Ressenyes

Dent d'Orlu, via Tapas Sans Dalle

19.09.18  Enmig de l’alta vall del riu Arièja (a la comarca francesa de les Vals d’Acs), s’alça l’imponent pic de Brasselh (2222 m), un ullal de roca blanca més...
La Gavina

11-07-2018                       Gorra Frígia Via  :...

Celtas Cortos al Cingle de Dalt.

Escalada d'aventureta on hem de tenir clar que no crec que hi vagi molta gent. Això vol dir que ens esgarrinxarem una miqueta i que no ha baixat tot el que havia de baixar. Si...
Combinació de crestes: montnou i sahara lliure

El Solsonès és una comarca que té guanyada la fama de roca inestable. Especialment el conglomerat, sobretot si el comparem amb el montserratí. Avui anem a trepitjar la zona...
Via RUPI-GARRETA a lo Sabardó. Camarasa

Diumenge 12 d'agost de 2018El Sabardo podríem dir que no es una agulla pròpiament diferenciada de la paret com es el seu veí, el Puro. Es com una llastra des-enganxada de la...
Little Big Horn a la Roca Gris.

Malgrat algun tram herbós a la primera tirada i sobretot al segon llarg la resta és prou lluida.Nosaltres hem sortit pel darrer llarg de la Tarantel.la,si tenim ganes de...
Escalada esportiva a sant miquel de la tosca

Sant Miquel de la Tosca és una bella raconada entre els pobles de Vilosell i La Pobla de Cérvoles. Constitueix un indret paradisíac on escalar entre la solitud. A l'estiu en...
Via ROCA VIVA al Pic de la Solana de Llauset

Diumenge 29 de juliol de 2018El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la...
Divorci Inminent.

No ens ha acabat de fer el pes,ens ha agradat molt més la veïna Orgull Mapuche. De fet si la tornés a fer només faria els llargs 2 i 3 en un de sol en plan esportiu,ràpel...
Via castells barbera

DIMECRES 25 DE JULIOLTercer dia d’activitat, avui hem quedat amb el Marc a Martinet, ell ens acompanyarà en el nostre projecte al Cadi.Sortim de Martinet a les vuit i mentre...
Ribes Sabater al Cilindre.

Gran clàssica!.Dificultats suaus,ambient aeri,bona roca i alguns bolts que donen vidilla.La veritat és que ens ha agradat molt. Hem enllaçat la segona i terçera tirada sense...
Magdalena Inferior, via Rataplan

20.07.18  Cada cop que hem pujat o baixat per les Escales de Jacob, enclavades entre les agulles de la Magdalena Inferior i la Gorra Marinera, en Pau em comentava «Algún...
Ambient alpí: la cresta de cubil

5a tirada(Personal - La vam clavar. La previsió del temps era molt dolenta. Ja havíem dit de suprimir la sortida però vam veure que havia una forquilla de "bon temps" pel...
Orgull Maputxe al Serrat d'en Muntaner.

Discrepem amb les dues opinions que haviem llegit a la xarxa. En primer lloc ens recomanàvem fer el primer llarg i nosaltres l'hem fet i en cas de repetir la via entraria per...
Jean Arlaud

Malgrat la incertesa de si, finalment, s'acabarà realitzant el trekking al voltant del Matterhorn (l'agència em té amb l'"ai" al cor i encara no l'ha confirmat !!), segueixo...
Antón Ribas al Pic del Martell.

Ens ha semblat una via ben rodona on totes les tirades són xules d'escalar.Recorregut generalment de fissures i díedres amb un parell de trams de placa.La roca és...
Agulla de la Granota, via Pique Longue

29.06.18  Ja ha començat l‘estiu i això es nota amb un augment sobtat de les temperatures, però avui el dia s’ha llevat fresquet gràcies a l’abundant pluja del...
Pensionistes a l'Extrem del Montroig.

Aquesta via sempre ha estat envoltada de certa pol.lèmica.En el seu dia fou la primera via de la paret però no es va conformar a atacar el punt més dèbil de la paret sinó...
Mas Brullet al Serrat del Moro.

Bona escalada de fissures i díedres de caràcter clarament atlètic. Una de les grans clàssiques del vessant nord montserratí fins al punt que hom afirma que "Qui la Mas no...
Gorra Frígia, via Fernando Lajarín

19.06.18  Semblava que, just a les portes de l’estiu, el temps començava a millorar i la calor es faria evident, per això en Pau em proposa d’anar a la Gorra Frígia...
Normal al Cavall Bernat de St.Llorenç.

Via d'alt interès históric ja que es tracta d'una de les primeres escaldes documentades de Catalunya. Més enllà d'aquesta dada malgrat que curta resulta una bonica escalada...
Pitufos

DIUMENGE, 17 DE JUNYPoques vegades una via “ aparent ment fàcil” em deixa aquest regust a la gola i no sé si ha estat la tensió que hem passat o la calor, però hem...
Aquest any si al Masmut.

Bona via de fissures,hi trobarem bon ambient i una ruta ben mantinguda i carregada de lógica.Per trencar la monotonia al penúltim llarg ens caldrà escalar una contundent...
El camí dels alamalivons

Ressenyes del LlorençAra fa 8 anys que vaig escalar amb el Jaume la via "Arantxa al país dels sons amagats" . El lloc és molt maco i, encara que la roca no sempre és de...
Via Alfa Centaure Platinum.

Activitat aventurera on trobarem algunes tirades ben parides i d'altres més herboses i cutres.Recomanable per escaladors una mica tot terrenys que busquin una escalada llarga i...
Arnau-Oleguer al solell de Queralt. 27-05-2018.

Penyasegats per on va la via Arnau-OleguerEl darrer diumenge de maig decidim anar al Santuari de Queralt a fer una matinal, encara no fa massa calor el que ens anima, aquesta...
Ressenyes de Can Saliner,Ullà.

Aquest cop no hem pogut fer totes les vies i per tant no he dibuixat les ressenyes. Esperem tornar en breu a tatxar tot el sector i poder dibuixar-les. Mentrestant posso...
Escalada a Riugrèixer.

Bona zona per l'estiu ja que és força ombrívola i ventada,de totes maneres com que està situada en un engonrjat amb dues parets contraposades durant tot el dia tindrem vies...
Via Escorrialles a la Paret de Catalunya.

Una més d'aquest pany paret: díedres prou guapos i el rostoll inevitable.L'aventatge en aquest cas és que la verdura és abaix i quan arribes a dalt ja no te'n recordes.La...
Via aina + esportiva

DISSABTE, 26 DE MAIG.Després del lapsus de dimecres, aquesta setmana no vull quedar-me sense escalar, encara que faci mal temps !!.Però tampoc cal anar a cercar l’aigua,...
La cova de Na Blanca i el recingle del Tití

21.05.18  Al nord de la mola on es troba encinglerada Siurana, es dreça la mola bessona de la Siuranella, separada d’aquella pel barranc de l’Estopinyà. Els...
Ressenyes nou sector esportiu a Camarasa.

Fent neteja de ressenyes pel móbil he trobat les d'aquest nou sector esportiu a Camarasa.La carpeta no tenia nom,si algú ho sap i ho vol afegir ja dirà.Igualment si les...
Badalona a la Panxa del Bisbe.

Bonica escalada de roca fantàstica i hàbil recorregut a la recerca dels punts fébles de la paret. En algún blog s'afirma que l'esclada te un punt d'expossada, jo afegiria...