Ressenyes

Ascensió al Yelmo (1.707 m)

Avui hem tancat la nostra estada de tres dies a la Pedriza del Manzanares amb l'ascensió al Yelmo, un dels principals cims de la zona. No és el cim més alt de la Pedriza...
Pared de Santillana

En el segon dia d'activitats a la Pedriza hem fet un llarg recorregut per alguns dels llocs més emblemàtics de la zona. L'objectiu final era la Pared de Santillana, situada a...
Cantocochino i Peña Sirio

Ara fa 40 anys, el desembre de 1978, vaig escalar per darrera vegada a la Pedriza del Manzanares. Aquest sector de la Serra de Guadarrama té un paisatge singular, amb roques,...
Cincuentones

DIMECRES, 14 DE NOVEMBREEl dimarts va trucar-me el Juan Carlos per dir-me que el dimecres podia sortir a escalar i el mecanisme va posar-se en moviment.Tenim una via en cartera...
Desiree al Cavall Bernat.

Bona alternativa als embusos de la Punsola menys sobada però un pèl més dura...igual de guapa!.Molt bon ambient que ens farà gaudir d'una escalada ben sostinguda i amb més...
Cresta del Ferran

Al gener de l'any 2002 vam venir a fer la Cresta del Ferran per primera vegada. Feia poc que s'havia publicat una ressenya en el Vèrtex i l'activitat ens va semblar atractiva....
Directa Correveidile al Pic del Martell.

La primera tirada l'he trobat guapa per vertical i mantinguda,el segón llarg és xulo però són ressalts sense continuïtat igual que la terçera tirada.La paret és la que...
El llaç groc i la pantera rosa

Aquí teniu les ressenyes de les dues vies La pantera rosa. i el Llaç grocAquest dissabte vam anar a l'Abella de la Conca a escalar aquestes dues vies.Mentre en Jordi...
Puntal de l'Albarda, via Aresta Ribas

28.09.18  Després de diversos intents frustrats, per culpa del mal temps i els vents huracanats, per fí ha caigut l’aresta... em refereixo a l’Aresta Ribas del Puntal...
Cova de les Rondes

El seguidors del blog deuen recordar que ja hem anat dues vegades a la Cova de Les Rondes sense aconseguir els objectius previstos. Aquesta cova té dues entrades i el...
Via tapia jover

DIMECRES , 03 D’OCTUBREAquest dimecres vaig quedar amb el Manel per fer una sortida i com tenim per costum la fem extensiva a tots els membres del grup.A mida que va...
Castells Barberà a la Roca Verda.

Als tres membres de la cordada la via ens va agradar.Varem trobar-la lógica,amb bona roca,variada i amb un tram ben sorprenent a la quarta tirada.Dit això heu de saber al que...
Pic d'arbizon

El Pic d'Arbizon situat a dins de França al departament dels Alts Pirineus és un d'aquells cims que de tant en tant veus a les guies i ressenyes i que mai decideixes d'anar-hi...
Ressenyes Placa Sol Naixent,Moretona.

Accés: Circulant per la N-141c entre les poblacions de Calders i Moià cal estar atents al punt quilomètric 24.Si venim des de Moià just passat aquest punt quilomètric ens...
Dent d'Orlu, via Tapas Sans Dalle

19.09.18  Enmig de l’alta vall del riu Arièja (a la comarca francesa de les Vals d’Acs), s’alça l’imponent pic de Brasselh (2222 m), un ullal de roca blanca més...
La Gavina

11-07-2018                       Gorra Frígia Via  :...

Celtas Cortos al Cingle de Dalt.

Escalada d'aventureta on hem de tenir clar que no crec que hi vagi molta gent. Això vol dir que ens esgarrinxarem una miqueta i que no ha baixat tot el que havia de baixar. Si...
Combinació de crestes: montnou i sahara lliure

El Solsonès és una comarca que té guanyada la fama de roca inestable. Especialment el conglomerat, sobretot si el comparem amb el montserratí. Avui anem a trepitjar la zona...
Via RUPI-GARRETA a lo Sabardó. Camarasa

Diumenge 12 d'agost de 2018El Sabardo podríem dir que no es una agulla pròpiament diferenciada de la paret com es el seu veí, el Puro. Es com una llastra des-enganxada de la...
Little Big Horn a la Roca Gris.

Malgrat algun tram herbós a la primera tirada i sobretot al segon llarg la resta és prou lluida.Nosaltres hem sortit pel darrer llarg de la Tarantel.la,si tenim ganes de...
Escalada esportiva a sant miquel de la tosca

Sant Miquel de la Tosca és una bella raconada entre els pobles de Vilosell i La Pobla de Cérvoles. Constitueix un indret paradisíac on escalar entre la solitud. A l'estiu en...
Via ROCA VIVA al Pic de la Solana de Llauset

Diumenge 29 de juliol de 2018El Pic de la Solana de Llauset està situat en mig de vall del riu Llauset i la vall d'Anglios, en la part aragonesa de la...
Divorci Inminent.

No ens ha acabat de fer el pes,ens ha agradat molt més la veïna Orgull Mapuche. De fet si la tornés a fer només faria els llargs 2 i 3 en un de sol en plan esportiu,ràpel...
Via castells barbera

DIMECRES 25 DE JULIOLTercer dia d’activitat, avui hem quedat amb el Marc a Martinet, ell ens acompanyarà en el nostre projecte al Cadi.Sortim de Martinet a les vuit i mentre...
Ribes Sabater al Cilindre.

Gran clàssica!.Dificultats suaus,ambient aeri,bona roca i alguns bolts que donen vidilla.La veritat és que ens ha agradat molt. Hem enllaçat la segona i terçera tirada sense...
Magdalena Inferior, via Rataplan

20.07.18  Cada cop que hem pujat o baixat per les Escales de Jacob, enclavades entre les agulles de la Magdalena Inferior i la Gorra Marinera, en Pau em comentava «Algún...
Ambient alpí: la cresta de cubil

5a tirada(Personal - La vam clavar. La previsió del temps era molt dolenta. Ja havíem dit de suprimir la sortida però vam veure que havia una forquilla de "bon temps" pel...
Orgull Maputxe al Serrat d'en Muntaner.

Discrepem amb les dues opinions que haviem llegit a la xarxa. En primer lloc ens recomanàvem fer el primer llarg i nosaltres l'hem fet i en cas de repetir la via entraria per...
Jean Arlaud

Malgrat la incertesa de si, finalment, s'acabarà realitzant el trekking al voltant del Matterhorn (l'agència em té amb l'"ai" al cor i encara no l'ha confirmat !!), segueixo...
Antón Ribas al Pic del Martell.

Ens ha semblat una via ben rodona on totes les tirades són xules d'escalar.Recorregut generalment de fissures i díedres amb un parell de trams de placa.La roca és...
Agulla de la Granota, via Pique Longue

29.06.18  Ja ha començat l‘estiu i això es nota amb un augment sobtat de les temperatures, però avui el dia s’ha llevat fresquet gràcies a l’abundant pluja del...
Pensionistes a l'Extrem del Montroig.

Aquesta via sempre ha estat envoltada de certa pol.lèmica.En el seu dia fou la primera via de la paret però no es va conformar a atacar el punt més dèbil de la paret sinó...
Mas Brullet al Serrat del Moro.

Bona escalada de fissures i díedres de caràcter clarament atlètic. Una de les grans clàssiques del vessant nord montserratí fins al punt que hom afirma que "Qui la Mas no...