Ressenyes

Com seguirem

Avui fa 81 dies que estem confinats (83 els d’Igualada) i això encara no s’ha acabat.Aquests dies, lluny del nostre "hàbitat natural" hem comprès que un/a muntanyenc/a no...
Sajolida a Malanyeu.

Ens ha agradat molt,típic gruyere de roca súper bona i d'escalada entretinguda,més per l'autoasegurament que pels moviments en si.Més o menys et pots anar assegurant bé...
Les Germanes del Sot del Bac

La sortida d'avui havia de ser purament fotogràfica. Es tractava de fer algunes fotos que em faltaven per documentar correctament algunes entrades antigues del blog....
L’ACET ara és Roca Nua

Després de diverses reunions en assemblea general, l’ACET (l’Associació Catalana d’Escalada Tradicional), fa un canvi de nom i s’anomena Associació...
Via Altimira al Pic del Martell.

Una d'aquelles vies poc freqüentades del Pic del Martell,cosa que ens obligarà a barallar-nos amb un parell d'arbres.Típic itinerari de l'indret d'escalada atlètica...
Cerdà Pokorski al Calderer.

Una altre de les clàssiques del Pedraforca!. Un pèl més aèria i difícil que la seva veïna i també hipereeptida Gran Díedre. Súper recomanable si ens agraden o...
Ruiz Justicia als Plecs del Llibre.

Itinerari esportiu que recorre un esperó ben trempat amb molt bon ambient.Els entesos de Sant Llorenç diuen que la roca és bona,deu ser veritat.Bastant equipada primer amb...
El Camí de l'Alzina.

Una escalada ben senzilla però que fa prou patxoca,amb unes plaques finals de traca i mocador en el seu grau.Ideal per agafar-li el punt a la placa montserratina ( molt...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Viatge Apatxe a la Pastereta.

Itinerari de caràcter esportiu,escalada de xapa i segueix.Totes les tirades són guapes d'escalar i totes són de placa,això si a trams fineixa i a trams es rema de ganda a...
Coll de Port i Torrent  de les Grutes i del Lloro

Coll de Port i Torrent de les Grutes i del Lloro

Aquesta és una entrada singular del blog i, segurament, serà l'última abans d'un obligat parèntesi en les activitats de muntanya, que pot ser llarg. Des del mes de setembre...
Repressa....!!

Com podeu veure, porto un munt de dies sensa penjar cap...
Via antipsicotica

DISSABTE, 07 DE MARÇAquesta setmana sortim amb l’ intenció d’anar de descoberta a la zona de l’Alt Urgell.Com sempre sortim del Bruc i aquesta vegada som quatre . El...
Vies somni kiowa + revenja modoc

DIMECRES, 04 DE MARÇAl començar la setmana , com sempre, fem la crida a tota la colla per saber qui sortirà, encara que alguns ja ho sabem perquè el Joan ja va dir-nos la...
Ressenyes de Puigsobirà Central.

Aquest sector compta amb nou de vies equipades amb químics menys una que te bolts.Com a tot el Moianès es tracta de recorreguts curts i concentrats,molts d'ells a bloc.Si...
Vies elia i super amics

DIJOUS, 27 DE FEBRERNo es gens habitual que pugui sortir dos dies entre setmana però aquesta vegada he pogut fer-ho i cal aprofitar-ho.Ahir varem quedar amb l’Isabel per...
Vies gran slab + sr. tarzan+ tsunami

DIUMENGE, 23 DE FEBRERA principis de setmana he quedat amb l’Isabel per fer una sortida el diumenge, donat que dissabte (carnaval) tinc compromisos familiars.Aprofitant que...
Pala Alta del Montroig, via Diedre Blanqueta

7.02.20  Quan vam fer la via del Lluís a la Pala Alta del Montroig, vam passar, de retorn per la pista, sota el Diedre Blanqueta. Ens hi vam quedar una bona estona...
La gran diagonal + esperó alfarras

DISSABTE, 08 DE FEBRERSanta Ana és un zona d’escalada esportiva per excel·lència, amb tots els seus ingredients, poca aproximació, grau potent, possibilitats de assegurar...
Camins de Collbató, 1

Drecera dels Graus - Camí Vell - Pla de Sant Miquel - les Feixades - la Salut26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant...
Montserrat Sud, pel Camí Vell i les Feixades

26.01.20  Clàssica ruta circular des de Collbató pel vessant sud de Montserrat, mitjançant un itinerari d’uns 10 Km de recorregut i 550 m de desnivell que correspon...
Montserrat Sur - Collbató, sector Primer Pis.

Un día curioso el domingo 02-02-2020, el día 33 del año y faltan 333 días para que termine. Junto com mi compañera Mar, que hacia que nos salíamos juntos a escalar, no...
Aresta ger + toset toset

DISSABTE, 18 DE GENERAquest dissabte estem a les portes d’una onada de fred i mal temps pero tot i no tenir clar on anar decidim sortir.Finalment a la convocatòria hem quedat...
Josep, elena i oriol

DIUMENGE, 12 DE GENERAquesta setmana hem quedat en sortir amb el Guillem, que fa molt temps que no coincidim sempre e escalar amb el teu fill.De les propostes que fa sembla que...
Vies Borges i Felicitat al Roc de Ponent.

Primers metres de la Borges.Fem aquest parell de vies probablement poc repetides.La Borges m'ha agradat molt per ser ben sostinguda i amb ambient per lo curta que és.No s'ens...
Ressenyes del sector El Queixal.

Cal ser curós amb la roca ja que moltes de les vies presenten trams de roca a controlar,tot i que hi ha panys on la pedra és boníssima.Conta amb un total de 14...
Roc fuirós

DIMECRES, 01 DE GENERAquest any a diferencia d’altres anys, anem per celebrar el Cap d’Any en una casa rural de l’Alt Empordà i m’agradaria començar l’any fent una...
Bones Festes.

2019 a punt d'acabar-se, així que us desitjo unes bones festes a tots i un bon 2020. Fent un repàs mental de les activitats realitzades, no podem pas dir que hagi estat un mal...
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
La Filigrana, via Ratafia

11.12.19  Una “filigrana” és, per definició, un refinat treball d’artesania i això és el que sembla aquest modest monòlit de la regió d’Agulles que, malgrat...
Via Tripijocs al Folló.

Proposta ideal per començar a fer bricolatge amb els ferros sense massa compromís;jugarem a equipar dos o tres passos entre parabolts de manera que en cas de fallar volarem un...
Via TRIPIJOCS al FOLLO

Aprofitant la llum i la temperatura encara adient de les tardes d'aquesta mogudeta tardor ens atancem als Cingles del Follo des de la població de Tagamanent.Fem...
Cuchillares de Contreras

Fa molts anys, l'abril de 1979, vam fer una escapada als Cuchillares de Contreras, una zona d'escalada situada en el paratge anomenat Hoces del Cabriel, en el límit entre les...
Camins i escalades als Ecos

Una singular jornada montserratina amb una mica de tot: excursió pels Ecos, fotografies de Montserrat, camins equipats, vols de dron i dues petites escalades, en una sortida...
Pic Nic al Serrat dels Monjos.

Una via ben reeixida,la clàssica del Serrat dels Monjos.La veritat és que totes les tirades m'han agradat,l'escalada és variada alternant constantment el díedre i la...
Ferrada d'Ulldecona

17.11.19  Després d’haver escalfat els motors a la ferrada de la Creu de Ribes de Freser, ara toca posar els músculs en marxa i donar gas a tope, com se sol dir, ja que...