Post

Postals des de ses illes

Juliol i agost del 2020 Quan el planeta Balear és a bavor l'aventura no té format vertical. Topem amb un horitzó ondulant de vent i sal, dies blaus! Hores mirant d'on ve...
La tardor de nebjeperura

DIJOUS, 17 DE SETEMBRE Tenia aquesta via a la llista de pendents des de l’any 2013 . Aleshores amb el company VISA varem anar-hi però a la segona tirada ens equivocarem i...
Puigpunyet - Galilea

Puig de na BauçanaUn itinerari circular entre Puigpunyent i Galilea pel coll des Molí de Vent i el comellar del torrent de sa Riera. El punt de partida i arribada es situa a...
La Cara del Mico, via Infidel

Hem fet una matinal d'escalada montserratina a la regió de La Plantació, una zona que hem visitat poques vegades però on fa molts anys vam fer un parell de vies al...

Espolon gàllego + espolon  fuertes

Espolon gàllego + espolon fuertes

DIJOUS, 10 DE SETEMBRE Desprès que la darrera sortida fós “light” en quan a quilometratge i aproximació, aquesta setmana tinc ganes d’ apretar la maquina...
Cova de les Encantades de Toloriu

22.08.20  Avui ens desplacem a Toloriu, a l’Alt Urgell, per apropar-nos a l’amagada cova de les Encantades, mitjançant un curt itinerari d’uns 8,5 Km (anada i...
Cotaca al Barricó,el Baell.

La via te molt bona roca però amb forçabegetació.Escalada de placa farcida de bons cantells llevat del tram de 6b que són tres o quatre metres.El mur de l'últim llarg és...
Besiberri Sud (3023 m.)

És possible trobar en una mateixa sortida una bonica fageda, un estany amb vistes de cine, remuntar una tartera del que fou una antiga gelera i fer un cim de 3000 metres? Doncs...
Lolita la flamenca

DIUMENGE, 30 D’AGOST Aprofitant la baixada de les temperatures i el fet que per Girona i la costa Central diuen que farà mal temps per proposar fer una escapada a...
GR92: Amposta - Ulldecona

El GR92 és un dels camins de gran recorregut que hem completat amb el grup de caminadors del GR. Va ser el primer i vam estar dues temporades senceres per completar-lo. En...
Aresta peygeret fins al petit midi i retorn

El Midi d'Ossau és una muntanya que impressiona des de totes les seves vessants. Et captiva i tens desig boig de pujar-lo. He pujat dos cops per la seva via normal i un cop per...
ROCA ENTRAVESSADA (2.928m) i PIC DE MEDACORBA (2.913m)

Alçada mínima: 1.567m Alçada màxima: 2.928m Distància: 13,4 kmTemps empleat: 8h45m (aturades incloses) Desnivell + : 1.492m Desnivell - : 1.509m ARINSAL – REFUGI PLA DE...
Alps, un recull de vies bones a la fresca (1)

Dues setmanes de juliol pels Alps i rodalies,escapant de tanta obsessió, fart i saturat d'una sobre-exposició a notícies atemoridores.Ni diaris, ni tele, ni mitjans socials...
Bony de la Pica. Pirineu

12 d'agost de 2020Aquest ha estat un dels descobriments de l'estiu. Os de Civís és un petit nucli municipal descentralitzat del municipi de Valls de Valira, al cor del Parc...

Kalamity's

DIMARTS, 18 D’AGOST Aquesta setmana la passaré amb la família per la Val d’Aran i aquesta vegada no tinc clar si podré escalar, fa dos anys vaig coincidir amb en...
Zaratustra al Contrafort de la Dent.

La informació que donem d'aquesta ruta només és referent a les tres primeres tirades.Arribats a R3 la cosa pintava a tombarral i hem preferit gastar el temps en una altre...
Tejada de tosande

11/08/20. Avui les prediccions meteorològiques no son gaire bones, però sembla què el matí aguantarà. La proposta per avui és la “Tejada de Tosande” una excursió per...
PIC DE SANTA LUCÍA 1854m

9/08/20. Teníem previst anar a Escòcia però les circumstàncies actual ens han fet canviar la destinació. En Ramón fa una proposta d’anar a Palència a les estivacions...

Vells, xacrosos i presoners

Tinc per a mi que allò que ens defineix com a humans, per superació positiva d'altres estadis i com aproximació dinàmica a un estadi superior -tal vegada influenciat per...
Per la catalunya nord (ii): roc de madres

Era un cim que feia temps que el tenia entre cella i cella. Ara amb l'escusa dels 100 cims de la FEEC decideixo pujar-hi. És un cim força concorregut i amb un camí molt...
Vies forat de la bruixa + via k

DIMECRES, 05 D’ AGOST Aquesta setmana vull seguir amb el mateix plantejament de fer vies suaus i equipades per anar recuperant  les sensacions i la proposta de Joan...
Via gas-oil et décibels

DIUMENGE, 02 D’AGOST Desprès d’ una setmana per a oblidar (escalatoriament parlant), arribem a casa el dissabte i ja estic buscant companys per diumenge. Per sort la colla...
Volta al Pedraforca

26.07.20  Interessant i variat circuit al voltant del Pedraforca, de 17 Km de recorregut i 650 m de desnivell, que correspon en la seva totalitat al sender PR C-127...
El Cadinell. Serra del Cadí.

22 de juliol de 2020Aprofitant l'ascensió al Cap de la Gallina Pelada de la propera Serra d'Ensija, acabo de rematar el dia amb la pujada al Cadinell, des del Coll de Jovell,...
Cap de la Gallina Pelada. Serra d'Ensija.

22 de juliol de 2020Visita a la Serra d’Ensija, al Prepirineu del Bergadà, per coronar el cim del Cap de la Gallina Pelada, o Cap de Llitzet, un altre dels 100 cims proposats...
La cova dels maquis de la peña montañesa

Llegeixo als diaris que s'ha trobat l'amagatall dels guerrillers a la Peña Montañesa. Ondia que fort, en el llibre de LA AGRUPACIÓN GUERRILLERA DEL ALTO ARAGON (1939 - 49) de...
Cingles de Tavertet i Puig de la Força

18.07.20  Interessant ruta circular pels cingles de Tavertet, on a l’espectacularitat de les parets dels cingles cal afegir les grans vistes que tindrem. Des de l’àrea...
Via TEJ a la Codolosa.

Via d'una sola tirada que arrenca de la primera reunió de l'Esperó Blocaire d'on sortim a caçar un pont de roca blau per després anar xapant algun pitó i bolts grisos...
Vinyamala (3.298 m.)

var Latitud_sortida = 42.756989; var Longitud_sortida = -0.092658; var Mapa_defecte = 'IGN'; var doc_track =...
COLL ROIG. Via TALL D'OCA.

23/07/20. Quedem amb l’Alfons per anar a Coll Roig, la proposta és la via Tall d’Oca, què ens falta als dos. Aquesta és una via de les difícils, va a la dreta de la via...

El Butlletí

M'arriba un correu electrònic d'una entitat excursionista, a la que pertanyo,  amb una adjunció: El Butlletí.El pdf que el conté permet veure'l i llegir-lo...
El barranc de la Vall. Port

12 de juliol de 2020Revisant rutes penjades per la gent a qui segueixo a wikiloc, em va cridar l'atenció una proposta de l'amic mauro_59, una ruta per la Vall i Font del Bosc,...
La norte de escales

DISSABTE, 11 DE JULIOLAquesta es la primera d’unes quantes setmanes que no podré sortir els dimecres.Les tasques de cangur em tindran ocupat tota la setmana, per sort he...
Camí del xas

Montserrat Monestir Mirador dels Ermitans Via  :  Camí del xas Disseny i equipada per  :  Guillem Arias al 2003 Primera ascensió 24-08-2003 per Guillem /...
Ath Montpius damb BTT

Distància: 30 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat tècnica: mitjana-alta.Punt de sortida: Vielha.Durada total: 6 h.Sortim des de Vielha i per asfalt arribem ràpidament a Gausac...