Rubió

Fonts de la Barcina

1 de maig de 2017El Port és fascinant. Fa més de 30 anys ja llegia encuriosit la Guia Itinerària dels Ports, dels germans Brull, editada el 1972, i em passava llargues hores...
De rubio a sant joan de l'erm

Avui dins de les sortides en autocar del Centre ens ha tocat anar del poble de Rubió a Sant Joan de l'Erm passant pel Port del Cantó. Volíem pujar al pic de l'Orri però la...
De l'Anoia a la Segarra

Aquest cop seguirem la ruta que vàrem deixar la setmana passada a Igualada, la continuàrem fins a Torà.Per Sant Jaume de Sesoliveres fem cap al Parc Eòlic de Rubió per Cal...
Autocar del cel: de sort a rubió

(Ressenya no acaba. Perdoni les molèsties però treballem per vostè):Avui hem començat la travessa de la Noguera Pallaresa al Segre, o el que és el mateix, de Sort, capital...
Btt castell de boixadors.

Descripció de la ruta; recorregut d'uns 21 quilòmetres i una mica menys de 500 metres de desnivell, la majoria dels quals els trobarem en els últims quatre quilòmetres, fins...
Per les serres de Rubió, Castelltallat i Pinós

Aprofitant que fa un bon dia anem a fer un tomb per les serres de Rubió, Castelltallat i Pinós.Aquesta ruta ens porta a trepitjar quatre comarques, Anoia, Bages, Solsonès i...
Un tomb per l'Anoia i el Bages

Tenia una petita ruta per l'Anoia i el Bages amb una colla de geocatxes marcats, com avui teníem temps hem aprofitat per anar a veure si els trobem.Sortim d'Òdena cap a Can...
Torreta de l'orri

Després d'una gran nevada la muntanya ens ofereix sempre un nou al.licient paisagístic a afegir a la nostra sortida, una suau i contundent uniformitat dels relleus que...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Refugi Comes de Rubió

Després de la llevantada que ha passat pel Pirineu Oriental, tot ha quedat molt nevat. Avui hem fet una excursió singular; un recorregut que només pot fer-se amb esquís (o...
Mola del Moro i Mola Castellona

11 de setembre de 2016 Us proposo una volta per dos dels cims més anomenats, però poc coneguts, de la part de llevant de Caro, als Ports. La volta ens portarà a visitar...
Entre el baix i l'alt penedès

Arribant a St Martí SarrocaSegona trobada amb la Irene i el Miguel, fanàtics del tàndem, per fer una volta entre el Baix i l'Alt Penedès. Sortim de Llorenç del Penedès en...
Cabanera de taus a sant joan de l'erm

Aquesta és la continuació d'etapes anteriors com són:D'Alfarràs al Port d'ÀgerDel Port d'Àger a Sant Esteve de la Sarga (travessa del Montsec)De Sant Esteve de la Sarga a...
Pel barranc de Farrúbio

Passejada pel llit del Barranc de Farrúbio, un indret molt ferèstec, que guarda l'encant de la part baixa del port, amb predomini de l'alzinar. Remuntem el barranc...
La ruta de la Concòrdia

El 1301 es va procedir a la demarcació de les terres entre la vall d’Alfàndec, l’antiga Valldigna musulmana propietat del monestir de santa Maria de la Valldigna, i...
L'Orri per Rubió

No se m'havia acudit mai pujar la Torreta de l'Orri directament des del poblet de Rubió, perquè pensava que seria un terreny incòmode. Estava equivocat: és una pujada força...
La Punta de Farrúbio

7 de desembra de 2015Quan puges al Port per la carretera del Caragol, sempre se'n va la mirada a la part de solana, al contrafort del Port que ens queda a l'altra banda de...
Torrent de santa caterina-font seca.

Ermita de Santa Caterina.El torrent de Santa Caterina-Font Seca, juntament amb el torrent de Santa Maria o Vallmala, és un dels traçats hidrològics més llargs del massís...
Btt-serrat de rubió-refugi mas del tronc.

Excursió que va des del poblet de Castellfollit del Boix fins al refugi del Mas del Tronc, accedint a la Creu Llarga situada al cim de Les Tres Alzines (831 metres), un dels...
Volta a Montserrat amb bicicleta

11.04.15  Després que les Isabels vam concloure la darrera etapa de la variant ciclista de la Matagalls-Montserrat, amb la pujada al monestir, un bon amic de l’Àliga...
L'Anna Rubió a l'Esperó de les Orenetes.

Primer dia de calor (caloret faller) i això ens ha amargat una mica l'escalada a l'Esperó de les Orenetes d'Oliana però tot i així la via era tant bona que he sortit super...
El Pic de l'Orri (2440 m.)

La Torreta o Pic de l'Orri és un cim ben visible des de bona part del Pirineu. Les característiques antenes que el coronen delaten la seva ubicació, i no es estrany que es...
Diedro CAM a la Solana del Maimón. Almeria.

Bon díedre!.Quina descoberta la d'aquest racó!, aquesta via en teoría és la clàssica de la paret però no sembla molt freqüentada. Com a bona primera dels setantes escala...
Via Trinxats a La Trumfa

Via: Via TrinxatsZona: Sant Benet / MontserratAgulla/Paret: La TrumfaTipus de Roca: ConglomeratDificultat: V (D)Dificultat obligada: V de Sant BenetGrau d’exposició:...
Via l'Ordenació a l'Elefant

Via: L’OrdenacióZona: Sant Benet / MontserratAgulla/Paret: L’ElefantTipus de Roca: ConglomeratDificultat: 6a+ (aquesta via fora de S.Benet es un 6b de llibre)Dificultat...
Baix penedès: volta al montmell

Dimecres passat feia un solet i una fresqueta que invitaven a sortir. Enfundo perneres i jaqueta i agafo direcció a la Bisbal del Penedès, des d'on continuo cap a les Peces...
VII Caminada Popular Cal Rubió

Veure fotografies:http://www.caminades.info/index.php/activitats/per-avui/icalrepeat.detail/2014/10/19/316/61/vii-caminada-popular-cal-rubio-alt-penedes
Revisitant la cova del Petrecó (1)

Novament ens dirigim a aquesta cavitat d’Esparreguera el dijous 25.09.2014. El grup d'Espeleodijous d’aquesta jornada el formàvem: Dolors Boter, Pere Cantons, Teresa...
La ruta de la capona

Dels molts recorreguts que he fet observant construccions de pedra seca per fi m’he decidit a recopilar informació i escriure quatre ratlles sobre la Ruta de la Capona, una...
Matinal pel Bages

Havia de tornar uns equips i he aprofitat per fer una excursió pel Bages amb el Jordi i en Josep.Primer un bon esmorzar per agafar forces i ja de ruta cap a prop de Malniu on...
Cordinos blaus

Trinxats, V (70m)La Trumfa, Sant BenetPorto un parell de dies donant força la talla, obrint llargs d’aquells que et deixen un excel·lent gust a la boca,...
Puig de na Bauçà o des Còssil 10-5-2014

Aquesta ruta circular discorre per antigues possessions puigpunyentines, puja a humils elevacions, com la mola de Son Cotoner (556 m) i el puig de na Bauçà o des Còssil (617...
Una volta fins a Berga

Començem a Igualada per pujar cap a la Serra de Rubió per les Maioles, i continuar cap a Sant Martí de Maçana i Aguilar de Segarra.El dia es assolellat per lo que la...
Tuc deth Milh i Cap dels Clossos, 16-02-14

16-02-14 Ens llevem a Salardú.Uns han dormit en furgo altres en alberg i estem desperdigats per Salardú.Uns finalment han optat per anar cap la Tuca de Betren i altres cap a...
Per l'Anoia i el Bages

Voliem tornar cap a la Segarra a comprovar una ruteta pel Romanic d'aquesta comarca però el vent i el fred ens han fet desistir.Després d'un bon esmorzar a la bora del foc...