Pirineu

Jabali errante + espolon estarlux

DISSABTE, 18 DE MAIGAquesta setmana  tan sols podem sortir la Isabel i jo i tot i que el temps és força insegur, ens resistim a perdre l’oportunitat de sortir.A mida...
GR7: Tivissa - Coll de Miravet

Una etapa singular del GR7 que ens ha portat fins a l'Ebre. Avui no hem travessat el riu però hem arribat a la riba i l'hem vorejat durant una part del recorregut. Ha estat una...
Roc de la Guàrdia

var Latitud_sortida = 42.359650; var Longitud_sortida = 1.405510; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ras de Conques

var Latitud_sortida = 42.465087; var Longitud_sortida = 1.422497; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puigsacalm des de Sant Privat

Ruta circular pel conegut "Balcó de la Garrotxa" (Puigsacalm) i alguns cimalls propers (Puig dels Llops i Puigsacalm Petit).  La ruta que plantegem aquí (vessant...
Un passeig carregat d'Història. Fitor- Fitor

Excursió realitzada el 5-5-2019La ruta que avui ressenyem està basada en la ruta que varen dissenyar conjuntament la UAB i el Consorci de les Gavarres per tal de posar a...
Cambres d'Ase (2.750 m) pel Couloir Vermicelle

El Coulor Vermicelle és tot un clàssic del Pirineu Oriental. Es tracta d'una canal estreta i amb bon pendent que puja fins a la carena del Cambres d'Ase, ben a prop del seu...
1a ETAPA RUTA DELS MAQUIS: SUCS - BASSA NOVA

Hi ha projectes que són molt potents. El que aquí explicaré té la intenció de dibuixar una ruta que recorri els principals emplaçaments que coneixem del pas del maquis per...
Tossal de Gallinova (1.687 m) Serra de Carreu

Dissabte 27 d’abril de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Jussà.Temps aproximat: 3 h 15 m (5,4 km)Desnivell: 475 m (acumulat)Dificultat...
Sender de la riera d'oló.

24/04/19. Excursió per la Riera d’Oló. Agradable excursió què comença al Poble de Santa Maria d’Oló. L’itinerari comença baixant a la Riera d’Oló per...
Presentacions de llibres de muntanya

Dijous 11 d'abril  Ja hem fet el cim. Episodis històrics de l'alpinisme català, de Francesc Roma | Albertí Editor, 2018Lloc: Llibreria Jaimes. Carrer València, 318...
Sumant metres a Vallter 2000.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Recorregut del dia d'avui marcat al plànol de l'estació. La previsió meteorològica per aquest dissabte al Pirineu no...
GR7: Llaberia - Tivissa

Una nova etapa del GR7, entre les poblacions de Llaberia i Tivissa. Ha estat una etapa força interessant, per una zona feréstega de boscos i camins de muntanya, per la Serra...
Tuc de Geu, 2.499m MBEA S4 (Alt Àneu)

***Preciosa jornada amb tastet d'esquíalpinisme a un d'aquells cims que passen desapercebuts, i de finíssima bellesa, com la retallada aresta que cal recórrer per...
La primera excursió de la Martina a la muntanya.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Ahir per indisposició d'un familiar de la Teresa hem d'anul·lar la sortida d'esquí de muntanya al Pirineu...
De la Guingueta d'Àneu a Estaon

Ve d'aquíEtapa que transcorre totalment per terres pallareses, unint dues valls importants. De la Vall d'Àneu a la Vall de Cardós. D'una vall concorreguda que dóna accés al...
Torre de Vetera

var Latitud_sortida = 42.466259; var Longitud_sortida = 2.646675; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Ascensió al Pic de Sanfonts (2.894 m)

La neu que tan generosament va caure pels Pirineus a principis de temporada s'ha anat fonent i ara la situació està força malament per als esquiadors de muntanya. Avui hem...
Les Salines (1.451 m.)

var Latitud_sortida = 42.403599; var Longitud_sortida = 2.801823; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
D'Estanh Obago a la Guingeta d'Àneu

Ve d'aquíEn la jornada anterior vam aconseguir enllaçar dues etapes. Curtes, però de gran bellesa pels peus de muntanyes emblemàtiques de Sant Maurici i Aigüestortes. En la...
GR7: Coll de la Teixeta - Llaberia

Hem fet una nova etapa del GR7, avui per les serres del Pradell, d'Argentera i de Llaberia. Una etapa força interessant pels camins del Baix Camp, amb una breu incursió en el...
Boscos de Camurac

var Latitud_sortida = 42.796945; var Longitud_sortida = 1-917183; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
Volta a Gavarra

var Latitud_sortida = 42.163464; var Longitud_sortida = 1.282431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
SERRAT DE LES ESTELES (1952,2 m) per Espinalbet.

CIM: Serrat de les Estelles (1.952,2 m) per Espinalbet,COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: BerguedàDESNIVELL: +730 mHORARI: 4 h. (2h 10 min + 1h 50...
Serrat del Coniller, via d'en Guillem

20.02.19  Una altra vegada, i ja van tres, que enfilem la pista asfaltada de Sallent camí del serrat del Coniller per tal d’assolir el seu cim més oriental per la via...