Rasos

Refugi de puigcercós-sant pere de serrallonga.

Excursió amb sortida des del Cobert de Puigcercós, vorejant en el seu inici la part alta de la riera de Merles. A mig recorregut visitarem l'ermita preromànica de Sant Pere...
Via MOSSÈN TRONXO a la Serra de Queralt. Berga

Diumenge 2 de juliol de 2017Hi han dies que les coses no surten com un voldria però ens conformem doncs som previsors i portem que anem a un lloc desconegut portem un plan "B"....
Gallina Pelada o Cap Llitzet (2.327 m)

Dissabte 10 de juny de 2017Hora de sortida: Sis del matí.Ubicació: Comarca del Berguedà.Temps aproximat: 4 h (7,2 km)Desnivell: 705 mDificultat (1): Mitjana.Programa:...
Circular a la Serra d'Ensija

La Gallina PeladaSembla que pot ser una proposta interessant. Dins el calendari d'activitat de BTT del CEB, és una ruta circular que tinc ganes de poder realitzar. Com comença...
Ressenyes del Racó Tranquil.

Bucólic sector amb bones vies de placa calcària,d'escalada ben tècnica que ens demanarà un bon treball de peus així com una important força de dits.Hem provat la majoria...
Raquetes als Rasos de Peguera.

Raquetes als Rasos de Peguera.  Comarca: Berguedà. Data: Diumenge 25 de febrer de 2017. Participants (2): Tatiana Stupina i Pere López. Inici: Creu de Cabrer o Sant Crist...
Cap de Campmaior

La vall de Baiasca és un immens tresor poc conegut. Té el problema que pràcticament no hi ha camins. Suposo que els ciclistes sí que hi poden gaudir, perquè hi ha diverses...
Figuerassa - Estela - Terçà

var Latitud_sortida = 42.101207; var Longitud_sortida = 1.843611; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317

403 - RASOS DE PEGUERA amb neu 290317Sortida improvisada. Sortint d'esmorzar a Berga l'hem sustituida, en ràpid consens, per la prevista per avui a PrullansUna trucada ens ha...
Berga - Cal Rosal - Montsent

var Latitud_sortida = 42.101290; var Longitud_sortida = 1.843668; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Torreta de l'orri

Després d'una gran nevada la muntanya ens ofereix sempre un nou al.licient paisagístic a afegir a la nostra sortida, una suau i contundent uniformitat dels relleus que...
Pessebres de muntanya

El pessebre és una tradició ben arrelada a casa nostra. Podem trobar-ne a les esglésies, institucions, escoles i també als aparadors d'algunes botigues, però sobretot se'n...
La Tosa (2.536 m.)

var Latitud_sortida = 42.335099; var Longitud_sortida = 1.886168; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Volta als Rasos de Peguera

3.08.16  Itinerari clàssic pel massís dels Rasos de Peguera, a l’Alt Berguedà, que efectua un llarg tomb, des del coll de la Creu del Cabrer, pels Rasos de Baix, els...
Cap del Llitzet  -pel Portet-

Cap del Llitzet -pel Portet-

En aquesta sortida coronarem el cim de la Gallina Pelada (o Cap del Llitzet) per una ruta gens habitual. Sortirem de les proximitats de la font Freda, concretament per una pista...
Costa pubilla (2.056 metres).

El cim de Costa Pubilla, també anomenat com a cim del Pla de Pujalts és el punt més alt de la serra de Montgrony. Aquesta és una serra prepirinenca situada a l'extrem...
El Pont Cabradís - o Cabredís - (1.075 m.)

Dissabte 4 de juny de 2016Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Solsonès.Temps aproximat: 5 h. (12 km.)Desnivell: 120 m.Dificultat: Mitjana.Programa: Sortirem a...
Tossal de Rus i Puigllançada

El cim del Puigllançada, ben nevat, amb el Pedraforca al fons a l'esquerra.El Puigllançada és un cim de 2.400 metres i escaig que senyoreja la capçalera del Llobregat,...
La Tosa (2.536 m.)

//--> Sortim de la Molina amb una bona nevada Avancem per pistes desertes Tram superior de la pista Olímpica Arribem al Niu...
Per la serra de Benavent

25.01.16  Circumstàncies diverses ens han reunit a uns quants “aligots” un dilluns laborable per a fer una excursió. La boira, present a bona part del territori, ens...
Rassos de Peguera - Manresa

Aquesta ruta està basada en la 24a Marxa de Rasos de Peguera - Manresa, una marxa de resistència que organitza el Centre Excursionista de la Comarca del Bages, està...
Alkaid

DISSABTE, 16 DE GENERPorto uns quants dies amb el blog abandonat, però és que quan la informàtica es posa d’ esquena no hi ha manera de tirar.Dissabte mentre preparava l’...
Cinglera de la Figuerassa (II)

//--> Plans de Can Maurí Tartera dreta i incòmoda Cinglera de la Figuerassa, al Roc Gros Cingles de Queralt Pujant...
Cinglera de la Figuerassa (I)

//--> Sobrepuny, la Baells i el Picancel, mirant cap a l'est Resseguim la cinglera de la Figuerassa Cingles de Queralt i Cim d'Estela...
Btt-mirador de la figuerassa (berguedà).

La proposta d’avui és molt més agosarada si la comparem amb l’última publicació de la Volta al Pantà de Sant Ponç, tot i que els quilòmetres no són gaires més, el...
Salga Aguda (1.172 m.)

//--> Espectre de Brocken a la carena de Salga Petita grimpada sobre conglomerat Vilada, Ensija, Pedraforca, Sobrepuny,... Arribada...
PUIGSACALM (1,514,3 m) per Covildases

CIM: Puigsacalm (1.514,3 m.) per CovildasesCOMARCA: Osona / GarrotxaDESNIVELL: +625 m.DESNIVELL:des de Vidra afeixir +250 m.HORARI: 4 h (2h15 min. + 1h45 min) HORARI:des de...
Sobrepuny (1656 m). El senyor de la Baells.

IntroduccióHi ha una muntanya que domina el Pantà de la Baells. Entre la Serra de Picancel i la Serra de Catllaràs, hi ha un conjunt de cingleres i desplomats. Són la Serra...
345 BAGA DE NOUCOMES (Berguedà) 041115

345 BAGA DE NOUCOMES (Berguedà) 041115Aproximació, des del Bages per la C.16 fins a Berga (avui ens hem trobat a Cal Rosal on hem esmorzat) a la Benzinera on ens trobem amb el...
Avenc

Avenc " La bofia de les Llosanques"

Amb la Neus ens vàrem apropar als Rasos de Peguera per fer un avenc que havia vist ressenyat a la revista "Natura" i que semblava força interessant. La veritat és que, si be...
Tramvia de Sang

//--> El Trencacames, sobre la ciutat de Berga Vistes des de les muralles del castell Pont de Cal Nin Passos alçats amb escales...
Mola de Lord per camins de grau

20.06.15  La Mola de Lord és una gran roca de conglomerat que s’aixeca sobre l’embassament de la Llosa del Cavall, prop de Sant Llorenç de Morunys, al Solsonès. Com...
A l'entorn de Savassona

14.06.15  El pla de Savassona, situat prop de Tavèrnoles, entre la plana de Vic i les Guilleries, és un indret singular on es combinen prat, bosc de pi roig i un conjunt...
De Planoles a Campdevànol pel Montgrony

3.06.15  Per tancar com cal la temporada d’excursions col·lectives dels dimecres, en Jaume ens té preparada una travessa de categoria: l’ascens, des del poble de...
Bòfia de la Corba

El divendres 24.04.2015, continuant amb la sortida de transició de l’Espeleodijous, (Dolors Boter, Pere Cantons, Úrsula Garrido, Jordi Perera. Toni Robert i...
Bófia de les Llosanques (1)

Fent una sortida de transició ja que dijous era Sant Jordi, un grup dels que vam ajustar-nos a la tradició dedicant la jornada a gaudir de la nostrada i excepcional festa del...
Volta a la Serra de Carrànima

//--> Castell de Llordà Circulem entre camps d'ametllers Pista vertiginosa prop d'Abella de la Conca Forts pujadors al vessant nord...
Serra de BUSA pel Cinglalt

Aquesta sortida circular explorarà els indrets coneguts de l'altiplà de la Serra de Busa, però ho farem resseguint el torrent o "rasa de la Valiella", als peus de la Serra de...
Cingles de Malanyeu

Ruta circular per les Serres i Cingles que envolten el poble de Malanyeu, la coneguda com a "Olla de Malanyeu".Els punts més divertits de l'itinerari els trobarem als Graus del...