Sam

La muntanya que bramava

Tossal Colomer, 2.673mLes Bulloses, La Cerdanya.Ella encara dormia, de bon matí, quan per la finestra començaven a entrar els primers raigs de primavera. Tot i que era ple...
2 birres i unes braves.

Ressenya del Llorenç.Jo he trobat el grau ajustat en algun punt i he posat al costat el que a mi em sembla que te ( opinió totalment subjectiva )Aquest dissabte amb el Toni,...
Pic de Tempestats

Pic de Tempestats (al fons, l'Aneto)Proposta molt atractiva dins el programa d'esquí de muntanya del CEB. La idea és accedir al flamant nou refugi de Llauset, i el dia...
Montserrat ( 25 )

GR 92 Etapa 3. Cadaquès - Roses

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 18.0px Helvetica; min-height: 22.0px} p.p3 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px...
Els puigs des Coll des Jou i des Sementer Gran

Embassament de CúberUn llarg itinerari, bastant exigent, que corona els puigs des Coll des Jou i des Sementer Gran, on gaudirem d'extraordinàries panoràmiques al llarg del...
La barbacoa

Tuc de la Cigalera, 2.497mPort de la Bonaigua, Pallars Sobirà.Avui toca descans, que ahir ja vam fer bona feina i demà en volem fer de més bona encara. Però estem de...
Garraf cantera sud esquerra. integral  espigolo

Garraf cantera sud esquerra. integral espigolo

8/04/18. Aquest dissabte torna el mal temps, amb un dia rufol optem per anar al Pic del Martell, però quan arribavem no ho veiem clar, està tapat i cauen gotes. Canviem el pla...
80 anys de la batalla de lleida

Amb motiu dels 80 anys de la Batalla de Lleida el Grup de Memòria Històrica del Centre Excursionista de Lleida, amb col·laboració de la Regidoria de Participació...
ROCAMAURA. Via POSEIDON

5/04/18. Avui no posem rumb a ponent, com de costum, el posem cap a llevant. Feia molt temps què volia fer una visita a la Rocamaura a l’Estartit. Com a primera visita optem...
MALANYEU. Vies ESTAT DE GRÀCIA i AINA

4/04/18. A Malanyeu sempre hi ha alguna via pendent, avui anàvem amb la intenció de fer dues vies a la banda esquerra poc equipades només algun pont de roca testimonial però...
EM Canals O Serra del Verd

***A la seva banda oest la Serra del Verd cau amb un regitzell de canals entaforades entre resalts de roca i boscos verticals... ganes de passejar-les amb els...
Pic de les Fonts (2.749 m) amb esquís

Ascensió a un cim molt esquiable, a la Vall d'Arinsal. La sortida estava programada per al dissabte però la previsió del temps ens ha fet canviar d'estratègia i hem vingut a...

Adherir-se al “tiqui-tic”

És allò tant sabut, per vell, del “renovar-se o morir”.  Vet aquí que moltes d’aquestes dites, basades en el contrast de la realitat per pura experiència de les...
Puigmal (2.910 m.)

var Latitud_sortida = 42.408696; var Longitud_sortida = 2.059043; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...
MONTSERRAT. GORRO FRIGI. Via MAGIC-LINE.

28/03/18. Amb un dia de primavera ens arribem fins a Gorros. Ens decidim per la via Magic-Line al Gorro Frigi. La via comença en una balma, espit visible, on...
UT Llastres (95,6km & 6.170m D+)

Todo empezó hace ya unos meses cuando en el hilo de una conversación con el gran Ramón Ferrer en Facebook apareció en la conversación una nueva carrera llamada UT Llastres....
De viatge i exili

Acabo de triar per a aquesta entrada el tipus de lletra "helvètica"; no sé, potser per a variar. O perquè això d'helvètica vol dir suïssa i aquests darrers dies en parlem...
Adéu Pi

Adéu és una contracció de “amb Déu”. En un comiat, havent de deixar sola aquella persona, hom deia a l’altre “quedeu amb Déu”, i rebia la resposta “que Ell us...
Via Normal a l'Agulla Punxeta.

A l'entorn de la Mora Comdal és respira tranquilitat i bellesa parts iguals, ara estroncada per la tremenda plaga de procesionària que transforma la verdor del bosc per un...
La Formiguera. Los chichos i pupurri de vies

Aquest dissabte vàrem pujar a Sant Llorenç de Montgai i ens vàrem decidir per escalar a la zona de la Formiguera. Varem escalar la via Los Chichos  i un cop feta la via...
La Cameta Coixa (21km & 1.300m D+)

La población de Miravet se asienta en la ribera del caudaloso río Ebro, bajo la colina que alberga las murallas de su imponente castillo, uno de los mejor conservados de...
Paret del Devessó, via Adéu Espanya

7.03.18  Després d’aquest llarg període d’abstinència forçada per una meteorologia realment adversa, ja teniem ganes de canviar la resina del rocòdrom per preses...
Breu crònica de la marató de Barcelona

Satisfacció en acabar una nova marató. Foto: Marga PradasAhir vaig córrer la marató de Barcelona. Em costa plasmar en paraules el que vaig viure per tot el que la marató...

Cinc euros de M....

El ponent que presenta el pressupost per a aquest any, arribat a un punt de la exposició, es remou ostensiblement a la cadira, sembla agafar aire, abaixa una mica el cap i diu...
GR7: Brics - Pinós

Una etapa curta i fàcil del GR7 entre les poblacions de Brics i Pinós. L'etapa recorre camps i boscos, amb poc desnivell i amb algun tram de carretera però sense gairebé cap...
Diumenges de rutina

Corredor Pocoyó, F (200m)Pic de la Dona, 2.704mDiumenge. Ahir vaig plegar tard i quan sona el despertador em vull morir, però avui no cal passar per Sabadell i em consolo...
PIC DE LA CARBASSA 2738m. AMB ESQUÍS.

7/03/18. Aquest dimecres tenim predicció de bon temps, la nit del dimarts ha deixat una petita nevada a la Cerdanya. Quan passem el túnel del Cadi trobem un espectacle en...
Sa Rateta i volta als Tres Mils

Vistes des del puig de sa ratetaSeguint les indicacions dels bons amics Llorenç Soler i Andreu Magraner, fem una volta als tres cims de mil metres més emblemàtics de la...
LIBRE en Montañesa (pared oeste)

Llibertat.Paraula encisadora que tot-hom s'apropia i alguns manipulen,rabiosament actual,compromesa,amb un punt de perill com el recull d'itineraris esplèndits d'aquesta...
Flors tardanes

Dia clar. Dels dies que, com avui, he sabut al vespre, des de Collserola es veu a l’horitzó del mar la silueta de Mallorca.Clar, diàfan, però amb uns grans flocs de cotó...