Pirineu

Balandrau

Com sovint passa al nostre Pirineu després de fortes nevades arriben fortes ventades, i això és el que ens va passar en aquesta ocasió. Amb moltes ganes d'iniciar la...
Okupes

DIVENDRES, 30 DE MARÇAquesta setmana és atípica, no sortim per passar dies fora sinó que estem fent escapades curtes.El dimecres, aprofitant el bon dia anem als rasos de...
Olvena, via Cresta de la Cruz

26.03.18  Aquests dies previs a la setmana santa hem tingut l’oportunitat de fer una petita estada a Barbastro des d’on hem pogut anar a escalar a zones que normalment...
3 colls i repicó

Vall de NúriaTemporada excepcional de neu al Pirineu, però amb poques finestres de condicions favorables de "meteo" per a poder fer activitat. Aquest diumenge, però,...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic dels Pedrons (2.715 m.)

var Latitud_sortida = 42.560264; var Longitud_sortida = 1-765001; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...

MOLA DE LES TRES CREUS (1.127,3 m) o Mola d'Estats

CIM: Mola de les 3 Creus (1.127,3 m) o Mola d'Estats.COMARCA: Conca de Barberà. Muntanyes de PradesHORARI: 3h 25 min (2h 10 min + 1h 15 min)DESNIVELL: + 403 m...
Rødtinden (470 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Top 300, Trømso- Kvaløya, 1:50.000Avui últim dia sencer a Trømso l'havíem de dedicar a visitar la ciutat per què...
Pic de Castanesa (2858 m.)

I per fi, després d'un hivern de meteo estranya (pluja-neu-calor-neu-pluja-calor...) que no han permés tenir un mantell nival gaire fiable, podem fer una sortida en òptimes...
De viatge i exili

Acabo de triar per a aquesta entrada el tipus de lletra "helvètica"; no sé, potser per a variar. O perquè això d'helvètica vol dir suïssa i aquests darrers dies en parlem...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Esbargida als corriols d'Almatret

Distància: 34 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana.Durada total: 4 h.Punt de sortida: un parell de quilòmetres abans d'Almatret.Continuem sense arriscar-nos a anar a...
Espectacle efímer

Enforcadura, 2360 m Pedraforca.Hi ha coses que em fan especial il·lusió, i l'activitat d'avui n'és una. De lluny, sempre ha sigut un dels llocs que m'ha imposat més el seu...
GR7: Brics - Pinós

Una etapa curta i fàcil del GR7 entre les poblacions de Brics i Pinós. L'etapa recorre camps i boscos, amb poc desnivell i amb algun tram de carretera però sense gairebé cap...
EM Canal de Gósol, Pedraforca

***Ben bona esquiada a la canal de Gósol que penja del Fals Pollegó Inferior, tan efímera que quan la trobes prou facida de neu o està regelada o està allavosa o ......
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
Bistoltes (783 m). Per camins 100% garrotxins.

IntroduccióSadernes és una de les zones d'escalada clàssiques de les comarques de Girona. Lluny de les parets de Montserrat, Montsec i Siurana, Sadernes ofereix un munt de...
Serra de Castelltallat

var Latitud_sortida = 41.829443; var Longitud_sortida = 1.751698; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
EM, nevada màgica als Prepiris

***treient suc a les entranyes del massís, dies non stop de mirar d'enfarlopar-se fins la punta del nas, gaudint d'aquesta nevada màgica de metre i més en poques hores i...
GR5: Montseny - Collformic

He de reconèixer que si em preguntessin quina muntanya que no conec voldria conèixer, el Montseny no estaria -almenys fins ara- entre les meves prioritats. Però com...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta...
Pantans d'en Llobet. Vidreres- Vidreres

Excursió realitzada el 28/1/18Senzilla i agradable caminada pels voltants de Vidreres, que ens permet acostar-nos al Castell de Sant Iscle i Santa Victòria i als Pantans d'en...
EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Raquetes al Capcir

En aquest hivern estem gaudint d'uns paisatges fantàstics per fer excursions en raquetes gràcies a l'abundància de neu al Pirineu. Aquí teniu dues imatges de l'itinerari que...
Rasos de Peguera

var Latitud_sortida = 42.139360; var Longitud_sortida = 1.766257; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Castell de Torelló i Serrat Alt

13.01.18  Curta excursió matinal, des de Sant Vicenç de Torelló, al puig del castell de Torelló i al Serrat Alt, situats en un contrafort de la serra de Bellmunt, entre...
Matinal al Noucreus (2799 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mal temps el cap de setmana al Pirineu, són tantes les ganes de tocar neu que veiem una possible finestra de bon temps el...
Esperó Jaume Caselles al Tossal de la feixa.

Més que per l'escalda en si la via ens ha semblat atractiva pel racó solitari on està ubicada i per lo curiós del canvi de roca. Iniciarem l'escalada sobre el típic...
Puig Cornador

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la rutaLa Ferreria - el Pujol - els Plans - Serrat de les Punxes - Collet de la Baga - Santa Margarida...
Blancs de Prepirineus...

**bon episodi de nevades dissabte nit i diumenge que han deixat els Prepirineus farcits de blanc.. s'hi nota l'arribada de les neus amb vent de ponent, les nevades de llevantada...
Coll de l'Ullat - Coll de Banyuls

Amb les primeres llums hem sortit del refugi del Coll de l'Ullat en direcció al Puig Neulós. El camí comença a la carretera, situada a pocs metres del refugi, i puja pel...
Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per...
Camí vora el Ter, Dissabte 17 de Febrer

El projecte del GR 210, conegut també com a camí Vora Ter, va néixer l’any 2002 amb l’ambiciós objectiu de resseguir el curs del riu Ter des del seu naixement als...