a cop de pedal

Dissabte i diumenge, 3-4 de novembre de 2018M’agrada la sensació de voltar pel món sobre dues rodes, et dóna una perspectiva renovada del paisatge que va més enllà del...
Esquí de Muntanya a Vallter

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya. Aquest any les nevades del novembre han posibilitat que el primer dia de desembre ja estiguéssim amb els esquís als...
Circular al Pic de la Dona (2704 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquesta setmana ha estat molt dolenta pel Pirineu, sense cap nevada i amb vents forts a l'inici de la...
Orri del Corbill

var Latitud_sortida = 42.484811; var Longitud_sortida = 1.891856; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Montllobar (1.103 m)

Dimecres 28 de novembre de 2018Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Jussà.Temps aproximat: 2 h 30 m (5 km)Desnivell: 210 m (acumulat)Dificultat (1):...
MATAGALLS des de Viladrau

El Matagalls esta considerada una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i un dels grans referents literari. Juntament amb Montserrat i el Canigó conforma el...
Cova de les Encantades

Una nova exploració subterrània, aquesta vegada per terres del Ripollès. La Cova de les Encantades té un recorregut total d'uns 850 metres, encara que està molt ramificada...
Per la serra de l'Arca

7.11.18  Per a la “sortida dels dimecres” d’aquest mes de novembre, hem pujat a la serra de l’Arca, mola situada al nord del poble d’Aiguafreda, entre les rieres...
GR7: Cabra del Camp - Lilla, pel Tossal Gros

Una etapa una mica atípica, amb pluja, descarrilament del GR i un cim de propina; tota una aventura. Hem arribat amb l'autocar a Cabra del Camp on ja ens esperaven a Cal...
Gallinero (2728 mts.) des de l'Ampriu (1900 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquestes calorades i algunes pluges d'aquests últims dies han fet molt de mal a la neu del Pirineu, a veure...
Castillo mayor

Fent honor al seu nom el Castillo Mayor s'enlaira altiu com una fortalesa aïllada que domina tot el territori que l'envolta, és d'aquelles muntanyes que et criden a pujar-hi....
Ascensió al Castillo Mayor (2.014 m)

El Castillo Mayor és un cim d'altitud modesta, poc més de 2.000 metres, però per la seva situació, al davant del massís del Monte Perdido i una mica allunyat de la carena...
Castell de Perapertusa

var Latitud_sortida = 42.861397; var Longitud_sortida = 2.564717; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Els nostres boixos es moren

A les importants plagues que estan patint els nostres boscos des de fa anys amb la processionària del pi (Viquipèdia i informe de la Diputació), que està afectant grans...
Camí de les Coves (Santuari de Núria)

Som l'Anna i l'Andreu i aquesta vegada deixem la furgo-camper a casa i decidim de passar uns dies a Núria, a l'hotel "Vall de Núria", al costat mateix del Santuari de...
MONTAU (657,6 m) des de Begues Park

CIM: Montau (657,6 m) des de Begues COORDENADES CIM: 41º 20'45.07” N / 1º53' 6.048”EVÈRTEX GEODÈSIC: 282128 001COMARCA: Baix Llobregat /Alt PenedèsDESNIVELL: +306,3...
GR7: Bellprat - Cabra del Camp

Avui hem deixat enrere l'Anoia per entrar a l'Alt Camp, en terres tarragonines. Ha estat una etapa accidentada però no massa dura, tot i la seva llargada. Els darrers dies ha...
PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA  DE BANYELL

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...
BTT CAP DEL VERD (2.282 metres).

Descripció de la ruta; el Cap del Verd és una muntanya de 2.282 metres a la confluència de les comarques de l'Alt Urgell, el Berguedà i el Solsonès. És el cim més alt de...
Esperó dels elfs, a la paret d'Escales

Baixant del pic de la Solana de Llauset, i per rematar 5 dies escalant pel Pirineu, ens parem a la presa d'Escales per fer la darrera escalada.És una paret que em porta molt...
Circular Sobrarbe-Ribagorza

Cañón de AñiscloFeia molt temps que hi tenia posada la banya en fer una ruta amb bicicleta enllaçant aquestes dues comarques d'Osca. Molta lectura de mapes, moltes preguntes...
Israel, Segona Part.

Sortim de Natzaret i per la carretera 90 entrem a Cisjordania, arribem a la cruïlla per anar al Mar Mort o Jerusalem, avui marxem cap al Mart Mort, demà a la tarda ja entrarem...