Prades

Montsant i Muntanyes de Prades (II)

Variant d'una ruta que vàrem fer el març del 2014 "Montsant i Muntanyes de Prades" amb vídeo inclòs. Avui, però, us deixo amb la descripció de l'Antoni per enriquir-la una...
Avencs de la febró i ferrada de la trona

A bona hora ens hem posat en marxa i mentre fèiem camí cap a les terres del sud ha anat clarejant. El dia es presenta molt diàfan però massa ventós, esperem que afluixi,...
MONTSERRAT. LA PASTERETA. Via TOMASÍN.

19/04/17. El dia s’aixeca rúfol, teníem l’idea d’anar a Gorros amb el Ramón, però quan ens trobem a Monistrol canviem de plans. Després d’un recital de propostes...
Art Rupestre de les Muntanyes de Prades.

Com a continuació de l'apunt d'ahir properament presentarem documents de les troballes que es venen realitzant en multitud d'abrics de la comarca. Una bona part de les...
Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...
Sputnik, Roca Alta - Vilanova de Meià

"Quince años tiene mi amor" dice la canción.Quince años sin amor.Quince sin repetición (conocida) han bastado para decidirnos a sacar del olvido una pequeña joya que...
Roca de Ponent, via Aresta GER

15.03.17  Quan entre muntanyencs parlem de “granit”, immediatament evoquem records de crestes pirinenques, però per tastar un bon “granit” no cal anar tan lluny ja...
En ruta per les Muntanyes de Prades

Us ben asseguro que el casc que porta l'Abel no és per "fardar"... baixa tant ràpid que no el puc fotografiar!!Pròleg:Feia molt temps que no publicava un post i la raó és...
Via ferrada de les Venes de Rojalons

15.01.17  Al vessant nord-est de la serra de Prades, sobre la històrica vila de Montblanc, s’ha obert recentment la via ferrada de les Venes de Rojalons, equipada...
MONT-ROIG. AGULLA DELS PELATS. Via RESOL.

11/01/17. Tornem al Mont-Roig, la boira avui no serà cap inconvenient per escalar, com ho va ser fa uns dies.  DADES Primera ascensió: 5/03/2014Per: Josep...
LA FITA ALTA (286,4 m.)

Foto: CataCIM: La Fita Alta (286,4 m.)COORDENADES CIM:VÈRTEX GEODÈSIC: 257115001COMARCA:Pla d'UrgellDESNIVELL: +60 m.HORARI: 45 min. (25 min. + 20 min.)DIFICULTAT:...
ÀGER. SERRAT ALT. Via BANCO MALO

3/11/16. Avui toca escalar amb l’Armando Cobo i el Ramón Prades, bon dia per recordar els nostres inicis ja fa més de 40 anys a la STAE. Feia dies què intentàvem quedar,...
Arqueologia: via de l'esquerra del nas

Inici de la via. Dalt el característic NasLa paret del Nas de la Riba havia estat durant els anys 70 i 80 un paratge molt concorregut pels escaladors que aprofitaven l'estació...
Els

Els "classics" del Montsant

Apropar-te al Montsant en 45 minuts forma part dels privilegis de residir al voltant de les muntanyes de Prades.L'esportiva omnipresent que viu en eclossió permanent a Margalef...
Per la Ruta del Císter amb bicicleta

Aquest estiu les Isabels ens hem proposat fer amb bicicleta la ja clàssica Ruta del Cister, un itinerari circular, de poc més de 100 Km de recorregut, que uneix els tres...
Un bonic cim sense nom... i tres més

Des del cim sense nom, vista cap a l'est.És una llàstima que no tingui nom(*), perquè és un cim ben bonic, situat en un lloc paradisíac. És un cim de 2.484 m que es troba...
Vf dels patacons.

La via ferrada dels Patacons, és l'última via que s'han equipat a Catalunya (23 d'abril del 2016). Després d'un llarg temps d'espera, en Jordi Vallvé Ollé (Skpat) ens ha...
Sotida de barrancs UEC Tortosa al Riu Glorieta

El passat Dissabte dia 16 de Juliol membres de la UEC de Tortosa i alguns alumnes de l’últim curs de Barrancs amb algunes incorporacions estel•lars ens desplaçàvem fins...
Històries i contes sobre gegants

L'estiu és temps de festes majors, tot i que de festes i celebracions a viles i pobles n'hi ha tot l'any. I si és temps de festa major, també ho és de cercaviles on gegants,...
Volta al castell de Santueri 10-04-2011

Aquesta és una ruta poc habitual per pujar al castell de Santueri, ja que s'inicia al llogaret des Carritxó. Normalment s'hi arriba pel camí propi del Castell o bé, des del...

Vilanova de prades

DIES : 24,25 i 26 de juny del 2016Interessats trucar : Iolanda 619.723416 Allotjament : Camping Vilanova de PradesSortides : La intensió és divendres a la tarda fer...
ROC DE PONENT, Aresta GER

1/06/16. Avui posem rumb cap a Tarragona, ara feia molt de temps què anava cap el sud. Aquesta via és tota una clàssica d’escalada en granit, molt estrany en...

SORTIDA EL 29 DE MAIGAVENCS DE LA FEBRÓ LA MUSSARAOrganitzar:  Iolanda 619.723416Hora de sortida: 9 h parking del decathlonDificultat: mitja (pel tram final dins de...
L'AGULLA GROSSA (846,5 m.)

CIM:L'Agulla Grossa (846,5 m.) COMARCA:Anoia HORARI: 2h35 (1h 35 min. + 35 min.) DESNIVELL:312 m. DIFICULTAT: fàcilRESUMCim de la serra de Miralles,...
De La Selva del Camp a Bell-lloc d'Urgell

Aquesta ruta feia dies que la teníem pendent, era una proposta del Julio que l'havia fet ja fa una colla de dies amb un vehicle no massa adient.Aquest cop hem quedat a...
De Prades al Bruc

Aquesta sortida és un tram més de la ruta "Tot Catalunya", és la continuació de la Mequinensa-Montblanc.Sortim de Prades passades les 10 direcció a l'ermita de l'Abellera...
MONTSANT, en cotxe, amb neu, de lluny

en cotxeamb neuClot del Cirerde lluny Resum ràpid de tres sortides.Una, fent lo tomb en cotxe al voltant, tot parant en alguns indrets.En molt pocs, car cada pocs...
GR 171: Montblanc - Poblet - Vimbodí

Anterior:Prades - MontblancUna etapa de transició entre les Muntanyes de Prades i la Serra del Tallat, que coincideix en part amb la Ruta del Císter o GR 175. La jornada es...
FARENA  i  PRADES

FARENA i PRADES

FarenaTotxanes allà a la Roca del GringolMFPUn dia vai poguer, després de llargues gestions tenir el plaer d'anar d'excursió amb una colla que conec del facebook. El...
Coll de Pins, l'avantsala de Cardó

Un altre de la llista dels 100 Cims es troba a l'extrem nord de la serra de Cardó, quan aquesta perd ja el seu nom baixant cap a Rasquera. La inclusió del Coll de Pins en la...
La punta del Curull

Itinerari per visitar la Punta del Curull,  a Vilanova de Prades, Conca de Barberà. Al cor de la Serra de Llena, que a la vegada és el contrafort nord-oest de les...
3 comarques ... 2 paisatges

VallclaraAcabo classe el divendres. És d'hora i el sol sembla que ens vol deixar emprempta durant el dia. Per sort, o millor dit per previsió, tinc la bicicleta carregada a la...
Cova  sanadora

Cova sanadora

Avui he rebut una lliçó del mestre de Camins oblidats. I a més, a l'indret més emblemàtic del país.                 ...