Pollegó inferior

Forat Gran de la Feixa Alta i Gran Diagonal

No fa gaire que vam fer l'ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca per la Gran Diagonal, de manera que aquesta activitat encara no la teníem caducada. Avui, però, hem...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Solstici d'estiu

DIUMENGE,18 DE JUNYAquesta setmana he quedat amb el Juan Carles per fugir d’aquestes calorades que fa , cal cercar una paret amb clara orientació Nord i la proposta que em fa...
Senderisme vertical

Camí del Tro, 6a ( 140m) Cara Sud del Pollegó Inferior, Pedraforca.Dilluns, festa a Sabadell. Som en una terrassa prenent un cafè i fullejant un llibre de ressenyes. Al fons...
Neus de Prepirineus... al Pedra!

***Feia uns bons anyets que no es podia esquia el Pedraforca de cap a peus amb aquests condicions... gruix abundant des de la mateixa carretera, on podem arribar esquiant per la...
Volta al Pedraforca

Per aquells que no es veuen amb cor de ni amb forces remuntar 900 m. de desnivell en un no res per a tornar-los a perdre tot seguit, o per als qui els genolls o el vertigen els...

Cosmo’s Factory (MD) Pollegó Est

(Rescatant apunts 3) La Cosmo’s Factory és una via que portava de cap de feia molt de temps però per a o per b no havia aconseguit anar-hi. Aquest setembre amb...
Montserrat. Pollegó Oest.

Montserrat. Pollegó Oest. "Los Mares del Sur"

Ressenya de l'Eduard.Aquest dissabte tornem a una cara Oest de Montserrat a cercar l'ombra, però la suada de l'aproximació és brutal i arribem xops a peu de via. Sort...
TOP PANOràmiques

A arribat el moment, la nostra primera exposició de fotografíes de muntanya! Després de molts anys descobrint racons encissadors i desconeguts als pirineus, hem decidit...
Solstici d'Estiu a la Nord del Pollegó Inferior.

La tartera és la mateixa i la pujada també, però la petita rentada de cara que l'hi han fet al camí fa que l'aproximació a la cara nord del Pollegó Inferior del Pedraforca...
Pedraforca (2.506 m.), tres cims

//--> El Pedraforca, vist prop de Maçaners Entrant al primer forat Pas aeri i delicat (IV) entrant al primer forat Interior del...
Via Son de la llarga al Pollegó Est

El pronòstic del temps és de núvols a primera hora sense pluja (en teoria...) i vent tot el dia de nord o nord-oest. El dia abans en Ramon diu que al...
Directa del senglar, al Roget

Dissabte passat, amb el Mohawk i el Joan, vam a anar al Roget a provar com era la via més llarga d'aquesta roca del Pedraforca. Una via que dobla la majoria de vies de la paret...
El pedraforca per la canal del verdet

El coll de la Canal del Verdet amb la canal entre ombres i sol.El Pedraforca són, amb Montserrat,  les muntanyes màgiques de Catalunya. Ens atreu amb força als...

Bajo el Signo de Capricornio al Pollegó Oest

Malgrat discórrer per un pany no gaire atractiu la Bajo el Signo de Capricornio encerta el millor recorregut. Hi destaquen les tirades tercera i cinquena, dos llargs de placa...
Pedraforca: terreny  de descoberta

Pedraforca: terreny de descoberta

(Estem treballant per vosté, perdoni les molèsties... ja ho acabarem)He anat per molts racons al Pedraforca però sempre m'emporto alguna sorpresa en poder enllaçar...
15 anys de... l'Aresta Ribes al Pollegó Oest.

Una altra via que en aquestes dates no pot fer-se. L'Aresta Ribes del Pollegó Oest ja sabeu que està afectada per la regulació d'escalada, i com en altres ocasions he...
Via Estasen al Pedraforca

25 d'octubre de 1714 / 2014Sempre ho he dit: el Pedraforca es la meva muntanya preferida. No es un dels llocs que he escalat més, ni he fet nombroses vies, però cada cop que...
Insurrecció al Pollegó del Mig

La noche del loroBona via, a destacar el primer, segon i últim llarg. El tercer i quart son un rostoll.La quarta reunió la fem al damunt d’una gran llastra.L’arbre sec del...
Pedraforca en dilluns, solitud

El Pollegó Inferior del Pedraforca des del cim principal.El Pedraforca és una de les muntanyes més visitades i fotografiades de Catalunya. La seva silueta és ben...
Del mirador del Gresolet a Gósol

Marxa nòrdica a recer del PedraforcaL'excursió d'avui discorre a recer del Pedraforca, muntanya emblemàtica situada entre els termes municipals de Saldes i Gósol, al...
Via Los Mares del Sur al Pollegó Oest

Dissabte 30 d'agost de 2014Des de fa una mica més d'un any que vull anar aquesta via però entre que te restriccions per nidificació de "pajarracus" i que no "enganyava" prou...
L'Estorach a la Nord del Pollegó Inferior.

Ara ja sé perque no hi havia escalat mai a la cara nord del Pollegó Inferior... per la tartera dels collons!!! Quina pujada més bèstia!!! Redéu!!! I suposo que tardaré uns...
La Cosmo's Factory al Pollegó Est.

Canviem d'aires però no canviem de muntanya. Tornem a Montserrat buscant les ombres del vessant sud on si no t'espaviles  t'acaba tocant el sol, com ens ha passat avui a...
Portella inferior GAM

26-06-2014 Montserrat Agulles Portella Inferior o Petita Via : G.A.M.Una clàssica, que per estar tant a prop a vegades la passem de llarg. No es fàcil, però te una roca...
La Gran Diagonal i les Costes d'en Dou

El Pollegó Inferior del Pedraforca és un cim marginat. Els caps de setmana d'estiu el seu germà gran, el Pollegó Superior, és visitat per centenars d'excursionistes de tota...

Pedraforca , Pollegó Superior (2507 m.)

Amb un grup d'amics dels Mountain Runners fem la sortida clàssica al Pollegó Superior del Pedraforca. Sortim des del mirador de Gresolet i en pocs minuts arribem al refugi...
La Casa Dorada de Samarcanda al Pollegó Oest.

El dia s'ha llevat amb aiguaneu a Solsona, purament anecdòtic, però ja m'ha estroncat els plans comarcals que tenia per avui així que mitja volta i cap al sud, on semblava...