Puigmal

El Puigmal: un clàssic de l'excursionisme

El Puigmal (2.910 m) és una de les muntanyes mítiques del nostre país i un dels cims més visitats pels excursionistes. L'itinerari més fàcil és el que puja des de Núria...
Roca del Joc (1.615 m.)

var Latitud_sortida = 42.225550; var Longitud_sortida = 1.947494; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Roc Roig i pla de la Feixa

var Latitud_sortida = 42.430463; var Longitud_sortida = 1.941322; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Serra de Catllaràs (1.670 m)

Dissabte 8 de setembre de 2018Anem a buscar bolets!Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: Segons el que es trigui a omplir el...
LA CREUETA (2.067 metres).

Descripció de la ruta; excursió circular que amb sortida des del poblet de Castellar de n'Hug ens farà assolir el cim de la Creueta (2.067 metres), i un seguit de cims...
Trobada pirinenca iruñarracatalana 2018

Habitual trobada estivalpirinenca amb els amics iruñarres per gaudir dels corriols cerdans i alturgellencs. El primer dia vam coronar el Pedró dels 4 Batlles des d'Alinyà i...
Roc Roig (2.225 m.)

var Latitud_sortida = 43.430351; var Longitud_sortida = 1.941196; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

On s'ha arribat?

Si bé en general no és cert allò de "qualsevol temps passat va ser millor", en determinats aspectes el meu, el nostre temps passat, indubtablement va ser millor.Tant si...
Pic dels Moros (2.137 m.)

var Latitud_sortida = 42.430332; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Balandrau 2579 metres.  26.05.2018

Balandrau 2579 metres. 26.05.2018

L'any passat, quan vàrem anar al Torreneules Petit, ja vàrem veure a l'altra banda de la vall el cim del Balandrau. Després ens vàrem informar millor i és un cim senzill,...
Coll Marcer

var Latitud_sortida = 42.403338; var Longitud_sortida = 1.941205; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Ascensió al Puigpedrós (2.914 m) des de Malniu

Quan gairebé ha acabat la temporada d'esquí de muntanya, hem fet una sortida a la Cerdanya. Inicialment havíem plantejat l'activitat com una combinada d'esquí de muntanya i...
Pic de la Dona i Bastiments -hivernal-

Aquest any la metereologia ha estat molt generosa amb la neu, ha nevat molt i amb molta qüantitat arreu de Catalunya, el fet és que som a finals d'abril i encara hi ha un bon...
Castell d'Hostoles (602 m). Terra de nyerros.

IntroduccióSituat entre les Planes d'Hostoles i Sant Feliu de Pallarols, a tocar de la carretera, s'alça un turó amb les restes del Castell d'Hostoles. Des del cim del turó...
Bassegoda (1.373 m.)

var Latitud_sortida = 42.270200; var Longitud_sortida = 2.596431; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Per l'Olla de Núria amb esquís

Novament hem vigut al Pirineu Oriental per fer un recorregut d'esquí de muntanya. En aquesta ocasió hem visitat la Vall de Núria que ens ofereix un punt de partida a gairebé...
Roc de la Calma, amb raquetes

5.04.18  El Roc de la Calma (2213 m) és el punt culminant de l’altiplà de la Calma, sobre Font-romeu, a l’Alta Cerdanya. El seu vessant sud està ocupat per les...
Dijous a l'oficina

Puigmal, 2.910mRuta normal des de França, Cerdanya.Hi ha moltes muntanyes a les que no he pujat mai, normal, però hi ha muntanyes on tothom ha pujat menys jo. Muntanyes...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Cim del Pla de Pujalts o Costa Pubilla (2.056 m)

Dissabte 17 de març de 2018Excursió amb raquetes de neuHora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h 30 m (11,8 km)Desnivell: 830...
Pels dominis dels Ubach i d'en Capablanca

3.03.18  Petit itinerari circular d’uns 8,5 Km de recorregut i 300 m de desnivell, pel conjunt arquitectònic situat al vessant sud de la serra de l’Obac (cases Nova i...
Tosa d’alp (2.536 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta nova sortida, ens vàrem decidir per fer uns dels cims del llistat de 100, que ens ofereix la FEEC. El cim triat va ser la Tosa d'Alp, una...
Castell de Torelló i Serrat Alt

13.01.18  Curta excursió matinal, des de Sant Vicenç de Torelló, al puig del castell de Torelló i al Serrat Alt, situats en un contrafort de la serra de Bellmunt, entre...
Balanç muntanyenc del 2017

L'Espardenyada, caminada popular pels voltants de la Pobla de Segur, passa a tocar dels rocs de Queralt Foto: Jaume FerrándezAcabant aquest 2017, em plau repassar algunes de...
Salt del Grill

Comarca: el RipollèsDistància: uns 5 km anada i tornada pel mateix camí.Ruta ben senyalitzada: marques de sender local, color blanc i verd.Dificultat: moderadaEstem allotjats...

Per la Castanyada al coll de Noufonts

Octubre s'acaba i és sinònim de Castanyada i Tots Sants. Ara la canalla ens fa reviure aquestes tradicions amb aquella intensitat de quan érem nens, tot i que, molt...
L'Olla de Núria.

Mapa amb el recorregut del dia.Track del recorregut amb el rellotge Suunto Traverse.Avui, després de les vacances a Grècia que millor per tornar a agafar el ritme que intentar...
IVa TROBADA TRANSFRONTERERA AL COLL DE MALREM

Avui hem fet la trobada transfronterera que fem cada anys amb els senderistes francesos, encara que enguany els francesos - molt informals - no s'han presentat a la frontera....
Taga (2040 m.) i Puig Estela (2013 m.)

Fa uns anys, anar al Ripollès des del pla de Lleida era tota una aventura. Amb cotxe, un llarg viatge, i amb transport públic, una epopeia només reservada per als més...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...
PEDRAforca (P. Superior i Calderer)

Després de la nostra última sortida d'alta muntanya (d'aixó ja fa més de deu mesos) ens estrenem en una bonica visita a la muntanya del Pedraforca. Farem el Pollegó...
Ascenció al pic de balandrau - borregues

L'altre dia vaig veure que em faltava aquesta muntanya amb tan de nom. Representa que a la gent de Lleida ens cau força lluny però té l'atractiu de ser un dels 100 cims (i...
El Taga des de Ribes de Freser

7.06.17  Abans que arribin les vacances d’estiu, la colla dels dimecres ens reunim per cloure la temporada d’excursions amb una ascensió de categoria: el Taga des de...
Puigmal

Fontalba, Puigmal, Núria, Fontalba.
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
El Pla d'Alp

var Latitud_sortida = 42.430600; var Longitud_sortida = 1.941111; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...