Pirineus

Travessa als circs de granvalira

Alçada mínima: 2090mAlçada màxima: 2864mDistància: 18,6 kmTemps empleat: 7h50mDesnivell + : 1467mDesnivell - : 1467mGRAU ROIG – COLLADA DELS PESSONS – PIC DELS PESSONS...
Roc Roig (2.225 m.)

var Latitud_sortida = 43.430351; var Longitud_sortida = 1.941196; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
2000's MÉS ORIENTALS DELS PIRINEUS

El primer 2000 del Pirineu i el MediterraniTot va començar quan fa dos anys vaig anar al Costabona i em vaig adonar que no era el cim més llevantí del Pirineu sinó que...
Port mítics 2018

Ja hi tornem a ser! Per 5è any consecutiu, amb el Marc Sanclimens anem a marcar uns quants ports mítics de la nostra llarga lista, com a “completats” ! Com que per...
GR7: Grau Roig - Les Escaldes

Segona etapa del GR7 per terres andorranes amb tres punts d'interès de primera categoria: els estanys de Pessons, el pic del mateix nom i la vall de Madriu. Hem dormit a...
GR7: Porta - Grau Roig

Al setembre passat, quan vam iniciar el recorregut del GR7, teníem previst començar-lo a Porta, a la Cerdanya francesa, per enllaçar amb el Camí dels Bons Homes que havíem...
Temps de flors alpines

És temps de Pirineus i temps de flors alpines, en un any amb abundoses precipitacions als Pirineus. Aprofiteu les vostres excursions per conèixer la nostra flora alpina. A la...
Pic dels Moros (2.137 m.)

var Latitud_sortida = 42.430332; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
El Feixant del Montsec

Un itinerari espectacular per la Serra del Montsec que ressegueix una feixa penjada del cingle a mitja paret, amb grans vistes i passos molt singulars però sense dificultat...
GR7: Ermita del Grauet - Jorba

Hem tornat al GR7 per fer aquesta etapa per terres de la Catalunya Central, entre el Bages i l'Anoia. Avui l'etapa ens ha sorprès molt agradablement, ja que hem pogut gaudir...
Camí de Sant Cristòfol exprés

Distància: 27 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana, puntualment alta.Punt de sortida: la Farga de Moles.Durada total: 4:30 h.Bona volta per la frontera andorranocatalana,...
Coll Marcer

var Latitud_sortida = 42.403338; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ferrada de la Roca de la Creu

19.05.18  Hem anat a Ribes de Freser per a repetir o bé fer per primer cop (segons el cas de cada company) la flamant via ferrada de la Roca de la Creu i camí equipat del...
GR7: Pinós - Ermita del Grauet

Una nova etapa del GR7 després del parèntesi de la celebració del  desè aniversari del grup del GR. L'etapa d'avui ha estat fàcil encara que tenia 21 km de recorregut....
Orquídies de Catalunya

Catalunya té un ampli mosaic d'orquídies repartides per tot el país, i les podem gaudir majorment (no pas recollir) des de la primavera fins a l'estiu. Les anirem trobant de...
Pic de la Dona i Bastiments -hivernal-

Aquest any la metereologia ha estat molt generosa amb la neu, ha nevat molt i amb molta qüantitat arreu de Catalunya, el fet és que som a finals d'abril i encara hi ha un bon...
Bassegoda (1.373 m.)

var Latitud_sortida = 42.270200; var Longitud_sortida = 2.596431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pic dels Pedrons (2.715 m.)

var Latitud_sortida = 42.560264; var Longitud_sortida = 1-765001; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...

MOLA DE LES TRES CREUS (1.127,3 m) o Mola d'Estats

CIM: Mola de les 3 Creus (1.127,3 m) o Mola d'Estats.COMARCA: Conca de Barberà. Muntanyes de PradesHORARI: 3h 25 min (2h 10 min + 1h 15 min)DESNIVELL: + 403 m...
GR7: Brics - Pinós

Una etapa curta i fàcil del GR7 entre les poblacions de Brics i Pinós. L'etapa recorre camps i boscos, amb poc desnivell i amb algun tram de carretera però sense gairebé cap...
EM Canal de Gósol, Pedraforca

***Ben bona esquiada a la canal de Gósol que penja del Fals Pollegó Inferior, tan efímera que quan la trobes prou facida de neu o està regelada o està allavosa o ......
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
Serra de Castelltallat

var Latitud_sortida = 41.829443; var Longitud_sortida = 1.751698; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
EM, nevada màgica als Prepiris

***treient suc a les entranyes del massís, dies non stop de mirar d'enfarlopar-se fins la punta del nas, gaudint d'aquesta nevada màgica de metre i més en poques hores i...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
EM N Gallina Pelada (Berguedà)

***Aquest és un d'aquells descensos que podrien formar part de la llista dels selectes. Si bé als modestos Prepirineus costa trobar descensos llargs, aquí hi ha poc a envejar...
EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...
Rasos de Peguera

var Latitud_sortida = 42.139360; var Longitud_sortida = 1.766257; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Blancs de Prepirineus...

**bon episodi de nevades dissabte nit i diumenge que han deixat els Prepirineus farcits de blanc.. s'hi nota l'arribada de les neus amb vent de ponent, les nevades de llevantada...
Le Perthus - Coll de l'Ullat

Aquest any, la tradicional sortida entre Cap d'Any i Reis ens ha portat a l'Albera, on es troben les muntanyes més orientals dels Pirineus. Hem fet una ruta de tres dies per...
Camí vora el Ter, Dissabte 17 de Febrer

El projecte del GR 210, conegut també com a camí Vora Ter, va néixer l’any 2002 amb l’ambiciós objectiu de resseguir el curs del riu Ter des del seu naixement als...
Coscollet (1.610 m.)

var Latitud_sortida = 42.076453; var Longitud_sortida = 1.249461; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Passejant per la serra de la guineu

Avui he tornat a fer vaga a l'escola. El motiu: No podem tolerar que hagi presos polítics a l'Espanya feixista. Perdoneu que em posa en temes polítics però des de...
El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Cap de Boumort (2.077 m.)

var Latitud_sortida = 42.238221; var Longitud_sortida = 9.966053; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Sant Jeroni -per la canal del Llum-

Aquesta vegada farem una matinal a la Muntanya de Montserrat  per les canals, corriols i agulles de les zones obagues dels Ecos i la nord del Tabor. Visitarem el punt més...
Foradada de Pi en BTT (curta)

var Latitud_sortida = 42.368109; var Longitud_sortida = 1.780078; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...