Saloria

Cim lliure de fites: pui de la bonaigua

Ara que el nostre Pirineu comença a estar tan massificat fa una certa il·lusió pujar a un cim on no he trobat cap fita per indicar-me el camí. Pujava per pura intuïció...
Muntanyes desconegudes: pics de màniga i covils

L'any 2003 vaig pujar amb el Pau Salla al pic de Màniga (i no ho recordava). Ho tenia apuntat a les meves llibretes i he trobat tota la informació de com havia fet l'excursió...
De llagunes al port del cantó

L'altre dia mirant un mapa de l'editorial Piolet del Salòria vaig marcaven un camí que pujava molt bé de Llagunes al Port del Cantó. El mes que ve he de dur una excursió de...
Lo Covil i Pic de la Màniga, amb esquís

No havíem estat mai en aquesta zona de la Vallferrera, pel Bosc de Virós i el refugi del Gall Fer. Ahir al vespre vam arribar al refugi, situat al final d'una pista d'onze km,...
Torreta de l'Orri (2.439 m), amb esquís

Després de passar la nit al refugi Comes de Rubió hem esmorzat, encara fosc, abans d'iniciar l'activitat d'avui. Hem sortit cinc raquetistes i un esquiador pujant pel darrer...
Gran volta al pic de Salòria en BTT

//--> Comencem la ruta remuntant la vall de Setúria Arribada a les bordes de Setúria Enfilant per la pista sobre la coma de Setúria...
Pic de la Bassera (2.696 m) amb esquís

Finalment, després d'una llarga espera, avui hem iniciat la temporada d'esquí de muntanya de 2016 amb una ascensió relativament fàcil però que ens ha deixat ben satisfets....
GR 11: Tavascan - Àreu

Dues setmanes després d'haver hagut d'abandonar el GR 11 amb la cua entre les cames, torno a la càrrega per intentar terminar el tram de la província de Lleida i entrar a...
Del coll de la Botella a Os de Civis

Sender de GRPAquesta bonica i fàcil excursió parteix del Coll de la Botella i, per un bocí del Gran Recorregut del País (GRP ruta circular de senderisme que dóna la volta a...
Escobes, les espines amb orujo es treuen millor

A mitjans de Juliol un grapat de Trempapics vam fer una incursió a terres Andorranes, teníem un repte a assolir, en Rankor tenia feia anys entre cella i cella un pic icònic,...
Quasi al Monturull des de quasi Bescaran.

2 de febrer del 2014La nevada de dissabte emblanquina la carretera d'Estamariu a Bescaran, però s'hi circula bé; altra cosa és la pista que de Bescaran enfila la serra de la...
Pic de Salòria (2789 m)

Hi ha moltes ganes d'esquiar, però sembla que la neu no acaba d'arribar. Amb la que hi ha, parlo amb en Qnill i el Guillem. Què fem? Mentre ens coneixem amb el Qnill i els...
Enfarinades del Port del Comte

*Bones imatges de la nevada d'aquests dies, .. a les sud s'hi ha format una base nova endurida potser per efecte de la neu humida més la ventada. A les nord, fins i tot per...
La serra de turp. per què no?

Sempre va bé tenir un pla B i quan les coses no surten com volem. Un pla b que ens va anar molt BÉ.La serra de Turp s'alça imponent des de la plana encara que no és tan...

243 Bony de Saloria 140813

243 Bony de  Saloria 140813A dos de 7 ens trobem al Tennis de Manresa l’ Avifont, Miquel i Junyent, on ja ens espera el Manel, procedent de Sant Feliu de Guixols, que ha...
Pels camins de contraban: estanys de la pera

Els camins d'Aransa i de Lles cap a Andorra ens parlem de paquetaires que creuaven la frontera amb pesats fardos amb Andorra, de Guràrdia Civils andalusos i amb mala llet que...
El GRP d'Andorra

Al Bony de la Pica (2405) en la darrera jornada del meu GRPEl febrer d'aquest 2012 va sortir la 1a edició de "Andorra GRP. La volta a tot un país" d'Andorra Turisme publicada...
Cuita al sol

Cuita al sol "infantil"

“CUITA EL SOL” CAMINADA INFANTIL Dissabte 9 de juny 2012  ÀREU-VALLFERRERA (Pallars Sobirà - Lleida)AMPA Alins VallferreraL’AMPA d’Alins organitza una...