Sam

Pels bunquers de foradada

Fa un temps vaig veure el programa El Foraster de Quim Masferrer dedicat al poble de Foradada on es veia un búnquer que desconeixia. Això va aixecar el meu esperit aventurer i...
La cabra de Collbató

Fa uns quants dies, aprofitant les festes de Nadal, amb el Toni vàrem fer una matinal a la Codolosa per escalar aquesta variant de les vies que hi ha al sector Est de la...
ABELLA DE LA CONCA. Via LLAÇ GROC.

15/01/18: Aquest dilluns quedem amb el Jordi Lluch, ell surt d’uns dies engripat i aprofitant què han publicat (sisbemessanapren)  dues noves vies a Abella de Conca ens...
PIC DEL GRA DE FAJOL 2708m

13/01/18.  No tenia previst fer esquí de muntanya avui, però una proposta del Felip fa que m’animi. L’idea és anar cap a Ull de Ter, sense pla definit. Quan...
Tornem a Sant Corneli

Tornem a Sant Corneli i aquesta vegada ens acompanyen el David i el Xermi. Ells no coneixien l'indret i, mentre esperavem que el sol escalfés una mica, els hi ensenyem el...

424 . Oristà Rocaguinarda Oristà 100118

424 Oristà, la Quintana, Rocaguinarda, Oristà 10/01/2018Aproximació, cada grup pel seu compte, ens trobem a Oristà a les nou, amb l’objectiu de fer una caminadeta suau...
Via

Via "La que ens faltava"

Amb el Toni hem tornat a sobre del poble de Sant Corneli ( Berguedà) a equipar aquest curt tram de paret i obrir , al costat de les vies " el doblet" una tercera via de dues...

Xerrar per no callar

És una expressió nostrada que ve a dir que un hom diu coses ben poc interessants, que xerra, verb que te un caire pejoratiu a Catalunya tot i que, a les Illes, xerrar sigui...
GR7: La Coma - Hostal Nou

Una nova etapa del GR7 entre la població de La Coma i l'Hostal Nou del Pla, a la carretera del Coll de Jou. Hem arribat a primera hora a La Coma i, com és tradicional, hem...

" La Pantera Rosa"

Finalment hem acabat de sanejar aquesta via. El Toni és un obsessiu de la neteja i no para fins que han sortit preses amagades a sota la terra.La via, al igual que les seves...

"La via del llaç groc"

"La via del llaç groc" ens porta a guanyar metres enllaçant trams d'escalada amb d'altres de grimpar, és doncs una via discontinua i sense compromís. Les millors tirades son...
PELADET ORIENTAL. Via del BOMBER CUINER.

8/01/18: Quedem amb el Joan i el Remi per sortir amb dues propostes, quan ens trobem decidim anar a Rúbies. Avui hi ha boire i millor anar a buscar parets més altes....
Pic de l'Estanyó

Baixant el Pic de l'Estanyó (foto: Pito Costa)Petita finestra de meteorologia favorable per a fer una mica d'activitat abans que arribin els Reis. Sortida d'un parell de dies...
Santa Bàrbara (735 m)

El Parc Natural dels Ports es un macizo de montañas imponentes, un auténtico paraíso para los senderistas y amantes de la naturaleza. Pero también un lugar repleto de...
MALANYEU. PARET DEL DEVESÓ.  Via CULÉS

MALANYEU. PARET DEL DEVESÓ. Via CULÉS

3/01/18: Primera escalada de l’any 2018, quedem amb la colla dels dimecres avui amb la Isabel i l’Antonio, anem a la Malanyeu. Portem varies opcions i al final ens decidim...
EM Estaón - Tavascan

**blancs que van i venen de neu i pluja que tot ho altera, .. visita a l'alt Pallars recorrent l'allargassada vall d'Estaón un dia (per poc no la fem tota, al mig li falta...
La Mola de LORD

Entre el Port del Comte, la Serra de Busa i el Clot de Vilamala s'aixeca un bloc muntanyós de roca conglomerada coneguda com la mola de Lord. El cim és un gran altiplà...
Entre blue mountains i sidney

El territori de  les Blue Mountains forma uns dels Parcs  Nacionals més visitats d’Austràlia. Degut a la seva proximitat amb Sidney s’hi organiTzen visites...
Tossal d'Engrilló (1.072 m.)

var Latitud_sortida = 40.929658; var Longitud_sortida = 0.331099; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Per poc el Pic del Mil Menut (2779 mts.)

Aquesta setmana ens hem hagut de menjar bastant el cap per buscar un cim que tingues els següents condicionants: Després de les últimes nevades que no fos propici a les...
Balanç muntanyenc del 2017

L'Espardenyada, caminada popular pels voltants de la Pobla de Segur, passa a tocar dels rocs de Queralt Foto: Jaume FerrándezAcabant aquest 2017, em plau repassar algunes de...
Diagonal del pasatiempo

DIMECRES, 27 DE DESEMBREPer avui la meteo dona unes perspectives molt dolentes, vent i fred, però desprès de dos dies omplint la panxa, s’imposa sortir per pair els torrons...

422 - Sant Feliu de Guixols 201217

422 - Sant Feliu de Guixols 201217Si us voleu baixar el track d'en Josep Samsó, cliqueuLa fitxa tècnica des de Wikiloc per Josep Samsó:Si voleu més detall d'en Josep Samsó...
Coves de l'Arcada, del Cabrit i del Boixar

18.12.17  Excursió matinal pel vessant sud de Montserrat, al sector del Bruc, en la que hem enllaçat tres balmes (cova de l’Arcada, cova del Cabrit, cova del Boixar) a...
SERRA DE CARRÀNIMA. Via EMILIO AMOR.

23/12/17. Avui la boira està instal·lada a la Noguera però a Abella de Conca no hi arriba. Anem a la Serra de Carrànima o fer la darrera obertura. Quan arribem encara...
Estanys de Mascarida i del Diable a Tavascan

Els estanys de Mascarida estan enclotats als peus de la serra de Mascarida, entre els cims del Campirme i la Coma del Forn.    És una zona força...
MONTSERRAT. ELS GRAUS. Via AVI JOAN.

20/12/17. Avui és un dia diferent, ens apuntem a la trobada de veterans, millor dit molt veterans al Bruc. Esmorzem amb força coneguts fent petar la xerrada i esperant què la...
Coscollet (1.610 m.)

var Latitud_sortida = 42.076453; var Longitud_sortida = 1.249461; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
Piset + zeppelin circus

DIMECRES, 13 DE DESEMBRESembla que darrerament tenim accions de Garraf, no ens en movem, però és que amb el fred que fa i els dies tant curts , és la millor opció.Aquesta...
Homo TAPIENS

Especie del género homo que escala y habita en las grandes paredes (tapia). No confundir con la que medra en los bares tomando "tapas"fuente WikipediaDoce años y seis...
Per la presa d'albages

Avui he tingut ocasió d'anar amb el Josep Maria Baltral, el meu consogre, a veure les obres de la presa d'Albages que s'alimenta de les escorrialles del canal...
Paret de l'os. esperó sud.

13/12/17. Anem a buscar l’escalfor a les parets solejades del Montsec, durant el camí arribem a -5º, la intenció és anar a reequipar una via perduda a la roca Alta, però...
Great ocean road i costa sud australiana

Vam estar 5 dies recorrent la costa Sud-est australiana. Com sempre vam anar a parar a paratges realment increibles i racons que no ens van  emocionar  tant , aquí...
Malalts de roca a l'Abella

Ja fa uns quant dies que estem trastejant per l'Abella i, en un d'ells, ens va acompanyar l'Ernesto que encara no coneixia la zona.Així que per tal que tingués un primer...
A la cerca del misteriós  castell d'em pres

A la cerca del misteriós castell d'em pres

Mira que porto temps per Tuixent i la seva vall i caminant pels seus verals... doncs l'altre dia l'Enric em comenta que prop de Sisquer hi ha les restes del castell d'Em Prés....
Tavertet des de Sau (itinerari geològic)

L'hivern i la primavera són un bon període per fer un dels millors itineraris del Collsacabra. Es tracta de pujar des de l'embassament de Sau fins al poble de Tavertet seguint...
Arranquem temporada: una mort anunciada.

Montforcado. Darrera, el Ventolau.No, el títol de l'entrada no amaga cap actitud pessimista. Ans al contrari, tots plegats esperem una temporada amb un Pirineu pintat de blanc....
GARRAF LA FALCONERA. Via EMPOTRAMENTS.

5/12/17. La Falconera és un bon refugi per a dies freds i solejats com avui. Quedem amb el Josep per sortir i enseguida coincidim amb la via “Empotraments”. La via...