Posets

Cercant la cova del peladet

L'altre dia vaig comentar al meu Mestre excursionista, en Manel Cortés, que havia trobat una ermita no catalogada al Montsec de Rúbies, Sant Julià. Com no podia ser d'una...
Un paseo otoñal en el Valle de Benasque

El otoño ya se manifiesta en todo su esplendor en el Valle de Benasque. El verde se va desvaneciendo, dando paso a los amarillos, ocres, rojos y naranjas. Para cuando nos demos...
El Posets, per la cresta Veteranos - Gemelos

Una gran ascensió que teníem pendent des del novembre de 2015, quan vam intentar aquesta activitat però una nevada primerenca i el gel que hi havia a la cresta ens va fer...
Alpinisme d'estiu

Gran Diedro, V+ (210 m) Pic Russell, Massís de l'Aneto.El primer cap de setmana de setembre és la festa major de Sabadell, però aquest any la meva assistència serà...
Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.Ubicació: Comarca de la Ribagorça.Temps aproximat: 10 h (21 km)Desnivell: 1.630...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Ascensió al pic de bocs (box) de sahun

Avui he anat a una sortida col·lectiva del Centre. L'Antoni Satorra ens porta d'excursió al pic de Bocs. Un plaer anar amb un bon guia.La veritat és que no tenia ni idea d'on...
Ascensió al Tuc de Maubèrme (2.880 m)

Ja feia molts anys que teníem el Mauberme a la llista d'activitats previstes. És un cim tan prominent (gairebé 800 m) i amb una silueta tan característica que es veu des de...
Pico de Alba (3.107 m) amb esquís

Ja havia pujat dues vegades al Pic d'Alba. La primera l'any 1974, en ple estiu, va ser un dels meus primers tresmils. La segona, una jornada històrica, per la cresta dels...
Apurant les darreres neus d'alçada

Cap dera Baquo (darrera, el Posets)La temporada està oferint les darreres opcions de gaudir de la neu al Pirineu. Tenia l'espina clavada de la volta Remuñe-Portillon-Lliterola...
Pic de Piau (2.696 m) amb esquís

Per aquesta semana havíem projectat una sortida als Alps però les males previsions meteorològiques ens han fet desistir del pla inicial i hem decidit aprofitar els dos únics...
Alto del Garajonay (1.484 m)

No podíem tornar de La Gomera sense pujar al punt mès alt de l'illa, l'Alto del Garajonay (1.484 m). És un cim d'altitud modesta; tan modesta que alguns dels nostres...
Posets (3.375 m.) hivernal

var Latitud_sortida = 42.613816; var Longitud_sortida = 0.478465; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Perquè pujar al pic de moredo?

El pic de Moredo des del Port de SalauDins de les activitats de l'Acampada Social del Centre vaig proposar el dissabte pujar al pic de Moredo. És un pic que no té cap sender,...
Exposició de fotografíes

Aquest va ser el nostre eslògan de la nostra primera exposició de fotografies panoràmiques de muntanya. Simplement és una manera d'apropar la muntanya, encara que sigui en...
Pirineu - Volta al Posets. 31/7 al 3/8.

La volta el Posets és una joia del nostre Pirineu, les valls d'Estós, Viadós, són dues de les valls més boniques del Pirineu, si hi sumes la baixada per la Vall de...
TOP PANOràmiques

A arribat el moment, la nostra primera exposició de fotografíes de muntanya! Després de molts anys descobrint racons encissadors i desconeguts als pirineus, hem decidit...
Punta Ixabre (2.701 m.)

//--> Resseguint el llom amb el Bachimala davant Arribem a la cresta summital de la punta Ixabre Grimpades fàcils, amb algun pas aeri...
Ascensió a la Punta Suelza (2.971 m)

La Punta Suelza és un magnífic mirador del Pirineu Central. Com altres cims similars, pateix la marginació i el menyspreu per part de molts amants de la muntanya pel simple...

Comiat de curs al Posets

La secció infantil i juvenil de 4000peus ha tancat el curs 2015-2016 fent una ascensió al Posets. Felicitats a tots! I ara, a preparar l’estiu! <——- Per...
Aneto (3.404 m) amb esquís

L'Aneto és, sense cap mena de dubte, la millor de les ascensions amb esquís dels Pirineus. A més de la pujada al cim més alt de la serralada, el descens pel glaciar fins al...
TUC DE BASIBÉ - 2.723 m

cim del Tuc de Basibé, 2.723 mTornem a carregar esquís a la furgo i ens posem en marxa cap a la vall de Benás. Hem d'abortar la primera intenció de fer la volta...
Tresmils dels PIRINEUS

Tresmils dels PirineusEl Pirineu ens ofereix una infinitat d'itineraris d'alta muntanya. Rutes exigents i espectaculars i d'un nivell de dificultat elevat que ens permetran...
Clot de chil

Continuem al pont de desembre i tenim ganes de seguir descobrint raconets. Aquest cop agafem el cotxe i ens arribem a l'aparcament d'Espiantosa, la idea és arribar-nos a la...
Ascensió a la Tuca de Mincholet (2.865 m)

Hem esmorzat al refugi Ángel Orús. Ahir al vespre, després d'una llarga i intensa jornada de muntanya per les crestes de Bardamina, havíem fet una reunió tècnica per...
Cresta de Bardamina

Feia molts anys que volia fer la Cresta de Bardamina; va ser l'any 1977 quan en plena Setmana Santa i en un dia de boira i neu vaig fer el primer i més fàcil tram de la...
Eriste Nord 3025m. i Eriste Central 3053m.

Introducció:28-06-2015.- Després que ahir varem fer la Cresta de les Espadas, avui fem els 2 Eristes que ens queden i baixarem fins el cotxe.Hem passat una bona nit, hem...
Aresta royo - pavots

Aresta Royo, al fons els pics Pavot i 'EspasasQuedem dissabte amb l'Edu amb ganes de fer algun cim del Pirineu Central. La proposta era intentar l'aresta Espadas-Posets. Així...
Russell (3.207 m.)

//--> Creuem la coma fins a trobar la cresta per l'est Llarga grimpada per blocs de granit Tenim davant la cresta de Russell...
Tuca Forau de Neu (3080 m.)

Introducció:03-05-2014.- Ahir a la tarda, al sortir de treballar, vam fer l'aproximació fins el Refugi Àngel Orús on hem dormit aquesta nit.Hem tardat 1 hora i 21' en...
Descobrir país: travessa de montdevi

Després d'haver donat voltes pel peu de la serra de Montdeí (De Trago al coll de Campell pel coll de la Marga, Des del Coll de Campell al Pas de la Savina i tornada per Roca...
Cotiella (2.912 m) en travessia

Avui hem fet l'etapa reina de la nostra travesia pel Cotiella, amb l'ascensió al cim culminant del massís. Hem sortit amb les primeres llums del refugi de Lavasar, baixant una...
ASTAZOUS - 3.070 m

Dissabte, 25 s'octubre de 2014Balcó de PinetaSortim aviat d'Alcover amb l'Edu en direcció a la vall de Pineta, on arribem 3 hores i mitja més tard. Preparem el material...
Ascensió a la Tuca de Vallibierna (3.056 m)

Avui hem tancat la temporada amb el grup del GR, com és ja tradicional, amb l'ascensió a un cim del Pirineu. En les temporades anteriors hem fet ascensions molt interessants:...
VOLTA AL COTIELLA - 2.913 m

cim del Cotiella, 2.913 mArribem a Plan i anem a buscar la pista que voreja l'embassament de Plandescún. Deixem la furgoneta a la mateixa entrada del senderó que puja a...
Cabana d'ardonés

Anem a passar un parell de dies a la vall de Benasque, i aproftitem la finestra de sol que ens deixa un dimarts assolellat per fer una visita a la vall d'Ardonés. Deixem el...
PUNTA COGULLA - 2.387 m

Arribo a la vall de Benasque amb un temps molt tèrbol, però ahir el cel ens va donar una treva i vaig aprofitar per treure la pols a l'equip d'esquí de muntanya. Ja comença...
55è PESSEBRE: SERRA DE SANT MAMET

El Biel (amb 2 anys), el fill de l'Eugènia i el Salvador, arriba al cim de Sant Mamet i comença a cridar emocionat: - El mar, el mar... No està pas confós: Allò que veu al...
Culebres i Vallhiverna des de Llauset

Per fi vaig tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà un d'aquells llocs mítics del Pirineu; no tant pels cims que vam ascendir (que també... no cada dia es pugen dos...
Diada camí de muntanya: per la serra d'aransis

I ja són 19 anys traient de la UVI camins de muntanya. Els hi donem una segona vida. Els temps s'encarregarà de volar-los hi una nova oportunitat.Enguany l'equip mèdic hem...
GR 11: Refugio de Coronas - Refugi de Conangles

Anterior: Puen de San Chaime - Ref. CoronasEl tram entre Benás i la boca sud del Túnel de Vielha planteja problemes de logística; massa llarg per fer-ho en un dia per a la...