Rosa

Crònica de Noruega del 13 d’agost

Diumenge 13 d’agost de 2017: Comencem el dia amb un suculent i extraordinari bufet lliure a l’hotel. Puntual a les 9:00 h, la nostra guia peruana a Oslo Rosa Cardenas, ens...
Canal Baridana, Vulturó, Canal del Cristall

Avui hem fet una magnífica excursió per la Serra del Cadí, recorrent dues de les més clàssiques canals de la seva muralla nord i pujant al Puig de la Canal Baridana o...
Matinal al pic de Duraneu

16.07.17  Fàcil i ràpida ascensió al pic de Duraneu (2539 m), situat a la serra de l’Artiga, a l’Alta Cerdanya, sobre l’antiga estació d’esquí d’Er Puigmal...

Sortida de vacances

Que un trajecte, recorregut, itinerari, sigui un viatge o  una excursió, depèn de la finalitat de qui fa el trajecte.Qui va per feina a una ciutat alemanya, posem per...
Tour del malpás

Han passat vint anys dença que vaig remuntar el Puerto Viell per anar també a fer el Pic de Malpás, en aquella ocasió el mal temps en va impedir fer cim i l'endemà ens vam...
Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
Pel Picancel i el Catllaràs

Aquesta zona del Berguedà és d'aquelles que cal fer dues o tres vegades l'any, els seus paisatges i els boscos i fagedes o aconsellen.És una bona zona també per anar a...
Grampians vies  llargues i caminades

Grampians vies llargues i caminades

Tal com deia en l’anterior post, Grampians és un lloc molt intens a on hem pogut gaudir de moltes cares de l’escalada i paissatges al·lucinants.Aquí deixo algunes vies...
Pilar Martinez

20-07-2017MonestirGorra Frígia Via :  De la Pilar M.Darrerament no venim gaire per Montserrat, ens fa mandra caminar per anar a trobar vies diferents i les que podem fer...
Cova del Granit (2). Torla, Huesca.

...segueix de l'apunt d'ahir...Situació i accésAccedim per la comarca pirenaica aragonesa del Sobrarbe, en direcció al Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido.La població...
Pic de la mainera

Sortida realitzada en dos dies pernoctant al Refugi de Colomina. El primer dia de Sallente pugem pel camí que ressegueix la Canal de Pígolo fins a trobar las vies del carrilet...
Alfanhui (patriarques)

DISSABTE , 15 DE JULIOLEncara estic un xic adolorit de les hores de cotxe i la patejada de dijous, però s’acosta el cap de setmana i no vull perdre pistonada,  cal anar...
Ascensió a la Punta Giordani (4.046 m)

Avui hem acabat les nostres activitats en el massís del Monte Rosa amb aquesta senzilla ascensió a un dels quatremils més asequibles dels Alps. En realidad es tracta d'un cim...
Punta Zumstein, Signalkuppe, Punta Parrot

Una altra gran jornada de muntanya en el massís del Monte Rosa, amb l'ascensió de tres "quatremils". Hem sortit amb les primeres llums del refugi Capanna Gnifetti, un refugi...
El Passo del Naso

L'activitat prevista per avui era la travessia entre els dos principals refugis de la vessant italiana del Monte Rosa: el Quintino Sella al Felik i la Capanna Gnifetti. Aquesta...
Ascensió al Castor (4.223 m)

Avui hem fet la primera ascensió en aquesta sortida de cinc dies al massís del Monte Rosa. L'ascensió al Castor és relativament curta, ja que el punt de partida està molt...
Refugi Quintino Sella al Felik

En el nostre primer dia d'activitat al Monte Rosa hem fet l'aproximació al refugi Quintino Sella al Felik, una magnífica base d'operacions a la vessant italiana del Monte...
Ascensió al Pic de la Mainera (2.904 m)

De bon matí, després d'esmorzar en el refugi de Colomina, hem iniciat l'ascensió al Pic de la Mainera. Érem una bona colla, ja que es tractava de la tradicional ascensió a...
Refugi de Colomina

Aquest any, amb el grup del GR, hem organitzat la tradicional ascensió a un cim dels Pirineus com fem cada juliol. Aquest any el cim triat ha estat el Pic de Mainera, a la Vall...
Les serres d'Odèn i Port del Comte 2017

Aquesta ruta la vàrem fer per primer cop el juny del 2016 i és d'aquelles que val la pena fer un cop l'any, la zona per on transcorre prou s'ho val.Després d'un bon...
El Serrat de la Foradada

Els seguidors del blog deuen recordar que fa poques setmanes vaig fer una incursió matinal a Montserrat per pujar el Serrat de la Foradada per un curt camí equipat. Vaig fer...
Valls d'Àrreu i Airoto

Vaig visitar les capçaleres de les valls d'Airoto i Àrreu fa un grapat d'anys, amb esquís, en una excursió magnífica que recordo molt bé. Eren unes valls pràcticament...
Volta a l'estany de Pudo

var Latitud_sortida = 42.660665; var Longitud_sortida = 0.994023; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Solstici d'estiu

DIUMENGE,18 DE JUNYAquesta setmana he quedat amb el Juan Carles per fugir d’aquestes calorades que fa , cal cercar una paret amb clara orientació Nord i la proposta que em fa...
Aresta GAM al Bisbe.

Híper clàssica i repetida via de Montserrat.Sostinguda i amb ambient des del primer metre.Generosament equipada amb parabolts i amb les reunions rapelables és una bona opció...
Ferrata de la cascada de sorrosal

Avui he tornat a fer una ferrata. Aquest cop ha estat la ferrata de la Cascada de Sorrosal a Broto.. El seu principal encant és que va a la vora de la cascada homònima i hi ha...
Roques Encantades o com fugir de la calor.

IntroduccióL'excursió de nivell infantil d'aquesta setmana ens portarà a conèixer un racó fresc i molt agradable. Estem parlant de les Roques Encantades. De fet, ja...
Via CONXITA GARCÍA PÉREZ a la Roca de Sant Cugat

Dissabte 10 de juny de 2017Un cop més visitem aquest laberint de roques i canals que es la regió de la Plantació per escalar vies pendents que tinc o tenim dels prolífics...
Haikus

DIMECRES, 07 DE JUNYAquesta setmana el Josep no sortirà el dimecres i començo a cercar colla per fer una escapada de dimecres. Uns companys que sempre surten son la colla dels...
Cargolets per Òdena

No sé si és pel fet que la primavera la sang altera, o bé que aquests darrers dies de calor fan pensar més en el a l’estiu tota cuca viu, el fet ha estat que els...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
Pels camins d'en Serrallonga (V)

Vallclara - Castell de Fogueres - Roc de Cabrerola - Cova d’en Serrallonga18.05.17  En el cicle d’excursions dedicat al bandoler Serrallonga, ens hi faltava encara anar...
Atzagaiada a l'obaga del Montsec d'Ares

Distància: 29 km.Desnivell: 1300 m+Dificultat: alta/molt alta.Durada total: 6 h.'Volteta' salvatge per l'obaga del Montsec d'Ares, recorrent els seus camins i corriols...
Ferrata de cala moli (sant feliu de guixols)

Feia temps que tothom em parlava de la Ferrata de Cala Molí a Feliu de Guíxols i em cantava les seves meravelles. Jo em resistia dient que estava molt lluny,  finalment...
Circumdant el Tozal de Cubilás (Guara)

Distància: 35 km.Desnivell: 1500 m.Dificultat: molt alta.Durada total: 6:30 h.Punt de sortida: Yaso.Volta salvatge (com sempre a Guara) a cop de pedal (i de trescada) a...
Coves dels Nerets (2).

...segueix de l'apunt d'ahir...El carst dels NeretsSon un petit grup fenomens de modestes dimensions, però sempre les he trobat força interessants des d’un punt de vista...