Port del comte

Pels serrats de Lord i Sòbol

30.03.19  Sortida col·lectiva al Solsonès, on hem fet un tomb per la Mola de Lord i el serrat de Sòbol, dues formacions de conglomerats que s’aixequen, respectivament,...
Pols inesperades: Port del Comte

Ens apropem a Port del Comte a veure si la méteo ens regala una finestra entre precipitacions diverses i d'aquesta manera podem tastar una mica de neu pols. Ja de bon matí...
PIC CAP DEL PORT (Andorra)

Del Port d'Envalira surt un llarg cordal en direcció Est on i trobem inicialment  el Pic de Maià, característic per la gran antena que hi ha en el seu cim, situats aquí...
Bloque en Cala Port Ginesta (Castelldefels).

Volvemos a la roca !!! Después de un tiempo sin escalar, he comenzado el año 2019 pasando por el rocodromo MAE de Vilanova i la Geltrú y por fin salgo a subirme por las...
Neus escasses a Port del Compte i la Cerdanya

Dissabte s'ha d'anar a Barcelona a donar escalf als presos polítics omplint la Gran Via; per tant cal buscar una destinació matinal "que ens vagi de camí". Així fem una...
Clot de Vilamala, via Camí dels Alamalivons

11.01.19  En el nostre afany per fugir del fred que pela en aquests primers dies de l’any nou, ens fixem en un indret amagat de l’Alt Solsonès que té molt bona...
Sòbol

var Latitud_sortida = 42.128653; var Longitud_sortida = 1.573677; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Tastet de neu a Port Ainé

Sense cap més pretensió que la de fer un primer tastet amb les foques, dissabte ens apropem a les instal·lacions encara tancades de Port Ainé. Fem un parell de puja i baixa...
BTT CAP DEL VERD (2.282 metres).

Descripció de la ruta; el Cap del Verd és una muntanya de 2.282 metres a la confluència de les comarques de l'Alt Urgell, el Berguedà i el Solsonès. És el cim més alt de...
Voltant el Salòria en BTT (I): Port de Cabús

Distància: 28 km.Desnivell: 1500 m+/1100m-Dificultat: mitjana-baixa.Durada total: 4:30 h.Punt de sortida: Alins.Punt d'arribada: Os de Civís (Borda de la Plana).Travessa de 3...
Per les Serres d'Odén, Port del Comte i la Mora

Aquesta és una sortida que acostumem a fer cada any per aquestes dates, és una ruta circular d'uns 100 km amb sortida i arribada a Sant Llorenç de Morunys.Enguany a fi i...
Serra dels Tossals

var Latitud_sortida = 42.053613; var Longitud_sortida = 1.767734; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
GR92: Portbou - El Port de la Selva

Aquesta vegada hem fet un parèntesi en el projecte actual del grup del GR. Efectivament, com saben els nostres seguidors, amb el grup del GR estem fent el recorregut del GR7...
Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.077427; var Longitud_sortida = 1.706568; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
EM Canal del Cap d'Urdiets, Port del Comte

***La muralla sud del Port del Comte està farcida de canals. Les més evidents a l'esquerra, sota el Puig de les Morreres, i una segona sota el Cap d'Urdiets, a l'extrem SE...
Setmana de neus i allaus

*allò de no plou mai al gust de tothom es podria aplicar a la neu aquest hivern. La manca de l'anticicló "típic" del gener que posar el comptador a zero pel que fa a allaus...
Pedró dels QUATRE Batlles -hivernal-

Un dels llocs per fer raquetes, coronar cims de certa singularitat (és veritat que totes les muntanyes tenen el seu caràcter i encant) i que a més poguem gaudir d'una...
GR7: Hostal Nou - Brics

Avui hem fet una etapa més del GR7, sortint de l'Hostal Nou, a la carretera que puja al Coll de Jou, i arribant al petit poble de Brics, més avall de Solsona. Ha estat una...
PEDRÓ DELS QUATRE BATLLES, 2385m, amb esquís.

7/02/18. Després de les intenses nevades dels darrers dies aprofitem una finestra de bon temps per fer esquí de muntanya. Les prediccions d’allaus son molt altes, així què...
Pujada a Marmotes (Vallter 2000)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Avui era un dia on havíem d'afinar molt la punteria per no errar el tret i la veritat és que no hem encertat gens, l'escopeta...
EM, neus de Prepirineus.. Pedra i PdC

**...regal de neus dels Prepirineus que cavalquen sembrats i boscos fins a fer-s'ho tot seu...  Enfilem i baixem del Pedraforca per l'enforcadura des del seu mateix...
Perimetral de Port del Comte

Distància: 13 km.Desnivell: 1000 m.Dificultat: fàcil, S2.Durada total: 4:30 h.Punt de sortida: golf de Port del Comte.Clàssica foquejada pel perímetre de l'estació d'esquí...
Matagalls -des de Coll Formic-

Pujar al Matagalls des de la collada de Coll Formic no significa una gesta exigent o de difícil execució, és una matinal que molta gent, vinguda de tot arreu, la realitza com...
Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Turó de Port Vell (2.489 m) amb esquís

Una ascensió relativament fàcil, tornant a la Vall de Rialb, que ja vam visitar la setmana passada. Aquesta vegada la sortida se'ns ha complicat una mica per causes diverses...
GR7: Fórnols - La Coma

L'etapa d'avui del GR7 ha estat molt singular a causa de la climatologia. Justament ahir, quan la Magda va trucar al Molí de Fórnols, on teníem previst esmorzar, ens van dir...
Pels camins del comte Arnau (1)

Gombrèn - Castell de les Dames - Montgrony - Forat de Sant Ou - Gombrèn02.09.17  Iniciem avui una sèrie de caminades per indrets del Ripollès relacionats amb la...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
A la Tosa Pelada des de Port del Comte

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta, molt puntualment alta.Durada total: 4 hPunt de sortida: estació d'esquí de Port del Comte.Des de l'aparcament de...
Tuc deth Pòrt de Vielha

zona de descàrrega d'arxius Dades tècniques de la ruta punts de pas de la ruta:Boca sud túnel de Vielha-Bosquet des Paus-Pletiu dera Escaleta-Estanh Redon-Tuc deth Pòrt de...
Les serres d'Odèn i Port del Comte 2017

Aquesta ruta la vàrem fer per primer cop el juny del 2016 i és d'aquelles que val la pena fer un cop l'any, la zona per on transcorre prou s'ho val.Després d'un bon...
Pel Montsec de Meià

Graell de Paús - Roca dels Arcs - Roca Alta - Graell de la Roca Alta22.05.17  Ara fa un any vam fer una petita excursió per la graonada inferior del Montsec de Meià, al...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...