Pirineu

D'Estanh Obago a la Guingeta d'Àneu

Ve d'aquíEn la jornada anterior vam aconseguir enllaçar dues etapes. Curtes, però de gran bellesa pels peus de muntanyes emblemàtiques de Sant Maurici i Aigüestortes. En la...
GR7: Coll de la Teixeta - Llaberia

Hem fet una nova etapa del GR7, avui per les serres del Pradell, d'Argentera i de Llaberia. Una etapa força interessant pels camins del Baix Camp, amb una breu incursió en el...
Volta a Gavarra

var Latitud_sortida = 42.163464; var Longitud_sortida = 1.282431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
SERRAT DE LES ESTELES (1952,2 m) per Espinalbet.

CIM: Serrat de les Estelles (1.952,2 m) per Espinalbet,COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: COMARCA: BerguedàDESNIVELL: +730 mHORARI: 4 h. (2h 10 min + 1h 50...
Serrat del Coniller, via d'en Guillem

20.02.19  Una altra vegada, i ja van tres, que enfilem la pista asfaltada de Sallent camí del serrat del Coniller per tal d’assolir el seu cim més oriental per la via...
PICO DE CASTANESA (por Ardonés)

Tot i que està fent un hivern atípic, on portem  quasi un mes sense  precipitacions i amb una situació anticiclònica enquistada a la nostra geografia, decidim...
MONCAYO en travessia

Un cop més entre Cap d'Any i Reis fem una sortida d'uns quants dies de rigorós hivern, aquest any el lloc escollit es la Serra del Moncayo, farem una travessia de dos dies en...
Coma de Gelis

Gener del 2019 Sant Llorenç de Montgai Cresta de Coma de GelisPer fi donarem complaença als companys que no paren de insistir de anar a fer aquesta via, finalment he cedit a...
L’obaga del castell de Montesquiu (709 m)

Dimecres 27 de febrer de 2019MatinalHora de sortida: Vuit del matí.Ubicació: Comarca d’Osona.Temps aproximat: 2 h 20 m (7,5 km)Desnivell: 250 m (acumulat)Dificultat (1):...
Cogulló de Cal Torre. 100 cims

27 de gener de 2019 Aquesta vegada, al sud-oest del Bages, faig parada a la serra de Cal Torre, per coronar el cim del Cogulló de Cal Torre, de 881 m. d'alçada, allargant...
Ascensió al Mont-Roig (2.864 m) amb esquís

El Mont-Roig és el cim més alt de la Vall de Cardós i per la seva situació ofereix un dels millors panorames dels Pirineus. La seva cara Est, amb una característica canal...
Coma del Forn i Ventolau, en travessia

Avui hem iniciat una intensa activitat de dos dies per la Vall de Cardós amb ascensió als dos cims principals de la zona, el Ventolau i el Mont-Roig, a més d'algun altre cim...
Via RIALLES al Cingle de la TO

L'altre dia vem fer la bonica i molt recomanable via rialles a un lloc bucolic del prepirineu. L'entorn ens ha agradat força i el rocam tambe.En els dos llargs s'ha d'anar fent...
Set GORGS de la Cabana -Audiovisual-

Aquesta entrada només vol ser una aproximació en video de tots els gorgs de la riera d'Estiula. La posició en el post ve donada per ordre de trobada o visita a mesura que...
GR7: Arbolí - Coll de la Teixeta

Una nova etapa del GR7 per terres del Baix Camp, en un dia primaveral. Hem arribat de bon matí amb l'autocar al poble d'Arbolí, on vam acabar l'etapa anterior i on ja ens...
Puig Ou i Talló

Sortida circular per una de les zones més emboscadas i embardissada de l'Alta Garrotxa. Sortirem des de la carretera de la "Vall del Bac", en un revolt a uns 9 km de Sant a Pau...
Al Tuc de la Lleia (Tavascan)

***Luxe de bonica i allargada volta fins a aquest vèrtex fronterer, arrancant i tornant al fons de vall amb esquís als peus des del poble de Quanca, i que fem en circular...
Neus efímeres..

***regal de nevades i neus efímeres que les tongades de ventades i pujades de cota només han permès agafar el vol.. any de cota alta i vessants suds molt castigades als...
Les dues clàssiques

Bastiments (2.881m) i Prat de Bacivers ( 2.845m) Vallter, Ulldeter.Puignal (2.913m) Er, La Cerdanya. Novembre. Cim del Bastiments. Dos pams de neu fresca. Els esquís...
Gallina Pelada (2.317 m.)

var Latitud_sortida = 42.172141; var Longitud_sortida = 1.784236; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR7: Mont-ral - Arbolí

L'etapa d'avui del GR7 ha estat un magnífic recorregut per la Serra de Prades i la Mussara que hem fet en un dia fred però clar. Hem arribat amb l'autocar a Mont-ral, on vam...
Intent al Pic de Fontnegre (2878 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Hi ha dies que fas la planificació de la sortida (itinerari, temps, desnivell, qualitat de la neu depenen del vessant, etc.) i...
Primers cims del 2019

Santa Magdalena de Puisac – Taga – Puig Estela – Pedra dels Tres Bisbats19,1 km. 5 hores 10 minuts 1167 metres de desnivellQuè millor que començar l’any pujant alguns...
Moncayo: Majada Baja - Cueva de Ágreda

Hem completat la travessia del Moncayo amb aquesta segona etapa, passant pel punt culminant del massís. Després de dormir força bé en el refugi lliure de la Majada Baja, hem...
Perles a la cara nord del Montsec d'Ares

Distància: 18 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: fàcil.Durada total: 6 h.Punt de sortida: Molí de Carrió o Collet de la Cova de Sant Miquel; per arribar-hi cal prendre un...

Bon Any NOU 2019

"Estàvem fent una ruta des de la Vall de Núria. Vam pujar fins al Coll de Noucreus, i des d'allà ens vam encaminar fins a sota la Fossa del Gegant. Vam acampar al costat de...
Quermany Gros (224 m.)

var Latitud_sortida = 41.849000; var Longitud_sortida = 3.114228; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...
La canal ferremini al montsec de rubies

Mil cops m'encanto mirant els mapes; és una petita dèria que tinc. L'altre dia veig que a la vora de la pujada a la Portella Blanca de Rúbies hi ha una canal que duu el nom...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta per l'Obac

Surto de casa que encara és fosc direcció al pati de casa, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac. Just al meu davant es mostra amb tota la seva...
Tossa de la Muga (2860 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui, aprofitant que li han donat l'alta a la Teresa (el trauma ja li ha dit, fes alguna cosa tranquil·la,...
TURÓ DEL CASTELL (895,1 m) des de Lluçà

CIM:Turó del Castell (895,1 m) des de LluçàSERRA: Serrat del CastellCOMARCA: Osona (Lluçanès)RECORREGUT:1,5 km. fins el cimHORARI: 55 min  (30 min + 25...
GR7: Lilla - Mont-ral

Avui el GR7 ens ha portat a recórrer la Serra de Prades en una etapa molt interessant i variada. Hem arribat de bon matí a Lilla, on vam acabar l'etapa anterior. Justament...
Salòria (2.789 m.)

var Latitud_sortida = 42.509955; var Longitud_sortida = 1.429554; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
**** Hoya de Huesca, a cop de pedal

Dissabte i diumenge, 3-4 de novembre de 2018M’agrada la sensació de voltar pel món sobre dues rodes, et dóna una perspectiva renovada del paisatge que va més enllà del...
Esquí de Muntanya a Vallter

Avui hem iniciat una nova temporada d'esquí de muntanya. Aquest any les nevades del novembre han posibilitat que el primer dia de desembre ja estiguéssim amb els esquís als...
Circular al Pic de la Dona (2704 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Aquesta setmana ha estat molt dolenta pel Pirineu, sense cap nevada i amb vents forts a l'inici de la...
Orri del Corbill

var Latitud_sortida = 42.484811; var Longitud_sortida = 1.891856; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Montllobar (1.103 m)

Dimecres 28 de novembre de 2018Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Pallars Jussà.Temps aproximat: 2 h 30 m (5 km)Desnivell: 210 m (acumulat)Dificultat (1):...
MATAGALLS des de Viladrau

El Matagalls esta considerada una de les muntanyes més emblemàtiques de Catalunya i un dels grans referents literari. Juntament amb Montserrat i el Canigó conforma el...