Priorat

D.O. Priorat & Montsant

Després de pràcticament un parell de mesos sense publicar, però sense parar de pedalar, aquest cop us deixo una ruta "enològica" ja que transcorre entre dues de les millors...
El Castell de Móra d'Ebre (un dia, un lloc)

Un sol rabent ho il·lumina tot, ho daura. Malgrat això, els darrers termes, la llunyania, queden visibles però difusos. Els molins de vent moderns, els nous gegants...
El Montsant des d'Escaladei

28.01.17  Diu una vella llegenda que el rei Alfons d’Aragó va encarregar a un parell de monjos cartoixans que cerquessin un indret adient per a construir-hi un monestir....
Els Ventadors, Pins Carrassers i Punta Pericana

Santa Magdalena - Sant Antoni - Sant Bartomeu - Els Ventadors - Punta dels Pins Carrassers - Pi de la Carabasseta - Toll de l'Ou - Punta Pericana - Cova del Caterí - Grau de la...

01/10/2016 3a MARATÓ DEL PRIORATEl passat dissabte una representació dels nostres corredors i amics van anar a la Marató del Priorat, uns van fer la versió competitiva i...
Congost de fraguerau.

Aquesta vegada ens hem decidit per fer una excursió curta en quilometres, però que s'allargarà en hores, si posem atenció a tot l'entorn que l'envolta. Ens arribarem en...
Tom a la Mola de Colldejou (segon nivell).

Tom a la Mola de Colldejou (segon nivell).   Comarca: A cavall entre el Baix Camp i el Priorat, al Parc Natural de la Serra de Llaberia. Data: Diumenge 27 de març de 2016....
La creu de l’aragall (btt).

Excursió curta que no arriba als 20 quilòmetres, amb una mica més de 350 metres de desnivell que trobarem a l’inici de la sortida, sobretot en els últims carrers que...
Cova de la Taverna

//--> Grimpant entre grans blocs Aranya cavernícola Passadís entre grans blocs Formes modelades per l'aigua Galeria...
La Cogulla (1.063 m.)

//--> Sortim de la presa del pantà de Margalef Pont penjant sobre el barranc de la Taverna Interior de la cova Falconera Ratpenat...

LA MORERA - GRAU DELS BARROTS - ROCA FALCONERA- GRAU DE L'AGNET - LA MORERAOrganitza:  Joan e Iolanda 619.723416Sortida : 8:30 h. gasolinera BordetaDificultat : Mitjana. El...
Els dilluns al sol... del Montsant

Camí de LliseraDistància: 61 kmDesnivel: 2200 mDificultat: alta Durada total: 8:30Punt de sortida: MargalefTot bon Ermàs que vulgui entrar definitivament al costat fosc de la...
3 comarques ... 2 paisatges

VallclaraAcabo classe el divendres. És d'hora i el sol sembla que ens vol deixar emprempta durant el dia. Per sort, o millor dit per previsió, tinc la bicicleta carregada a la...
Ermites del penedès...

Una de les meves debilitats a l'hora de conèixer el terreny per on vull traçar una ruta són les ermites i els castells, llocs i enclavatges que per la seva importància...
GR 171: Albarca - Prades

Anterior:La Morera M. - AlbarcaSi l'etapa anterior se'm va allargar fins entrada la nit, quedaria compensada per aquesta que se'm va fer més curta del que havia planejat. Amb...
GR 171: la Morera de Montsant - Albarca

Anterior:Riu Montsant - la Morera de M.A la Morera de Montsant no vaig trobar lloc per dormir però sí per dinar, tot i arribant cap a les 4 de la tarda. Sabent que se'm faria...
Priorat de Serrabona al Rosselló

Santa Maria de Serrabona és un priorat situat a la regió dels Aspres, al Rosselló. El priorat es troba a 600 metres d'altitud, en mig d'un alzinar a uns 7 km de...
Per la Senda del Duero amb bicicleta (II)

5.08.15 - 4a etapa: Burgo de Osma - Aranda de Duero (71 Km / +129 m)Com cada matí, després de penjar les alforges a la bicicleta, la Isabel Salvia envia un senyal al GPS...
GR 171: Garcia - Riu Montsant

Anterior:Gandesa - GarciaDe tant en tant, me'n recordo que tinc pendent  aquest GR que vaig començar al 2009; feia gairebé dos anys que m'hi vaig acostar per últim...
De l'Hospitalet a Bellmunt del Priorat

Hem quedat a prop de les 9 al polígon de les Tàpies de l'Hospitalet, l'Avi ve tard i entre una cosa i una altra comencem la sortida passades les 10.Amb el Toyota i el...
Mina Linda Mariquita. El Molar (1)

Els companys del Grup Mineralògic Català (Valentín Bártulos i Francesc Xavier Ortiz) necessitaven ajuda per completar la seva visita d'identificació i recollida de mostres...

Serra dels Solans (607 m.)

Dissabte 28 de març de 2015Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h. (7,5 km.)Desnivell: 250 m.Dificultat: Fàcil.Programa:...

Dissabte 21 de març de 2015Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca del Priorat.Temps aproximat: 3 h. (7,5 km.)Desnivell: 250 m.Dificultat: Fàcil.Programa:...
Pels graus del Montsant

28.02.15  Ja fa set anys que els participants a les sortides mensuals col·lectives no veníem a la Morera de Montsant per desafiar aquesta intrincada serra, situada al...
Cat 947 - alt camp

Rebo un mail del CCA dient que hi ha una gent de Falset que està realitzant la volta per tots els municipis de Catalunya per etapes. Diumenge passat tocava la comarca de l'Alt...
Falset- Sender d'Obagues.

Introducció:03-01-2015.- Avui voliem anar a fer una ruta per l'ermita de San Gregori de Falset però hem trobat una batuda de porcs senglars i hem tingut que improvisar una...
Avenc de l’Espadella a Tivissa (1)

Comencem l’any amb la visita a aquest avenc que des fa moltíssim temps, teníem ganes d’anar-hiLa informació i coordenades que trobem a Espeleoíndex  son correctes,...
Penedès en tàndem

Continuem amb el tàndem, aquest cop per la comarca del Baix Penedès. Volia resseguir uns camins asfaltats, així que vaig fer servir a la Marta, indígena del terreny, per...
Última sortida 2014: albiol

Ens trobem amb gent d'Alcover, el Joan gran, el Joan petit, el Josep, el Raul i un servidor, per realitzar l'última sortida amb bici de carreterta del 2014. La idea és anar a...
Corrent entre vinyes del Priorat

Sergi Bel i Florence Bertholet, els més ràpids a l'Entrevinyes del Celler Mas Doix de Poboleda
Les Vinyes de la Mare de Déu

En el darrer dia d'estada al Priorat hem fet aquesta petita excursió per la zona de la Vilella Alta. És un curt recorregut que hem trobat ressenyat a la web del Consell...
Graus del Carrasclet i els Barrots

Hem tornat al Parc Natural de la Serra del Montsant, un indret singular situat a la comarca del Priorat, per fer una excursió pels seus característics graus. La Serra del...
Llaberia des de Capçanes

Potser és que feia temps que no venia, però aquest hivern passat m'he fartat de patejar la Serra de Llaberia. Després de pujar al Cabrafiga al desembre em vaig quedar amb les...
Gaudint del bons moments.

Retorno al blog, veig la data de l' últim post...han passat ja uns quants mesos! Tempus fugit (m'agrada aquest expressió..) el temps passa, i a una...