Ressenyes

Calders

Tenía ganas de conocer por fin Calders, la semana pasada, el primer intento fue frustrado por la lluvia, hoy el tiempo amenaza con fuerte viento, pero no parece ningún...
Escalada a la Plantació i els Gorros

Hem tornat a Montserrat per fer un parell de vies per la zona de la Plantació i els Gorros. Com en la nostra darrera visita a Montserrat, hem triat vies de la col·lecció d'en...
Conglomerat roig

Carla, V+ (120 m) Mallo Colorado, Riglos.   Oeste Clásica, V (150 m) Mallo Cored, Riglos.   Després d'uns dies per Cavallers arrossegant-nos per les parets...
Via jefe de jefes

DIUMENGE, 20 DE SETEMBRE Aquesta Setmana sortim tres, el Josep , l’ Isabel i jo i d’entrada anem a cercar el bon temps a ponent. Mirant ressenyes que tinc per casa he...
Peña Foratata, via normal

El segon dia a Gourette, tot i les bones previsions meteorològiques, es lleva com al vespre anterior, amb una boira pixanera intensa que no permet de poder sortir a escalar amb...
Serra de Sant Honorat, via Retiro Espiritual

3.09.20  Ja fa un any que no rondem per les moles de Sant Honorat ja que, per causa de la Covid, hem fallat a la nostra cita primaveral amb el massís, i ja toca tornar a...
Cova de les Encantades de Toloriu

22.08.20  Avui ens desplacem a Toloriu, a l’Alt Urgell, per apropar-nos a l’amagada cova de les Encantades, mitjançant un curt itinerari d’uns 8,5 Km (anada i...
Via secouristes

DIJOUS, 03 DE SETEMBRE Aquesta setmana, abans que no s’acabin les vacances i tingui els horaris mes reduïts, tinc ganes de fer una d’aquelles escapades ràpides al...
Nordmagnum al Calderer.

Díedres i fissures guapos intercalats de rostoll genuí de cara nord ( escombreres,herbes i companyia )M'imagino que amb els anys i les repeticions es pot acabar convertint en...
Ascensió al Puig de Tretzevents (2.731 m)

El Puig de Tretzevents (o de Tres Vents com el denominen els mapes francesos) és un dels darrers cims pirenencs de més de dos mil metres. Més a l'est només queden algunes...
Little Traguet a la Cova del Tabac.

No està pas malament del tot,hi ha trams de placa fissurada ben xulos alternats amb trams on s'ha de ser delicat amb la roca i hàbil possant...
La primavera que ens van robar

Dioni, 6a (160m) Roc dels Collars, Canelles.Corria l'hivern del 2020 i, innocents nosaltres de no saber que ens clausurarien, ens en vam anar a escalar. Tocava esquiar, però la...
Sabina Mosquitera a Gitarriu.

L'anomenada Integral de Gitarriu consisteix en enllaçar les tres feixes de Gitarriu aconseguint així un recorregut ben reeixit i variat on només caldrà caminar uns metres...
Ascensió al Pimené (2.801 m)

El Pimené té la fama de ser un dels cims més panoràmics dels Pirineus. Malgrat que la seva altitud no és molt gran, la seva situació, elevat sobre la població de Gavarnie...
Cingles de la creueta

DIUMENGE, 19 DE JULIOLDesprès de l’ activitat d’ ahir, tinc clar que avui no convé fer “bestieses”, (el cos ja no aguanta com abans).He quedat amb la gent de...
Picos de astazú

Són les quatre de la tarda que sortim de l'aparcament de la Vall de Pineta i comencem a fer camí cap al Balcón de Pineta, ens esperen uns 1300 m de desnivell fins a l'Ibón...
Porta

08-07-2020 Cerdanya Porta La Fullatera Via :  Gas Oil (sortint per la Ni Sueur) Com que he arribat tant fets pols no  he tingut esma de pujar al altre costat del...
Via Màgica a la Dent de Cabirols

Aquest dissabte, amb el Pep, vam anar a veure si érem capaços de trobar el recorregut de la via Màgica de la Dent de Cabirols, al Pedraforca. Es tracta d'una via antiga...
Ascensió als pics d'Astazú (3.071 m)

Hem dormit al nostre petit campament, plantat al costat del Llac de Marboré a 2.550 metres d'altitud. És un indret singular, situat a sota mateix de la cara Nord del Monte...
Ressenyes de Penia di Canazei.

Sector situat al passeig del poble de Canazei,tope urban.Sector interessant per dies de tempesta inminent ja que amb una mica de sort podrem aparcar a 20 metres de les...
Camins de Collbató, 2

Clot de la Mònica - Pas de la Mallenquera - Miradors de Sant Joan - Camí Vell9.06.20  En la primera sortida amb cara i ulls després del confinament, ens atansem a...
Via itzi

DIUMENGE, 14 DE JUNYDesprès de l’ ensurt de dimecres, aquesta setmana no vull forçar i evito sortir el dissabte amb la colla, però per diumenge he quedat amb el meu fill...
Ressenyes del Sector Contravent,Céllecs.

Fem una visita llampec a aquest sector que es troba comprès entre els sectors Zurullade i Chikimonki de manera que podem sumar una vintena d'itineraris en el mateix...

Com seguirem

Avui fa 81 dies que estem confinats (83 els d’Igualada) i això encara no s’ha acabat.Aquests dies, lluny del nostre "hàbitat natural" hem comprès que un/a muntanyenc/a no...
Sajolida a Malanyeu.

Ens ha agradat molt,típic gruyere de roca súper bona i d'escalada entretinguda,més per l'autoasegurament que pels moviments en si.Més o menys et pots anar assegurant bé...
Les Germanes del Sot del Bac

La sortida d'avui havia de ser purament fotogràfica. Es tractava de fer algunes fotos que em faltaven per documentar correctament algunes entrades antigues del blog....
L’ACET ara és Roca Nua

Després de diverses reunions en assemblea general, l’ACET (l’Associació Catalana d’Escalada Tradicional), fa un canvi de nom i s’anomena Associació...
Via Altimira al Pic del Martell.

Una d'aquelles vies poc freqüentades del Pic del Martell,cosa que ens obligarà a barallar-nos amb un parell d'arbres.Típic itinerari de l'indret d'escalada atlètica...
Cerdà Pokorski al Calderer.

Una altre de les clàssiques del Pedraforca!. Un pèl més aèria i difícil que la seva veïna i també hipereeptida Gran Díedre. Súper recomanable si ens agraden o...
Ruiz Justicia als Plecs del Llibre.

Itinerari esportiu que recorre un esperó ben trempat amb molt bon ambient.Els entesos de Sant Llorenç diuen que la roca és bona,deu ser veritat.Bastant equipada primer amb...
El Camí de l'Alzina.

Una escalada ben senzilla però que fa prou patxoca,amb unes plaques finals de traca i mocador en el seu grau.Ideal per agafar-li el punt a la placa montserratina ( molt...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Viatge Apatxe a la Pastereta.

Itinerari de caràcter esportiu,escalada de xapa i segueix.Totes les tirades són guapes d'escalar i totes són de placa,això si a trams fineixa i a trams es rema de ganda a...
Coll de Port i Torrent  de les Grutes i del Lloro

Coll de Port i Torrent de les Grutes i del Lloro

Aquesta és una entrada singular del blog i, segurament, serà l'última abans d'un obligat parèntesi en les activitats de muntanya, que pot ser llarg. Des del mes de setembre...
Repressa....!!

Com podeu veure, porto un munt de dies sensa penjar cap...
Via antipsicotica

DISSABTE, 07 DE MARÇAquesta setmana sortim amb l’ intenció d’anar de descoberta a la zona de l’Alt Urgell.Com sempre sortim del Bruc i aquesta vegada som quatre . El...
Vies somni kiowa + revenja modoc

DIMECRES, 04 DE MARÇAl començar la setmana , com sempre, fem la crida a tota la colla per saber qui sortirà, encara que alguns ja ho sabem perquè el Joan ja va dir-nos la...
Ressenyes de Puigsobirà Central.

Aquest sector compta amb nou de vies equipades amb químics menys una que te bolts.Com a tot el Moianès es tracta de recorreguts curts i concentrats,molts d'ells a bloc.Si...