Pirineu

Pic de la mainera

Sortida realitzada en dos dies pernoctant al Refugi de Colomina. El primer dia de Sallente pugem pel camí que ressegueix la Canal de Pígolo fins a trobar las vies del carrilet...
Ascenció al pic de balandrau - borregues

L'altre dia vaig veure que em faltava aquesta muntanya amb tan de nom. Representa que a la gent de Lleida ens cau força lluny però té l'atractiu de ser un dels 100 cims (i...
Ascenció al mall pintrat

A l'hivern quan esquio pel plans de l'Hospital de Benasc hi ha una muntanya que m'atreu amb força. Es tracta del Mall Pintrat que creia que era un xic complicat. El cap de...
Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Cornettes de Bise.Una agradable volta.

Aquesta prinera setmana de juliol m'he escapat cap al Chablais, una regió francesa prealpina que no coneixia, i que es pressuposava interessant. És una racó encaixat entre...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
La vall de benasc 2017

Escapada de 4 dies a la vall de Benasc (al Pirineu), un altre món molt, molt diferent al que ací estem acostumats els deserticons, i que és un plaer per als amants...
Verticalitat a la peña roja de riglos

Avui la nostra intenció era anar a escalar al Pirineu d'Osca però quan estem arribant a la capital ens agafa l'aigua. Parem en una benzinera i veiem que avui no és un dia per...
Tarbesó

El pic de Tarbesó (2.364 m) està situat al Donesà (Arieja). Un cim i una excursió que recomano molt per les panoràmiques excepcionals que té dels vessant nord dels...
Alòs de Balaguer.

Alòs de Balaguer."3 en una"

Aquest dissabte la previsió del temps era de pluja al Nord (Pirineu i Pre-Pirineu) i de temperatures més agradables a ponent, així que ens decidim d'anar a Alòs de Balaguer....
Més lluny i més amunt

Diedre Laffranque, V (270 m) Tossal del Molar Gran, Vall de Besiberri.Fa un parell o tres d'anys que per celebrar l'arribada de l'estiu ens n'anem al Pirineu a escalar alguna...
Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Temps d'estanys al Pirineu

L'estiu és temps de Pirineu i de fer excursions i travesses en les quals podrem gaudir de magnífics paisatges de muntanya, i els estanys que hi trobarem formen part d'aquest...
Ports mítics 2017

El 4rt any que juntament amb en Marc Sanclimens, fem una sortideta de 3 o 4 dies an bici de carretera, buscant de fer els ports mítics del Pirineu, sobretot francès, els que...
Miradors d'Ordesa

var Latitud_sortida = 42.632491; var Longitud_sortida = -0.107110; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
Faja de las Flores

var Latitud_sortida = 42.649608; var Longitud_sortida = -0.060711; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
El Taga des de Ribes de Freser

7.06.17  Abans que arribin les vacances d’estiu, la colla dels dimecres ens reunim per cloure la temporada d’excursions amb una ascensió de categoria: el Taga des de...
Estanys de la Pera

var Latitud_sortida = 42.391480; var Longitud_sortida = 1.687390; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Temps de flors al Pirineu

Saxifraga oppositifolia (Balandrau)Som al principi de l'estiu i és el moment de planificar i fer les nostres excursions al Pirineu. I és també el millor moment per gaudir de...
Bernatac

DIMECRES, 31 DE MAIGAquest dimecres , inicialment teníem previst anar a cercar fresca al Pirineu, però van anunciar pluges   i els nostres objectius van quedar-se al...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...

L’experiència de volar i caminar sobre els Pirineus

Aquest divendres no falteu a la xerrada que farà l’Aniol Garcia, sobre la seva travessa en parapent i a peu de punta a punta dels Pirineus. Dia i hora: 2 de juny a les 20...
Al 4 Batlles des d'Alinyà

Distància: 39 km.Desnivell: 1750 m.Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 7:30.Punt de sortida: Alinyà.Sortir a pedalar per la muntanya amb el Carles és un plaer; té una...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
El Pla d'Alp

var Latitud_sortida = 42.430600; var Longitud_sortida = 1.941111; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Estaragne, Campbieil i Lentilla, amb esquís

Avui hem tancat la temporada d'esquí de muntanya amb una nova ascensió de categoria. A aquestes alçades de la temporada queden pocs llocs on fer esquí de muntanya sense...
De Prullans a Bellver per la cova d'Anes

14.05.17  Matinal multidisciplinar (senderisme, via ferrada, escalada, espeleologia) a través d’un senzill itinerari entre Prullans i Bellver, a la subcomarca cerdana de...
Moixeró (2.091 m.) en BTT

var Latitud_sortida = 42.369575; var Longitud_sortida = 1.783858; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pedalant l'obaga oriental del Montsant

Distància: 24 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: mitjana-alta, puntualment alta.Durada total: 4:30Punt de sortida: Ulldemolins.El Montsant és un valor segur per a pedalar-hi; en...
L'Aneto (3.404 m) a traïció

Quan vaig llegir la guia d'esquí de muntanya d'en Dihinx, publicada recentement, em va fer gràcia la ressenya anomenada el Aneto por la Espalda. El títol semblava indicar que...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Puig d'Esquers (606 m.)

var Latitud_sortida = 42.323176; var Longitud_sortida = 3.093361; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Aneto (3404 m.)

Enguany, tancament de temporada d'esquí de muntanya "por todo lo alto". Després d'haver-ho ajornat un parell de cops aquest hivern, finalment cau el pic d'Aneto. No quedava...