Reflexio

Histories de la pandemia

Hola Majos i Majes , ara feia temps que no publicava res , una mica de gosseria que arrossego  i manca d’inspiració també.Com que d’asclada no en podem pas parlar...
El món s’enfonsa i nosaltres ens enamorem...

Divendres, 27 de març 2020Sempre he dit que la muntanya és el meu espai de llibertat. Avui m’està prohibit, però els llibres i el cinema segueixen sent dos reductes...
Fent memòria   (anaconda)

Fent memòria (anaconda)

19 DE MARÇ DE 2020Aquests dies de recolliment (obligat) per culpa de l’emergència sanitària pel virus, hi ha moltes tasques a fer, però sempre hi ha un moment per a la...
Volldamms cimeres

Pic de la Portaneille (2.737m) Coma de Ransol, Andorra.Hi ha certes tradicions mil·lenàries que cal cuidar per conservar-les, lluitant perquè la facilitat de l'oblit no...
El frare gros: via blava?

Quedem amb els companys anar a fer la Normal al Frare Gros. Sense saber-ho em conviden a anar a l'única via blava que em quedava per escalar. Valoració: això és una via...
Vies a dues mans + diedre de reflexió

DIMECRES , 29 DE GENERAquest dimecres tenim dues propostes sobre la taula , les dues interesants, però estem pendents de saber quanta gent serem per acabar de decidir.Finalment...
Bardenas reales

Feia temps que no veníem per las Bardenas Reales, la primera ocasió va ser l'any 1996 i aleshores vam fer un recorregut de varius dies en bicicleta, el territori no era tant...
4 vies al pas nou

Després d'uns quants dies de feina equipant línies en aquestes plaques del "Pas nou" finalment hi podreu trobar 4 vies noves.Per accedir-hi cal grimpar per una canal que surt...
Via

Via "Tsunami democràtic"

Aquest dijous amb en Pany em cercat el sol tot fugint de la boira que era senyora de tota la plana.Hem pujat al Pas nou a on el sol ens ha permes escalar amb la temperatura...
Albert Cogall al Serrat del Poll.

Bonica jornada (de reflexió) al Serrat del Poll a Alòs de Balaguer i, puc dir que he arribat a tres conclusions. Primera: tinc que canviar d'espardenyes per caminar sinó...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Dolina Kościeliska

var Latitud_sortida = 49.275600; var Longitud_sortida = 19.868201; var Mapa_defecte = 'OCM'; var doc_track =...
Escalada a grècia 2. leonidio

En aquesta entrada compartiré la  nostra visita   per  les zones de Leonidio una  població costera del Peloponès, molt atractiva i pintoresca...
A dalt - 10 de 1000

J.A. Sanz, 6b(220m)Mallo Frechín, Riglos.Afrodita, V+ (150m)La Predicadera, Serra de Guara.Sembla que després d’anys com a groupie d'El Príncep de les Maduixes tinc el...
Normal a l'Agullola de Rupit . Pla de Fabregas.

La setmana passada ens endinsem en el que per a mi es el millor i mes bucolic lloc per escalar de tot Catalunya, doncs el seu taranna li dona un aire de grandaria ,magestuos...
Ordesa desencadenado

com django unchained, retornar a Ordesa allibera les emocions més salvatges.I com la peli, torno i "desencadeno".Estreno temporada a la Racs, quarta repe, i empato: arrastrada...
Tacte de calcària:  via d'estiu a la nou

Tacte de calcària: via d'estiu a la nou

En acabar d'escalar la via d'Estiu en Ricard em diu que li agrada el tacta de la roca calcària i que avui ha fruit palpant-la. Jo que estic molt habituat - segurament és la...
Vuelta al Puig de Randa y Pas de sa Geneta

Enlace ruta wikiloc : Vuelta al Puig de Randa y Pas de sa Geneta Santuario de Cura Documento de interés De Randa a Cura – Un paisatge per a la reflexió
Quermany Gros (224 m.)

var Latitud_sortida = 41.849000; var Longitud_sortida = 3.114228; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Caminant junts onze anys

Com cada any, després de la caminada, ve el moment de reflexió: ha anat tot bé? ha faltat alguna cosa? què podem millorar? Els inputs que ens arriben dels participants són...
Escalada SALVAJE

Ordesa, un teatro superlativo donde expresar nuestro lado más animal.Si algo define a las escalades del VALLE es su carácter bestial y salvaje. No importa el grado.Las...
Escalar como si fuera la última vez

Pocs sacrifiquen treball, família, amics o conviccions pel neguit d'enfilar-se.Tot una vida convencional foragitada per tal d'escalar.Després de vint-i-cinc anys continuo...
Caminada a trenc d'alba

(Reflexió personal enlloc de les descripcions que m'agraden fer)Avui he anat a la Caminada popular Trenc d’Alba que organitza el meu “tocaIo” Joan Ramon Gonzàlez. Sempre...
Reflexions d’un matí d’estiu.

Aquest hivern passat, exercint la meva professió, estava amb un grup d’alumnes allà on acaba la carretera asfaltada i comença el Trabucador, amb la il·lusió i el...
Pantalles

Bona tarda a tothom! Ja fa unes setmanes que he detectat en molts infants un neguit i impaciència extremada, fins i tot poca motivació i falta de curiositat, tot això m’ha...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Ruta barranquera i reflexió sobre les batudes

Bona ruta,diferent,barranquera la que ens em marcat jo i Álvaro de prop de 16 km i prop de 800 metres de desnivell. Començem al camp de tir de Llíber encara de nit,agafem...
TORRE  del  MANUEL

TORRE del MANUEL

Després del tumultuós, sediciós, il.legal i sobretot i per damunt de tot trist i estressant 1 d'Octubre de 2017 a Catalunya calia, i amb urgència, retrobar-nos amb tot allò...
Entre via i via

Didgeridú, 6b (85m)Paret del Pont, Montserrat.*Aquesta via es troba en una zona sotmesa a regulacions.Els escaladors som molt pesats i cada dos per tres caiem en debats...
Pronto será Viernes

la vida és temps d'espera entre una escalada i la següentEscalant Tepuis a la Sabana Venezolana, móns perduts de bellesa colpidoraLa intensitat del cap de setmana...
Les muntanyes del siscaró

Alçada màxima: 2819mAlçada mínima: 1845mDistància: 16,22 kmTemps empleat: 6h45m (parades incloses)Desnivell + : 1375mDesnivell - : 1375mPont de la Baladosa (1845m) –...
És tard i vol ploure

Tàrrega, V (180m) Roca dels Arcs, Vilanova de MeiàTard no és, però fa una estona plovia i d'aquí una estona tornarà a ploure. Hem sortit de casa plovent, però l'optimisme...
EVA BAEZA 370m. 6a/A1 OBLIGAT-TERRADETS

Avui vos unflaré lo cap donant-li  tombs a una reflexió del nostre Jèsus…un tio molt ben preparat en el tema del medi ambient…es enginyer de no se que , però...
Grafits a les coves

La recent noticia recollida per La Vanguardia sobre grafits a l’Illa de Mona atribuïts als “conquistadores” m’ha donat peu a proposar que tots plegats reflexionem sobre...
Arqueologia: via de l'esquerra del nas

Inici de la via. Dalt el característic NasLa paret del Nas de la Riba havia estat durant els anys 70 i 80 un paratge molt concorregut pels escaladors que aprofitaven l'estació...