Ral

Sorpresos pel Roc de Neret

Distància: 28 km.Desnivell: 1150 m.Dificultat: mitjana, molt puntualment alta.Durada total: 5 h.Punt de sortida: Vilamitjana.Ens proposem de fer un 8 al Roc de Neret pujant-hi...
Barraques i ermita de Sant Vicent. Catí

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} 16 de desembre de...
Ascensió al Roc de Madres (2.469 m)

El Roc de Madres és un cim teòricament fàcil. La seva altitud és baixa, 2.469 metres, i la via normal no presenta cap dificultat especial; fins i tot està senyalitzada com...
Els Carcaixells i el Montclar

29.12.18  Ruta en gran part circular, d’uns 8 Km de recorregut i 340 m de desnivell, pel massís de l’Ardenya, al Baix Empordà, per on ens enfilarem a les crestes...
15 anys de... la Rodamons a Canalda.

El pany central de la paret de Canalda és un mur que atrau mirades, ja sigui per la persistent xorrera central o per la visera de la seva part esquerra. Totes les vies d'aquest...
Btt riu bastareny.

Descripció de la ruta; l'objectiu del recorregut és resseguir el riu Bastareny, des del seu aiguabarreig amb el Llobregat, fins al seu naixement a l'Adou o fonts del...
Tossal de la Nevera. Catí

16 de desembre de 2018L’any 2018 s’ha declarat la Pedra en Sec com a patrimoni inmaterial de la humanitat per la UNESCO. Finalment s’ha reconegut el coneixement relacionat...
Serra de Cúber Nord, pel pas de n'Alou

Serra de CúberAscendim a la serralada de Cúber pel pas de n'Alou i la recorrem en sentit nord-est fins al darrer cim (cota 943 m). Baixem per l'accidentat coster que mira cap...
Aceitunas y naranjas

Jaen, grata sorpresa navideña.(Navidades 2014-15)largo 5* de Lobo Estepario, un must de AlcandorasNuestros amigos del Sur nos han desvelado algunos de sus secretos.Ahora...
Oferta Especial al Serrat dels Monjos.

Comencem l'any amb l'Oferta Especial del Serrat dels Monjos a Montserrat (que d'oferta no en té res i d'especial ho és una estona). Tot i així l'hem disfrutat i sense por a...
CADE a l'Agulla 92.

Interesant recorregut de fissures i díedres de totes les mides: de la bavaressa a l'encastament.No hi trobareu pas escalada de finura i plaquera sinó més aviat baturrada.El...
La Codolosa. Integral dia de Reis

Aquest dissabte, amb en Joanet fem una matinal ràpida a la Codolosa.Comencem per una via equipada amb parabolts de la que desconeixem el nom, continuem per la placa que hi ha a...
Coves d'Olopte i cova d'en Manent

27.12.18  Itinerari circular al voltant del tossal d’Isòvol, a la Baixa Cerdanya, amb quatre derivacions a cavitats situades a banda i banda de la vall del riu Duran....
Via alicorn

DIUMENGE, 23 DE DESEMBRENo soc gaire donat a repetir vies, però si la via i els companys ho valen no tinc cap problema en fer-ho.Aquest diumenge , per acabar l’any, em diu...
Moncayo: Majada Baja - Cueva de Ágreda

Hem completat la travessia del Moncayo amb aquesta segona etapa, passant pel punt culminant del massís. Després de dormir força bé en el refugi lliure de la Majada Baja, hem...

Calendari d’activitats per al 2019

Us presentem el calendari d’activitats per al 2019. El calendari pot tenir canvis, cal estar a l’aguait al nostre bloc dels canvis que es produeixin. Si voleu estar...
Travessia del Moncayo: Calcena - Majada Baja

Avui hem fet la primera etapa de la nostra travessia pel Moncayo. Ha estat una etapa llarga i dura però ens ha permès recórrer alguns dels indrets més interessants d'aquesta...
Via ferrada de Calcena

Com és ja tradicional, hem organitzat una sortida nadalenca per als dies compresos entre Cap d'Any i Reis. Aquesta vegada volem fer una travessia de muntanya per la serra del...
Mola de Son Ferrandell pels

Mola de Son Ferrandell pels "Passets"

El sector de la serra de Tramuntana comprès entre els pobles d’Esporles i Valldemossa hi destaca, com a muntanya agrest i espectacular miranda, la mola de Son Ferrandell. Els...
Avenc de Julio de la Sista. Montsià

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px...
Querforadat – cava.

Descripció de la ruta; recorregut circular, que ens portarà a descobrir els bonics poblets del Querforadat i Cava, sota les impressionants parets de la cara nord de la serra...
Roc del Boc, corredor central

No hi ha res com una bona sortida per Sant Esteve per fer baixar l'àpat de Nadal! I com que les condicions per les canals es mantenen, anem a la vall de la ribera de Planés...
Roques Blaves i Ribes Blaves

Entre Esparreguera i Olesa hi ha dues formacions de roques gris-blavoses constituïdes per pissarres micacítiques i sorrenques amb afloraments de milonita únics a Catalunya....
GR-2: Joanetes – Pruit (1.077 m)

Dissabte 29 de desembre de 2018Darrera sortida de l’any 2018!Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarques de la Garrotxa i Osona.Temps aproximat: 5 h 45 m (17...
Balmes i coves de la serra de l'Obac

23.12.18  Senzilla i agradable matinal per algunes cavitats fàcilment accesibles de la serra de l’Obac (balmes de la Porquerissa i de la Pola, coves del Racó Gran i de...
Malanyeu - Via Pa-Ba

Avui anem tard, els refredats ens han fet llevar un xic massa tard, quan arribem a peu de les vies, ja tothom està escalant, a la via que volíem fer hi ha una cordada i sembla...
Fredes, Mas del Peraire, Salt de Robert

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: justify; font: 18.0px Helvetica;...
Mont-ral: tres coves i una ferrada

Una nova jornada espeleològica, aquesta vegada de gran intensitat, amb el recorregut de tres coves, a més d'una petita via ferrada pels voltants de la població de Mont-ral, a...
Plaer pels porus: aina a malanyeu

Hi ha dies que quan arribes a casa penses que tot ha anat redó. Aquesta és la sensació que he tingut avui. He escalat sense patiment el que considero el meu grau, el dia...
*** Via Vertical (90m, V+), la Falconera, Garraf

Dimecres, 28 de novembre de 2018Tanta llum de mar i tota per nosaltres, la mirada s’emplena de blau. Oneja l’aire, vibrant i tan nítid que tens la sensació que el mar...
Canal Estreta al Gra de Fajol Petit

Feia molt temps que no hi anava cap a la zona d'Ulldeter..., però aquest hivern tan curiós, que ha deixat les canals amb un estat que sembla que estiguem a l'abril, ha estat...
Aina

19-12-2018BergadaMalanyeuParet del DavessóVia  :  AinaAsseguraven un dia de Sol i pugem amb una fina i intermitent pluja, ufff pinten “bastos”  be de moment...
Ja som a Festes de Nadal

Ja som a les Festes de Nadal. Com aquell que res hem passat de buidar les platges a omplir de llumetes "kitsh" determinats carrers de viles i ciutats. Amb la prèvia enguany,...
El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
Integral

Integral "Pi de Nadal"

Aquest dilluns amb el Jordi hem anat a Collbató per fer una escalada matinal.L'hi he proposat enllaçar vies a la Codolosa i arribar a dalt.Així que hem començat per la via...
Puig Cornador (1.229 m.)

var Latitud_sortida = 42.050851; var Longitud_sortida = 2.035278; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Pruneta Ensucrada a  Gitarriu

Pruneta Ensucrada a Gitarriu

De tota la integral de Gitarriu aquesta és la que menys ens va fer el pes.Tota la via te un aire de mala llet que ens va fer anar amb l'ai el cor.No és expo però en algún...
Montpaó (644 m)

Dissabte 22 de desembre de 2018Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.Ubicació: Comarca de la Segarra.Temps aproximat: 4 h 30 m (14,6 km)Desnivell: 330 m (acumulat)Dificultat...
Tossa de la Muga (2860 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Mapa Alpina 1:25.000Avui, aprofitant que li han donat l'alta a la Teresa (el trauma ja li ha dit, fes alguna cosa tranquil·la,...