Plaer de la solitud cresta al castell de fals

El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
TURÓ DEL CASTELL (895,1 m) des de Lluçà

CIM:Turó del Castell (895,1 m) des de LluçàSERRA: Serrat del CastellCOMARCA: Osona (Lluçanès)RECORREGUT:1,5 km. fins el cimHORARI: 55 min  (30 min + 25...
Aresta al castell de sant salvador de camarasa

Davant de Camarasa, a l'altre costat del riu, hi ha el tossal de Sant Salvador on trobem les restes del castell homònim. Albirem des de Camarasa una aresta que puja decidida...
EL CASTELL (1017,1 m) Roques de Benet

CIM: El Castell (1017,1 m.) Roques de BenetCOORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC:COMARCA: Terra AltaDESNIVELL: + 250 m. HORARI: 55 min. (30 min+ 25 min)DIFICULTAT: Mitja (per les...
Retorn a la cresta de la coma de geli

Després de 10 anys, he tornat a la cresta de la Coma de Geli. La sensació ha estat la mateixa que vaig tenir llavors: ambient màxim amb passos de pati com si fos una gran...
15 anys de... la Via del Castell a Cambrils.

La petita vall de Cambrils queda en un racó de món on durant molts anys l'únic que si podia escalar era una petita zona d'esportiva. Les possibilitats hi eren però calia...
Pessons, cresta del Gargantillar

La cresta del Gargantillar (a sobre) és una d'aquestes escalades senzilles que ens regalen les crestes andorranes. Una aproximació llarga però agradable, bona roca granítica...
El plaer del granet: ampriu - via xanadu

Decidim pujar al Pirineu i la zona triada és Cerler, i més concretament, l'Ampriu on hi ha diverses zones de vies equipades. Volíem fer molta cosa però al final només podem...
Ambient alpí: la cresta de cubil

5a tirada(Personal - La vam clavar. La previsió del temps era molt dolenta. Ja havíem dit de suprimir la sortida però vam veure que havia una forquilla de "bon temps" pel...
La cresta del bony de la mina al bony de carroi

Potser el nom no us sona però si sou observadors quan aneu pel fons de les Valls d'Andorra us podeu haver adonat d'un agrest pic on hi ha instal·lades unes lletgíssimes...
Olvena, via Cresta de la Cruz

26.03.18  Aquests dies previs a la setmana santa hem tingut l’oportunitat de fer una petita estada a Barbastro des d’on hem pogut anar a escalar a zones que normalment...

Puig de Bestracà (100 Cims) por Cresta del Gall (Oix, Girona)

Puig de Bestracà por la Cresta del Gall es un recorrido impresionante y en algunos momentos aéreo para alcanzar Puig de Bestracà, uno de los 100 Cims de la preciosa...
La força tel·lúrica del castell dalmau

Hi ha racons que desprenen una força especial. El Castell Dalmau és un paratge d'aquest. Si no perquè un pedrot com aquest té la fal·lera de 18 vies. Si doneu el tomb per...
El plaer de la fissura sam

Inici via. Foto cedida per TunicaPrimer de tot, deixem les coses ben clares. Jo no vaig fer aquesta via i em vaig quedar al peu de la via parlant amb en Josep Maria Tunica,...
Pels voltants del castell de montesquiu

Més que pels voltants pel castell hauria de dir que he estat tot el cap de setmana enclaustrat al castell de Montesquiu doncs estic fent el curs de Tècnic de senders de la...
A la cerca del misteriós  castell d'em pres

A la cerca del misteriós castell d'em pres

Mira que porto temps per Tuixent i la seva vall i caminant pels seus verals... doncs l'altre dia l'Enric em comenta que prop de Sisquer hi ha les restes del castell d'Em Prés....
Mercadal Inferior, via Cresta Oest

17.11.17  A l’extrem més oriental de la serra de Queralt (Berga), i sota la protecció del serrat de la Figuerassa, s’aixequen un parell d’aïllades agulles que, de...
El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Escalada al Castell de Sant Ferran.

Actualment a Figueres hi ha un parell de rocódroms peró fins fa un any no era així i l'única alternativa eren les muralles del Castell de Sant Ferran. Després d'una primera...
Directa Montserrat al Castell Bernat.

T'ha d'agradar aquest tipus d'escalada...La roca no se si és dolenta o curiosa perquè al principi fot molta angunia i després no s'ens ha trencat res tot i haver anat en...
Via Queraltina al castell Berguedà

Damunt el camí que fa la volta al castell Berguedà des del santuari de Queralt, i poc abans d'arribar a la zona d'escalada esportiva, s'ha obert aquesta magnífica via, en una...
Volta al castell de Santueri

Vista del castell de Santueri des del puig de s'EnvestidaEl Castell de Santueri, ubicat al sud-est de Felanitx sobre el cim del mateix nom, a uns 423 m d'altitud, és un dels...
Btt castell de boixadors.

Descripció de la ruta; recorregut d'uns 21 quilòmetres i una mica menys de 500 metres de desnivell, la majoria dels quals els trobarem en els últims quatre quilòmetres, fins...