Ribes

Ascensió als Torreneules

El Torreneules és un dels cims més clàssics de Núria, ja que domina des de l'altura la Vall del Fresser i és molt visible des de tota la Vall de Ribes. Aquest cim té una...
Volta al Montsec de Tost

var Latitud_sortida = 42.287095; var Longitud_sortida = 1.495125; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Gósol - Moripol

var Latitud_sortida = 42.231158; var Longitud_sortida = 1.661455; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Canals de Catllarí

var Latitud_sortida = 42.128875; var Longitud_sortida = 1.709082; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Terra de Nómades.

Des del meu punt de vista aquesta via pot estar en la trilogia de les tres clàssiques llargues i de grau assequible del vessant sud monserratí juntament amb l'Aresta Ribes i...
El Cilindre de Montgai, via Ribes-Sabaté

21.02.20  Després d’haver anat a escalar dos cops seguits al Montroig, ara per a variar anem un xic més avall d’aquesta serra: a Sant Llorenç de Montgai, indret que...
Taga

Ribes de Freser, Taga, Ribes de Freser.
Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...
Ferrada d'Ulldecona

17.11.19  Després d’haver escalfat els motors a la ferrada de la Creu de Ribes de Freser, ara toca posar els músculs en marxa i donar gas a tope, com se sol dir, ja que...
Taga (2.035 m)

Dissabte 2 de novembre de 2019Hora de sortida: 2/4 de set del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h.Desnivell: 700 m.Dificultat (1): Mitjana.Programa:...
Pels camins del comte Arnau, 3

Coll de Jou - Creu de Sant Amand - Saltor - Collet del Vent - Coll de Jou19.10.19  Una nova incursió per les terres llegendàries del comte Arnau, en aquesta ocasió al...
Tímidament

Aresta Ribes-Vidal, V (390m) Roca Regina, Terradets.El rotllo d'homes, dones, nens i superherois no ens és d'aplicació; les feixes de l'una, l'aresta de l'altra o el pànic a...
Canvi climbàtic

DIMECRES, 16 D’OCTUBREAquesta setmana tinc malament el tema d’anar a escalar lluny, cal que arribi a casa al migdia per tant s’imposa quedar-me per Montserrat.Però les...
Per l'Alt Penedès i el Garraf

Aquest cop fem una ruta matinal per terres prou conegudes.Sortim de sant Sadurní direcció a Gelida per la C-243b per agafar la pista que porta a la Serra del Pi del Moió tot...
Cresta dels Racons

La Cresta dels Racons separa els dos cims bessons del mateix nom: el Pic del Racó Gros (2.779 m) i el Pic del Racó Petit (2.785). Curiosament, els noms dels cims no concorden...
Balcón de Pineta (2.430 m)

Dissabte 31 d’agost de 2019Hora de sortida: Set del matí.Ubicació: Comarca del Sobrarb.Temps aproximat: 9 h (14 km)Desnivell: 1.300 m (acumulat)Dificultat (1): Molt...
Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h (10,7 km)Desnivell: 850 m.Dificultat (1):...
GR5: Refugi de La Balme - Landry

L'etapa d'avui ha estat més fàcil que les anteriors. En realitat ha estat una etapa de transició en la que hem baixat del refugi de La Balme fins a la població de...
Pilar martinez a la gorra frigi: no defrauda

Quan vam quedar amb l'Aleix per anar la via Pilar Martínez a la Gorra Frigi no pensava que m'aportaria res de nou. Una més a la Gorra Frigi, vaig pensar.Anàvem per veure si...
Mont aiguille: la muntanya republicana

Mont Aiguille és una muntanya que imposa com ho fa l'Urriellu, el Cerví, el Pedraforca, el Cavall Bernat, així que no us sorprendrà gaire si comenceu a fer fotos i més...
De Ribes a Ribes

Sortim de la benzinera del Llac direcció a Ribes de Freser on poc abans seguim la carretera a la Massana per fer cap a Pardines.D'aquí i per la Collada Verda fem via a...
Roc de la Guàrdia

var Latitud_sortida = 42.359650; var Longitud_sortida = 1.405510; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Integral misting wall

DIMECRES, 24 D’ABRILPer fi s’ha acabat la Setmana Santa i tot comença a tornar a la normalitat.Nosaltres , per seguir amb la tradició convoquem a la colla per sortir el...
Esparreguera a la Roca Gris.

Una de les més repetides de l'indret gràcies a la seva dificultat moderada,excel.lent rocam i equipament prou abundant,bolts i dos claus.La via ens ofereix una escalada...
Via de l' hereu

DIMECRES, 20 DE MARÇA principis de setmana vaig quedar amb el Josep per anar a “El Barrico” una zona que ell no coneix i el dimarts fem extensiu la proposta a la resta de...
Via VILABONA a la Serra d'Encies a Vilamala

Dissabte 2 de març de 2019El Clot de Vilamala es, com he descrit en altres entrades, un lloc salvatge i solitari. La via VILABONA dels germans Masó, la vaig estar mirant fa un...
Nova guia d'escalada al Ripollès.

Els incombustibles pencaires del Komandoripollès estan fent un verkami per tal de finançar una nova guia d'escalada a la Vall del Fresser.Hi apareixeran una dotzena de sectors...
La cresta de les roques roies

En arribant a la pressa de Santa Anna hi ha una cresta que recorda les agulles de Travessany. Ja sé que em direu una mica exagerat però el meu poc senderi me les recorda. Feia...
Punta d'Incianao (2.575 m) amb esquís

Avui la previsió del temps era bastant dolenta. Tot i que no es preveien grans nevades, el dia s'esperava molt tapat, amb nevades esporàdiques i, el que és pitjor, amb vent...